Annons:
Etikettensamhet
Läst 1735 ggr
Robban99
2018-04-28 16:41

Orkar inte mer...

Är så trött på att vara ensam och alla gånger man hittar något bra i livet så tas de bort å börjar om från noll. De känns inte som att någon kan tycka om mig å de gör så jävla ont. Livet utan kärlek eller vänner är inget liv hjälp!!!

Annons:
Scintilla
2018-04-28 16:54
#1

#0 är du född 99?

Robban99
2018-04-28 17:30
#2

Ja

Scintilla
2018-04-28 17:34
#3

#2 Okej, går du i gymnasiet då? För tänker att om du kanske pluggar vidare på universitet så får du möjlighet att träffa nya människor i och med att du börjar i en ny klass. :) 

Varför upplever du att ingen tycker om dig?

vallhund
2018-04-28 18:30
#4

🌺

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Robban99
2018-04-28 19:25
#5

Ja känner ingen koppling till folk som om ja är fast i mig själv och många av de människor som ja har släppt in har sårat mig. Sen så har ja varit väldigt deprimerad i snart fyra år så allt gick åt helvete. Tillsammans med ångest och att jag skärmar av mig själv från andra rent psykiskt utan att ja vill de gör att ja måste intala mig själv konstant att en person gillar mig. Ja har "Vänner" men väldigt väldigt få vet vem ja verkligen är men för alla andra så måste ja kämpa för att känna mig de minsta omtyckt.

vallhund
2018-04-28 23:21
#6

#5 Har du provat antidepressiv medicin? Testat medicin mot ångest som inte är beroendeframkallande?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Robban99
2018-04-29 00:38
#7

Äter medicin och har gjort de i snart ett år 😔

Såjävlaensam
2018-04-29 18:31
#8

Förstår dig, är i samma sits och har ingen i mitt liv. Börjar självmedicinera med alkohol och det är inte bra. Är 10 år äldre än dig och hoppas att du hittar kärleken i ditt liv för jag skulle inte ens önska min värsta fiende att ha det som mig.

Robban99
2018-04-29 20:44
#9

Tack detsamma!

Scintilla
2018-05-20 09:46
#10

"Ja känner ingen koppling till folk som om ja är fast i mig själv och många av de människor som ja har släppt in har sårat mig."

Tror du det kan bero på att ni har olika intressen, alltså att du inte känner koppling till folk? Jag kan uppleva det när andra snackar om saker som jag inte är intresserad av eller har kunskap om. T.ex. rymdfarkosters bränsle. Då lyssnar jag bara intresserat. Ännu värre om de snackas om andra människor som de flesta känner till t.ex. kändisar, eller någon person som "dem" känner men inte jag. Då kan jag känna mig utanför och något annat som kan vara skitjobbigt är att ifall jag säger något så hör ingen för de förväntar sig inte att jag ska säga något. Då känner jag mig ignorerad.

Men det har blivit bättre på den fronten, umgås mest med andra one on one, alltså en kompis i taget och snackar om olika saker som vi båda tycker är intressanta eller att jag tar upp ämnen som dyker upp i mitt huvud.

Har du några intressen?

Och jättetråkigt att de har sårat dig, de som du visat dina inre känslor för. Jag hade en bästa vän som blev elak och blockade honom överallt då, vilket känns väldigt skönt men samtidigt tråkigt då jag inte har någon bästa vän längre. Har några vänner bara som jag anpassar vad vi gör / pratar om beroende på personen. 

"Sen så har ja varit väldigt deprimerad i snart fyra år så allt gick åt helvete. Tillsammans med ångest och att jag skärmar av mig själv från andra rent psykiskt utan att ja vill de gör att ja måste intala mig själv konstant att en person gillar mig

Låter väldigt tufft, jag vet inte om jag varit deprimerad eller inte själv, har definitivt haft blåa dagar och perioder i mitt liv men jag har lyckats ta mig ur det. Hoppas du också kommer lyckas! Tycker det är kul att du skriver här och ber om hjälp, det är absolut svårt och är glad att du provar att skriva här på forumet.

Ångest är inget jag har lidit av själv men fick nog ett ångestanfall en gång pga. min förälder som vägrade lämna mig ifred. Vad är det för ångest du känner och när får du den? Hur känns det?  Hur uppstod den?

Är det ångesten som gör att du psykiskt skärmar av dig från andra mot din vilja tro? Behöver du intala dig själv att en person gillar dig för att du annars skulle uppleva att de inte gör det?

Har varit nojjig förut över att andra inte gillar mig, att de tycker jag är tråkig och endast skulle umgås med mig för att vara snäll. Lite som att göra mig en tjänst. Det var någon idé jag hade i mitt huvud och det gjorde så att det blev otroligt svårt att träffa mina (få) vänner. Blev osäker på allt, vad skulle vi kunna göra som min kompis skulle tyckt vara roligt eller gilla? Och lite andra funderingar uppstod. Det hela ledde till att jag mådde dåligt och inte orkade träffa någon vän alls.

Men sen en dag så gjorde jag det och då gjorde jag och min vän så att vi bara gick en promenad som vanligt och pratade om vad som helst. Även om det hade varit tyst så hade det varit okej för det var så fina miljöer.

Och då började jag må bättre.

Men allt tar sin tid, idag är jag inte lika orolig längre men tankarna och osäkerheten på om ifall andra tycker jag är jobbig eller ogillar mig dyker upp ibland endå. Men då vill jag tänka att sålänge de inte har sagt något ordagrant eller med kroppspråket att de inte gillar mig eller tycker jag är jobbig, så gör de inte det. 

"a har "Vänner" men väldigt väldigt få vet vem ja verkligen är "

Är det för att du inte berättar om dina känslor?

Aasi1
2018-07-30 21:54
#11

Du är så ung och även om det är jobbigt nu så blir det bättre. Jag är nästan 10 år äldre än dig och livet går upp och ned. Jag har varit med om saker som jag aldrig trottt jag skulle repa mig i från men det här jag gjort. Ta kontakt med vården igen om inte dina antideprisiva funkar för det finns många olika sorter. Träning är också bra mot deprition. När du fått buggt med den värsta depritionen så blir det också lättare att orka engagera sig i sociala situationer.

Robban99
2018-07-31 00:50
#12

Jag har måt mycket bättre på senaste tiden framför allt efter som man har hittat en underbar tjej ❤️ Och ja arbetar just nu med en ny utredning. Tack för allt stöd allihopa 😊

Scintilla
2018-08-01 09:40
#13

#12 vad kul att höra, lycka till! :)

Annons:
Lussan20
2018-08-02 13:28
#14

Lycka till, Håll kvar de positiva tankarna, gläd dig åt små saker i vardagen.

Varför inte skriva varje dag om några bra saker som hänt under dagen. Man kan söka sig till människor med samma intresse, sport, musik, konst osv, där finner man lättare vänner.

Livet går upp och ner hela tiden, alla människor har dalar och perioder då allt känns som det står still på alla fronter. Det som känns svår i ungdomen bryr man sig mindre om då man blir äldre.

Själv var jag mycket social tills jag var 50 år, nu då jag är 70 år älskar jag tystnaden, kravlösheten, ensamheten då jag gör vad jag vill. Att bara vara. Det jag lärt mig är att ta -var dag för sig- morgondagen vet man ändå inget om, att oroa sig för saker man ändå inte kan förändra.

Ta vara på dagarna de går inte i repris…..Allt gott från WS🎈

Upp till toppen
Annons: