Meninglösthet
Det känns som allt bara är totalt meningslöst. Råkar man mot all förmodan vara lite gladare en dag så hoppas något upp o slår mer en till fotknölarna igen. Det är inte ens lönt att försöka se det possitiva i saker för det negativa slår till blixtsnabbt som en orm och sen ligger man o vrider sej o kramper.
Jag vet inte vad jag gjorde i mitt förra liv för att behöva stå ut med allt nu? Om man kunde stänga av och inte bry sej så skulle nog saker bli lättare.
Varför skulle man blir född empatisk och sympatisk och alltid bry sej om vad som händer omkring en? Skulle inte allt vara lättare utan känslor?
Det är inte lättare utan känslor…det lovar jag dig!
det händer mig hela tiden också det dyker upp nånting bra men sen kommer det nånting som gör det 10x värre, man får väl försöka se glädje i allt man kan och se till att det slår ut det dåliga!!
Slåss för ditt välmående och tänk mer på dig själv, eller finn lycka i att hjälpa andra!
du verkar som en underbar person och det spelar det inte någon roll vad du gjort i ditt andra liv för vi lever i nuet och ingen kan nånsin ta ifrån dig att du är en bra människa!!
Hoppas verkligen det blir bättre för dig, har själv fått anhedoni och försöker sträva mig ur det, Keep fighting and stay strong! 🌺
Hej FiaLotta. Nu känner jag dig inte särskilt väl. Men De du skriver tycker jag ser "mycket positivt" ut. Låt mig förklara! Du skriver; "varför skulle man bli född empatisk och sympatisk och alltid bry sig om vad som händer om kring en?" Såhär reagerar en person som i grunden är en "sund själ". tänk dig som en maratonlöpare som är vältränad, men efter halva loppet får skoskav. En sjukvårdare kommer och hjälper dig så att du kan fortsätta springa mot mål. Ja det är sant, att du kom i mål med ett bandage om foten. Men du kom i mål och på skaplig tid dessutom. Jag tror du måste hitta din "sjukvårdare". Kanske en läkare/psykiatriker som kan ställa en diagnos och behandla den. Det kan nog vara så väl att det bara är något tillfälligt. Och då kan du kasta "bandaget" innan du är i mål. Om inte behåll "bandaget", för det viktiga är ju att nå målet.