Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 2814 ggr
Summer1995
3

Livet är skit

Visst e det när man har världens skitaste jobb, inte en enda i hela landet visst e livet skit när man blir uppvuxen utan kärlek och omtanke visst e livet skit inte bara på julafton utan alla dagar och visst e livet skit och orättvist mot ensamma ……ibland vill jag slita bort mitt lilla hjärta ibland undrar man om det finns ngn vändpunkt?????? Känns som att det ska va så i evighet ….förbannade livet

Emmaja
4

Jag tänker också så ibland, mitt liv är riktigt skit och det känns skönt att säga det. Men idag funderade jag på en grej, att så länge jag går runt med det negativa tankarna så fortsätter jag i den onda cirkeln och det löser inte sig självt. Jag satt och gjorde en lista innan på vilka möjligheter jag har och vad jag själv kan förändra. Vet såklart inte om det fungerar, men just nu har jag ett litet hopp iaf om ett ljus i tunneln. Så om ditt luv är så mycket skit, kämpa mot det och visa dig själv att du kan bättre, sätt upp mål för något som betyder mycket för dig. Kram

[northpaw]
0

Ja, och hur tar man sig upp ur denna skit? Så fort man anar att det ljusnar så kommer nästa dump med skit över en. Svårt att kämpa på när det inte syns att de ansträngningar man gör har resultat.

[kanel123]
1

Livet är ingenting annat än vd vi tänker om det. Verkligheten ser ut som den gör, oavsett hur mycket vi skriker och gråter. Människan är ett egoistiskt djur och man måste lära sej hantera sina tankar för därifrån kommer våra känslor. Själv är jag inte alls bra på det men jag tänkte bli. människohjärnan är jätte intressant. Ett tips till andra ensamma och lessna läs boken -Älska livet som det är av Byron Katie. Vi människor behöver växa för att inte gräva ner oss. Kom i håg att depprision är en sjukdom där tankarna inte är en sanning

[northpaw]
0

Fast depression kan lika gärna vara ett symtom på den situation man befinner sig i och inte tar sig ur.

[T-Johan]
1

#4 Jag tror jag fattar. Du menar inte diagnosen depression. Utan mer en livssituation "längst mer" på sam- hälls skalan. Och då även socialt, mänskligt, längst ner. Mycket tänkvärt tycker jag. Har faktiskt inget ord för det. Men "skit", "skitliv" skriver du. Vi får låna ditt uttryck tills vi hittar något bättre. Men om vi analyserar, inte ditt "skit- liv", utan "skitliv" i vidare bemärkelse tror jag att vår kommersiella värd är en stor bov. Vi mäter framgång o lycka i pengar och prylar. Detta har fått människor att fokusera på fel grej, egot.