Annons:
Etikettensamhet
Läst 1320 ggr
[H1Z1]
5/25/16, 1:17 AM

Ensamhet

Jag har aldrig haft vänner, jag har haft en kille hela mitt liv och jag är "typ" med han nu, till och med förlovade.. men så här är grejjen att han ljuger jämt, en mytoman.. han skriver med andra tjejer och försöker dölja det :( och han ljuger om allt, jag tror inte att han varit otrogen men han ljuger om så dumma saker så är helt onödiga.. Vi har varit tillsammans i 7 år och i början typ under tre års tid dumpade han mig flertal gånger till exempel för att hans killpolare inte ville komma hem och lana hos han en helg (jag vet..så sjukt :( han lovar gång på gång att han ska sluta såra mig, alltså sluta hålla på med andra tjejer men han fortsätter och jag vet att han kommer göra det igen, han har ju gjort det i sju år, varför sluta nu när det låter likadant :( Men jag är rädd för ensamheten :'( Folk gillar inte mig för jag är blyg och tillbakadragen.. när någon väl skriver till mig börjar de med - du är sjukt vacker, och så tackar man sen försöker de bara fråga vilken jävla färg man har på trosorna ^^' det är endast sådana människor som skriver till mig och jag lägger inte ens ut bilder som uppmanar till sån skit och ber dem fara och flyga.. jag är 25 år och alltid varit ensam och kommer alltid vara ensam.. 
Jag streamar spel på twitch och för och vara snäll gav han mig fem spänn där på medan en tjej från USA som streamar gav han 120 spänn (låter helt onödigt och säga men berättar det för att ni ser :/ Han prioterar konstigt…) jag hatar att bli behandlad så här och det är lätt att säga till andra att man ska gå vidare men jag är så rädd för ensamheten :'( medan jag sitter här och är riktigt på botten så sitter han o tror att allt är okej :( Vad ska jag ta mig till? Snälla inga elaka kommentarer nu, är redan så deprimerad… Kram på er..

Annons:
[Otippbar]
5/25/16, 2:33 AM
#1

Hej! Önskar att jag kunde svara på vad du ska ta dig till, men det kan jag nog inte. Jag förstår däremot verkligen rädslan man kan ha för ensamheten. Men vet du, den respektlösheten som din kille visar dig, den är sämre för dig än vad ensamhet någonsin kan vara. Jag tror att du är en fin person, och jag tror att du kan ha letat vänner på fel ställen bara. Jag är själv en rätt så tillbakadragen person, var även blyg när jag var yngre. Jag vill bara säga att jag tycker inte alls mindre om personer som är blyga eller inte syns och hörs mest i sociala sammanhang. Jag vet att jag inte heller är ensam om att tycka så och jag tror definitivt inte att du alltid kommer att behöva vara ensam. Men förstår om det känns så, jag har känt så jag med. Det är inte alls lätt ibland att gå vidare. Men däremot verkar det vara alldeles för lätt för andra att uttala sig om hur det "borde" vara (enligt dem). Du vet hur saker och ting är för dig, så lyssna på det först och främst istället för de som du inte känner förstår dig riktigt så bra. När jag läser vad du skriver så önskar jag att du kunde berätta för din kille vad du känner, dvs att det inte känns bra. Sedan kan man inte tvinga någon att lyssna och att ta även dina behov på allvar, men då kanske du behöver fundera över om det här verkligen gör dig lycklig i längden. Men det som inte känns okej för dig, det ÄR inte okej heller. Så ser jag på det. Och fortsätt be de där andra trosfixerade människorna fara och flyga. Helt rätt av dig! Hoppas det känns bättre snart. Kram

Åsa S
5/25/16, 7:35 AM
#2

Nej du kommer inte alltid vara ensam tror jag. Men din pojkvän får dig nog att känna dig ännu mer ensam för blir man dåligt behandlad av nån som är nära börjar man bete  sig som man inte duger att ha vänner och drar sig undan = man blir ännu mer ensam.

Och du de där käppgökarna som säger man är söt och sedan vill veta hur trosorna ser ut eller BH storlek de skickar även sånt till tanter som mig 40+ tro mig det finns rätt gott om dem jag internetdejtade inna jag gifte mig, gissar de fortfarande finns kvar för vem vill gå ut med dom.

Jag var blyg när jag var yngre men lär man sig av alla smällar man får i livet så får man mera skinn på näsan och klarar mer och mer. Det går snabbare bli tuffare ifall man utmanar sig själv att utsätta sig själv för sånt man känner obehag inför ex. prata inför folk. För varje sak man klarar av oavsett ifall den är liten elle stor så blir man på sikt starkare som person och kan stå upp för sig själv och sina rättigheter.

Jag träffade inte Mr Right förren jag var över 40 ville inte nöja mej med vemsomhelst jag ville bli bra behandlad mm. Och nu är jag gift med en man som är mycket mån om att jag ska må bra.Opererades nyligen och han har kämpat med att plantera mina odlingslotter som jag inte klarat av, sett till så jag fått mat mm. Finns vid min sida genom allt, är min bästa vän vi gör väldigt mycket saker ihop. Så fundera på vad du vill av ett förhållande, är man fast i ett dåligt förhållande kan det hända man missar mötet med den som är de rätta. Det är DU som styr ditt eget öde i livet så det är du som bestämmer hur du vill ha det.

Mindphuck
5/25/16, 5:18 PM
#3

Kanske dags för din kille att växa upp, när du berättar om ditt förhållande och hur han behandlar dig känns det som en flashback tillbaka till när man var 15 år, vill inte påstå att jag var en sådan person vid den åldern, men hade en del kompisar som var precis likadana som din kille är, dock lite mer förlåtande då man bara var 15 år på den tiden och jag antar din kille är 20+.

Du har med andra ord ett val att göra, stanna i ett förhållande där din kille sårar dig eller försöka gå vidare och förhoppningsvis börja må bättre.

Angående din ensamhet, försökt att få lite kompisar via twitch? Är själv en gamer och spenderar flertal timmar på twitch varje dag, dock är det på gott och ont, sidan består till majoriteten av trolls, men har man tur kan man hitta rätt sjyssta människor där.

[H1Z1]
5/25/16, 5:38 PM
#4

Tack så mycket för ert stöd där ute, konstigt nog känns det bättre, har sådana hjärtklappningar just nu och är rädd.. hade han dumpat mig hade det känts tio gånger lättare för då är det "that´s it" 

Han skriver till mig hur mycket han ej kan klara sig utan mig och lovar att han ska sluta, ringer och gråter och när jag frågar honom varför han gör så så säger han bara att han inte vet men att det är idiotiskt och han fattar ej varför han gör som han gör och förstår att han sårar mig och jag förtjänar inte det och det gör det svårt för mig för jag hatar att se andra människor ledsna men grejjen är ju den :(… att han har sagt det så många gånger.. jag lovar att ja ska sluta och så gör han det igen, jag har förlåtit han om och om igen.. han vet att ja tar tillbaka honom..

Han skriver till tjejer, ger pengar och dylikt för de spelar spel, när killar skriver till mig att jag ser bra ut så svarar jag tack så mycket (alltså oskyldigt, jag får en komplimang och jag svarar tack och min kille får se det för det är inte mer än rätt.. men varje gång så ser jag att han kontaktat dessa människor och bett dem fara åt h*lv och att jag har en pojkvän :/  Hade en bra vän i tyskland som ja spelade med och min kille visste om det, spelade också med han.. sen frågade han om vi skulle se melodifestivalen eller vara med o spela då svarar min kille på engelska då men ( Far åt helvete, sara är inte intresserad… Han skrev ingenting om att han var intresserad och så får han en sådan oskyldig anklagelse :/ Saknar verkligen honom för var den enda som inte hade sådana avsikter och vi hade mycket gemensamt men han avskyr mig och efter många försök..det går inte.. vänskapen är permanent borta men det jag försöker säga är att han skriver med tjejer etc och om någon kille ens säger Hej till mig så skäller han ut dem och säger att jag inte är intresserad för jag har kille, blir lika överraskad varje gång :( 

och åter igen, tack för ert stora stöd, glad att ni hittat vänskap och kärlek <3 som sagt avskyr när andra är ledsna och mår dåligt <3

Mindphuck
5/25/16, 6:14 PM
#5

Jag tycker i alla fall inte att du är i ett sunt förhållande, man måste ta hand om sig själv först och främst, förr eller senare kommer du gå in i väggen på grund av ditt förhållande, hoppas i alla fall att det löser sig för dig, alla har rätt till att må bra! :)

Upp till toppen
Annons: