Annons:
Etikettensamhet
Läst 1070 ggr
Lizzasessan
2017-02-09 11:12

Ensamhet i mitt förhållande

Lever i ett förhållande som börjar gå utför känner att livet är mer än såhär! Enligt mej ska man ge o ta prata tills man är ok med varann o allt annat som gör att man känner sig älskad o trygg men tyvärr är läget inte så i mitt liv nu! Vad bör jag göra för att slippa denna känsla mår inte alls bra nu

Annons:
Choklad
2017-02-09 11:27
#1

Om det inte finns en chans till att prata med varandra, så hade jag gått min egen väg. 

Samtal med den man älskar är ju jätteviktigt och allt grundar sig egentligen på att man har den gemenskapen att man kan vara trygg i det som sägs och händer mellan två som älskar varandra.

U R us

Lizzasessan
2017-02-09 11:37
#2

Har dom tankar jag oxså för allt ska ske o vara på hans vilkor jag ska bara gilla läget egoistikt kan jag tycka till saken hör även att han lider av ångest attacker o just nu är han i en mörk period han åker hit o dit titt som tätt ytterdörren har blivit en svängdörr nu

Choklad
2017-02-09 11:46
#3

låter jättejobbigt. Nu då du skriver att han har ångest, så kommer det hela i en annan dager, har man depressioner och ångest orkar man tyvärr inte med så mycket annat än med sig själv, och knappt det. 

Har han hjälp av någon terapeut så att han kan få verktyg att lära sig att hantera sin ångest? 

Ångest förstör mycket, och att sätta krav på honom i ett sådant läge fungerar dåligt. 

Men att allt ska vara på hans villkor borde han ändå förstå att så kan det inte fortgå. 

Han kan inte fly från ångesten utan han behöver hjälp med den. ( om han nu inte redan har det)

U R us

Lizzasessan
2017-02-09 12:24
#4

Du har helt rätt men det svider inom mej ändå jag mår dåligt för han mår dåligt o att han plockar fram ego sidan det kanske blir så är dåligt insatt i det hela vsd jag säger o gör blir fel o är jsg tyst är det o pratar jag är det bara tjat från min sida hur jag än vrider o vänder o låter det vara blir det fel ofta fårhöra jag det är min sjukdom o visst den är ett hjärnspöke men vad gör jag hur kan jag hantera det hela? Han har börjat med kbt

Choklad
2017-02-10 11:46
#5

Då kan du välja att stanna kvar kvar, och stå ut med hans jobbiga sätt, kbt är en bra hjälp om han har fått en bra terapeft. Eller lämna honom och vara för dig själv.

Sedan har vi ju det att man älskar varandra, hur stark är kärleken mellan er ? Är den så stark att du vill ta utmaningen att klara av det jobbiga, eller vill du bara lämna och börja ett eget liv? 

Den han är nu, är  till stor del ett resultat av hans ångest. om den försvinner, det kanske den aldrig gör helt och hållet, men då han har lärt sig att hantera sin ångest mm, då blir han annorlunda och då blir han den person som han egentligen är.

U R us

Lizzasessan
2017-02-10 14:29
#6

Klok du o jag har mitt eget motto så länge man inte vet ska man inte göra något, det som är svårast är den känslokalla person han blivit som bara slänger ur sig sårande ord det svider ända in i hjärtat hur hanterar man det? Det är ju som ursäkta uttrycket som fan själv har klivit in i hans kropp! Så iskall o ego

Annons:
[H1Z1]
2017-02-10 18:16
#7

Känner du så och han är sådan mot dig (hemsk mot dig som jag förstått) så gör dig själv en tjänst och gå <3 Önskar dig all lycka! Du förtjänar bättre :)

Choklad
2017-02-10 18:22
#8

#6

Är han så pass så instämmer jag med #7

Då är det upp till honom själv att ordna upp sitt liv tycker jag.

U R us

Lizzasessan
2017-02-11 08:00
#9

Tack för kloka orden o stödet det värmer ska ni veta igårkväll då brast det o abstinensen kom till han ringde 1177 o rådfrågade för han behövdeö en tablett så han blev bra igen men jag sa nej då var jag en ond människa sa att du är på jobbet o även kör bil jag tänker inte bidra till att det ev händer en olycka 1177 tyckte att han behövde proffshjälp talade om det för han när han kom hem o före hade jag gömt tabletterna o sa nej igen när han bönade o bad det hela sluade med att han bad mej dra åt helvete om jag hade uppgett hans personnummer till 1177 för då kunde han bli av med jobbet osv o han tycker att han kan trappa ner själv men för det måste en läkare vara involverad för han kan inte det han gör tvärtom trappar upp istället för ner jag sa det är ditt val som fått dej dit du är nu o då får man även stå för konsekvenserna! Det slutade iaf med att jag sa gonatt o tänk på att dina ord till mej kan aldrig göras osagda !

Upp till toppen
Annons: