Annons:
Etikettundersökningar-frågor
Läst 2471 ggr
[Tuulikki]
2015-10-19 23:42

Vad gör Du om dagarna?

Är lite nyfiken på vad ni hittar på om dagarna! Jobbar du, pluggar du? Vad i så fall?
Du kanske är föräldraledig, sjukskriven, pensionär eller arbetslös? Vad gör du för att sysselsätta dig om dagarna?🙂

Annons:
Ravynsfair
2015-10-20 00:23
#1

Studerar på distans via Folkhögskola. 
Läser allmän linje med fokus på att höja mina nästintill obefintliga betyg från gymnasiet. 
I övrigt vigs tiden åt att träna och motionera hund🙂

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Tuulikki]
2015-10-20 00:35
#2

#1 Jag hoppade av gymnasiet i 2an och läste "3an" på allmän linje på folkhögskola, passade mig mycket bättre än "gymnasiemallen". Tur det finns alternativ!

Thotis90
2015-10-20 08:51
#3

Jag studerar 50 % genom vuxenutbildningen för att få meritpoäng, med förhoppningen att de ska hjälpa mig att komma in på min drömutbildning då det är höga antagningspoäng (behöver meritpoängen, sedan ska jag kunna konkurrera om en plats). Jag läser just nu Engelska 7, som tidigare hette Engelska C, och sedan ska jag läsa Samhällskunskap 2, som tidigare hette samhällskunskap B, och efter det spanska steg 1-5. Jag jobbar också. Just nu 50 % på ett fritids och sedan har jag precis börjat sälja produkter för LR Health & Beauty. Utöver det är jag fotograf.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Ravynsfair
2015-10-20 08:53
#4

#3 Ja, jag är glad att det finns. Tog studenten utan slutbetyg 2011 och sen dess har jag bara haft ångest gällande skolan. Men nu så, nu är jag på spåret igen. Visst är det jobbigt och jag får en del ångest men inte i närheten av hur det var på gymnasiet! 😞

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Garntroll]
2015-10-20 10:22
#5

Jag är förtidspensionär.  Handarbetar , pysslar med mina blommor och surfar på sociala medier.

fiafia89
2015-10-20 12:01
#6

Är arbetssökande sedan Augusti.  På dagarna sysselsätter jag mig med serier på Netflix, gör mat till sambon tills han kommer hem från jobbet, promenerar, aktiverar och busar med våran hund, städar, tränar på gym och söker jobb.

Annons:
Annielle
2015-10-20 22:37
#7

Jag är långtidssjukskriven och jobbar mycket med mig själv i psykoterapi (går en gång i veckan)

Går även några timmar en dag  i veckan på en sykurs.

I övrigt promenerar jag varje dag, läser en del och träffar någon då och då när ork finns.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Jess89
2015-10-20 22:45
#8

Studerar beteendevetenskap på universitet. Jag hade inte föreställt mig hur det skulle vara innan jag hamnade där. Allt är långt ifrån enkelt. Men o andra sidan är det väl av detta man lär sig att kämpa sig igenom saker.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Tuulikki]
2015-11-02 20:55
#9

Jag är långtidssjukskriven. Går i DBT (terapi) 2 gånger i veckan. Annars hänger jag mycket framför datorn, älskar allt som har med djur att göra och målar i mina målarböcker.

Jag tar dagen lite som den kommer :) Ibland är det fart och fläkt hela dagen, nästa ligger jag bara och kollar youtube-klipp. Tar hand om mig själv och jobbar på att bli frisk igen :)

RödPanda
2015-11-04 10:34
#10

Jag är timvikarie så jag jobbar lite nu och då, just nu väldigt lite. Så jag är mycket hemma, försöker hitta sätt att må bättre men börjar inse att jag nog behöver hjälp med det. Annars sysselsätter jag mig med lite promenader och… hm… det blev svårt att komma på vad gör om dagarna…

[T-Johan]
2015-11-04 20:50
#11

Just nu läser jag mycket historia, svenska samhällets utveckling, skolans sjukvårdens utveckling från Gustav Wasa och framåt. Varför från just Gustav Wasa? Jo det var då Sverige blev Sverige. Läste ochså om Svenska kolonierna. Jo för tusan vi hade kolonier i Afrika, Västindien och nordamerika. Alla fina kungahus skulle ha tillgång till exotiska frukter, kryddor, djur och tjänare med extremt mörk hud o krulligt hår. Promenader är ett stående inslag i dagstidning. Få se om det blir fler terminer på Komvux. Det är kul att hjälpa invandrare med matte o fysisk.

Dankoso
2015-11-05 05:15
#12

Söker arbete och försöker under tiden att njuta så mycket som möjligt av ledigheten så länge den varar.

felle-j
2015-11-05 20:00
#13

Går i skolan och har just nu och resten av läsåret praktik. De dagar jag har praktik blir det inget annat än att sova när jag väl är hemma. Ganska långa dagar men sen så blir det lite ledigt då och då istället. 🙂

Annons:
horribleatnames
2015-11-08 17:52
#14

Pluggar till busschaufför. Blir förhoppningsvis klar i december och lär få körkort+ykb i mellandagarna. Hoppas jag klarar dom sista proven bara 🤐

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

Upp till toppen
Annons: