Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1051 ggr
Pelle Långlös
1

Godmorgon 21/8

Onsdag. Igår virkade jag ett par tossor. Kolla min kreativa blogg i signaturen. Jag är på väg till jobbet igen. Sen har jag. konstträd på em. Ingen Pelaren för det är stängt idag på grund av ett utflykt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
1

Kul och se på din blogg. Det är modernt med en bolero. Det ska alla riktigt fina damer ha, minst en i varigt fall. Tossor är säkert bra o ha i skolan. Det blir ju lite varmare om fötterna. Och sen kan man säkert använda restgarner, kostnadesefektivt. Igår träffade flera av mina gamla elever. Det är alltid roligt. Jom från Thailand ska fortsätta läsa matte för mig. Det blir fjärde läsåret jag har henne, kul, kul. Sen var det många nya ansikten. Och det är alltid spännande. Onsdag är sovmorgon för mig. Börjar kl 12 idag. Så har ligger bara och "slappar". Sen ska jag ut i köket och röja, ja ni vet, disk och annan upp- piggande verksamhet.

[Tuulikki]
1

Här blir det till att slappa! Går en promenad med hunden och tar sedan en lång dusch. Ikväll ska jag se till att ta kvällspromenaden vid 23. Igår var det så fint, månen lyste upp starkt. 

Jag som är mörkrädd tycker det är bra, bor på landet så ibland går man där inga gatlyktor finns. Men jag fullkomligt älskar månskenspromenader med bästa vovven.🌛Får passa på att ta dem nu sista veckan på lovet, på måndag börjar jag folkhögskola!😃

[T-Johan]
1

Sofisen, vad läser du på folkhögskolan?

Är det något yrkesinriktat?

[Tuulikki]
0

Jag ska läsa allmän kurs med inriktning färg & form :)

Pelle Långlös
0

Sofisen. Går inte ut när det är mörkt. Är skitskraj och har varit sedan jag var 4 år.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Estetisk inriktning är inte helt fel. Vad har du tänkt för tillämpning? Något yrke eller personlighet utveckling? Mörker-promenader kan ha sina sidor. Jag själv brukar använda mobilen som ficklampa när jag går genom ett skogsparti utan belysning. Hittills har jag skrämt skiten ut ett par joggare med pannlampa när jag inte använt mobilen som ficklamp.

[Tuulikki]
0

Enda anledningen till att jag börjar på färg & form är att kärn var fullt. Och anledningen till att jag börjar på folkhögskola är ångest och att jag inte trivs på gymnasiet för fem öre. :)

[T-Johan]
0

Jo jag kan förstå, du är inte ensam om att "kliva av" gymnasiet. Tyvärr har vi inga möjligheter i vårt skolsystemet att "individ anpassa" undervisningen i den utsträckning som vore önskvärt. Och i takt med att pengarna minskar blir det än värre. Många med ångest brukar trivas med att läsa på "korrespondens gymnasier". Då är man lite mer fri att plugga. Med du kanske har testat den varianten.