Annons:
Etikettensamhet
Läst 997 ggr
Internetkompis
2020-04-09 14:49

Svenskar är ensammast i världen

Ensam i ensamhetens stad och i ensamhetens land - svenskar i Stockholm och i Sverige är ensammast i världen, vilket borde vara en fördel i alla fall när det finns en smittsam sjukdom i samhället. Jag är en kvinna på 55 år som bor ensam i en bostadsrätt i Stockholms kommun och söker just nu Internetkompisar att skriva till. Men mest av allt skulle jag vilja hitta en riktig vän. Välkommen!

Ensam i ensamhetens land.

Annons:
Soligajag1
2020-04-09 17:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hejsan ! Ojdå , inte trevligt med ensamhet ( om man inte valt det själv ) Jag är ensam med 2 katter , Har varit gift ( 3 barn ) och sambo sen , Jag trivs , njuter utav att va själv , läser , tar promenader , umgås med syskon , familj och vänner . Har jobbat sen jag va 15 år , är 61 år , slutade mitt senaste arbete d 29 Mars . Söker jobb med. Sedan brukar jag ha Loppis , det finns en lokal här som vi hyresgäster kan boka. Toppen är det , sedan brukar hyresgästföreningen ha en del kvällar med olika teman / Påsk / Sommar / Höst / Jul . Sen är det ju klart du själv som måste gå ut bland människor , Biblioteket , olika evangemang .

HH 🙂

Internetkompis
2020-04-09 21:09
#2

Varför skrev du hit om du hänvisar mig till biblioteket? Du vet ju inte ens om jag har varit där. Det var ett dåligt förslag att hänvisa mig att gå ut bland människor - vet du inte att det finns en dödlig smittspridning i samhället just nu våren 2020?

Ensam i ensamhetens land.

Maria
2020-04-09 21:23
#3

#2 Du väljer direkt att svara ett vänligt inlägg med att avfärda det som dåligt. Ibland får man svar som man kanske inte gillar men att bemöta någon som är vänlig på ett ovänligt sätt är ganska ohyfsat tycker jag. Är det bara så här i coronatider du söker vänner? Annars är ju förslagen från Soligajag1 väldigt bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2020-04-09 21:34
#4

#3 Tack för ditt svar Maria , och du har rätt . Jag försöker bara vara vänlig med mitt svar . # 2 Jag menar ju inte att du ska gå till Biblioteket nu ,om du inte vill / kan . Sedan kan jag också säga att folk väljer att gå ut ,till Biblioteket , Ica eller t.om Kyrkor för att känna ett lugn inom sig. Jag är inte elak eller dum med mitt brev . Berättar bara hur jag känner angående ensamhet . Trodde det va detta handlade om.

HH 🙂

SnowFalling
2020-04-10 08:46
#5

Hej!

Jag har en liknande situation, söker också internetvänner, jag mår bra av att vara själv, men absolut inte av att vara ensam. Det är skillnad. Man behöver någon att umgås med även om det är online endast. Jag har lärt mej att det nästan är stört omöjligt att ens få internetvänner i Sverige idag, t.o.m. online är folk ganska avfärdande. Har försökt via ett par sidor i ca. 5 år men inte hittat en enda än, dock har jag bara varit aktiv i stötar då jag tappat hoppet efter korta besök på sidorna då ingen ens behagar svara…

Om någon har tips på siter så är jag ytterst tacksam…

Maria
2020-04-10 09:22
#6

Jag har hittat en vän genom spelet Wordfeud. Lite otippat men man kan hitta vänner på de mest knepiga ställen.

Vi har aldrig träffats men är vänner på FB och skickar MMS emellanåt. Vi har väldigt roligt.🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
2020-04-10 16:42
#7

Kan säga såhär : Man kan känna sig ensam i en tvåsamhet . Visst känner jag mig ensam ibland. Tur att jag har vänner , bekanta , syskon , pappa , grabbar som hör av sig då och då. Jag har jobbat i hela mitt liv , haft många jobb , arbetsplatser där jag träffat mycket folk . När jag jobbade i ett Café ( inne i ett Bibliotek) Kom det alltid folk som ville prata en stund . Jag tycker det enklaste sättet att få kontakt med folk : Gå till Biblioteket, där det finns massor med olika program . ( Just nu i dessa Corona tider är allting inställt) men det blir bättre. Ta det lugnt och njut av dagen . 😀🐔🐣☀️🥰

HH 🙂

Grodan
2020-07-28 23:16
#8

Internetspel ger internetvänner. Jag har ganska många sådana runt om i världen. 

Men det jag önskar är väl eg hundträningskompisar. Fast just nu är jag lite för deppig för att ens orka göra en kontaktannons.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Bee4
2020-12-30 22:31
#9

#0: hej du kvinna på 55!

Jag är rätt ny på forumet och håller på att lära mig hur och vad som funkar här.
Jaja iallafall så ….
Jag är 48 å söker också vänner oavsett de bor i närheten av mig eller inte. Vill gärna ha någon/några att skriva till.

Hör gärna av dig …

Mvh B

Upp till toppen
Annons: