Annons:
Etikettensamhet
Läst 2071 ggr
Summer1995
12/3/17, 10:26 PM

Ensam på julafton igen!

när Gud skapade mig som människa Glömde han bort att sätta gräns på min ensamhet Det ska finnas en avslutning med allt i livet Men troligen inte på mina tårar Gud kastade mig bara på jordkloten Gud njuter av mina tårar Ensam på julafton igen Den förbaskade julen

Annons:
reflec
12/4/17, 10:12 AM
#1

Varför ensam?…

Summer1995
12/4/17, 12:34 PM
#2

Av så många olika skäl, framför allt dåligt självförtroende mm

Tjeja
12/4/17, 7:39 PM
#3

Summer, du har inget jobb med helgarbete? 

Själv behöver jag inte vara själv i jul egentligen men jag tycker det är så tungt med alla krav runt julen så jag väljer att jobba istället, till min övriga familjs förtret. Men jag orkar bara inte. Lättare och trevligare att jobba så är man sysselsatt med annat än att låta tankarna snurra.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Summer1995
12/4/17, 9:43 PM
#4

Tyvärr mitt jobb e vara på vardagar och inte helger men så har varit jul efter jul efter jul…..

Tjeja
12/4/17, 10:30 PM
#5

#4 Kanske du kunde söka extrajobb då på timmar i tex sjukvården. Där behövs det alltid folk på julen typ. Då får man dessutom göra något bra för andra samtidigt och det känns i alla fall bättre för mig då. Plus att man får betalt för att vara med folk på julen då!  😉 Typ Äldreboenden etc brukar ju kunna vara riktigt mysigt om man är några som myser till lite utan de krav som släkten annars har på julen! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

reflec
12/7/17, 1:37 PM
#6

Har skrivit till dig:)

Annons:
reflec
12/7/17, 1:37 PM
#7
Peter i Nrk
12/22/17, 6:09 PM
#8

:-(

Jag kan verkligen relatera till det du skriver. Själv har jag varit ensam i hela mitt liv men det har för det mesta inte tagit sig några mera dramatiska uttryck. Men nu när jag insett att jag begravt mej i jobb och inte har några släktingar kvar, då blir det genast jobbigt. Jag vet att det inte är något fel på mej men undrar - varför blev det så här?

Grodan
12/23/17, 12:55 PM
#9

DET finns kyrkor och alternativt firande osv om man nu  vill ha sällskap och fira. 

Det kan även finnas ställen där man kan behövas. Röda Korset, Frälsningsarmen, Soppköket för hemlösa o pensionärer… För det kan vara lite där skon klämmer om man är ledsen över att vara ensam… att inte vara behövd…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Peter i Nrk
12/23/17, 6:24 PM
#10

När jag var yngre så tänkte jag så att "det är något fel på mej". Och rent logiskt så drog jag den slutsatsen med tanke på utfallet. Tyvärr tog det mej alldeles för många år att inse att jag hade fel. Det är inget fel på mej och det är säkert inget fel på dej heller. Alla människor är olika bara. Numera trivs jag ganska bra med mitt liv och har många som uppskattar det jag tillför. Jag har också lärt mej att man kan tänka positiva tankar; det hjälper faktiskt. Men det är en insikt man  måsta göra själv och den kan man inte lära av någon annan. Alla jobbiga saker jag gått igenom kan jag nu se tillbaka på och säga "jag klarade det". Jag har vänner som t o m säger att det jag gått igenom har gjort mej till den jag är och då kan jag nästan känna mej lite stolt.

Jag har läst en hel del av det du skrivit tidigare och vill bara säga; det finns alltid ett hopp, glöm inte det!

Upp till toppen
Annons: