Ensamhet iFokus

Ensamhet

Läst 75 ggr
Krullibull
2024-03-24 11:41
1

Söker vänner, Värmland

Hej! Jag har blivit trött på att vara ensam och söker nu målmedvetet vänner som är i min ålder, runt 25-35. Något yngre fungerar också, men under 20 känner jag är för ungt. Kön spelar ingen roll, oavsett om du är trans eller cis.

Jag är en lugn och lågmäld 28-årig kille som bor i östra Värmland med min hund. Mina största intressen inkluderar:

• Anime, som jag ser på i princip varje dag. Jag har sett över 400 stycken om man inkluderar både serier och filmer och har alltid något som jag planerar att se eller väntar på.
  • Odling. Jag har alltid något på g och speciellt nu på våren! Det är fullt av olika behållare och frön här och var som jag står och stirrar på dagligen för att få dem att växa snabbare!
  • Matlagning. Speciellt brödbakning som jag gör 2-3 gånger i månaden då allt bröd jag äter är hembakat. Jag gillar också att baka söta bröd, men det sker mer sällan. En annan sak jag gillar i köket är att göra egna recept och att göra saker ifrån scratch, såsom nudlar, saft och sylt av egenplockade bär, sushi och mochi/daifuku.
  • Hälsa. Jag tycker att nyttig kost är både intressant och god och det mesta av mina odlingar är antingen för mat, te eller kroppsvård.
  • Socialt arbete. Jag studerar mig sakta mot en undersköterskeutbildning då jag vill jobba inom psykiatrin. Om du liksom jag har ett intresse för psykiatri och psykologi så har vi redan mycket att prata om.

Jag är inte den som går ut på stan eller krogen och gillar inte att varken resa eller festa, utan trivs bra i min lugna vrå i hemmet eller ute i skogen med hunden. Vi är ute och går runt 3 timmar om dagen, så det är ovanligt att vi inte dagligen går i skogen. Desto mer på hösten då vi plockar en hel del blåbär, lingon och kantareller.

Eftersom jag inte har haft någon vän sedan 2018 så är jag väldigt ringrostig på det här med att vara social och kommer att behöva ta det försiktigt i början, men jag vill gärna börja med att inleda kontakter över iFokus och se hur det känns mellan oss.

Jag kommer oundvikligen att behöva tänja på min bekvämlighet och i och med min osäkerhet kring vänskap så är det fördelaktigt om du är mer drivande och säker i sociala sammanhang, men det är inget krav.

Det hade varit kul att ha någon att ta hundpromenader med eller till en början bara ses för att prata om lite allt möjligt medan vi bläddrar i böcker på biblioteket eller fönstershoppar. Ett av mina mål är att ha någon att spontanträffa en eller ett par gånger i veckan i mån av ork och vilja hos oss båda.

Välkommen med ditt meddelande om detta låter intressant!