Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etiketterensamhetjobbiga-känslor
Läst 426 ggr
[Tismon]
2022-03-01 21:08
8

Stöttningstråden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur mår du idag?

Är du bara ensam och behöver skriva av dig smått så är detta tråden för det. Har du bara en dålig dag och behöver ventilera så är detta tråden för det. Har du en bra dag och känner för att lyfta andra så är detta också tråden för det.

Prata, skriv, ventilera och stötta varandra här 🌷

• Redigerat 2022-03-01 21:09 av [Tismon]
19sextio7
2022-03-23 21:41
4

Inte en bra start på dagen men absolut, det kunde varit värre. Och… den blev ju bättre efter svängen på affa på eftermiddagen :).

När jag stod i kassan i lokala matvarubutiken så såg jag att något klistrat en dymoremsa med texten "le, du är vacker!" på kortterminalen. Jag log samtidigt som hjärtat svällde. Tänk vad mycket en liten text skriven av någon (som förvisso aldrig träffat en) kan göra ens dag!

Så du som läser: Le, du är vacker!

• Redigerat 2022-03-23 21:42 av 19sextio7
[Tismon]
2022-03-23 23:24
4

#1: Så fint ❤️ Jag älskar sådana små ljusglimtar i vardagen. Såg en teckning för ett tag sedan som ett litet barn hade ritat och de hade skrivit något gulligt som "ha en bra dag". De hade satt upp den mot sitt fönster så att förbipasserande människor skulle kunna se 🌼

Ppppp
2022-07-13 22:05
2

Jag mår inte så bra.
Jag ÄR ensam det kan gå månader mellan jag får någon sms.
Den enda som ringer ibland är mamma
Har inte alltid varit så.
I samband med att jag mådde sämre försvann nästan all hjälp för vuxna med psykiska problem i den trakt jag bor.
Panikångest och vågade inte gå ut.
Tappade kontakten med dom få jag hade vartefter.
Fixar inte sociala medier.
Blir stressad av att behöva vara med och tävla om uppmärksamhet: Det känns så ytligt
Och varför skulle jag vilja titta och läsa om andra som lever normala liv som jag aldrig kommer kunna göra.
Jag vet inte vad eller om jag kan göra.
Vill inte ta livet av mig.
Men realistiskt är det enda jag kan göra att vänta på att få dö.

[Tismon]
2022-07-14 12:24
3

#3: Åh nej 😟 Det är alltid sån bullshit när hjälp för folk med psykiska problem tas bort….

Du har ingen kontakt med en psykiatri alls? Om det inte finns i trakten där du bor, har du möjlighet att ta dig (buss? Tåg? Bil?) till en kommun som har det och söka hjälp där?

Kan du söka en samtalskontakt (kurator?) hos vårdcentral?

Erbjuder din kommun personligt ombud och/eller boendestöd?

Är det möjligt annars att få en kontaktperson?

Det kanske inte låter som mycket men jag, en främling på internet, tror på dig och tycker att du förtjänar att leva utan att må som du gör 🌼🌸

• Redigerat 2022-07-14 12:25 av [Tismon]
ELISIA/Söderqvist
2022-08-14 04:13
1

#3: Om du behöver en medmänniska och prata med , får du gärna kontakt mej :)

Stefania123
2023-11-28 17:17
0

Personen är inte psykiskt störd, endast ensam. Blanda inte saker.

Stefania123
2023-11-28 17:20
0

Hur gammal är du? Du är för mycket fokuserad på dig själv, därför måste sluta tänka på dig så mycket, tänk på någon annan i stället, det finns säkert massa människor runt omkring dig som behöver hjälp, dina grannar, ensamma mammor, donera pengar, fixa till dig någon hobby, så som att åka träna i npgon idrottsförening eller rädda en hemlös katt eller hund som behöver hem och familj, sköt om djuren.

Rowettska
2024-09-23 10:53
0

#7: det var riktigt bra skrivit ❤️