Godmorgon 20/8
Är på väg till jobbet och sen blir det Pelaren. Vad hittar ni på idag?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Tjabba Ylva.
Blir väl som vanligt att man sitter vid datorn några timmar.
Skall faktiskt ta mig till områdets lilla Centra och in på biblioteket senare i eftermiddag.
Har dessutom de senaste dagarna lämnat mina kryckor inomhus när jag går ut en kort sväng.
Det ser faktiskt ut att fungera så jag håller tummarna och "promenerar" på *skrattar*.
Finaste hälsningar,
Bertil
Ja här sitter jag och väntar på elever.
Många fler nya elever än vanligt denna termin.
Det blir lite sammanträden med andra lärare
efter fikat.
Vi gjorde en test igår eftermiddag i matte. Och
många svenska elever hade bara kunskaper på
mellanstadie-nivå. Det är dom vi kallar "den svikna
generationen".
Ja, ja, vi ensamma "kilar till knoget" som alla andra.
Och gör vår plikt mot samhället, för att sedan vända
tillbaka till ensamheten.
Är kär.😍
Sofisen, det låter allvarligt!
👍
Att bränna sig på "kärlekens evigt flämtande låga",
kan sluta i skogsbrand. Och i det allra värsta fallet
med att Du lämnar Ensamhet.
#3 Sofisen
Låter ju helt Fantastsikt Underbart!!!
Bästa hälsningar,
Bertil
#4 Nähedu, mig blir ni inte av med!😂
#5 Det är det med!😊
Softisen. Oh, att vara kär! Grattis! Jag kommer ihåg hur det känns fast jag är gammal nu.
Min dag idag är att vänta på att solen ska värma upp min uteplats. Är pensionär och om jag inte vore det så vore jag sjukskriven. Så mina dagar är för det mesta det jag själv gör dom till. Inget läkarbesök idag, så då blir det boken och ute. Om det hade regnat så hade jag nog pusslat istället.
Lite nytta har jag gjort, jag har tvättat och hängt tvätt. Det är ansträngande för mig. Jag har naturligtvis tagit min lilla promenad också.
En skön solig dag önskar jag er alla.
Raija
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#7 Raija
Det är väl aldrig för sent att bli "kär" vilken ålder man än är i *ler*.
Som du själv skriver så skall du läsa en bok och man kan ju bli kär i en bok likaväl som man kan bli det i ett musikstycke eller annat.
Själv så är jag tokförälskad i bifogade låt just för tillfället *skrattar*.
Själv så har jag inte heller så bra hälsa men skall försöka ta mig till det lokala biblioteket idag för att låna en bok men vet inte riktigt vilken.
Kanske lånar och läser jag "Tusen strålande solar" för sjuttioelvte gången *skrattar igen*.
Finaste hälsningar,
Bertil
#7 Tack så mycket! Det är en otroligt härlig känsla, särskilt när jag vet att det är besvarat😊
Japp jag var på jobbet och sen Pelaren. När jag kom hem så fortsatte jag virka på mina tossor. På två kvällar 0,5 igår och 1,5 idag så blev de klara. Nu skall jag virka 3 till, till mina barn som de kan ha i skolan.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Ja du för min del blev det inte mycket gjort. Har funderat en hel del på vad jag vill göra för att slippa gå arbetslös och gjort i ordning datorn. Så nu hoppas jag att datorn inte ska vara lika seg.
Hoppas att ni alla har haft en bra dag. 🙂
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Jess…..om du inte jobbar typ 8-5, försök att plugga. Men låt helst "samhället" betala. Vet du inte vad du ska plugga, läs svenska, engelska och/eller matte. Detta är "basic level 1". Sen är det lätt att komplettera med samhällskunskap, religion. Detta är "basic level 2". Från dessa nivånerna kan du söka in på "yrkeshögskola".