Annons:
Etiketterträffpunktenskåne
Läst 2259 ggr
BASE
2016-01-21 23:54

Att hitta vänner.

Vet inte men med snabbt tittande så verkade som som jag och min livspartner är några decennier äldre än de som i alla fall som hastigast fick sett när man öppnade sidan. ÄR snart 46 år och min fru är 4år yngre.Och att skriva på en sida för att man saknar fler vänner känns…..ja konstigt och deppigt.Men,trots allt så sorgligt nog så verkar det vara många som sitter med detta dilemma. Vet inte om man försöker intala sig själv att det är svårare för personer som kommit till en viss ålder att kunna hitta nya eventuellt blivande vänner.Att denna dag skulle komma där jag skulle söka vänskap för 10års sedan och till och med mindre skulle jag aldrig trott det.Men här är jag. Jag tex är tokig i hundar,min fru älskar hundar dock inte riktigt lika mycket som jag själv.Har haft några med åren och numera har jag en Amerikansk Bulldog och frugan en tysk Klein spets.Har alltid känt mig både trygg och känt att hundar varken dömer eller grundlöst till skillnad från människan kan bita och skada.Visst kan incident hända men mycket sällan grundlös. Jag kan prata om det mesta,har åsikter säkert om mycket .Behöver dock inte tvunget övertyga min åsikt är rätt eller dylikt.Min fru Älskar prata.Och saknar det mycket.Svårt att hela tiden hitta ämnen då stora delar av tiden är man tillsammans.Vi har varit gifta i ca 15år.Har likheter men även olikheter. Jag är sk förtidspensionär men vill försöka att tex börja studera på skola igen.Trött på bara vara hemma.Är diabetiker,stent i kranskärl,haft ryggoperation som gav mig ärrbildningar på ryggmärgen med smärta som följd.Men tror fortfarande att jag kan annat än bara vara hemma. Jag,ja även min fru skulle tycka det varit trevligt att kanske hitta nån person som man kanske skulle kunna byta lite tankar etc etc.Är inte så van så svårt att veta exakt vad att skriva.Men om det finns nån där så kanske vi kan höras.Mvh

  • Redigerat 2022-03-25 16:50 av [Tismon]
Annons:
Achatina
2016-01-22 00:02
#1

Hundar är ju en bra väg in i att hitta nya bekantskaper. Börja träna på brukshundsklubben, hitta / skapa en (facebook)grupp för hundälskare i ditt område och gå på promenader med hundarna tillsammans / ha hundträffar osv. Är hundarna renrasiga med stamtavla i SKK kan ni ju börja ställa ut, även om ni inte är intresserade av titlar så är det massa människor på utställningar som delar åtminstone ett intresse. 

Finns ju annars föreningar eller övriga klubbar man kan bli medlem i och engagera sig i föreningslivet ger ju nya vänner.

BASE
2016-01-22 06:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det är sant Achantina,hundar har en bra förmåga att möta nytt folk.Och klart hundfolk precis som alla andra finns bättre och sämre. Det positiva kan vara att man redan delar ett intresse,men ofta inte alltid,lätt för hundfolk som hästfolk vill gärna ha sin åsikt som sin tro på Gud som den enda rätta hihi.Men man som i allt i livet man måste acceptera att alla har åsikter och rätt till att ha det.Summa,alla sätt att komma ut och kunna knyta band förhoppningsvis goda och långa sådana är alltid bra.Och hundar kan jag prata mycket om:)

BASE
2016-01-22 06:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Valpar från min tik.Min stolthet.

Achatina
2016-01-23 02:03
#4

Ni kan ju gå kurser och bara allmänt testa saker, var för sig eller som ett par. Alla sakerna behöver ju inte vara sånt man fastnar för. Vissa kanske kan vara uppåt väggarna galna men kommer man ut och gör saker som man normalt sett inte gör så får man ju i alla fall nya synintryck och i bästa fall nya vänner.

BASE
2016-01-23 12:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag känner hur det kryper i mig att få göra annorlunda,se lite nytt och gärna så vettiga som möjligt.Klart alla anser mig inte kanske som det vettigaste så medelväg får bli rättesnöret hihi.Att inte springa tillsammans 24Tim dygn tillsammans är inte av nytta för någon eller en relation.Bara hitta nån nära med hund som gör att även min underbara hund fick springa av sig lite mer.Hon kommer överens med alla som inte försöker göra henne illa,eller familj.Aldrig övervåld.Inte oförskämd eller krävande till nya hundar stora som små.:)

L8!
2016-01-23 23:49
#6

Hej Base. Har du lust att skriva ut i vilken landsända du och din fru bor? Jag är ingen hundmänniska utan gillar katter bättre (mest för att de inte nosar en i skrevet). Min man har haft hund dock. Umgås kan man ju göra oavsett vad man tycker om hundar? 😌. Säkert hittar vi något annat gemensamt att samtala om. // L8!

Annons:
BASE
2016-01-24 11:01
#7

Jag/vi bor i Skåne.Nä även om hund är och alltid varit en stor och viktig av flera skäl i mitt liv så finns säkert många andra ämnen och tankar av intresse att dela och bolla med.Tror att många av de som skaffar katt tex gör det av liknande anledning som de som skaffar hund.:)

L8!
2016-01-24 23:54
#8

Skåne är ju väldigt fint men det ligger alldeles för långt från mitt kök. ;) Annars hade det varit kul att äta en bit mat ihop med dig och din fru!

BASE
2016-01-25 23:24
#9

L8,kan bara instämma att det säkert att varit trevligt med en kopp gott kaffe.Med ditt svar så förstår jag att det nog inte knappt gränsar.Men vem vet,kanske det ges möjlighet att bjuda på både kaffe o påtår.Ha de gott.:)

E
2022-12-22 19:03
#10

#0: vi kan nog passa varandra.
Hör av dej 😁

[Tismon]
2022-12-22 19:10
#11

#10: Denna tråden är från 2016, alltså är den snart 7 år. Användaren var senast inloggad för två år sedan, bara så att du vet 🙂

Emo
2023-01-22 14:44
#12

Synd att trådstartaren lämnat tråden, för även jag blev intresserad.

Kanske finns det andra, som också har liknande synpunkter och behov, som trådstartaren. Då kanske jag skulle kunna få glädje av att jag läste detta.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: