Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 2282 ggr
bamse6311
2013-06-23 09:34
1

Funderingar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit med på iFokus nu i snart två år tror jag det är.

På  Facebook har jag varit med sedan tidernas begynnelse höll jag på att säga/skriva men i en herrans massa år i varje fall.

Här på iFokus är jag med i många grupper/sajter som passar mig.
Bildredigering, foto, android, matlust, mobiler, bloggande, datorn samt ett par till.

Det tog dock väldigt lång tid innan jag reggade mig på "Ensamhet".
Var då och då inne och läste trådar men deltog inte.

Varför som jag kanske egentligen hade så svårt att regga mig var kanske att jag inte ville eller vågade berätta öppet om min ensamhet och därmed outa (som det så populärt numera heter) mig själv eller som vi säger på skånska "öppna sig" själv.

Så fort som man öppnar sig själv så måste man ju också vara beredd på att "få en kula i ryggen" av någon som eventuellt önskar en illa.

Sedan så är det ju dessutom så att på sådana här sidor så vill jag **inte enbart vara ett "nick".
**Jag vill då vara en människa av kött och blod

Jag har ju bilder på mig själv och min mailadress är helt öppen för alla som vill se och dessutom så berättar jag ju också mycket förtroligt om mig själv och mitt liv.

Alt detta sammantaget och att jag bara måste ha det så gör att jag var väldigt reserverad till om jag skulle registrera mig på Ensamhet.

Var jag än är i livet så vill jag ju inte bara vara ett "nick" utan jag skall kunna visa upp mig som jag är i all skröplighet och som den människa jag är.

Detta innebär även att jag då anser att jag skall visa upp bilder på mig själv samt visa min mailadress och all annan personlig information.

Mitt kön går väl inte för någon att ta fel på.
Dessutom så visar jag även min ålder och var jag bor.

Till detta så visar jag även min bloggadress där jag är jäkligt öppen om mig själv och vem jag är.

Well good folks, nu drog detta inlägg ut på ett sätt som jag från början inte tänkt mig.

Jag hade egentligen här och nu tänkt skriva om något helt annorlunda som berör Ensamhet både generellt och i allmänhet samt även hur jag känner det.

Nu blev det som sagt var något helt annat.

Det blir ofta så när jag slår mig ner vid tangentbordet, jag funderar på att skriva en sak men sedan när jag sitter där vid tangentbordet så blir det något helt annat jag skriver.

Är det fler som känner igen sig i det?

Well, får väl så småningom återkomma och skriva det som jag egentligen hade tänkt mig att skriva.

Nåväl, eftersom jag som sagt visar upp mig själv på bilder både här på iFokus samt Facebook och andra medier så skickar jag även här med en bild av den här gamle gubben i all sin skröplighet.

Den är inte så väldigt gammal den här bilden, den togs den 30 december 2012, alltså dagen innan vi gick in på det här året.

Bästa hälsningar,
Bertil

[T-Johan]
2013-06-23 15:17
2

Det bar intressant läsning bamse. Själv har jag val att vara så anonym som möjligt. Någon kanske tycker det är "fegt". Ja vist,………..men tänk såhär. Vi sitter tio personer som vi inte sett eller vet något om. Så diskuterar vi begreppet ensamhet. Hur kommer vi att verdera dom olika argumenten? Förmodligen ganska fördomsfritt. Det beror på att det finns inget "ansikte" eller historik bakom argumenten. Du nämner detta med öppenhet. Att kunna vara anonym är ytterligare ett skäl som gynnar öppenhet i argumenteringen. För min del sätter jag stort värde på den typen av argument. Man ska också ha i minnet att många av oss befinner sig långt ner på sam- hällets status skala. Så det finns ingen anledning till att "spela ball", som vi säger i Stockholm. Min erfarenhet av forumisterna är att det råder stor prestige lös öppenhet.