Annons:
Etikettensamhet
Läst 3015 ggr
[ms muumin]
8/31/16, 11:54 AM

Ensam hela livet..

Är 38 år gammal och har varit ensam mer eller mindre hela mitt liv. Har i perioder haft vänner/bekanta, i skolan, på jobbet men dessa har aldrig blivit mer än just tillfälliga bekanta. Känner mig dum och löjlig att i min ålder vara så ensam som jag är och frustrerad. Löjlig över det faktum att jag inte gör något åt saken, är ju för f-n en vuxen kvinna.

Börjar tro att det är något fel på mig, känslomässigt men efter så lång tid i ensamhet så är det väl ett under om det inte var något fel på mig.

Har fått en massa råd om att gå på kurser, börja träna osv för att träffa folk men min blyghet sätter väl lite käppar i hjulen. Dessutom vill jag inte "tvinga mig på" folk bara för att.

Fler "vuxna" ensamma där ute?

Annons:
litenk18g
8/31/16, 8:58 PM
#1

Det hade kunnat varit skrivet av mig, om man ändrar din text till 35 årig man.

morten.dynamite
8/31/16, 10:06 PM
#2

Samma här, har alltid varit ensam.

42 årig man

[H1Z1]
9/1/16, 1:44 PM
#3

Låter som mitt liv, Är 25 år och har aldrig haft vänner i skolan och liknande, mobbad stor del av mitt liv så något måste ju vara fel på en. Jag har väl pratat med människor jag kan räkna på en halv hand genom mitt liv men de verkar tröttna på mig snabbt och så mår man bara sämre för man tror något men nej ingen bättring ^^' man undrar vad man gör för fel, felsöker visa att jag bryr mig om personer som jag fattar tycke för men som sagt jag vet inte, dålig personlighet kanske… ha det bra hörni // sara

KimE
9/1/16, 4:42 PM
#4

Du får gärna komma vill du ha kaffe eller te?

[1Miriam]
9/1/16, 9:36 PM
#5

Har också varit mycket ensam. Nu har jag inga vänner alls. Vi kanske kan mejla? Mir177@outlook.com

kim1980
9/2/16, 7:41 PM
#6

Jo vist är jag med princip med ensam. Men å andra sidan har jag valt det . För jag främst vill ha likasinnade i praktiken. Då jag har en lista som är viktig för mig. . Men har djur flocken dem är mina bästa vänner.. Men gör fot av tryck lite över allt .. Om nån har behov av bolla över lag.. Dock har jag egen still är nöjd över det.

Annons:
Iskall
9/4/16, 5:33 PM
#7

Vad jag känner igen mig i det du skriver. Jag är 34 år, och har bara bekanta. Jag är hemsk blyg och är lite social fobi. Jag vet inte hur jag ska bete mig bland folk, så därför drar jag mig undan hellre, för att jag inte vet hur jag ska bete mig.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

kim1980
9/5/16, 2:23 AM
#8

Ok iskall ! jag mer att jag främst vill ha öppensinade . Så jag kan få vara den jag . Dvs har skeptiker fobi i praktiken. . Men i bland saknar jag ha nån laga mat med. Och spels kort el sällskaps spel.. Passar kemin komaskonen så flytter det på . I dagens läge har data värden tagit över. . Så många smygande social fobi. . Jag kastar mig ut i bland för att inte hamna i den svakan. . Gör man en lista vad för sorts folk vänner vill man ha. Så blir det ättare med undtevellt med ses å så ..

Iskall
9/5/16, 10:19 AM
#9

#8 Alla ska få vara sina egna, få vara sig själva. Så länge det inte skadar någon annan .

Datan kan kan vara bra i vissa lägen, om man har det svårt att umgås bland folk irl. Men Det kan tyvärr sätta käppar i hjulet ibland i värsta fall.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

kim1980
9/6/16, 12:16 AM
#10

#9. Men går inte vara det om man inte är på samma nivå i verkligheten. El vara sig själv i text utan folk ska gnälla . Utan förklara i vad.. sånt är i så fall elakt inligt mig. . Folk är skadliga i massor , utan dem förstår själva. . Som väll är har jag skin på näsan i dag mot för.. Tar mig upp fortare. När nån gjort fel.. Empatin mm är brist vara.. Vad har du för mål plan önskan ?

Iskall
9/7/16, 10:38 AM
#11

#10 Om det är någon som inte tillåter en att vara en själv så ska man inte umgås med den personen. Det gäller att hitta någon man trivs med, någon som accepterar att man är sig själv.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

kim1980
9/10/16, 12:54 AM
#12

Ja exakt så är det ! #11 . Det är klurigare i dag genom alla är inte som jag öppen vågar.. Men jag har inte bråttom med hitta sån person , i praktiken. Jag får vara nöjd med det jag har. Jag menar även sist. i mitt sett skriva att folk svårt respektera för den man är . Det är första fasit . Praktiken är mer jag som går upp i rök . Fast var mer för . Nu försöker jag tänka mig för tar God tid när gäller utan för dator värden.. Synlighet när det gäller killar har jag taktik sett. På så sett är det dem själva. Som sätter krok ben på sig själva ) Jag har en inte uppnått mitt mål heller. För sjukvården är svår nött. Så har det kört fast för mig just nu.. Så är just av den anledningen tur att man kan komusera med folk ändå. Under tiden man krigar med samhället.. Men svårt i bland tänka att min syn skulle bli bingo. Men drömmar har alla.. Tror att många gör så , en ses faktiskt.. Fast jag har anledning . Och mål varför jag är noga . Djuren är enklare ha göra med! Vist läge är jag även själv kritisk. Sen vill jag att hen ska ha vis grund med. Hur jag är funkar utan för datan . Värden saknar kompetens i stor dos tyvärr.. Så det blir så bra som möjligt God start !

Li-Loo
9/12/16, 6:00 AM
#13

Hej! Också 38 år. Inga vänner alls. Småbarnsmamma. Skriv till mig vetja :-)

Annons:
[josten]
9/14/16, 9:01 PM
#14

37 år å känner igen mig i det du skriver😕

kim1980
9/17/16, 12:32 AM
#15

Jaså vad kul att ni känner igen er.. Det har tagit många år bli den jag är i dag . Är medveten om att jag inte passar in för vissa.. Det liksom ingår i mitt tänk.. För om man har problem bakom datorn. Då är jag knappast rätt folk i praktiken. . Så jag är levande bevis att det går förändra om man bara vill ! Jag är envis det har jag kommit långt med ! ) Det är inte jag som har problem. Utan det är folk som har problem . Utan det är dem själva som har stora problem med respektera i stor doss. Jag är den jag är så är det . Trivs utmärkt vara den jag är. Kram på det !

Upp till toppen
Annons: