Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 1319 ggr
Anonym
Anonym
7/13/15, 10:41 PM

Min enda FÖREDETTA vän sviker.

Min föredetta bästa vän har jag delat allt med, vi umgicks mycket och jag planerade hur roligt vi skulle ha denna sommar. Ni som haft en bästa vän vet hur roligt det kan vara så visst gör det ont någonstans när han helt plötsligt blev knäpptyst, kontaktade han och så sa han att han inte ville vara min vän längre taget ur luften från flera års vänskap bara slängd i papperskorgen. Jag ville bara veta varför, jag accepterar att han inte vill vara min vän men varför? han avslutade det hela med att göra narr av mig.

2 månader senare, ett samtal. "Hej, hur mår du?"

Det var HAN.. han förklara ingenting, pratade lite grann.. Och sen la han på rakt i mitt öra.
Varför? Varför gör folk såhär, och varför kontaktar han mig såhär nu igen… vill han bara leka med mina känslor, lura mig? ärligt talat har jag fått dålig smak i min mun av denna relation och är hellre själv och ensam än vän med honom efter allt detta! tänker byta nummer för vill inte bli kontaktad.

Tankar, eller någon som vart me om liknande?

Annons:
VildaVittra
7/13/15, 11:18 PM
#1

Mår han bra psykiskt?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anonym
Anonym
7/13/15, 11:56 PM
#2

#1 Han mår väl helt ok har en del psykiska problem.. Men ändå tycker inte hans beteende är försvarbart på något sätt jo kanske om han hade haft mycket psykiska problem. Fattar inte varför denna personen gör såhär ens, om den nu ville avsluta relationen på ett oschyst sätt varför fortsätta plåga mig två månader senare? låt mig vara det är valet den personen gjorde och jag håller fast vid det

[Tuulikki]
7/13/15, 11:57 PM
#3

Jag hade valt att inte bli vän med någon som gör så igen såvida de inte har en bra förklaring till varför de gjort som de gjort. 

Om du vill kanske det finns en funktion i din mobil som gör att du kan blocka hans nummer? Finns i iPhone, så borde finnas till android också.

Anonym
Anonym
7/13/15, 11:59 PM
#4

#3 vet men har en gammeldags telefon. Ja alltså bryta kontakten och göra narr av mig, och säga" ta aldrig kontakt med mig igen" ur tomma intet, sen två månader senare ha mage och ringa och prata lite med mig som är snäll från okänt nummer och sen bara lägga på rakt i örat och åter igen lämna mig i ett tillstånd där jag inte fattar ett skvatt. Vill faktiskt inte ha tillbaks denna vännen även om den skulle vilja komma tillbaks igen, hellre ensam än sånt inflytande :/

[Tuulikki]
7/14/15, 12:02 AM
#5

#4 Hm.. vet inte hur man kan blocka nummer på annat sätt. Gissar att man kan men jag vet inte hur.

Nej jag tycker det var fult gjort. Förstår att du vill ha en förklaring till varför det blivit såhär, men det bästa är nog att försöka släppa det och gå vidare. Klart att det är trist, men du vinner ingenting på att ha denna person i ditt liv, och du vinner ingenting på att älta det som hänt heller.

Upp till toppen
Annons: