Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 1815 ggr
Kakanapan
2013-12-07 21:30
1

Ensam

Jag har under hela mitt liv varit rätt blyg av mig och haft svårt att prata och ta kontakt med människor. Vilket har gjort att man alltid varit i skuggan av vännerna som tar plats bland folk och man blir bortglömd på nått konstig sätt och tappat kontakten med alla. På senare år (8-10) har det blivit att jag har dragit mig undan mer å mer pga panikångest och jag känner att jag bara är ivägen/stör eftersom alla är så upptagna jämt. Detta har gjort att jag slutat smsa/ringa nån längre. Resultatet av detta blir att man sitter hemma i princip jämt och glor rakt in i väggen och bara tänker. För att slippa va totalt isolerad har det blivit att jag nästan varje fredagkväll är hemma hos mina föräldrar eller hos min bror och hans familj (de vet inget hur ensam jag verkligen är) eller går på bio själv för att ha något att göra. Jag skaffade hund för snart ett år sedan för att ha något att engagera mig i vilket gör att jag kan glömma allt under promenader och när vi tränar tillsammans men allt kommer tillbaka jämt när kvällarna kryper på och man börjar må dåligt igen. Detta kommer låta helt sjukt men jag träffat en eskort tjej ett tag enbart för att få lite sällskap på en helgkväll eller vardag. Det har INGET med sex att göra enbart för att få prata lite å sitta och se på tv med nån. Jag går hos en psykolog och pratar om detta och den är i princip den enda som vet hur jävligt jag mår över detta. Behöver gärna lite tips och råd från er. Väldigt ensam 33 åring

[T-Johan]
2013-12-07 22:21
0

Välkommen till oss ensamma här på Ensamhet. Tips o råd………vet inte vad man lägga till det du redan gör. Men du ska veta att vi vet hur det känns att vara ensam. Och vi har alla helt olika förutsättningar. Men en fråga, är du arbetslös? Vad gör du under en vanlig vardag?

Kakanapan
2013-12-07 22:33
0

Nej jag har ett arbete jag trivs väldigt bra med. Jobbar inom byggbranschen som service montör. Efter jobbet är det alltid lång promenad eller nån slags träning med hunden.

ChristianK
2013-12-07 23:53
0

Har du testat dejtingsidor för att komma i kontakt med tjejer? Har inte själv någon speciellt bra erfarenhet av det, men det kan va värt att testa för gemene man åtminstonde om man är blyg.

Fick kontakt ganska nyligen med en som verkar reko, får se vad det blir av det. Testa du med vetja :) Happypancake och mötesplatsen t.ex.

ChristianK
2013-12-07 23:56
0

Sitter jag med nu många dar i veckan helt solo och har inte någon kompis numera som jag kan träffa irl. Ingen flickvän på det = tar jävligt hårt på psyket, fyfan, skaplig ångest man får över det, så jag vet hur det känns 🙂

Kakanapan
2013-12-08 10:46
0

#3 Jag har testat Nätdejting men det verkar helt omöjligt att få svar från dom man skriver till. Tycker jag har rätt skaplig presentation av mig själv men folk verkar inte intresserade… Och att skaffa en flickvän är väl inte högst upp på listan hellre ha en kompis man kan ringa/sms utan att känna att man stör jämt.

ChristianK
2013-12-08 12:59
0

#5 Jag förstår. Vart i Sverige bor du någonstans?

Kakanapan
2013-12-08 17:08
0

#6 Några mil utanför Borås.

Kakanapan
2013-12-08 21:07
0

#8 tack så mycket för hjälpen.