Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettprathörnan
Läst 1031 ggr
[T-Johan]
1

1/1-2014 Hej

Ja då tar vi ner den gamla almanackan och sätter upp en ny. Idag ska man "tat lite vackert". Ska bara tvätta av bilen. Men sen tänker jag inte göra något alls, skönt. Vi får se vad detta nya år för med sig. För exakt 100 år sedan började "De stora kriget". Ett krig som vände upp och ner på hela mänskligheten. Sviter av detta vansinniga krig ser vi enda in i våra dagar, 100 år efter. Ska ni också tat lugnt idag? Eller är det "action" som gäller?

Mantissa
0

Jag kommer förmodligen inte lämna gården.

cirrun
1

Det blev lite 'action' för mig i form av 'panta mera'…fick 14:00 kr och köpte en Janssonsfrestelse för 15 spän, nedsattpris - den skulle vara bäst före den 01.01.2014. 

Då på förmiddag var Stormarknaden med sina tusentalskvardrater lagom tom på folk; det var riktigt behagligt att spana prisvärda saker, köpte för 20 kr två hyacinter och nu doftar och pryder dom min bord där bortta🙂

[T-Johan]
1

Ja det är rätt Cirrum. Julmaten smakar bäst när den säljs för halva priset. Jag har spanat in lutfiskberget och kollat bäst föredatum för att inte missa läckerheterna. Skinkan skickas nog tillbaks och blir Falukorv. Men lutfisk gör man inte korv av i första taget.

[kanel123]
1

Växter är bra, dom lever och förskönar livet. Ang historia , 1904 såldes det sista barnet på auktion i sverige och man trodde att utvecklingsstörda saknade känsel därför spolades dom av med kall vatten. Svenskarna var ett försupet folk och få till antal. Har svårt att förstå mej på rasism och svenskarnas tro på att vi är dom #normala". Alla borde höra fredrik Lindströms - svenskar är väl oxå människor- Den får nog alla att tänka till en gång och garanterat skratta. Nu ska jag leta fram något att äta till frukost. Nyårs middagen blev brända fiskpannetter, tur att alla ostar, kex och annat gott vi åt i natt kom från ica och inte från mitt hemkok 🙂. Ett riktigt gott nytt år önskar jag er alla!

Mantissa
1

Frukost, nu!? ;)

[kanel123]
1

Jepp, jag jobbar natt. Sen måste jag vakna riktigt ordentligt. 2 koppar kaffe och äcklar mej med att röka oxå🙂 Sen kompenserar jag mitt osunda leverne med en sådan bedrövligt tråkig musli som ska vara super nyttig och energigivande. Och det verkar funka för hälsoproblem har jag sluppit hitills🙂