Annons:
Etikettdin-historia
Läst 1767 ggr
Anonym
Anonym
2015-08-02 12:03

Är detta vänskap?

Vet inte riktig om den här är ett rätt sajt att skriva i. Jag hade en bästa kompis, vi hade jätte kul, vi kunde prata i flera timma o.s.v men eftersom hon bara ville bli populär blev hon bästa vän med en ''populär'' tjej vilket jag hata och därför var våran vänskap slut. 

Jag träffade en ny vän, hon var också rätt trevlig på något sätt blev vi bästa vänner men det är något som inte stämmer. Det kan bli massa ''tysthet'' mellan oss, liksom att vi inte ha ämne att prata om…jag vet inte, känns att vi inte är bästa kompis. En bästa kompis kan ''såra'' varandra på skoj sätt, hon gör det ibland men ofta är hon så artig att det känns som vi är ''klasskamrater.  Hon säger ''tack för att du hängde med mig, jag hade det så kul''. Den här kanske är hennes personlighet att vara artig..men….jag vet inte känns främmande.

Annons:
VildaVittra
2015-08-02 12:10
#1

Det är väl aldrig skoj att såra någon? Tycker din nya vän låter väldigt mogen och förståndig, så ge henne en chans och försök lära av henne. Och man måste inte prata hela tiden, äkta vänner kan man sitta tyst med i timtal och inte fylla ut tiden med en massa tomt prat. 🙂

Angående din tidigare vän, så äger man inte sina vänner och de måste ha rätten att umgås med vem dom vill.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Blue_Lugia]
2015-08-02 12:59
#2

Jag tror jag förstår vad du menar med "såra på skoj" . Men det kanske är så att ni är lite olika bara? Ge det tid så ska du nog se att ni kommer trivas ihop.

Anonym
Anonym
2015-08-02 15:34
#3

#1 Använde kanske fel ord, men ''mobba'' bruka vi göra,  man skoja med varandra och ''mobba'' på skoj men ingen elak menad.

Min förra BFF var rätt okej också men när hon träffade ''populära'' tjejen struntade hon i mig totalt, ville bara hänga med mig när ''populär tjejen'' är i semester något sånt o.s.v vilket jag kände mig utnyttja. Jag hade hängt med både hon och henens ''populär kompis'' men hon (populär tjejen)  gick över gränsen med skoj. Att hon mobbade mig men låtsas att det skoj. Jag visste iallafall att hon menade det hon sa. Så sen hängde jag aldrig med de. 

Prata hela tiden behöver vi inte göra direkt, men det känns att vi inte har mycket gemensamma ämne tillsammans. Men jag får väl hoppas att lära känna henne mer! 🙂

#2 Håller med att vi är lite olika. Vi hade pratat om våran personlighet med varandra och då fick jag reda på att hon är en tjej som inte alltid berätta något till även de närmaste. Att hon inte är en öppen person, så det är lite svårt att känna henne men hoppas det går med tiden :)

Upp till toppen
Annons: