Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 1464 ggr
akumie
2013-12-31 06:59
1

TRÄFFA

En sak jag inte fattar är att folk klagar på att dom är så ensamma men varför träffas ni inte?

Liksom har du inget bättre för dig och det verkar som mer folk känner samma varför inte hitta på saker ihop?

Jag tex har knappt vänner man sällan träffas så skulle vara kul att hitta på saker ihop med

Bara för man är ensam betyder det inte man är tråkig som en sten eller vad folk med massa polare kanske tror ibland

scirocco
2013-12-31 10:11
0

Precis jag tycker samma sak, men det är därför vi postat i "Söker du vänner" tråden :)

DeadlyEyes
2014-01-04 17:46
0

Det är inte alltid så lätt med en traumatisk barndom så man tappar tilliten till folk, eller om man har en diagnosen Asbergers och inte alls vet hur sociala förhållanden fungerar.

Jag har den diagnosen och jag brottas med hur jag ska kunna ta tag i att börja träffa människor & behålla vänner samtidigt som jag ska kunna tillfredsställa mitt behov för ensamhet. Jag har i stort sätt aldrig haft många vänner, men jag klarar inte av att ha mer än en. Det blir för mycket för mig.
Det låter onekligen obegripligt, och det är knappt så jag förstår mig på det själv. Men det går att läsa om Asbergers, och det är bara så det är att ha diagnosen..

portera
2014-01-04 17:55
0

#2 Känner igen mig i det du skriver, en svår balansgång. För mig del har jag inga problem att vara ensam. Men när man vill träffa någon, då finns där en närmast obefintlig vänskapskrets och det är trisst. Jag har vissa drag åt Asbergers.

Har du varit inne på Bokstavsfolk, någon gång? Även på Social Fobi-sidan finns några trådar om att träffa personer med liknande svårigheter - som stöttar varandra och förstår vad det handlar om. Kankse något att titta på, lycka till!

DeadlyEyes
2014-01-04 18:44
0

Nej det har jag aldrig hört talas om.
Det ska jag definitivt kolla upp! Tack så mycket! :)

portera
2014-01-04 18:52
0

Bra att jag kunde vara till hjälp! Skicka mig ett PM om du vill, vi verkar ju ha en del gemensamt. Har inte så mycket att gå då din profil är tom.