Annons:
Etikettdikter-poesi
Läst 1163 ggr
Briza23
2/23/18, 11:48 PM

kille

Hej Alla

Jag är ingen speciell person, jag är rätt simpel. Helt enkelt någon annan du ser på väg till jobbet till tunnelbanan eller busen, vart du än ska så är jag en del av del helhet du ser i samma gång som den helhet jag ser dig i.  Vi kan helt enkelt korsa varandra med blicken, sitta bredvid varandra, stå på kö eller helt enkelt bara råka puta  varandra på gatan.

Mina dagar startar med att ta bussen och komma till gymnasiet och studera för min framtid som jag inte har planerat tillräckligt,  jag vill egentligen bli många saker , men jag vill inte heller pressa mig själv tills att jag blir inlåst hemma och aldrig kommer ut igen. 

Jag sitter oftast ensam i min hörna och skriver om det jag tänker , om det jag känner och gör.  Att det ibland kan kännas som en långvarig dröm som att saker och ting kanske inte ens känns som verkliga och jag bara drömmer dag och natt.  Jag ser allt med färger, jag är ändå en rätt så glad person.

Jag blir ändå ensam inom den känslan av kort glädje jag har med  mina få tal vänner omkring mig och min familj.

Det känns tomt ibland och ibland inte , men hur ska jag behålla glädjen kvar om det bara spills ut i intet om och om igen. Vad ska man egentligen göra för att leva utan den här känslan, eller är det bara så ? för evigt? 

I alla fall jag drömmer och pratar med personer jag ändå älskar dom skapar glädje inom mig och jag älskar det , men efter är det som att är jag igen i mitt tomrum av frustration.

Jag är ändå tacksam för allt jag har , jag är ändå förälskad och beundrad av allt som finns i världen men det finns ändå den här ledsna tonen som alltid kommer fram.

Jag drömmer dag och natt och förälskad på enkla saker, vilket jag njuter och gillar , jag vill dela med mig den känslan av att vara förälskad och kanske försvinna i mina tankar, i min värld.

folk tror ibland att jag har kille men egentligen inte , jag längtar bara efter till den dagen jag tappat min rädsla, jag blivit stark nog och framgångsrik nog och för att kunna lämna den här starka känslan av passion till.

Jag är ändå tacksam för allt jag fått från för och nu. Till den punkten av mitt liv när min mamma hade en hjärntumör.  Den dagen då jag blev så djupt sårbar och enslig och världen jag inte längre visste vad jag skulle leva för om inte mina föräldrar.

Jag har inga syskon , men mina vänner är som mina bröder och systrar. 

I samma gång den stunden kändes så oerhört ensam och tystlåten i då jag inte heller nånstans för att kalla hem.  Jag blev hänsynslös bedragare till min familj och ensam i mitt rum spenderade jag resten av mina dagar. Vintern var evig som min längtan och min förlorade hop om att saker skulle bli bättre. Jag trodde inte längre på att det fanns saker som var bra, inget fanns helt enkelt, allt var bara en dröm utan slut. 

Men jag gjorde saker för min mamma , jag fick reda på att det jag gjorde var mer hemskt och i min tystnad slogs jag.  Den beska och sura smaken av min ensamhet och min gråa vy på allt gjorde mig från att vara 12 till att bli 19. 

Men Den dagen då allt blev bra , var jag så umbärlig lycklig och oerhört tacksam.  Den dagen då allt som fått mig att känna mig som en ynklig fick mig att känna makten av att förstå saker som långt inom min uppväxt jag aldrig förstått.  Min kärlek blev starkare och jag blev mer klarsynt. Därför kan jag säga att jag ändå är lycklig nu , men jag vet att jag kommer finna mer lycka längre fram.

Jag vet att jag är ibland störtförälskad utan mening och att ibland jag kan känna mig ensam men mer tur i mitt liv kunde jag inte haft.

skriver helt enkelt till alla, ibland känns det som att man förlorat allt och att det inte finns något mer än ensamhet som stöter på en varje dag. 

Men saker kan vara värre för andra runt om oss som vi egentligen inte känner igen, saker är hemska för alla och alla har nån gång känt sig maktlösa inför det.  Livet är grymt i vissa fall och får oss att leva upp våra rädslor , ingen förkännar grymheten, men om inte hur skulle vi då kunna förstå vad som verkligen är värt och hur begåvade vi är i vårt liv?

kram till alla och lycka till !!!!

Annons:
Tomheten
2/25/18, 12:00 AM
#1

Jättefin text. Sluta aldrig längta.

Briza23
2/27/18, 10:10 PM
#2

Dina få ord gör mig glad :)

Upp till toppen
Annons: