Annons:
Etikettensamhet
Läst 1270 ggr
Kasp
10/9/17, 11:59 PM

Intressen/hobbies/saker att göra ensam

Är alltid ensam. Studerar men det blir mest hemma, tycker ändå inte om att vara i skolan. Men mina dagar känns väldigt långa. Är alltid uppe sent för att inte vakna så tidigt. Har svårt att hitta saker att fördriva tiden med som jag tycker är roligt. Förut har jag gillat spel som ex runescape men det gillar jag inte längre. Har spelat sims och oblivion och stardew valley ibland. Är ute i naturen ibland. Kort och gott så har jag svårt att hitta något att göra på dagarna som jag tycker om. Vill fylla dagarna med liv och inte livet med dagarna (som det känns nu). Har inga pengar att röra mig med så förslagen måste vara gratis. Har ni några tips? Vad gör ni på dagarna (förutom att jobba och studera?) vad gör ni när ni är lediga och har egen tid?

Annons:
Lotoz
10/10/17, 1:46 AM
#1

I din situation hade jag nog börjat med att knyta lite kontakter. Skaffa umgänge. Om det är svårt för dig så finns det massvis med folk online. Skype, Teamspeak och Discord är ruskigt bra verktyg för att hitta nytt folk. Jag personligen har funnit riktigt många via detta sätt och har till och med träffat en del "irl" i efterhand och håller kontakten än idag.

Att hitta nytt likasinnat folk kan vara svårt beroende på vart man bor. Landsbygd eller storstad t.ex.  Men någon/några i skolan måste du väl kunna snacka ihop dig med? Hitta på något. Dra och kolla nån film på bio, dra ut o ät på restaurang. Men jag tror iaf att du måste börja våga gå utanför din "comfortzone" för att lyckas. Stegvis våga bryta ditt gamla mönster och ut o träffa folk. Det hade ju varit det mest optimala. 

Det kan vara svårt att hitta på saker själv, men bra mycket enklare när man är flera. Försök hitta några likasinnade. Vad tycker du om? Försök hitta folk som också tycker om dessa saker. 

Om du nu verkligen vill hitta på saker att göra när du har tråkigt så har Flöffo här på iFokus skrivit en stabil lista: https://goo.gl/c8GNst

Lycka till

Peace

Upp till toppen
Annons: