Annons:
Etikettprathörnan
Läst 1614 ggr
[Tuulikki]
2015-10-16 06:36

Äntligen får jag prata med er igen!

Godmorgon! Hoppas Du mår bra 🌺

Jag har ju varit frånvarande ett tag nu och har verkligen saknat att skriva lite hälsningstrådar här! Det är så trevligt och mysigt att läsa vad ni har för er, vad ni tänker på, hur ni mår,  ja allt ni har att berätta!

Kan vi inte prata lite? 🙂
Vad ska Du göra idag? Vad har hänt i veckan? Hur mår Du?

Annons:
[Tuulikki]
2015-10-16 06:40
#1

Eftersom jag har varit vaken hela natten och är fruktansvärt sällskapssjuk så får jag väl prata med mig själv tills resten av världen vaknar till ordentligt😃

Jag mår ganska bra. Har inte sovit någonting inatt så jag är lite övertrött och speedad. Idag ska jag åka till mormor, det ska bli så trevligt så! Hon har köpt en smartphone och behöver lite hjälp att komma igång. Det ska vi nog lösa.

Annars har jag inte så mycket planerat faktiskt. Vi (jag & sambo + djur) har precis flyttat. Vi har kommit i ordning ganska bra men det finns fortfarande rätt mycket att packa upp. Jag är så nöjd över att få bo på landet igen!😍

Snart ska jag nog väcka hunden för att ta ut honom en sväng. Kanske hälsa kossorna godmorgon, om de är i denna delen av hagen. Det återstår att se.

Nu ska jag sluta babbla 🤪och skickar över bollen till nästa som vill dela med sig lite😃

Thotis90
2015-10-16 09:20
#2

Jag har ett samarbete med en författarinna (jag är fotograf) där jag fotograferar till hennes bok. I måndags blev jag äntligen klar med sista bilden, så inom kort kommer det ut en bok med 100 av mina bilder! Så mäktig känsla😂 Idag ska jag till biblioteket och läsa om Islam (till en uppgift i Engelska 7).  Jag mår väl sisådär, men så är det jämt. Jag mår aldrig riktigt bra.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Garntroll]
2015-10-16 10:05
#3

Har sovit endast i 5 timmar pga en kropp som bråkar med mig. Ska få besök och vi ska bygga färdigt mitt minidrivhus av modell större.

monstermash
2015-10-16 14:22
#4

Roligt att du är tillbaka! Nu kanske det blir lite liv här inne igen :) Skönt med flytt till landet och låter mysigt att hälsa på mormor!

Jag har varit hos tandläkaren, tänkte sätta igång och storstäda rummet idag också, annars händer det inte mycket här idag. :)

scirocco
2015-10-17 07:11
#5

Gjorde just slut med min första flickvän någonsin så jag mår inte särskilt bra nu tyvärr, vi har skjutit upp det ett tag så det kunde varit värre, det kom inte direkt plötsligt.

monstermash
2015-10-17 11:07
#6

#5 - Kram!

Annons:
[Tuulikki]
2015-10-17 12:47
#7

#2 Men Gud vad härligt! Vilket roligt samarbete!

#3 Låter jobbigt att sova så lite, hoppas du fått sova inatt. Och hoppas det var trevligt med besök :)

#4 Åh vad kul att höra🌺 Ja underbart att bo på landet igen! Har testat på att bo i stan nu och där trivdes jag också men jag tycker ändå landet passar mig bättre :) Det är så skönt att städa! Borde jag med göra, eller packa upp i alla fall, hatar att bo i lådor :P

#5 Vad tråkigt :( Kan bara trösta med att det blir bättre, även om det kan ta tid. Det är okej att va ledsen🌺

[Garntroll]
2015-10-17 15:16
#8

Inatt sov jag bättre. Sov säkert i 10 timmar.

[Tuulikki]
2015-10-17 15:23
#9

#8 Så skönt! Jag fick också sova. Efter att ha varit vaken sen i onsdags la jag mig på kudden, däckade innan 11 och gick upp halv 10. Bra för hjärnan att få vila lite :)

felle-j
2015-10-18 23:50
#10

Har haft praktik hela helgen och nu äntligen är jag ledig i några dagar innan det är dags igen. Ska bli skönt att få sova ut och vila.

[Tuulikki]
2015-10-19 00:32
#11

#10 Har för mig att det är höstlov snart, ser du fram emot det? :)

felle-j
2015-10-19 00:57
#12

#11 Japp, v. 44 är det höstlov och det ser jag verkligen framemot. Har haft enormt långa dagar på praktiken så det ska bli härligt med en längre ledighet. 🙂

monstermash
2015-10-19 11:07
#13

#7 Tänkte faktiskt på att skicka PM till dig och kolla läget bara någon dag innan du skrev denna tråden! Så glädjer mig att du var upptagen med kul saker. Har du fått packat upp något än? :)

Haha underbart att jag inte ens städat än! Vill städa på kvällar när det är mörkt ute vanligtvis, men nu har lampan i mitt rum gått sönder och har inte fått tummen ur att byta, så det blir inte av.

Annons:
[Tuulikki]
2015-10-19 18:38
#14

#12 Vad härligt! Ska du hitta på något kul?

#13 Men gulle!!❤️ Haha i helgen har jag legat i sängen och sovit😂Blev inte mycket gjort här inte! Men vi ska väl försöka ta tag i det i veckan gissar jag

Åh jag är med en kvälls-/nattstädare, vet inte varför men det blir bäst då😃

felle-j
2015-10-19 19:30
#15

#14 Det blir säkert något kul men har inte planerat något än. Träffa en kompis ska jag nog. 🙂

powerofthebass
2015-10-19 23:36
#16

Jobbar som vandligt. Funderar på att skriva nån text men tappar intresse så fort jag skall börja

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[Tuulikki]
2015-10-19 23:39
#17

#16 Du kanske kommer till ro och hittar inspiration om ett tag :)

Jess89
2015-10-20 22:47
#18

Kul att du hittat hit igen, välkommen tillbaka! 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Tuulikki]
2015-10-20 23:20
#19

#18 Tack så mycket jag har saknat det🙂

powerofthebass
2015-10-21 18:56
#20

17# det hoppas jag. Vill skriva något och sen ska jag försöka göra musik till texten . men jag har ju inte rösten som spelasupp i huvudet . men skriva texten är ju en bra början.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Annons:
Upp till toppen
Annons: