Annons:
Etikettensamhet
Läst 1795 ggr
Iskall
8/12/16, 3:57 PM

Bryta ensamheten

Jag är väl inte direkt ensam. Jag har alltid familjen som består av killen och mina barn, och min mamma och syster som jag sällan träffar. Men bortsett från dom så är jag ensam.

Jag både trivs med ensamheten men ändå inte. Jag vill ha nån mer, nån som jag träffa och ha trevligt med. Iallafall nån som jag kan prata med, nån vän som jag känner någon koppling till.

Men jag vet dock inte hur jag ska bryta mitt mönster för att lära känna någon då jag har väldigt svårt att lita på någon. Har varit ensam i många år, och det har lett till att jag har blivit folkskygg, och jag vet inte hur jag ska bli kvitt det.

Så hur lär man känna folk när man är folkskygg? Skulle gärna vilja gå någon kurs av nått slag, men det kostar alltför mycket pengar, och pengar är inget som jag har gott om.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

  • Redigerat 3/25/22, 4:45 PM av [Tismon]
Annons:
Bästakompis
8/21/16, 9:03 PM
#1

Eftersom du har barn så finns det kanske några föräldrar till barnens kompisar som du kan lära känna? Fråga om ni kan göra något familjerna ihop. En bra grej är att erbjuda sig ställa upp på olika sätt, t ex om du har bil och den andra mamman inte har det så kan det vara väldigt uppskattat att få följa med på en utflykt. Eller bjud bara på en kopp kaffe när föräldern ska hämta sitt barn hos dig. Gillar du att sjunga? Körer brukar vara gratis och ger gemenskap och glädje ihop med andra. Kyrkokörer, kyrkans andra aktiviteter om du kan tänka dig det, kostar ingenting. Om du jobbar, finns det någon arbetskamrat som du delar intressen med? Gå med i någon Facebook-grupp kring något intresse du har. Kanske kan du efterlysa en träningskompis, gå med i någon ideell förening , börja med något volontärarbete. Håll utkik i tidningarna. Stickcaféer. Friluftsfrämjandet och Naturskyddsföreningen brukar ha vandringar och guidningar i naturen som är gratis. Allt kostar inte pengar. Några tips ifrån mig :)

[1Miriam]
8/22/16, 11:05 AM
#2

Jag kanske kan bli din vän :-) Har barn och bor med min man och har inga vänner.

[1Miriam]
8/22/16, 11:08 AM
#3

Glömde skriva att mejla mig isåfall Mir177@outlook.com

Li-Loo
9/12/16, 6:13 AM
#4

Här är en ensam mamma till men jag finns i Skåne. Inte för långt bort för att skriva förstås :-)

Iskall
9/12/16, 10:06 AM
#5

#4 Man kan alltid skriva till varandra :) Det aldrig för långt mellan varnadra för att man ska kunna skriva till varnadra.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Upp till toppen
Annons: