Annons:
Etikettensamhet
Läst 1946 ggr
Mia_22
8/18/18, 5:56 PM

Hitta vänner

Jag bor i Sundsvall i norra sverige,Det är verkligen inte lätt att finna vänner,känner mej nästan desperat ensam.Är en tjej på snart 22 år,var går man egentligen för att hitta kompisar?Då menar jag tjejkompisar att fika med,hitta på roliga saker.

Jag har en mild form av asperger,vilket inte gör det lättare,och likadant en mild social fobi.Den är inte så väldigt störande,jag tycker om att träffa folk,och att fika ute mm.Har fler samma problem?

Annons:
[0123]
10/6/18, 7:04 PM
#1

Jag…

SoulPain
10/28/18, 11:38 PM
#2

Det är synd att internet ändrats så mycket på så kort tid, facebook dödade mer eller mindre alla bra communities som lunarstorm, skunk, iller, helgonet. Skillnaden mellan dem och FB, är att där kunde man lättare komma i kontakt med människor utan att för den delen framstå som mysko.

Finns förvisso en del bra grupper på facebook, bland annat;till

 Ensamma Vänner-ej en dejtinggrupp (endast för människor boende i norden)

Du/ni andra som är ensamma av er kan alltid ansöka att gå med där, folk är väldigt stöttande och kanske hittar ni vänner genom den på nära håll som vill knyta bekantskaper.

Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime - Lao Tzu

SnowFalling
11/15/18, 2:30 AM
#3

Ja det är synd att alla chattar dött ut, var kul att iaf kunna snacka med folk, det kan man ju inte nu alls…. Kommer ihåg passagen bl.a.

JuliaMG
12/15/18, 1:04 PM
#4

Jag bor faktiskt i Sundsvall. Har också social fobi, men den har blivit bättre med åren. Däremot så är jag deprimerad, vilket är det som hindrar mig allra mest från att leva livet som jag vill leva det. Har länge haft problem med att skaffa vänner och känner mig ofta väldigt ensam, trots att det blivit mycket bättre sedan jag började på gymnasiet. Jag är fyller 19 i juli, tar studenten i juni. Om du vill så kanske vi kan skriva lite, se om vi klickar? Vill inte mötas upp på en gång, det är jag alldeles för nervös för. Men jag har en kompis här på iFokus som jag pratat med i fyra år. Hon bor i Stockholm, och vi har aldrig haft modet att träffa varandra, men det är ändå väldigt trevligt att ha någon att prata med. Om du och jag klickar så kanske vi skulle kunna hitta på någonting? :)

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Upp till toppen
Annons: