Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1384 ggr
[T-Johan]
2016-01-04 21:28

Skönt av det snart är över med storhelgen.

Är det bara jag som som inte gillar denna storhelg? Jul, nyår och trettondagen. Trettondagen i morgon och sen vänder det. Ljuset kommer tillbaka och värmen. Kläderna av och fika på altan.

Annons:
Annielle
2016-01-04 21:52
#1

Är himla jobbigt ja, julen har varit kaos och hur jobbig som helst (som vanligt typ).

Nyår går ju över rätt snabbt i allafall,  efter det är jag lättad och bryr mig inte längre….

Är långt till midsommar än i allafall tack och lov!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

oddahviing
2016-01-04 21:54
#2

Hatar julen just nu för det är ingen snö bara regn och mörkt där jag är och människor är galna  i affärerna och åååååh den jobbiga jäkla reklamen om biff och skinka på tv, har knappt haft den på överhuvudtaget.

'-Headlights on the highway-'

LinaLj
2016-01-05 11:22
#3

Jag älskar julen. Ännu bättre nu när temperaturen gick ner en bit under nollan och det kom snö. Det enda negativa är väl egentligen att man måste släpa in ved det första man gör när man kommer hem. Men det vägs up pav att slappa i soffan med sprakande eld i kakelugnen.

[T-Johan]
2016-01-05 13:14
#4

Blev blåst på mat-rean. Pressyltan var redan slut. Hyllan var totalt rensad. Det blev julöl a 10 kr/liten. Kläder behöver jag inte. Skjortorna jag köpte förra året har jag inte ppackat upp än. Det bästa med julen är att det är långt till nästa storhelg.

[T-Johan]
2016-01-09 11:09
#5

Snart är det måndag igen. E.n helt vanlig måndag alltså! Hur firar man de?

RödPanda
2016-01-10 13:46
#6

Att det är en helt vanlig måndag igen firas kanske bäst med något vardagslyxigt helt enkelt. Kanske avokado eller den där juicen som är lite för dyr :) Eller att strunta i att diska med gott samvete…

Annons:
[T-Johan]
2016-01-10 20:16
#7

Ja vist Panda. Vardags lyx är helt rätt. För min del blir det mog att skrapa rent lam steken och göra pyttipannan på råstekt potatis. Sen får jag se om jag blir ensam vid matborde. Eller om det kan bli att förusta sig med damsällskap. Ja ja…suck….skit ångest. Men en vanlig måndag är lyxliv efter en storhelg.

felle-j
2016-01-11 00:47
#8

Jag är gärna ledig lite till. Speciellt när det har blivit som bäst med snö och kyla. Jag är inte överdrivet förtjust i varken jul eller nyår men tycker ändå att det kan vara kul med lite finare och festligare tillställningar. Det bästa är dock att få vara ledig. När jag återgår helt till vardagen om några veckor så kanske jag har tröttnat på att vara ledig.

[T-Johan]
2016-01-11 12:26
#9

Jodå Felle. Guldkant kan vara olika beroende på hur vår vardag ser i ut. Fin middag , i fluga o h kostym, är inte alls fel. (Någon gång då o h då) Har man slips och kavaj till arbetskläder så behöver man inte känna sig obekväm Heller. Under den varma årstiden brukar jag ha gäster på "smoking-middag". Men det är några månader dit

Upp till toppen
Annons: