Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettprathörnan
Läst 559 ggr
rimfrost417
0

God Morgon 19/10

Morn,morrn alla på denna sida.

Hur står det till denna lördag i oktober,och vad händer?

Här på västkusten är det grått idag,men inget regn och 9 grader.

Duger ganska gott att ta en promenad i lite senare.Tvättmaskinen

är igång,frukosten är uppäten och jag satte mig vid datorn en

stund.Får ta mig ut och handla så småningom,när tvätten är klar.

Annars blir det inte många knop i dag.Kan unna mig att vara lite

slapp för veckan har varit intensiv.

Ha det bra vad ni än gör.

Raija Danielsson
0

God morgon tillbaka. Fast jag tycker det är sen förmiddag nu. Här är det vitt på marken, andra dagen nu. Men solen lyser och himlen är blå. Jag hoppas snön och isen försvinner snart igen och inte återkommer före jul. För min del blir det inte många knop idag. Jag lägger ett pussel och tar paus med en bok ibland. Däremellan leker jag med hundarna, alltså när dom är hågade.

Raija

[T-Johan]
0

Ja jag får väl säga; god kväll. I min del av landet är det kyligt i vinden, men solen lyser och det ser positivt ut. Dagen har varit mycket matlagning. 15 port köttfärslimpa. 15 port kött- färs-sås. Så nu är jag helslut. Laddar för morgondagen, med repetition av begravning musik. Det låter lite avigt att marken skulle bara vit såhär dags. Men Raija kanske bor i norra Svedala. Men en poäng med vit mark är att det blir ljusare och det känns lite lättare att leva.

Raija Danielsson
0

Jag bor inte så långt norrut. Bara Västmanland. Snön är fortfarande kvar men det är ju bara fläckvis nu. Men isigt är det. Yngste hunden halkade nästan omkull på trädäcket, när han var ute nyss.

Visst blir det ljusare av snön och det kan vara riktigt vackert. Men vem kan skotta åt mig? Vem sopar av min bil? Jag orkar ju inte göra det och jag är beroende av bilen. Förra vintern hade jag hjälp men det får jag inte nu.

Raija

[T-Johan]
0

Hoppas du kan få lite hjälp i år också. Snöskottning är tungt för ryggen. Och kall igensnöad bil är ingen höjdare heller. Sen är det så att på vintern är det halt även för mattar och hussar. Och man vill inte ha några ben o arm- brott. Den vackra vita vintern har sitt pris. I Sveriges syd östra hörn är det kallt disigt. Hoppas inte vintern kommer tidigt i år. Vi brukar ha snö ett par veckor i februari. Engelsk vinter brukar det kallas. Nä nu måste jag göra mig i ordning för begravnings repetition. "Kostym repetition" brukar det kallas.

rimfrost417
0

God förmiddag får det bli idag med tanke på tidpunkten.

Hualigen idag är det sannerligen höst,mörkt så lampor får tändas och så

spöregnar det.I och för sig mysigt tycker jag när man är på insidan,

men vid hundrastningen blir det regnställ och stövlar.Man kanske

skall vara glad att det inte blåser halv storm också för det är ändå

snäppet värre.

Nej det får bli att vara inne och pyssla.Skall väl plocka in den

torra tvätten om inte annat,krukväxterna vill nog ha en svätt

vatten kan tänka,jo det finns alltid att göra.

Ha en trevlig dag alla vad ni än gör.

[pain4real]
0

Godkväll rimfrost417. Hur är läget i Länsmansgården hehe?

Jag Bor också på västkusten. Mycket grå och regnig dag.

Har tagit en promenad vid ett köpcenter , annars är det mest segande och oro inombords hehe  

Jag är inte redo för mörker och kyla uscchhh hehe

Hoppas ni haft en okej dag allihopa!

[T-Johan]
0

Ja här har dagen gott bra. Just nu i skrivande stund ligger jag på sängen mätt och belåten efter middags luren. Disken är också fixad så nu ska jag kolla om det kommit några nya dokumentärer på SVT Play. Hoppas ni får en trevlig kväll ni också ensamheten till trots.