Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 793 ggr
Pelle Långlös
0

Godmorgon 17/6

Måndag igen och jag sitter just nu på PRMs dator för att vänta på min läkartid. Bussarna går ju inte så ofta ute på landet så det blev nu en väntetid på 1,5 timme.

Skall handla mat senare för det är en del som är slut som bordsmargarin och diskmedel.

Igår blev jag klar med min tröja som jag påbörjade i vintras men som blev liggandes i flera månader pga mina tummar.

Har tre "motiv" i huvudet som jag vill måla men har bara en platta att tejpa fast pappret på.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
1

Hej Ylva. Kul att du är på G med dina "projekt". Men vist är det skönt att få saker klara. Man vill lägga saker o ting bakom sig starta nya och komma vidare. Att ha tre "motiv" i huvudet är väl bra. Så länge dom är i huvudet ligger dom inte o skräpar till andras förfäran. Ett litet "lager" av "målarprylar" är nog inte dumt att ha, om man har plats. Idag är jag lite extra glad för vi spelade igår och ett par från Amerika var i publiken och kom till oss efter spelingen och utryckte sin uppskattning. Vi tycker det är lite av en kick när andra känner för musiken som vi. Idag ska jag börja "röjja" band sådant som blivit liggandes under vintern.

[Zorita]
1

Hej hej!

Idag står föräldrakurs på schemat. Det är ganska kul, och ett bra tillfälle att träffa lite nytt folk som man kanske kan umgås med i framtiden.

Men innan dess ska jag jobba förstås. Bara det att jag känner mig alldeles luddig i huvudet, och har gjort nån vecka nu. Tror det är hormonerna som spökar, men jag överväger att gå till läkaren ifall att det skulle vara något värre. Å andra sidan är det så jobbigt att gå till läkaren och lista upp ett nytt problem. Jag känner mig som en hypokontriker redan som har dragit på sig precis alla problem man kan få under en graviditet.

Pelle Långlös
0

Johan än har jag plats att "skräpa" ner med målargrejer. Jag bor ensam så det är ingen som stör sig på det. Hehe. Zorita lycka till på kursen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Zorita]
0

#3 Tack 🙂 Det var kul att vara där. Nu när internet finns med så mycket information erbjuder väl de där kurserna inte så mycket nytt för mig (som har läst på som en galning, både i samband med jobb och för mig själv). Men för min sambo är det ett fantastiskt tillfälle att få ställa frågor och få information. Sen är det kul att träffa andra blivande mammor också förstås!

Pelle Långlös
0

Ja men så brukar det väl vara höhö. När en kvinna blir eller vill bli gravid så söker vi i hela internet efter information. Men det är som du säger att det blir roligare att träffa andra.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *