17-07-2013
I morgon åker jag till norra Öland, hurra! Jag skiter i vädret och bara åker. Det balsam för själen att bara sitta och titta på vågorna och höra skvalet när dom når stranden. Det är Sandby badets strand jag ska till. Om ni har en karta ligger den i höjd med Löttorp. Får se om min "tjejkompis" är i sådant gott skick att hon kan hänga med. Annars åker jag ensam med fika korg och avslutar när sjöbrisen kommer in, med middag på Sonjas Camping. Föresten, undra hur det gått för Ylva. Trasig bil är ingen höjdare mitt i semestern.
Hej Johan. Vi skaffade en annan bil och semestrade på hemmaplan istället. Igår var vi till Furuvik och idag Älgparken. Bilder finner ni på min blogg. Imorgon skall vi upp tidigt och fiska och senare under dagen kommer våran pappa och sambo och hälsar på. Trevligt det med. På fredag far jag hem. Home sweet home!
Öland är nog vacker Johan. 😃
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Kul att höra att det är "full gas" hos Er. Det brukar vara kul att träffa anhöriga (kan ej stava till släktingar), om man mår skapligt bra. Jo då Ylva Öland är ett landskap i "hästväg". Vackert, vilsamt som gör att vi trasiga själar mår bättre där Än hemma. Men Åland är inte sy skam heller. En övärd som kan få vilken "naturfreek" som helst att tappa hakan.
Hihi. Ja många turister säger att det är fint här.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Ha det så väldigt trevligt båda två och njut av både sommar, fiskevatten och hav.
Bästa hälsningar,
Bertil
Tack Bertil.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#5 Inget att tacka för bästa Ylva.
Som gammal sporfiskare jag är så låter det underbart det där med att fiska men för min del och med mitt lilla rörelsehandikapp så kan jag tyvärr inte göra sådana utflykter numera.
Ha det nu riktigt jättebra och riktigt kul.
Hälsningar,
Bertil
Tack Bertil. Nå……. hur var det nu………badbrallor, kaffettermos en liters, brassestolar, mackorna, handduken/arma om "hon" har sumpat sin, vattenflaska och så får jag inte glömma, en trave bra böcker. Allt "tajmat o klart i minsta detalj"; MOT STRANDEN!
Ylva jag kolla dina bilder på bloggen. Trevligt med en lite utflykt från vardagen. Snart har vi hösten med regn o rusk och då kan det vara "uppfriskande" att kolla på sommaren bilder. Men hur går det med flytten? Känner du dig inte trygg med livet på Åland? Pelaren går väl inte att ersätta sådär hur som helst?
Nä det blir ingen flytt till Sverige, trivs alldeles för bra på Åland. :-)Nä Pelaren går inte heller att ersättas bara så där.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Kul att du kollade in bilderna på bloggen. Skickade länken till mina flickor från när jag var i Furuvik och dom blev också glada över dom. Satt och skrattade och hade sig. 😃
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#7 T-Johan
Ha de nu fint med kaffetermosen och mackorna i brassestolen.
Tyvärr så måste jag personligen hålla mig inomhus när det är för varmt ute under dagtid på grund av min sjukdom.
Däremot kan jag gärna sitta på balkongen och njuta sent på kvällen/natten när det är svalt och friskt och man kan andas.
Btw, så tror jag nog att jag skall ta mig ner på stan nästa torsdag då det är första dagen i Helsinborgsfestivalen.
Tillhör ju ett gäng som träffas då och då för att lyssna på rock och annan musik.
Tyvärr så kan jag inte vara med så ofta men har planerat att ta mig ner då på torsdag.
Hela Helsingborg brukar krylla av folk den helgen.
Jag har ju faktiskt inte mycket mer än kanske 50 meter till bussen här hemifrån och när jag väl kommer ner till stan där vi skall träffas så är det inte mycket mer än 50 meter då heller.
Folk brukar vara väldigt vänliga och hjälpsamma under den där helgen så när de ser mig komma där haltande som en skadskjuten pingvin på mina två kryckor så brukar de faktiskt vara väldigt hjälpsamma
Tänk om det kunde vara på det sättet året runt.
Nåväl, ha det nu så fint och riktigt trevligt T-Johan.
Bästa hälsningar,
Bertil
Åh hoppas du tar dig ner för det mår du bra utav. Jag håller tummarna för dig. Ja tänk om alla kunde vara hjälpsamma året runt. Jag har svårt för att vara ute i värmen och solen jag med men inte för någon sjukdoms skull.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#0 Hoppas att du har haft det härligt och skönt på Öland.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
#12 Pelle Långlös.
Jag har helt enkelt bara 30 % av den lungkapacitet som jag skall ha och till det ganska svår astma vilket gör att jag har väldigt svårt med andningen här det är varmt och kvavt ute.
Däremot när det börjar friska till lite och blir kyligare på kvällen så kan jag sitta på min balkong hur länge som helst och bara dra i min kvällens sköna rena luft.
Nåväl, renare är den väl inte på kvällen *skrattar* men jag har lättare att andas då.
Bästa hälsningar,
Bertil
Usch då. Astma har jag med men lindrig så du måste ha det jättesvårt. På kvällarna kan jag hålla med om att det är friskare.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Tack ska ni alla. Jo det blev en fin dag, och hoppas att denna positiva "rapport" inte ska slå ner modet på Er som saknar dessa möjligheter. Resan tog en timme och en kvart, lugn körning. Ofta gick det i 70, 80 fast det var 90 väg. 25 till 27 grader på stranden och mycket svag landbris. I vattnet var det 17, 19 garder. Inte så varmt kanske. Men det var mycket gott att få "svalka av sig" i ett lite kyligare vatten, fin, kön kontrast. Mitt "sällskap" mådde bra. Hon vägde 65 kg och inte extrem åt något håll. Och det blev inga "pinsamheter" med bikinin som var tillräckligt stor att skyla de den skulle skyla. Men vi diskutera lite kring vad det är som gör att man mår så bra i psyket av "en dag på stranden". Är det solen och värmen? Är det den vackra naturupplevelsen, för det är i ett naturskdsområde som utgör badplatsen, Ölänsk strandäng. Eller är det att någon masserar i solkrämen på en från topp till tå, beröring, bry sig om? Är det kanske bara att komma hemifrån och få se något annat, en horisont i fjärran tex? Efter 6 timmar på stranden gick vi till restaurangen och åt middag. Lite medhavd termoskaffe som pricken över i:t och sen styrde vi kosan hem. Vi var helt slut och "klubbade" när vi kom hem.
Låter trevligt Johan. 😃
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *