Annons:
Etikettdin-historia
Läst 3255 ggr
[Garntroll]
10/31/15, 1:13 PM

Blyg , vill inte störa.

Ett problem jag har är att jag är blyg. Jag vill inte störa. Jag har massor med facebookvänner men jag tar sällan kontakt med dom för jag är rädd för att störa.  Även om jag ser att dom är inloggade så tänker jag att nä han har nog annat att göra eller hon chattar nog med någon annan.

Jo jag tror att detta ligger mig i fatet just när man ska etablera en ny kompiskontakt. Folk tröttnar väl när man aldrig hör av sig. Gissar jag. Är det någon som känner igen sig?

Annons:
scirocco
10/31/15, 3:14 PM
#1

Jo så har det varit för mig i princip hela livet, man vill inte störa, för att man tror att man inte är värd nånting, det har för min del med social fobi att göra. Har tappat många kompisar genom året på det sättet.

Annielle
10/31/15, 7:54 PM
#2

Tyvärr är det ju lätt att uppfattas som att man inte är intresserad av att ha kontakt om man inte hör av sig själv och tror folk de är det ju lätt att den onda cirkeln hålls igång eftersom de andra inte tror du är intresserad av dem och där med inte vill "störa" dig heller.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

RödPanda
11/2/15, 3:36 PM
#3

Jag kan också känna igen mig i det problemet. Som just nu, sitter och är sugen på att skicka sms till en vän, har inte hört av honom på över en vecka. Vet att han slutar jobba nu snart vid kl 16. Och känner att, nej jag kommer störa honom. Han har ju att göra i sitt liv och har kanske inte tid med mig idag. Då är han ändå en vän, inte bara bekant, och jag har sagt till honom att han ska säga ifrån om jag hör av mig olämpligt eller när han vill vara ifred (han är otroligt snäll och svarar alltid på sms så jag ville att han ska känna att det är okej att säga ifrån)

Folk jag inte känner vill jag helst ha mindre direkt kontakt med för att slippa känslan av att störa. Som pm här. Den kan läsa och svara när den har tid att gå hit.

[Tuulikki]
11/2/15, 8:53 PM
#4

Jag tycker ni ska höra av er till de ni vill, när ni vill. Har de tid och lust att svara så lär de svara, och har de inte det så låter de bli. Enkelt!

Sen förstår jag att det är jobbigt att bli dissad gång på gång, och att man ger upp. Men om en "vän" verkligen ALDRIG har tid med en, är det då en vän?

Klart alla har ditten och datten att göra, men då kan man svara efter några dagar. Jag svarar oftast snabbt som blixten på sms och liknande. Men ibland orkar jag helt enkelt inte, eller har inte tid just då. Då låter jag hellre bli att svara än att vara kort i tonen och tråkig att skriva med. Då kan det gå någon dag innan jag svarar. I och för sig skriver jag då "förlåt för sent svar" eller liknande.

Dankoso
11/10/15, 12:04 AM
#5

Känner igen mig, har själv väldigt svårt att ta kontakt med folk vilket har lett till att ett fåtal facebookvänner tagit bort mig som vän men inte mer än så. Det jag gör är att när folk tar kontakt med mig så visar jag extra mycket glädje och tacksamhet så de faktiskt förstår att jag vill prata med de trots allt.

Upp till toppen
Annons: