Annons:
Etikettifokus-info
Läst 1176 ggr
[Tuulikki]
2015-07-17 23:11

Anonymfunktionen

Här på Ensamhet finns det möjlighet att vara anonym när man startar trådar eller kommenterar. Den funktionen är till för känsliga ämnen. Jag förstår att man ibland inte vill blotta sig men då är det bättre att ha ett så anonymt användarnamn och profil som möjligt. 

Den senaste tiden har det trillat in många kommentarer som är anonyma helt utan anledning, och ja, jag känner att jag kan avgöra vad som är känsligt och inte. Missköts detta i fortsättningen måste jag tyvärr välja att ta bort funktionen och det vore ju väldigt tråkigt för de som faktiskt nyttjar den på rätt sätt.

/Admin

Annons:
Stallmima
2015-07-17 23:34
#1

Som du skriver är det skönt för endel att skriva anonymt ibland (har gjort det själv) men om man gömmer sig bakom anonymitet (troll) så är det inte roligt för de personer som behöver skriva av sig anonymt. Hoppas funktionen kan vara kvar  🙂

Haku
2015-07-18 00:00
#2

#1 Måste man vara ett troll bara för man gömmer sig bakom anonymitet? förstår inte…

Stallmima
2015-07-18 08:30
#3

#2  Det behöver man inte vara men det finns säker de som är

[T-Johan]
2015-07-18 13:41
#4

Det är bra initiativ av Sofisen. Sen ska vi alltid utgå från att det är goda och uppriktiga motiv bakom trådarna. Att vi har olika åsikter, erfarenhet och bakgrund är bara bra. Det gör oss inte till några "troll" per automatik. " Troll ", det blir man när man "stökar till" en tråd. Kanske till också med avsiktligt. Och som jag ser det är vi lyckligt befriade från det vi kallar troll. Vad "stöka till" innebär behöver jag inte gå in på. Sofisen är gammal i gården och har bra koll på lägret. Och viktigas av allt, vi utgår från att vi alla har goda motiv och menar väl.

[Tuulikki]
2015-07-18 17:03
#5

Ja precis, att ha olika åsikter är helt OK och man ska inte behöva känna sig tvungen att vara anonym för att påpeka att man inte håller med om något. 

Utgå från att allt skrivs med god ton.

Upp till toppen
Annons: