Annons:
Etikettensamhet
Läst 969 ggr
artsybrill
5/23/18, 5:39 PM

Våga sig ut

Tanken slår mig hårdare under sommaren.. Ensamhet. Undrar varför vi sätter stopp för något annat än det vi känner till. Skapar det osäkerhet när pressen kommer? Jag skulle resa för den personen om någon hittade mig som vill göra något i vardagen som kanske är hemma för ofta.hade tyckt att det var roligt att får går igenom sommarens lugna och varierande stunder som två.. Inte får man glömma att glassen smälter heller.

Annons:
Aleya
5/23/18, 6:34 PM
#1

Får jag undra varför inte söka själv istället för att hoppas att någon hittar dig. Det kanske är den förändringen som behövs. Att du ger dig ut och försöker umgås med människor och kanske hittar en att umgås med.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

artsybrill
5/23/18, 8:39 PM
#2

Det har jag gjort.. Sökt sedan 2015. Gått på diverse träffar. Oftast är det bara killar som vill har kontakt.

artsybrill
5/23/18, 8:41 PM
#3

Och de andra som är bekanta och kontakter är alla utan diagnoser. Svårare att känna samhörighet med dessa i vuxen ålder.

Aleya
5/23/18, 9:43 PM
#4

#2 varför inte bara gå på något utan att ha kravet att du MÅSTE finna en vän? Bara för att ha kul. Men måste det finnas en diagnos med i spelet? Det finns ju annars något som heter Attention för dom med NPF exempelvis. Dom har ju möten så då skulle du ju kunna gå dit och kanske möta någon. Om det nu är NPF du har problem med.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

artsybrill
5/24/18, 10:41 AM
#5

Nej måsten är inte min grej öht. Gillar inte stress. Tar det lite som det kommer. Nej jag går överens med de flesta. Har bekanta att ordna träffar med. Det är svårt att förklara skillnaden här, men visst är det skillnad på ytliga relationer och de likasinnade. Alla erkänner vi nångång lite grann så för oss själva, vad behöver man och vad behöver man inte. inte ska landa i en relation som tar tid mer än ger. För det är skillnad för oss autister. Med annorlunda tänk. Och Ja. mina alternativ är "färre" pga diagnos. Möten som jag går på på eget initiativ är bland annat för unga hög fungerande aspergare. Vilket jag tycker är fint på så sätt, det är intressant att höra folk som står ut ur mängden. man får bättre kvalité på relationen och umgås ju med de som liknar eller har samma intressen/värderingar i livet. Jag har innan bott i större stad. Kanske är lösningen så simpel som att flytta ifrån denna stad. Haha.

Upp till toppen
Annons: