Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 1142 ggr
[fessing]1
0

27 årig sambo utan vänner!

Jag lever i ett underbart sambo förhållande sedan 7,5 år tillbaks. Jag trivs jätte bra med de flesta faktorer i mitt liv..dock har jag inga vänner och de om något knäcker mig..att kunna gå ta en kaffe efter jobb eller bara ha någon att prata med. Saknaden av detta blir ibland outhärdlig! Är de fel på mig tro? Förtjänar jag kanske inte att ha någon/några vänner? Kommer inte på något mera att skriva just nu

men får hoppas någon läser detta iaf!

Mvh// Johan

[lolitakiller]
0

Alla förtjänar vänner! men man kan inte förvänta sig att man kan skaffa några om man inte gör något åt saken :) man kan alltid börja med att hälsa på folk i jobbet eller i skolan, små steg!

[fessing]1
0

De tog men de är väl sant:(

[T-Johan]
1

På tal om "Det tog…..". En klassiker i detta sammanhang är: "För att få en vän, måste man själv vara en vän." Tanken är inte att snyta till dig. Utan att få dig till eftertanke. Fråga dig själv; tycker andra om att vara i mitt sällskap för att jag är en omtänksam person? Alltså det handlar inte om vad du har, eller är eller vad du kan. Utan dina egenskaper som människa, typ omtänksam, intresse för andras välfärd. Om du känner att saker kan förbättras jobba då på de. De tar lite tid, men slutresultatet blir gott.

mimåne
2

Jag har samma problem och mig är det inget fel på. Så säkerligen inte på dig heller!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

[T-Johan]
1

Nä "det är intet fel på Er" det är sant. Men vi måste vidare i livet. Det kan innebära att vi behöver "komplettera" vår personlighet. Det är inget konstigt alls. Alla utvecklas, i olika riktningar. Men ni får inte säga, "fel på mig".

Ensam tjej 82
1

Jag förstår dig!

Folk kan vara grymma… Många gånger undrar jag hur dom själv skulle känna sig om dom var ensamma men så tänker inte folk… Stöt ut dom som inte är som dom…

Jag har fått acceptera att vara ensam eftersom jag är den jag är och tänker inte ändra mig bara för att andra vill det…

Vill du prata så finns jag för jag vet hur det känns att vara ensam, Kram på dig

Ensam tjej 82
0

Jag förstår dig!

Folk kan vara grymma… Många gånger undrar jag hur dom själv skulle känna sig om dom var ensamma men så tänker inte folk… Stöt ut dom som inte är som dom…

Jag har fått acceptera att vara ensam eftersom jag är den jag är och tänker inte ändra mig bara för att andra vill det…

Vill du prata så finns jag för jag vet hur det känns att vara ensam, Kram på dig

[fessing]1
0

Skönt att någon förstår iaf