Annons:
Etikettpresentationer
Läst 35087 ggr
Anonym
Anonym
2015-06-28 17:56

SÖKER DU VÄNNER? (3)

Jag tycker det behövdes en ny tråd eftersom förra börjar bli lång lite jobbigt att bläddra igenom!

Precis som i förra tråden så kan ni här skriva lite om er själva så andra som letar efter nya vänner kan hitta er. Ungefär som en annons. Osäker på vad ni ska skriva? Kolla i den gamla tråden så får ni lite inspiration.

Ps. Dom ni vill kontakta skriver ni till igenom PM!

Förra tråden: http://ensamhet.ifokus.se/discussions/54e90bf0ce12c4520d000f6e-soker-du-vanner-2?discussions-1


Uppdatering 2022

Om ni söker vänner så skapa egna nya trådar. Det blir lättare att hitta, det blir lättare att läsa det (eftersom det inte begravs i en massa kommentarer) och det blir lättare för oss alla att svara individuellt till dig.

Skriv en presentation och om du önskar att hitta vänner i närområdet, skriv till vilket landskap du tillhör i etiketterna. Klicka här för mer om detta.

Var dock rädd om dig när du pratar med andra så att du inte sätter dig i fara. Klicka här för mer om detta.

Denna tråden låses eftersom vi helst har en individuell tråd till varje person som vill söka efter vänskaper

//Sajtvärd Tismon

-ensamhet.ifokus.se Är en sajt och diskussions forum som riktar sig till ensamma människor. Men också till människar som har tiden och orken att hjälpa till praktiskt med att ta sig ut. Då många ensamma har utvecklar en fobi mot att gå ut eller träffa på människor.
  • Redigerat 2022-03-22 02:18 av [Tismon]
Annons:
Haku
2015-06-28 17:58
#1

Tjena jag är 20 år bor i stockholms län (kvinna)

Äger en hund

Jag är ingen som festar, eller hänger på krogen men roar mig på andra sätt :)

Har inte klarat skolan helt bra men ska ändå börja på folkhögskola lite smått, Jag är väldigt blyg av mig men när jag väl lär känna någon är jag social. Skriv bara till mig! :) är öppen för både att ha chattkompisar eller att träffas på riktigt.

Några av mina intressen: Naruto, Djur, Skriva poesi, Mat, Internet, Promenera och Datorspel typ som Life is Strange och The wolf among us.

Alwyn
2015-06-28 18:36
#2

Ah vad nice, jag hänger på här då.

Bor i Knivsta men vistas ofta i Uppsala. Har flyttat runt mycket, är social och har aldrig haft direkt svårt att hitta vänner men plötsligt insåg jag att jag flyttat ifrån alla goda vänner jämt och att det inte är så lätt att skaffa nya nu när man är vuxen (33 år) och inte pluggar längre. 

Vore superkul med lite nya vänner här i närheten, stort plus till de som är intresserade av djur och/eller det andliga.

Jenveka
2015-06-29 06:25
#3

Tjej, 39 år, bor i Trollhättan. Har väl alltid varit mer eller mindre ensam. I perioder inget större problem med det, men däremellan är det jobbigt. Mobbad under större delen av min skolgång, psykisk mobbing där jag inte fick vara med samt höra hur ful jag var. Trodde aldrig att jag skulle bli någon. Har trots detta kommit rätt långt idag med man, tre barn och ett jobb jag älskar. Trots detta känner jag mig ibland ensam då jag inte har några nära vänner nära mig som jag kan träffa när andan faller på. Mina intressen: tycker om att träna, läsa och är intresserad av forskning. Intresserad?

[lixomv]
2015-06-29 17:55
#4

Gillar konceptet på denna sida. Jag är kille, 23, bosatt i Linköping. Flyttade hit på grund av jobb. Tyvärr känner jag ingen utanför jobbets väggar därför tar jag tillfället i akt för att se om jag kan finna en vän boende i Linköping eller i närområdet. 

Jag intresserar mig för teknik i alla dess former, löpning/cykling, natur, film o tv-serier och säkert en massa andra saker. Kan såklart tänka mig att hitta nya intressen också. Aktiviteten spelar mindre roll, det viktigaste är ett trevligt sällskap. Om detta låter intressant så tveka inte att höra av dig!

[jjsson]
2015-07-01 21:58
#5

Man 35 behöver en vän !

Swedishdolphin
2015-07-03 17:41
#6

Är en kille på 23 år, bor i Karlstad. Känner mig väldigt ensam, har väldigt få vänner, men några stycken har jag. Men de få jag har är ofta väldigt upptagna av sig. Intressen jag har är film, skrivande, geografi, lyssna på musik, historia, andra kulturer, allvetande och kunskap i allmänhet. Skulle även gärna lära mig lite mer om konst och konsthistoria. Är rätt lugn, ganska blyg, kan ta lite tid att lära känna, men om du håller ut ett tag så öppnar jag upp mig, och blir rätt varm och snäll.

Annons:
WippedVanilla
2015-07-05 23:46
#7

Hej! Är ny här på iFokus, men jag känner att jag behöver nya vänner i mitt liv så jag provar på alla sätt som finns nu. Let's go!

Jag bor i Göteborg och det är väl främst där jag vill lära känna vänner. Jag tänker att vi börjar prata på nätet för att så småningom ses i det verkliga livet. 

Jag är en tjej som är 24 år gammal. Har pojkvän sedan 7 år tillbaka, så förhållanden är ingenting jag är ute efter, utan enbart vänner. Jag gillar att gå promenader, läsa böcker, umgås med vänner och gå på stan. Snäll, social, rolig, godhjärtad är ord osm beskriver mig.  Älskar att vara social och tycker inte om att vara själv. Min mun går i ett när man känner mig, och jag är en godtrogen och lojal vän. 🙂

Jag dricker inte jättemycket alkohol (det händer kanske 1 gång i halvåret), varför personen som skriver till mig inte ska ha främsta intresse att vara ute på krogen.. Åtminstone inte med mig, för jag vill sällan följa med. Jag roar mig på andra sätt. Bio, promenader, fika, picknick, bada. cykelsightseeing, road trip.. Allt möjligt. 

Hör gärna av dig!

Grodan
2015-07-06 09:11
#8

Kvinna 46 år boendes sedan 3 år i en liten ort med ca 400 invånare mellan Katrineholm, Flen och Nyköping. Jag bor här med mina djur; just nu två illrar, ett gäng råttor och möss. Hund saknar jag sedan 2 år, men mitt hem är öppet för en ny brun dobermannhane när det finns en som behöver mig.

Jag är Stockholmare i hjärtat (har flyttat en hel del men ändå bott längst i 08, ca 40 år) och har väl en konstig attityd till saker och ting enligt vanliga vuxna människor. Tror att det är punkaren i mig, den var aldrig bara ett utseende utan väldigt mycket min person… Jag har humor, är väldigt trevlig och social, totalt orädd och oblyg, ganska ohämmad men kan vara i möblerade rum idag, kan även lyssna och vara varm men jag kan flyga rätt bra uppe i det blå också… Hur jag än låter så är jag snäll, genomsnäll, man kan tro att jag är en elak fan, men det är jag inte. Den enda jag är elak mot är mig själv. Sedan jag flyttade till landet har jag dock gjort en rejäl resa och bearbetat mina trauman så jag är rätt hel ändå.

Jag gillar djur, göra djurrelaterade saker som t ex träna med hund, gå på promenad, att spela spel, dansa (fast bara till techno), se blodiga skräckrullar (älskar såmbis o monster) och annat konstigt… 

Jag önskar inte träffa folk som tror att jag ska spela någon annan än den jag är. Jag vill kunna vara mig själv.

Det handlar om att träffa andra människor, att bara en okomplicerad stund ta en promenix eller prata lite över en kopp kaffe el dyl.

Att träffa en människa lite då och då är faktiskt lite som medicin. Det är inte bra att bara vara ensam hela tiden, att inte ha någon att prata med.

När människor träffas händer saker. Jag tror också att man laddar sina batterier och blir gladare.

Jag har väldigt mycket att ge till rätt personer. Jag är trots att jag kan vara deprimerad och sjukt trött (hypotyreos), en otrolig glädjespridare. När jag är frisk och mår bra, då mår alla nära bra omkring mig.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Jollabolla
2015-07-09 05:09
#9

Missade den här lite nyare tråden så skriver väl här också. :) Jag är en tjej på snart 19 år. Jag skulle beskriva mig som en extremt bly men snäll person. Jag gillar att vara till hjälp och lyssnar gärna på andra. Jag gillar det mesta allt från djur, musik, att gå ut eller bara sitta hemma och kolla på film. Mina vänner i dagsläget är väldigt få och de jag har är inte riktigt de nära typerna man kan prata med om allt möjligt. Jag skulle jättegärna vilja hitta någon runt min egen ålder(men skriv gärna ändå) att chatta med om allt möjligt. Saknar att kunna prata med någon om allt från problem till vad man åt till mat :P Om jag inte låter allt för tråkig tar jag gärna emot PM där vi sedan kan utbyta namn på andra sociala medier. :)

Anonym
Anonym
2015-07-09 16:56
#10

ett tips! vänta inte bara på att andra ska ta initiativ att skriva, utan tycker ni vad någon skrivit låter intressant skriv till dem så ni kan börja en dialog.

Alwyn
2015-07-09 18:33
#11

#10 det tror jag att de flesta gör här, det syns bara inte i tråden :-)

Anonym
Anonym
2015-07-09 18:39
#12

#11 tror inte jag, jag har aldrig blivit skriven till förut när jag kommenterat i tråden även om jag skrivit en bra "annons" och många andra verkar inte heller fått något som jag skrivit till har alltid själv tagit initiativ till att ta kontakt.

[Tuulikki]
2015-07-09 19:24
#13

Vet inte heller många som fått PM.
Jag själv har skickat några och då har jag alltid fått svar :)

Annons:
[Horse24]
2015-07-09 19:31
#14

Skriver här ännu en gång :).

En 15 årig tjej här som älskar att fotografera, rita skriva dikter m.m. Har alltid varit väldigt ensam av mig och de få vännerna jag har pratar jag med via internet. Kämpar med jobbiga tankar och ogillar mitt utseende. Därmed har skrivandet blivit ett större intresse för mig, eftersom jag skriver av mig för att må bättre.
Har 5 pinnhästar och trots att jag är tonåring nu skulle jag nog säga att jag innerst inne fortfarande är lite av ett barn. Älskar gosedjur, modellhästar och djur. Har även en blogg vid namn Fotodjuret.

Ifall jag låter intressant är det bara att skicka iväg ett PM :).

summer993
2015-07-09 20:47
#15

HejLer

Jag är en tjej på 22 år.
Som person är jag lugn med ett positivt tänkande som alltid vill utvecklas.
Jag tycker väldigt mycket om musik, då jag dels har en dröm att jobba med det.
Andra saker jag gillar är att vara ute i naturen, träna, fotografera, psykologi, djur, baka och att läsa. Det jag söker är en kontakt här först på iFokus, sedan att man kanske kan träffas i det verkliga livet.

Hoppas vi hörs!

fridolina88
2015-07-11 00:04
#16

27 år, spontan tjej, bosatt i södertälje, söker vänner mellan 23-35 :)

Grodan
2015-07-11 15:01
#17

Jag har skrivit till en. 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
2015-07-11 17:28
#18

#15 glöm inte skriva var du bor ;)

[Tuulikki]
2015-07-11 21:06
#19

#18 Man kanske inte vill skriva det öppet utan ta det i PM :)

Alwyn
2015-07-12 19:37
#20

Var man bor är ju hela grunden för var man söker vänner.

Annons:
Haku
2015-07-12 19:39
#21

#20 Måste inte alls vara det, en del vill bara chatta över internet det är långt från alla som väljer att ses. Dessutom det är inte alla som kan ge ut vart dem bor av olika skäl, det är ju väldigt lätt att skriva privat och fråga om man undrar om man inte vill ge ut det öppet :)

[Daniela1983]
2015-07-12 20:22
#22

Känns ganska meningslöst att sätta in annonser eller svara andra då bara en person svarat på 1-2 år…

Haku
2015-07-12 20:24
#23

#22 Har också skrivit till flertal i andra trådar och typ ingen svarar :P

[Tuulikki]
2015-07-12 20:24
#24

Om alla skulle tänka att det var meningslöst skulle ingen hitta nya vänner. Jag har hittat några jättebra kompisar här :)

Zyperior
2015-07-14 00:28
#25

Gjorde en egen tråd för detta men tänkte att det inte skadar att posta här så det blir synligt för fler;

Är medlem i en grupp på Facebook. Vi är ca 100 medlemmar sist jag kollade. De flesta bor i Gbg men kravet för att få vara med är att man ska ha någon koppling till Gbg, så att man är där ibland och har möjlighet att vara aktiv någon gång. Anledningen till det är för att det ska vara fokuserat och en enhetlig gemenskap i gruppen.

Hur som helst, vi har hittat på grejer nästan varje helg i flera månader nu. Jag har varit med på många och träffat mycket trevligt nytt folk. Även blivit ganska bra vän med han som startade gruppen.

Den riktar sig till alla över 18 men de jag sett som är med är huvudsakligen mellan 20 och 35. 

Aktiviteterna varierar. Ofta är det utgång, oftast pubar, inte klubbar.
Spela biljard, bowla, frisbeegolf, fika, bio, spelkvällar och annat. Vi har firat midsommar. Några har vad jag förstått det börjat cykla ihop. Några har bildat ett band och de letar säkert efter fler folk. Det är en stängd grupp och alla medlemskap måste godkännas av admin, men hör av er till mig om ni tycker det låter intressant så kan jag säkert fixa in er. (Obs, man måste såklart vara medlem på Facebook för att kunna vara med).

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[jjsson]
2015-07-14 23:05
#26

Hej här ä ja då. Ensam tre barns far. Skulle va kul å få messa lite…

valfisken
2015-07-16 22:53
#27

Finns det ingen chatt eller dyl. här där man kan ses och snacka i realtid? 😐

Jag är 31 år och söker vänner. Har levt lite väl isolerat på sistone märker jag eftersom det nu börjat bli jobbigt att till och med gå till affären…heh..  Har skype där vi kan chatta o ev. snacka (om jag törs 😐). Heter valfiskens där.  Vore ju kul om vi va några stycken som pratade eftersom det finns gruppchatt :) Pma eller adda!

Annons:
melia
2015-07-17 14:06
#28

Hej! Jag är en 38 årig flerbarnsmamma som saknar vänner. Jag bor i Borlänge, Falun området. Jag har familj, men har ingen som ringer, smsar, frågar hur det är eller hör av sig och vill hitta på något. Jag hade två som stod mig nära men båda har nu dött och jag känner mig vansinnigt ensam! Jag är ingen partyprinsessa, dricker sällan alkohol men kan gärna gå ut o ta en öl nån enstaka gång. :) Ett intresse jag har är, hm.. vad ska jag kalla det, andevärlden? :) tarot healing medium osv.

Windmill
2015-07-18 21:12
#29

Hej!

Jag har skrivit här förut, dock var det i den andra tråden. Nu är det så att jag ska flytta ner till Malmö i slutet av augusti för att studera, och känner verkligen inte någon där. Vore kul att hitta någon att prata med och om det klickar kanske vi kan träffas framöver? :)

Mina intressen är väl djur, natur, psykologi, skrivande, tv-serier, musik.. Sova, hah. Tycker om att promenera, baka, laga mat, gå på stan, testa nya grejer, eller bara umgås i soffan framför en film.

Söker helst folk som bor i Skåne, men alla får skriva (man kan ju alltid chatta/smsa). :) Bor just nu strax norr om Stockholm.

Kanske ska tillägga att jag är tjej och 22 år gammal. Ålder och kön på dig kvittar!

[Eternes]
2015-07-25 16:30
#30

Halloj, letar efter nån att prata med, och ja så kanske vi blir jättebästaste vänner efter ett tag, eller vem vet, man måste ju alltid börja nånstans. :D

Är iaf en kille, och spelar inte så stor roll var någon bor eller så för det viktigaste är ju att man har bra personkemi.

Är rätt så tyst och har därför lättare för att kommunicera med andra genom text, och får lättare för att prata med andra ju bättre och mer nära jag känner dem.

Brukar tänka och drömma mycket, är glad och positiv, och alltid vänlig mot alla. - Inte för att jag egentligen är vänligare än någon annan, utan för att jag helt enkelt tycker att man ska vara vänlig mot alla.

kalltkaffe
2015-07-26 16:41
#31

Skriver väl här igen då. 21 årig tjej bor någonstans i mitten av detta avlånga land. Är väldigt ensam. Hade en gång massor av vänner men en del växer man ifrån och sen började den sociala fobin spöka och så gott sam nästan alla (förutom pojkvännen) försvann. Kanske får jag skylla mig själv men men. Jag är rätt glad när jag inte har mina dåliga dagar och jag kan ha lätt till skratt. Jag tycker om att glädja andra människor och hjälpa dom. (Därför jag jobbar inom vården!) Läser mycket böcker, lyssnar på musik eller är ute på promenader med vovven. Har ingen riktig hobby förutom djur men har alltid velat börja rida eller dansa. Har även funderat på yoga eller gå någon kurs i att öppna sig för det övernaturliga (eller något sånt..) tycker det är intressant med andevärlden och spådomar! Jaa låter det intressant eller är jag lik dig så skicka gärna iväg ett meddelande! Söker först och främst någon att skriva med. Det spelar ingen roll om du är kille eller tjej!

Haku
2015-08-04 13:32
#32

puttar upp denna tråden, by the way var inte rädda för att skriva till mig :) jag söker fortfarande någon & chatta med!😃

Bananpaj
2015-08-17 16:23
#33

Hallihallå!

Jag är en kille på 23 år som bor i Stockholm och har en begränsad vänskapskrets och känner att jag länge velat ha fler personer att prata om allt eller inget med. Tyvärr har jag svårt för att skaffa nya bekantskaper av någon anledning och tänker ge det här en chans!

Skriv gärna ett PM med ett HEJ! så tar vi det därifrån! 👍

[Endless mind]
2015-08-18 17:12
#34

Hej!

Mitt namn är Oskar och är en kille på 24 år som är bosatt i Skåne.

Anser mig själv vara en väldigt trevlig och rolig kille som älskar att ge folk ett leende på läpparna, livnär mig på att få andra att skratta och må bra, sätter oftast andras behov före mina egna vilket är på både gott och ont. Älskar friluftslivet, sportfiske, gaming, film samt djur, listan kan göras lång.  Jag är även en väldigt lugn person samt väldigt blyg, tar en hemma kväll före en ute kväll alla dagar i veckan, inte alltid varit så dock. Har även väldigt lätt för att prata men även väldigt lätt för att lyssna, kommunikation är nyckeln till det mesta.

Letar efter någon likasinnad som man först och främst kan börja snacka med över nätet för att sedan se vart det leder vidare till.

Puss och kram!

Annons:
[Daniela1983]
2015-08-18 19:33
#35

# 34 vilken kul presentation, jag hade nog pmat dig om jag inte bott i Stockholm.

[Endless mind]
2015-08-18 20:52
#36

#35 Vad roligt att höra! chatta/skriva med varandra kan man ju göra oavsett vart man bor ;)

Haku
2015-08-20 09:44
#37

#36 Håller med dig.

Tourette_Mannen
2015-08-20 18:05
#38

Jag är en man född första halvan av 80-talet. Bor i norra Stockholm. Söker lite sociala kontakter då jag i nuläget inte har några vänner. 

Har några psykiska diagnoser själv så du får gärna ha detsamma.  Gillar att promenera i skogen eller varsomhelst där det är lugnt. Är en nattmänniska och hundägare.

Mina intressen varierar från dag till dag men om någon kille eller tjej därute har förslag på någon rolig aktivitet man kan utföra tillsammans så är jag öppen för förslag.

[Daniela1983]
2015-08-20 20:30
#39

# 36 mm jo, men är inte ute efter en chattkompis.

[Endless mind]
2015-08-20 21:03
#40

#39 Awe, okej!

SnowFalling
2015-08-24 02:42
#41

Kille från Göteborg som har en väldigt udda livssituation. Detta har inneburit att jag de senaste åren varit ensam mkt, först självvalt men på senare tid har jag saknat någon åtminstone att dela mina tankar och intressen med.

Jag har ett fåtal vänner men vi träffas sällan pga att våra intressen skiljer sej åt och att jag lever med mkt ångest. Min dåliga självkänsla och udda intressen ihop med att jag är blyg och nattuggla gör att jag känner att det nästan är omöjligt att hitta någon att dela min vardag med.

Älskar tv/dator-spel, manga/anime och ishockey och är ingen person som gillar att gå ut på krogen tex, utan är mer för hemmakvällar för mys med mina intressen. Jag är mkt för trygghet och gillar inte när saker och ting är ovisst.

Min ångest har mynnat ut i långvarig depression som nog egentligen kommer sej utav ensamheten. Jag sover dåligt och står på diverse mediciner för att hålla saker och ting på en nivå som gör saker lite mer uthärdligt.

Ensamheten har gjort att jag för det mesta haft kontakter via internet och diverse spel jag spelar. Jag har svårt för vissa saker pga min dåliga självkänsla och jag undviker mkt som är normalt för de flesta att klara. Har svårt att tro att någon delar mina intressen, samtidigt skulle stå ut med mina "problem", och skulle se mej som sympatisk och älskvärd eller omtyckt.

Förlorade den person som jag älskade mest av allt här på jorden för 2 år sedan, min mormor, som betydde allt för mej, i en hjärnblödning mitt framför mej i mitt vardagsrum. Min mamma höll på att stryka med i cancer i vintras men efter en snabb operation så verkar det nu som att hon haft tur. En pappa har jag aldrig haft.

Detta blev en lång presentation och jag har svårt att tro att nån har ork att läsa mer än så jag avslutar här, dock finns det en himla massa mer jag skulle kunnat skriva. Ni får gärna pm:a mej om ni vill veta mer jag tar gärna emot er med öppna armar, killar som tjejer som känner igen sej lite är välkomna att skriva till mej. =)

Annons:
Grodan
2015-08-24 15:34
#42

söker inga vänner här längre. jag har min vän nu


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ks172
2015-08-24 15:42
#43

Hej!

Jag är en 22-årig tjej som bor i Skellefteå. Det som jag mest älskar att hålla på med är skådespeleri och önskar att en dag få kunna vara med i någonting stort. När det gäller privat så visar jag aldrig mina känslor till andra när det gäller det negativa det har liksom alltid varit mitt försvar. Jag har fått växa upp jätte tidigt och bli vuxen. Har kämpat med ångest och depression från sen jag var ca 7 år gammal. Jag har inte haft bra relation till föräldrarna och på varje skola jag gick blev mobbad fysiskt och psykiskt och aldrig haft ett eget rum så toaletten har alltid varit '' my safe place''. Mina kompisar och bästa vänner kommer och går och det tycker jag är synd. Jag kan lätt tycka synd om någon och många har utnyttjat mig pga det.

Det skulle varit kul att få chatta med någon, spelar ingen roll om du är tjej eller kille. 

Jag gillar att skriva rapp texter men har ingenting uppe på internet. Det övernaturliga intresserar mig mycket, jag tränar inte upp eller någonting men jag vill göra det. Älskar naturen, när jag vill rensa tankarna så brukar jag gå ut till naturen ensam ibland med musiken. 

Skriv =)


[Tuulikki]
2015-08-24 16:01
#44

Vilken fin vän Grodan :)

Grodan
2015-08-24 16:04
#45

#44 ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[0123]
2015-09-06 18:25
#46

Hej!

Jag är en 26-årig kille som har störst intresse inom musik, motor och böcker.

Jag lyssnar mest på Black metal och Death metal för att det är det som tilltalar mig mest jag spelar oxå gitarr fast jag kan egentligen inte mycket…

Motorcyklar gillar jag mycket med jag har nyligen fått upp ögat rejält för Kawasakis nya Z-serie som jag tycker är hel grym :P

Böcker är ett nytt intresse jag börjat med och gillar mest böcker från fantasy genren.

Vad gäller mig så fick jag dignosen Autism när jag var runt 8 års ålder så jag fick ju börja i särskola p.g.a detta och aldrig kännt mig hemma där jag har alltid gått omkring o tänkt att jag passar inte in någonstans elr med några andra å det sluta ju med att jag höll mig undan o började utveckla social fobi och blev tystlåten….blev mobbad under gymnasie tiden o det gjorde ju ingenting bättre…skulle än dock se mig som en snäll person men tystlåten…blev svårt att beskriva mig själv då jag aldrig har hört någon annan döma hur jag är…

Det finns så mycket mer att berätta egentligen  men jag stannar här tills vidare så får jag väl se om nån hör av sig :)

Ses!

dragonfly_
2015-09-08 15:38
#47

Tjej 24 år och bor i Norrköping men kommer från Stockholmstrakten. Aktiv i studentlivet här men har blivit ganska trött på allt drickande. Mina närmsta vänner har flyttat tillfälligt och jag känner att jag behöver hitta vänner utanför den här bubblan.

Gillar film, musik (metal, punk och annat alternativt), pyssel, fotografering, djur, natur och promenader.

Skriv gärna :)

Thotis90
2015-09-12 09:50
#48

Jag heter Louise, är 25 år och bor i Falun (Dalarna) tillsammans med min fästman och våra kaniner. Jag jobbar som elevresurs på en grundskola, är ansvarig för barnpassningen på vårat lokala Friskis&Svettis och är fotograf. Min stora passion är hälsa och jag drömmer om att utbilda mig till dietist kombinerat med träningsinstruktör. Fotograferingen har jag bara på sidan om min huvudsakliga sysselsättning. 

Jag älskar att träna och fotografera, lyssnar på rock.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
fiafia89
2015-09-14 19:24
#49

26 årig tjej bosatt i en by utanför Falun, Dalarna.

Träning ligger mig varmt om hjärtat. Styrketränar på gymmet, sysslar med cykling och längdskidor. Hästtjej som lagt pållarna på hyllan ett tag. Älskar countrymusik, både ny och gammal och inspireras mycket av usa och vilda västern. Ganska nyligen husägare med min käre sambo.  För tillfället arbetslös men har senast kört lastbil.  Som person är jag ganska tystlåten, blyg, tyvärr. Jag jobbar på att bli lite mer öppen, det är svårt :P

Everlyn
2015-09-15 00:57
#50

Jag är en tjej på 23 år som bor i Småland. Jag tycker om att sjunga, spela piano, läsa, skriva dikter, inreda,  dagdrömma, rita och dansa. Det sistnämnda är jag dock usel på MEN det är så kul att jag inte bryr mig!
Sen är jag något av en shopaholic, ääälskar att handla och vill göra det vart jag än är helst hela tiden.. försöker dock låta bli så gott det går, har inget jobb och har aldrig heller haft då  jag blev deprimerad som trettonåring och aldrig riktigt kommit in i systemet igen.. Men när jag lyckats med det vill jag bli tågvärdinna!
Jag är en såndär snabbväxlande sak som går från hypomani till depression flera gånger i timmen, orkar man med det så skriiiiiv!
Skulle gärna vilja prata med någon som bor i Skåne också, planerar att åka till Malmö en del framöver för utekvällar och spelningar och hade varit jätteroligt om någon härifrån ville hänga på! 😊



MangaBea
2015-09-15 19:26
#51

Jag är en tjej på 19 år som precis flyttat själv till Örebro. Lite ensamt är det när man inte har familj eller vänner här, därför hoppas jag att någon kanske är intresserad av att umgås, även chattkompisar är välkomna! :)

Det viktigaste att veta om mig är att mina två kaniner betyder allt för mig. Jag är en lugn och blyg tjej. Jag gillar att rita, titta på TV-serier, spela diverse spel, och jag spenderar helst mina fredagkvällar i soffan istället för ute på krogen.

[josten]
2015-09-15 20:30
#52

Jönköping nån ?

Jordenarfin
2015-09-16 18:51
#53

Hej! Är en 22årig tjej från Nyköping som alltid tagit långtid att känna mig bekväm/lita på folk och efter mkt flyttande är jag tillbaka där jag växte upp och längtar efter att lära känna likasinnade här. Det är naturligt för mig att reflektera över livet, hur vi borde leva och är intresserad av sånt som meditation, frigörande andning och att leva lite mer friganskt, alternativt. Annars har jag mycket olika intressen, allt från konst, teater, musik till träning och psykologi! PMA mig gärna! Kramar

"Det finns dom som flyger fria i sin bur, det finns fria som är fångade som djur"

Blanksteg
2015-09-18 14:21
#54

Hej!

Jag är en 24-årig tjej i Stockholm. Trots att jag numera har lätt för att umgås och konversera med andra så har jag svårt att ta initiativ att umgås på fritiden. Jag är introvert och föredrar djupa konversationer framför småprat. Jag är inte direkt den man diskuterar klädval med och jag är inte avslappnad nog för att kunna ge mig ut på dansgolvet. För mig är det viktigt att den jag umgås med inte pratar på oavbrutet utan också kan lyssna och inte tycker det är obekvämt med tystnad då och då.

På fritiden ser jag ganska mycket på film (sci-fi och drama) och serier, och så tycker jag om att gymma och läsa samt skriva. Jag har ännu inte riktigt kunnat hitta fler saker som jag tycker om att göra. Övrigt om mig är att jag aldrig dricker alkohol, jag älskar te och choklad, vill bli författare, äter 99,8 % vegetariskt, är intresserad av hälsa, miljö, psykologi, m.m. 

Jag reflekterar ofta över livet och människan och det skulle vara trevligt att diskutera dessa med någon över en kopp te. Du som tar kontakt med mig får gärna vara mellan 23-30 år. Kön spelar ingen roll.

Kan också skriva att jag tidigare haft social fobi (pga mobbning på högstadiet), så om du har det fortfarande eller har haft det och vill ha någon att prata med om det så får du gärna ta kontakt så kan vi ses eller chatta. Föredrar dock att ses, då det lätt blir så ytliga konversationer vid chat.

-SCKK-
2015-09-21 19:24
#55

Känns smått pinsamt att ''söka'' vänner, för mig.. Men har blivit väldigt ensam på sistone, alla mina ''vänner'' har skaffat en partner och spenderar all sin tid med dem. Önskar jag också hade det så, men icke. 

Aja, hursomhelst, är en gay tjej på 20 år. Bor ensam (hatar det) i Södertälje.

Annons:
Elisabeth A
2015-09-24 08:21
#56

Söker vänner eller kanske framförallt en livskamrat. Är nog ganska blyg och tillbakadragen som person, men gör väl ändå ett försök här så får vi se vad det leder till :)   Jag är 31 år, smålänning. Bor och trivs på landet, odlar en del och drömmer om att i viss mån bli självförsörjande. Trivs i skog och mark, plockar gärna svamp och bär men kan lika gärna åka in till staden då och då, för restaurangbesök eller kulturupplevelser :) 

Jag är vegetarian och miljövän, men inte "fanatisk" på något vis, är ganska öppensinnad när det gäller det mesta och har svårt för fördomsfulla människor.

Skriv om du vill :)

[Cookies1994]
2015-09-28 04:48
#57

20 årig tjej som jobbar halvtid, annars så hänger jag mycket med min älskade hund och har även en del andra hobbys, men för det mesta tar jag det lugnt jag är ingen "festar typ" utan mer en sån som går på café eller tar en promenad & pratar! jag är lakto-ovo-vegetarian, men jag vill någon gång bli vegan även om det är lite kämpigt för mig då jag är van vid min nuvarande kost, jag är annars en person som gärna pratar om mående med folk osv :) ni får gärna höra av er!

Jag32
2015-09-28 17:39
#58

Hej jag är ny i Stockholm och vill gärna ha lite vänner (Endast vänner). Trogna och pålitliga vänner. Intressen djur natur spel jakt fiske musik m.m.

P3pz
2015-09-29 00:15
#59

Hej. 

Jag är en tjej på 24 år och bor söder om sthlm tillsammans med min sambo och dotter.
Jag söker vänner som jag kan prata med, jag har lite svårt att ta kontakt med andra då jag tidigare hade social fobi som jag nu försöker bli av med helt. 
Men med tiden förlorade jag de flesta av mina vänner och inser nu att jag inte har så många kvar. 

Jag är i alla fall en glad och snäll person som älskar att skoja runt. 
Mitt största intresse är bilar och bilsport, men jag har även andra intressen så som bakning, matlagning, städning (av någon underlig anledning tycker jag det är kul), läsa böcker, träna, rita och lyssna på musik.

"There is life after abuse. This is mine"

Jag32
2015-09-29 08:26
#60

Det är bara skriva ett pm om ni vill ta kontakt

[Ruffsetuss]
2015-09-29 15:46
#61

Hmm finns det någon 50+ här eller är det bara yngre ?

Millan 66
2015-09-30 11:03
#62

#61  Hej…jag är ny på detta och jag är inte riktigt 50+ men gott och väl 49 långa, tuffa och härliga  år.  Har tappat bort dom flesta riktiga vännerna på vägen…vet inte riktigt varför, är kanske för uppriktig eller för mycket enstöring…men någon att dryfta livets frågor med vore inte helt fel att ha….

Annons:
[Garntroll]
2015-10-03 19:32
#63

Vänner vore intressant men var finns dom?

[Ruffsetuss]
2015-10-03 19:45
#64

Jag finns i Sunsvallstrakten , mer info om du klickar på min Avatar 😊

[Garntroll]
2015-10-03 19:48
#65

Jag finns i Dalarna

Sandraaaa
2015-10-06 20:40
#66

20 årig tjej väldigt ensam, söker vänner killar som tjejer, runt min ålder. Boende i Västmanland, som person är jag väldigt blyg i början men oftast glad och lätt till skratt. tveka inte att skriva, skriv skriv skriv vill mer än allt ha vänner och hoppas på att få många via denna sida 😀

Sam85
2015-10-10 06:40
#67

Hejsan blev tydligen 30 år nyligen hoppas hitta riktiga vänner  genom denna sida då jag känner mig riktigt ensam. jag bor i skåne tomelilla är inte rädd för o resa en bit men hoppas på närmare då det underlättar rent praktiskt jag har skrivit in intressen osv i profilen men det viktigaste är att usch jag vet inte jag vill bara hitta någon att kunna dela allt med.

Adrianaisaksson
2015-10-11 13:13
#68

Varför inte liksom, Tantig tjej på blotta 20 år. Italiensk. Bor i Uppsala. Goth kan man inte kalla mig men jag är udda till stilen. Jag har inga vänner, ingen familj heller för den delen. Jag är musiker så spenderar mesta dels av tiden till att skriva låtar. Jag är en väldigt deppig tjej som ser ganska kort på livet, men lär man känna mig är jag glad och väldigt sprallig av mig. Folk som träffar på mig brukar springa för livet innan de lärt känna mig. Mina intressen är definitivt INTE alkohol eller droger, folk som super hjärncellerna av sig eller röker bort lungorna kan hålla sig borta. Jag tar annars gärna en öl till maten. (Jag är vegan). Pluggar till sjuksköterska, bara något år kvar. Vad mer? Hm, jag är som sagt inne på den rockiga stilen, mycket metal i mina öron. Tatuerad så det knakar på mina små korta 50 kg. Jag söker ingen egentligen. Vill man prata med mig och bli min bästa buddie så lovar jag att jag blir eran buddie for life. Tveka inte att skriva, jag kan vara rolig ibland. (Ja, skräckfilmer och chips kan jag gå med på alla dagar i veckan) :D

Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.Lyssnar på musik

Adrianaisaksson
2015-10-11 13:16
#69

Tjej eller kille kvittar totalt! Så länge du respekterar andra och inte är rasist! ;D

Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.Lyssnar på musik

Annons:
Vainio88
2015-10-14 11:56
#70

Hej! Är en 27 årig smålands pappa som levt ett väldigt aktiv men rörigt liv till för ett par årsedan då jag träffade kvinnan i mitt liv(trodde jag). Under åren med henne rädde jag upp mina praktiska problem med ej de psykiska vilket har lätt till en depression. Mina intressen är att hitta på olika aktiviteter med min son. På barn ledig tid är jag helst ute i naturen och fiskar, grillar en korv eller besöker olika sevärdheter. Krog livet är absolut inget för mig längre men älskar givande diskussioner! Söker i första hand någon att skriva med.

Blueberry95
2015-10-15 19:51
#71

hej! :) jag är en tjej på 20 år som känner att jag vill ha en större vänskapskrets. Känner att det är lite svårare att skaffa nya vänner i den här åldern. Jag är för det mesta social och kommer överens med de flesta. Jag tycker om djur, vara ute i naturen, titta på filmer och hitta på roliga saker i allmänhet.
Jag tycker det skulle vara jättetrevligt att bara  träffa någon att chatta med på internet eller kanske träffa (i uppsala området). Skriv gärnaGlad

[lixomv]
2015-10-16 17:54
#72

Någon här som bor i Östergötland?

Anonym
Anonym
2015-10-16 18:40
#73

, dem flesta som vill ha vän härhoppas på att andra ska skriva till dem utan att själv ta initiativ därför får nästan ingen meddelande efter att ha skrivit här.

Själv har jag aktivt försökt ta kontakt med vettiga folk ur vänsökartrådarna men dem svarar inte alls, eller så svarar dem men slutar med svar efter få meddelanden.. Det är svårt att få vänner på detta sätt.. tråkigt men sant!😐

Jag32
2015-10-17 10:03
#74

Håller med föregående skrivare

emmaa11
2015-10-21 20:57
#75

Hej!

Söker 1999-vänner :)

Jag är en glad tjej som bor i Göteborg. Otroligt snäll :) Omtyckt av många.

Snälla skriv till mig om du är född 99.

 Berättar sedan om mig själv.

Mvh

hatifnatten
2015-10-24 06:42
#76

Hej! Gör ett försök här och ser om det är nån som svarar! Jag är en tjej på 27 år, ganska nyinflyttad till Göteborg och söker vänner här i krokarna, i ungefär samma ålder som jag. Jag är ganska så snäll och trevlig om jag får säga det själv, men ingen utåtriktad typ. Tycker det är lite svårt att ta kontakt och lära känna folk bara sådär i verkliga livet. Hur gör folk egentligen? Jag är en ganska lugn person, tycker om att sitta och uggla med en bok eller framför nåt bra på TVn, ingen partypingla direkt - fast det är ju kul att gå ut ibland, speciellt om det är nån bra spelning på gång. Dricker förmodligen mer te än vad som är nyttigt, och tycker om att promenera (men det sker i mer måttliga mängder). Skulle gärna komma ut lite mer och hitta på saker, nån som hänger på? Skicka ett meddelande till mig nu så jag slipper gå ut och försöka prata med vilt främmande människor i verkligheten! 😀

Annons:
[Daniela1983]
2015-10-24 20:22
#77

# 73 Håller med men ibland är det så att om man inte skriver tillbaka är det för att man känner att pm en inte flyter på, den andre inte berättar så mycket om sig själv eller frågar om en själv. En annan sak jag kan tänka mig är att folk känner av att man inte passar ihop eller nåt.  Eller bor för långt från varann.

Iskall
2015-10-28 15:03
#78

Hejsan Jag är en tjej på 32 år som är rätt ensam då jag har tappat kontakten med i stort sett alla vänner och även släkten. Umgås typ bara med killen och barnen nu för tiden. Så att jag har blivit lite folkskygg, men vill arbeta bort det. Söker nån som vill bli min vän, så att du får gärna bo i närheten av Bollnäs.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Moalinn
2015-10-28 23:58
#79

Det var något år sedan man skrev sist så why not.

Tjej på 20år, bosatt några mil norr om Göteborg. Just nu pluggar jag upp betyg på komvux. Annars går jag på konserter, fotograferar, skriver eller gör något annat kreativt. Rör väl lite på mig ibland också i form av promenader och cykelturer ute i naturen. Har 6 kaniner som också tar upp en hel del av min tid. Min katt är mitt livs kärlek, typ. Några saker jag uppskattar här i livet är naturen, härliga människor, musik och låttexter som gör mig mållös. Well, mer om mig lär ni få veta om vi börjar snacka. Känns onödigt att slänga upp halva livet i en kommentar som ingen läser. 😎

Jag söker väl lite allt av det mesta. Internetvänner, folk som vill träffas, konsertkompis, brevvänner - ja vad som. Bryr mig inte så mycket om ålder och sånt, min bästa mänskliga vän är 5 år gammal såatteeeee. 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

fannylinda
2015-11-04 01:57
#80

Hej

Jag söker nya vänner, helst från  Märsta/Upplands Väsby, men det vore trevligt att lära känna människor från andra städer/län oxå.

Jag är helt sjukskriven sedan 7 år pga en whiplashrelaterad nackskada. Har även ledgångsreumatism (problemfri), IBS, ADD samt är introvert och högkänslig.

Jag har varit kompislös i 7år, då jag blev "dumpad" för jag fick reumatism😕.

Jag gillar: att pyssla, se på tv/bio, internet, gå på loppis, tv-serier……..

Jag: har hund, är tatuerad/piercad, är singel (& söker)………

Du: får gärna ha en diagnos och/eller ha en fysisk funktionsnedsättning, ha hund, gilla å pyssla…….

Hoppas vi hörs!

Dankoso
2015-11-05 03:36
#81

Hackar väl på denna tråd i hopp om att finna lite nya kontakter då jag i nuläge lider av brist på vänner.

Jag är en kille på 20 år, vad jag heter och bor är i nuläge irrelevant då jag är en helt ny medlem och inte känner något av er särskilt väl. 

Mina intressen består av att kolla på film/serier, spela tv-spel, läsa manga och kolla på anime, detta är även i princip det ända jag gör om dagarna(Inte särskilt hälsosamt jag vet)

 De flesta skulle nog se mig som en tråkig ungdom utan liv då jag inte har någon form av socialt liv överhuvudtaget bortsett från ett fåtal internetforum, Sociala webbspel, Skype och lite på Facebook då och då (Dock inte så aktiv där). Men ni fattar jag går väldigt sällan ut(Aldrig)

Värt att notera är att jag är en introvert och ogillar kallprat. De vill säga jag föredrar djupa konversationer om något båda är intresserade av så i mitt fall vill jag få kontakt med den nördiga sorten som gillar de jag nämnd ovanför.

Ifall det finns någon som passar in någorlunda i min beskrivning och skulle kunna tänka sig att bli vän med mig så får ni jättegärna skicka iväg ett meddelande. Skype finns även för de jag anser intressanta.

reptorod
2015-11-05 20:27
#82

Tjena, Kille på 25 år, från Skåne, som söker chatt vänner i första hand. Då man har vant sig att va ensam i livet under längre perioder så känner jag att en kontakt med någon inte hade varit fel. Tjejer som killar får gärna skriva. Mer information fås i pm. Mvh

eirwen
2015-11-05 22:53
#83

Brud på 22 år, bor i Stockholm.  Har social fobi, borderline och är ganska introvert, har för tillfället inte många vänner men det vore roligt med nya kontakter!

Tittar mycket på serier och filmer, läser en del, tycker promenader är mysiga, katter är söta, te är gott och psykologi ligger mig varmt om hjärtat. 

Jag har skype, mail och går att nås här. Söker någon att prata med till en början (sen får man väl se om det känns bra för att träffas). Tycker du jag känns rolig så är det bara att kontakta mig :)

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Annons:
horribleatnames
2015-11-08 17:49
#84

Tja!
Ny medlem här. 25årig mansidentifierare bosatt på Öland som söker nån att tjôta med på nätet till att börja med. Söker helst person(er) som identifierar sej som tjej(er), men det går bra oavsett kön/könsid. Vill helst prata via nätet. Har fb, mail, tumblr och skype.

Värmlänning i själ och hjärta. Adhd-person. Älskar att rita, måla, skriva, se på serier, djur, natur, stickning, nåltovning… Allt som håller händerna sysselsatta med andra ord. Släng iväg ett pm om jag låter intressant :)

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

myren
2015-11-08 21:52
#85

Tjena

Jag är en kille på 23 år bor i Västerås.

Jag söker nya vänner för jag har inte så många och de jag har känns som jag växt ifrån.

Jag kan verka som en blyg person i början men öppnar upp ju mer jag lär känna en.

Mina intressen är film, tv-serier, spela spel, och gå ut och gå, provar gärna på nya saker.

skulle även tycka det var kul att få träffa en tjej kompis efter som jag aldrig haft någon och har svårt att prata med tjejer. Det skulle vara  till stor hjälp att få prata med någon.

vendelay
2015-11-11 15:02
#86

Hej!

Kvinna, 21 år, södra Stockholm.

Jag är intresserad av djur, promenader och böcker. Är vegan och volontär på Stockholms katthem. Har två katter!

Har ingen aning vad jag ska skriva mer men vore kul med både chattvänner och "irl-vänner".

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Tourette_Mannen
2015-11-11 19:00
#87

#80  Jag har skickat ett pm till dig.

Apex
2015-11-14 19:14
#88

Kille 41 år boende i södra Stockholm. Vill träffa en tjej som tycker om träning och att vara ute och cykla eller åka motorcykel. Vi kan börja som vänner för att se vart det leder till. Gärna i samma ålder typ. Barn inget hinder, har ej egna.


Sofiaaa1
2015-11-24 13:24
#89

Segt finns ingen i sthlm juu. Ok men i alla fall är 19 bast och bor i sthlm.  Jag har väl nått botten lite och förlorat de nära  kompisar som har betytt mycket för mig och har bara kvar några bekanta som jag verkligen inte vill vara med. Och vet inte riktigt vad man ska göra nu. Man känner sig så patetisk när man sitter här men men.  Söker någon som kan utvecklas för att bli en riktigt nära vän typ! Någon som är lite lik mig som både kan vara djup och lugn som man bara kan prata med men också någon som gillar att dra ut på sture! Haha såg att det var många som enbart gillar att hänga med katten en fredagskväll vilket kan va skönt men letar någon som inte enbart gillar det.

Hör av dig! Kram

Sofia

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
felego
2015-11-26 20:13
#91

Är oftast inte den som skriver på sociala medier och visste ingenting om denna sidan innan, men kan lika gärna ge det ett försök. Tycker detta är ganska pinsamt så jag kommer vara ganska diskret i början, men öppen för alla som vill skriva.

Jag är en tjej på 22 år som bor i göteborgstrakten och söker vänner.  Det är absolut inget fel på mig utan har bara glidit isär mina tidigare vänner och har bara bekanta nu. Skulle jätte gärna vilja lära känna nytt folk. Mina intressen är jobbet, musik, dans, film. Ja, alltså som många tjejer i min ålder. Tveka inte att skriva. Jag svarar:)

Kram

[Endless mind]
2015-11-26 20:17
#92

Hej!

Mitt namn är Oskar och är en kille på 24 år som är bosatt i Skåne.

Anser mig själv vara en väldigt trevlig och rolig kille som älskar att ge folk ett leende på läpparna, livnär mig på att få andra att skratta och må bra, sätter oftast andras behov före mina egna vilket är på både gott och ont. Älskar friluftslivet, sportfiske, gaming, film samt djur, listan kan göras lång.  Jag är även en väldigt lugn person samt väldigt blyg, tar en hemma kväll före en ute kväll alla dagar i veckan, inte alltid varit så dock. Har även väldigt lätt för att prata men även väldigt lätt för att lyssna, kommunikation är nyckeln till det mesta.

Letar efter någon likasinnad som man först och främst kan börja snacka med över nätet för att sedan se vart det leder vidare till.

Puss och kram!

dannehj90
2015-11-30 00:01
#93

hej alla 

jag är då  en kille från skåne(lund typ) är 25 år 

har gått igenom mycket i mitt liv och då jag har bott i skåne i ca 1 år så känner jag inte så många. jag söker då Vänner och även flickvän :) 

jag är vad man kan kalla hästkille älskar hästar  nordsvensk tillhör en av favo hästarna men även andra djur finns så de plats för :)

jag gör inte så mycket på min fritid då jag är ensam brukar åka ut o fota saker mest natur. jag har fått höra av vänner att jag har ett hjärta av guld och bryr mig mer om andra än mig själv. jag dansar och har gjort de sen ja va ca 7 år. jag är även volentär arbetare med djur och driver egen verksamhet som hjäper katter. 

låter de bra? 

skriv gärna ett pm till mig 

kram på er

vilseiskogen
2015-12-03 14:00
#94

Jag är en tjej på 20 år som lever i södra delen av landet, nej inte Skåne. Jag har vänner som jag har mycket gemensamt med och kommer överens med. Men jag skulle gärna vilja ha någon mer killkompis, går bra även att tjejer hör av sig. Gärna någon runt min egen ålder, jag nämner inga siffror.

Jag är en person som grubblar på det mesta. Mitt huvud är fullt av olika berättelser (jag gillar att både skriva och läsa), tankar, funderingar och åsikter. Jag vill bara snacka med någon som är som mig. Vilket jag har svårt att finna i verkligheten… Vem är jag då? Ibland har jag ingen aning och jag vet absolut inte vad jag ska göra här i livet. Jag är ganska introvert men jag har inga problem att vara social, jag tycker om att umgås med människor. Men samhället kan ibland bli för mycket för mig och jag känner en stark vilja att fly. Mestadels brukar jag fly in i mitt egna huvud men helst av allt skulle jag vilja ge mig ut på äventyr. Något så simpelt som att komma ut och vandra, i en dag eller två månader, det spelar ingen roll fast skulle gärna ha någon mer än min hund som sällskap. Känner du igen dig i de här tankarna så skriv för jag behöver fler sådana människor som känner så här. Jag vill prata med någon som vet hur stressen rinner av en när kliver in i en skog.

jupp, det var väl jag det..

lowwiiee
2015-12-05 02:25
#95

Hallå hallå! Jag är en 19-årig tjej från Småland som flyttade till Luleå för att plugga datateknik. Det har gjort att jag inte har så många vänner att umgås med i närområdet och det har visat sig att även mitt introverta jag kan känna sig ensamt. Så jag söker helt enkelt nya vänner, kön och sexualitet spelar ingen som helst roll, så länge som du är en härlig person. Själv älskar jag hundar över allt annat i princip, men har tyvärr inte haft möjlighet att skaffa en egen än. Förutom det så brukar jag på min fritid träna (mest löpning, men också längdskidor), läsa både böcker och manga, laga mat och baka, vara ute i naturen, rollspela (främst DnD liknande) och åka skidor alpint om vädret tillåter. Hoppas att någon finner mig intressant, så hörs vi!

[sofia95]1
2015-12-05 21:54
#96

Hejsan! 

Jag är en tjej på 20 år som känner sig ganska ensam. Jag lämnade min familj i höstas och flyttade till en ny stad för att plugga, och då jag är ganska blyg och bara i allmänhet har svårt att skaffa vänner har det blivit ensamt. Det jag saknar mest är att ha någon som man kan spontanträffa bara sådär; ta en fika, gå på bio, ta en promenad eller vad som, men jag skriver gärna med folk över nätet också. Jag söker kanske främst killar, då jag insett att jag inte har en enda killkompis, vilket skulle vara trevligt att ha. Men alla som känner sig manade att skriva något till mig får så klart göra det, jag blir bara glad:)

Mina intressen är främst matlagning (utan kött), att läsa böcker, träna, fika och gå promenader. Jag är också politiskt aktiv och är främst intresserad av miljö och klimatfrågor, och diskuterar gärna det (och såklart annat också). 

Ha det bra alla!

klurifax
2015-12-16 20:53
#97

Snäll och omtänksam kille på 31 år från Umeå söker vänner. Är en person som alltid haft många vänner och ett bra liv men trots det så är ju inget perfekt utan jag har även haft en skolgång med mobbing och en halv splittrad familj så jag är ganska härdad som ensamvarg. Vissa perioder av ångest kan förekomma och lättare social fobi.

Åren går och man flyter ifrån sina vänner, efter ett tag inser man att man är väldigt ensam och det är svårt att komma ifrån det. Det blir jobbigare för var dag som går att ta sig ut och ens försöka lära känna nytt folk… Är ganska försiktig av mig och rädd för att såra andra så folk kan se mig som lite mesig och tam men det skiter jag i, jag är den jag är och jag vill bara väl!

Söker vänner för chatt eller att hitta på nånting men då dom flesta här verkar bo i södra sverige så har jag ganska låga förväntningar på det, men tveka inte att höra av dig om du vill ha någon att snacka med.

MVH

Annons:
Idis ida-maria
2015-12-18 22:45
#98

Hej! Jag heter Ida-Maria men kallas Idis. Jag bor i Enköping och söker vänner runt uppsala, västerås heby strengnes och stockholm. Gillar att sjunga, läsa, simma,träna, laga mat, vara med vänner och baka. Jag är 17 år så söker vänner mellan 15 och 30 år och även pojkvän mellan 16 och 20 år. Tänkte först att vi pratar här, sedan facebook,sedan telefon och sedan att vi träffas. Ha en trevlig kväll!

Idis ida-maria
2015-12-26 21:52
#99

Har inga problem med distansförhållanden.

[Mia-67]
2015-12-27 11:53
#100

Jag är en medelålders kvinna från Dalarna  (född 1967). Jag drabbades av social fobi runt 1900-talets slut, varefter vännerna försvann en och en. 2011 gick också förhållandet i graven. Jag har gått på kognitiv beteende terapi (KBT). Är idag i stort sett mitt gamla jag men… frånsett mina barn (snart utflyttade) så är jag ensam. Om jag inte hade mitt jobb så hade jag  nog varit helt avskuren från kontakt med människor (frånsett barnen). Fördriver största delen av min fritid i och från mitt hem. Är inte så bra i min sociala fobi att jag skulle kunna gå en kurs eller gå med i nån frivillig-, hjälporganisation, inte ensam. 

Har ansetts vara utåtriktad, rolig och kreativ i sociala sammanhang men det är länge sen. Jag skulle tro att jag kan blivit tafatt, blyg och reserverad nuförtiden…

…Men… saknar verkligen någon att prata med. Det spelar ingen roll var du bor, vad du har för intressen eller vad vi pratar om, bara vi är i ungefär samma ålderspann, att du liksom jag längtar efter någon att prata med om vardagligt och personligt. Kanske blir det en vänskapsrelation som kan bli livslång?

[josten]
2015-12-27 23:38
#101

Nån runt jönköping ? Dra iväg ett pm !

[Tuulikki]
2015-12-28 05:28
#102

#101 Skriv en rad eller två om dig själv så är det större sannolikhet att folk nappar :)

blygisen
2015-12-29 20:44
#103

Hej! Jag är en tjej på 38 år som bor utanför Uppsala. Jag söker nya vänner i Uppsalaområdet eller där omkring. Har inte många vänner så skulle vara kul att hitta någon ny att lära känna. Hoppas på svar!

JuliaMG
2016-01-03 16:45
#104

Hej!

Jag heter Julia, är 15 år och bor i Sundsvall. Skulle väl se mig själv som en ganska glad, omtänksam och schysst person. Jag vill att alla ska må bra, och hatar mobbning, utfrysning, rasism och all annan skit som händer dagligen runt omkring oss. Jag har inte så många vänner, och ingen som jag umgås med efter skoltid, men det är inte så jag vill ha det. Jag älskar att umgås med folk som förstår mig och bryr sig om mig, jag hatar att vara ensam. Som min kusin sa en gång, "man blir tom inombords när man sitter hemma hela dagarna och gör absolut ingenting". Jag skulle så sjukt gärna ha någon att prata med, för varje minut jag spenderar ensam får mig att må sämre än vad jag redan gör.

För att förklara min situation lite bättre ska jag säga såhär: ingen vet inte vad som är fel på mig, men alla vet att det är något. Vissa dagar är det ADD, andra dagar är det drag av autism, men för det mesta är det social fobi. Psykologen hjälper inte så mycket, det var meningen att jag skulle få en bättre självkännedom när jag började gå till henne, men jag känner mig bara ännu mer förvirrad. Jag ska börja med kognitiv beteende terapi i februari i alla fall (förhoppningsvis tidigare), så det ordnar kanske upp sig.

Hursomhelst så älskar jag att skriva - berättelser, noveller, dikter, allt! Jag gillar också att rita, spela piano och gitarr (sade aldrig att jag var speciellt bra på det!), fotografera, spela data- och videospel, titta på youtube kanaler, och umgås med mina djur. Kan prata om allt möjligt dock, så det är ingen fara!

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Annons:
Viveka_25
2016-01-06 11:56
#105

Hej! Jag tänkte ge det här ett försök! Jag är en lugn och trevlig tjej på 25 år som bor i Stockholmsområdet. Jag tycker att det vore trevligt att lära känna lite nya människor då jag har glidit ifrån de flesta av mina tidigare vänner. Jag har I stort sett hela mitt liv haft problem med blyghet och social ångest, vilket har lett till att jag har haft svårt att skaffa nya vänner. Även om blygheten har minskat avsevärt de senaste åren så kan jag fortfarande känna obehag I vissa situationer, däribland att umgås I grupp samt att gå på fester/tillställningar där man förväntas mingla och prata med okända. Jag föredrar att träffa en eller högst två personer åt gången framför att umgås I stora grupper. Jag gillar att träffas över en fika på stan såväl som att umgås kring olika aktiviteter. Men eftersom jag har ett väldigt stillasittande jobb så vore det extra roligt att träffa någon som man kan hitta på olika aktiviteter med, t.ex gå på konserter, spela bowling/badminton, besöka gallerier/museum, gå långa promenader, prova på meditation/yoga, resa. Men jag har heller inget emot en stillsam promenad eller en lugn filmkväll. Egentligen så är det inte själva aktiviteten I sig som är det viktiga, det viktigaste är att man har trevligt I varandras sällskap! Några av de saker jag gillar är hälsa/friskvård, natur, film, musik, allt som är vackert (en stjärnklar natthimmel, en spegelblank sjö, konst, byggnader), ha långa förtroliga samtal, läsa böcker och att resa. Om du precis som jag känner dig ensam och saknar en vän att kunna prata med om allt mellan himmel och jord, tveka då inte att höra av dig! Både killar och tjejer får höra av sig. Hoppas vi hörs!

[Emanon]
2016-01-08 22:37
#106

Hejsvejs, är en kille och söker nån att lära känna och så. :)

Och som kan tänka sej att träffas efter en månad eller två, för träffas man inte innan dess och känner att man vill det så kommer man ändå aldrig att träffas. Har faktiskt ingenting alls emot att prata med någon i flera år innan jag träffar den, det vore rätt fint faktiskt, men så blir det ju tyvärr aldrig utan då rinner allting bara ut i sanden istället på ett eller annat sätt inom ett år. :( Men hursomhelst, vill ju enbart träffa någon som jag gillar och som gillar mej, och hinner ju ta reda på den saken innan, så borde inte vara nått problem. Egentligen så brukar jag själv aldrig våga att träffa någon, men bara ser till att försöka göra det ändå, typ, och det är ju främst när man gör saker man inte vågar som man är modig. :)

Och är inte särskilt farlig, utan om jag skulle träffa nån så skulle jag typ säga hej och titta osäkert på personen i en halv minut utan att säga något mer, fråga vad vi ska göra, och sen gå iväg dit utan att säga knappt ett ord på vägen. :O Och så blir det med alla och oavsett hur bra jag lärt känna den innan, eftersom jag oroar mej så mycket över att råka säga eller göra något fel, för har inte särskilt bra självförtroende. Det blir ju betydligt bättre ju mer jag umgås med någon och så, men alla (2 personer för har aldrig träffat fler än så) brukar tycka att jag för tyst och inte vilja träffa mej mer än 1-2 gånger enbart på grund av det.

Har aldrig haft något arbete eller nått sånt av den anledningen heller, för har svårt att umgås med andra helt enkelt, men håller mej väldigt sysselsatt ändå med en massa olika saker och är intresserad av allt möjligt. Och tycker inte jag är sämre än någon annan, på samma sätt som en sten på toppen av ett berg inte är värd mer än alla under den, och en sjö av flytande guld i en öken inte nödvändigtvis är mer värd än en av vatten.

Vet inte riktigt vilken typ av person jag söker, för har pratat med både supersociala och superblyga med ungefär samma resultat, så bara nån speciell och snäll person antar jag. Eller alla brukar tycka att jag är snäll och godhjärtad och positiv och omtänksam och intelligent och även ser bra ut och så vidare, men antingen så fungerar det väl snabbt inte alls för att man är för olika eller nått, eller så pratar jag med någon i flera månader och känner då nästan alltid att jag tycker om den mer och mer, för jag är en varm person som brukar ha lätt för att känna villkorslös kärlek och bli kär i alla som känns som bra personer (vilket aldrig brukar hinna bli mer än en i taget), och jag tycker inte det är något problem för min del för blir enbart glad och mår bra av att tycka om andra, men så känner inte den likadant och vill inte prata mer av valfri anledning och så blir det inget mer på det sättet istället. Så jag blir alltid tvungen att börja om på noll utan några vänner eller någon att prata med överhuvudtaget.

Är 30 år, och pratar gärna med personer runt 20 för tror aldrig jag har hittat nån över 22 som gillat mej eller velat prata särskilt mycket, utan alla såna har varit runt 20. Kanske för att alla äldre brukar ha hunnit skaffa en massa erfarenhet och självförtroende och sånt som inte jag har. Men bryr mej inte alls om den saken i övrigt, nån gång kanske blir den första att hitta någon över 22. Förutom att jag hade ännu sämre självförtroende när jag var 20 och inte vågade prata med någon alls då så har jag inte förändrats så mycket sen dess, och kommer nog inte att förändras i framtiden heller utan typ tycka det vore lika roligt att hoppa i vattenpölar när jag är 90 med. :)

Spelar ingen roll vart någon bor för det har aldrig gjort någon skillnad om nån bott jättenära eller jättelångt bort, för om någon ändå inte vill träffas så spelar det ju lixom ingen roll om jag säger att jag kan tänka mej att regelbundet resa 60 mil för att träffa den.

Har för övrigt extremt lätt för att lita på och tro det allra bästa om andra och vara öppen med vad jag känner, och kommer aldrig att ändra mej om det trots mest dåliga erfarenheter, och hmmm den här texten känns lite dyster nu när jag läser igenom den, men jag är vanligtvis väldigt glad och uppåt för är ingen dyster person annat än när jag känner mej ensam. :)

Och jo, pratar helst via mail, för jag har mycket lättare för att uttrycka mej i text än muntligt, och att chatta och så brukar jag mest bli stressad av trots att det ju kan vara kul, så börjar helst med mail iaf. Brukar oftast skriva svar typ en gång om dagen eller varannan eller tredje dag, och rätt långt förutsatt att det finns tillräckligt mycket att prata om.

Alla brukar ju förr eller senare bli mer eller mindre excentriska om de är för ensamma och aldrig umgås med andra, men lovar att jag enbart är konstig på ett positivt sätt. :D

Cida
2016-01-26 14:23
#107

Är  en 17 årig tjej, har adhd och går i skolan (vilket går sådär)

Är annars väldigt glad, sprallig och kreativ, oftast positiv också!

Men har även väldigt mörka tankar, beteenden och beroenden som inte är något vidare..

Och allt detta bär jag på själv, har ingen..

Cida
2016-01-26 14:23
#108

Är  en 17 årig tjej, har adhd och går i skolan (vilket går sådär)

Är annars väldigt glad, sprallig och kreativ, oftast positiv också!

Men har även väldigt mörka tankar, beteenden och beroenden som inte är något vidare..

Och allt detta bär jag på själv, har ingen..

Sabsan
2016-02-10 16:36
#109

Hej!
Jag är en 30-årig tjej som tycker det skulle vara roligt att lära känna lite nya människor. Mina intressen är många men inkluderar pyssel, musikal, skriva och att spela spel. Jag bor i Skåne. Skriv gärna ett PM.

Karin9991
2016-02-12 14:27
#110

Hej!

Jag är en tjej på 35 år. Jag flyttade till jönköping med familj för tio år sedan. Har tre barn. Sambon har börjat med en hobby och lämnad är jag här hemma ensam med barnen. Jag vill träffa någon som vill ta en fika, bio, äta vad som helst. Får gärna som jag kämpa med vikten och ha ett barn med speciella behov.

JimH
2016-02-13 09:19
#111

Hej Är en 40 årig kille från Skåne. Fastnade här tycker om sidan. Är en varannan helg pappa till en underbar dotter. Resten av tiden blir jobb och sen sitta själv. Börjar tröttna på sistnämda. Söker nya vänner. Träffas. Prata. Lösa världsproblem. Ta första steget är alltid det svåraste i livet. Vill du veta mer? Peace

Annons:
thechris
2016-02-14 10:50
#112

16 årig kille, har haft några vänner innan men vi bara slutade hänga så idag har jag inga irl vänner alls, bor i göteborg, är mest intresserad av att hitta irl vänner men om du bara vill chatta så är de okej också. Mina intressen? Jag är helt beroende av the simpsons. de e typ allt, PMa gärna!

angelitoo
2016-02-14 18:15
#113

Hej! Heter Angelica och är 17 år, ska fylla 18 i sommar. Tyckte denna tråd var ett bra koncept och det är alltid kul att lära känna nya människor, så jag tänkte varför inte? Jag är ganska kreativ av mig och gillar att baka, sy och fota, men även annat som att kolla serier och spela. Och jag älskar spontana äventyr och testa nya saker, är totalt up for those!

angelitoo
2016-02-14 18:15
#114

Hej! Heter Angelica och är 17 år, ska fylla 18 i sommar. Tyckte denna tråd var ett bra koncept och det är alltid kul att lära känna nya människor, så jag tänkte varför inte? Jag är ganska kreativ av mig och gillar att baka, sy och fota, men även annat som att kolla serier och spela. Och jag älskar spontana äventyr och testa nya saker, är totalt up for those!

angelitoo
2016-02-14 18:15
#115

Hej! Heter Angelica och är 17 år, ska fylla 18 i sommar. Tyckte denna tråd var ett bra koncept och det är alltid kul att lära känna nya människor, så jag tänkte varför inte? Jag är ganska kreativ av mig och gillar att baka, sy och fota, men även annat som att kolla serier och spela. Och jag älskar spontana äventyr och testa nya saker, är totalt up for those!

en_person
2016-02-15 14:26
#116

Hej! Ni kan kalla mig EN, vill inte säga mitt riktiga namn, i alla fall inte än. Är 18 o fyller 19 i höst. Har redan skaffat 2 st som jag chattar med här via iFokus pga den här tråden, men det hindrar inte att jag vill ha flera :)

Jag går i gymnasiet, så mycket utav min fritid går av till att plugga. Annars gör jag många olika saker, beroende på vad som jag har lust på då osv. T.ex. sitta vid datorn, Photoshop, fota, skriva berättelser, kolla på serier, rita.

Människor jag känner beskriver mig som en snäll, gillar att prata o diskutera (men inte så att det blir någon sorts konflikt), hjälpsam o vänlig tjej. Bor hemma med min familj och min knasiga dvärghamster. 

Så om du är intresserad att chatta, skicka ett PM :)

horribleatnames
2016-02-15 18:07
#117

(har skitsvårt att skriva om mej själv så bare with me?) Är en 25årig FtM boendes på Öland. Letar främst vänner som eventuellt bor i närheten och som vill ses när vi båda känner att det är okey/dags att träffas. Har två katter och är allmänt galen i djur. Älskar att skriva, rita, måla, läsa, se på tv-serier, spela spel (brädspel + ps3)… Allt som håller händerna sysselsatta. Skulle vara kul att ha nån att prata med över kik, skype, tumblr och liknande. Jag har liiiite svårt för att svara direkt när det är nån jag inte känner, så ha gärna tålamod med mej. Släng gärna iväg ett pm till mej eller hör av er till min kik (användarnamn VargenJ).

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

kotarou
2016-02-18 20:27
#118

Kille på 25år, bor i stockholm.

Söker dig som är nära min ålder. Mest för att jag själv känner mig bekvämare då, kan tänka mig yngre personer. De har oftast barnasinnet kvar, sen blir allt så allvarligt och man ska helst ha koll på världen och mer tunga saker.  Hur många gånger har man inte varit på något kalas och själv vill man man bara springa av sig efter ett tag och inte sitta still.

Får jag känna dig lite i taget, så litar jag på dig mer och mer, samt öppnar upp mig och mer. Snäll och oftast glad, brinner för mina intressen manga, tv-spel, radiostyrt, cykla, måla och rita. har även intresset att vara ute på sjön i en segelbåt (var ett tag sen nu), sen göra musik, men inget jag heller gjort på länge. Men det är kul. Ah så får vi inte glömma trädgårds intresset :)

blir vi nära vänner, så har du mig i vått och torrt. kommer alltid försöka stötta dig med bästa förmåga. Är helst på lugna platser där man inte står och tränger med massa annat folk (såvida det inte är inom intresset) typ som gamla stans gator.

Mer av lyssnare än talare, fast kan tala rätt så friskt när det kommer till mina intressen.  Men pratar du, så talar jag inte förens jag ser att jag får ordet och ger alltid chans att höra din åsikt också

skicka ett meddelande så kan vi snacka lite =)

p.s dricker inte, röker inte, festar inte.

Annons:
Emelieb97
2016-02-28 12:08
#119

Hej! Jag heter Emelie och är en glad tjej 18 år. Jag bor i Stockholm och mina största instressen är att gå på konserter och att vara i stallet och rida , men kan hitta på allt möjligt som att fika, festa, eller bara ta en promenad och prata :)
Jag gillar också att resa. Älskar att lära känna nya människor såå skriv gärna till mig!=^-^=

torpetskaniner
2016-03-07 21:18
#120

Är en tjej på 21 som känner att jag glidit ifrån en del vänner. Är en glad person i allmänhet och öppensinnad. Jag accepterar det mesta helt enkelt :)
Skulle gärna vilja ha lite mer människor runt omkring mig, då jag bor ensam och det ofta känns väldigt ensamt och isolerat om kvällarna när man kommer hem.
Jag förlorade min mor väldigt traumatiskt för 2 år sedan. Det känns ofta extra ensamt pga det.

Jag älskar djur och natur, har en hel del olika här hemma. Är intresserad av det mesta inom biologi, även en del historia så som vikingatiden exempelvis. Intresserad av det andliga, meditation och liknande.

Skulle vilja ha kontakt med likasinnande, i åldrarna 19-29 helst. Kommer främst överrens med äldre då jag har en del i "livsbagaget" så att säga. Så jag brukar klicka bättre med äldre. Skriv hur som! Jag söker först och främst kontakt via chatt, telefon. Klickar allt så vill jag gärna ses också :) Söker vänner för livet är väl värt att tillägga.
Här eller på kik blir bäst, där heter jag Enneacampus.


Bexie
2016-03-10 14:41
#121

Jag är en tjej på 22 år, flyttade till en studentlägenhet söder om Stockholm för ungefär ett år sedan, pluggar på universitet och spenderar oftast min fritid framför datorn eller hemma hos mina föräldrar där min hund bor medan jag pluggar.

Har tidigare varit ganska social och aktiv, men sedan fick jag en sjukdom som heter Hypotyreos (min ämnesomsättning fungerar inte utan mediciner) som gjorde att jag knappt orkade ta mig ur sängen. Det blev en ganska stor livsomställning för mig eftersom jag tidigare varit underviktig hela mitt liv och jobbat som modell, för att sedan på grund av sjukdomen bli överviktig. Samtidigt som det var jag i en relation med en väldigt dålig människa som inte behandlade mig särskilt väl fysiskt eller psykiskt, så självförtroende försvann totalt och jag drabbades av social fobi.

Idag, ett par år senare, har jag blivit normalviktig men orken pendlar fortfarande väldigt mycket. Den enda jag umgås med idag är min pojkvän, men han har så mycket annat för sig så jag är oftast ensam. 

Är vegetarian, röker inte, har inget emot att dricka någon öl då och då men är ingen "van drickare".

Blueberry95
2016-03-10 16:57
#122

Jag har skrivit förr men tänkte försöka igen :) Jag är 21 och bor i Uppland. På senaste tiden har jag känt att jag måste ha fler att umgås/prata med. Efter jag slutade skolan försvann många av de vännerna jag hade då och jag saknar att vara social. På fritiden är jag ute och går/springer, läser, kollar på serier och träffar vänner. Är dock ingen festmänniska. Tycker också mycket om att resa och laga mat. Bor hemma nu men vill flytta så snart som möjligt och möjligtvis plugga. Skulle vara kul att ha någon att skriva till!

SnowFalling
2016-03-13 11:06
#123

Det var ett tag sen jag skrev om mej så jag gör det igen.=)

Finns på Skype bl.a. om någon vill…

Kille från Göteborg som har en väldigt udda livssituation. Detta har inneburit att jag de senaste åren varit ensam mkt, först självvalt men på senare tid har jag saknat någon åtminstone att dela mina tankar och intressen med.

Jag har ett fåtal vänner men vi träffas sällan pga att våra intressen skiljer sej åt och att jag lever med mkt ångest. Min dåliga självkänsla och udda intressen ihop med att jag är blyg och nattuggla gör att jag känner att det nästan är omöjligt att hitta någon att dela min vardag med.

Älskar tv/dator-spel, manga/anime och ishockey och är ingen person som gillar att gå ut på krogen tex, utan är mer för hemmakvällar för mys med mina intressen. Jag är mkt för trygghet och gillar inte när saker och ting är ovisst.

Min ångest har mynnat ut i långvarig depression som nog egentligen kommer sej utav ensamheten. Jag sover dåligt och står på diverse mediciner för att hålla saker och ting på en nivå som gör saker lite mer uthärdligt.

Ensamheten har gjort att jag för det mesta haft kontakter via internet och diverse spel jag spelar. Jag har svårt för vissa saker pga min dåliga självkänsla och jag undviker mkt som är normalt för de flesta att klara. Har svårt att tro att någon delar mina intressen, samtidigt skulle stå ut med mina "problem", och skulle se mej som sympatisk och älskvärd eller omtyckt.

Förlorade den person som jag älskade mest av allt här på jorden för 3 år sedan, min mormor, som betydde allt för mej, i en hjärnblödning mitt framför mej i mitt vardagsrum. Min mamma höll på att stryka med i cancer vintern 2014 men efter en snabb operation så verkar det nu som att hon haft tur. En pappa har jag aldrig haft.

Detta blev en lång presentation och jag har svårt att tro att nån har ork att läsa mer än så jag avslutar här, dock finns det en himla massa mer jag skulle kunnat skriva. Ni får gärna pm:a mej om ni vill veta mer jag tar gärna emot er med öppna armar, killar som tjejer som känner igen sej lite är välkomna att skriva till mej. =)

Lame
2016-03-16 23:00
#124

Jag är 16 och folk i min ålder tycker ofta att jag är ointressant för jag tänker och beter mig annorlunda. När jag var liten sade alla att jag var mentalt 10 år äldre än vad jag egentligen var, och nu sitter jag alltid ihop med lärare i matsalen och pratar om djupa, intressanta saker eller bara om läraryrket med dem. Vilket kan kännas sorgligt då jag vet att jag inte kan umgås med dem efter skolan.

Så jag tror du har redan fått till det, jag söker efter en själ som vill prata och är mogen i sin ålder då jag ofta känner mig jätteensam för det.

if it's meant to be
it will be


[Marshmallows]
2016-03-17 13:12
#125

Tjej i 20 års åldern

Äger 2 hundar och bor med min Sambo, jag har en del intressen men mina största är nog djur speciellt hundar om jag ska säga några andra intressen så är det väl mat, poesi, långa promenader, internet/datorspel osv. Jag är en väldigt blyg person och ingen sån som festar eller dricker alkohol, jag gillar att umgås och blir social när man väl lär känna mig :) 

Har bara en vän och vi skriver mest över internet jag skulle gärna vilja lära känna fler vänner/bekanta. Skriv Gärna till mig :)

Annons:
Mentallyblond
2016-03-27 00:19
#126

Hej.

Är en tjej i 29 års åldern som är väldigt socialt awkward. Har varit isolerad och ensam så länge att jag har tappat hur man beter sig socialt, vad man pratar om, vad man ska säga. Det som intresserar mig är läsa böcker, lyssna på musik, mysa med katten, andlighet mm. Är blyg i början men öppnar upp mig ganska fort ändå. 

Skriv gärna en rad eller två. :)

Cashewpasta
2016-04-23 18:53
#127

Hej! Jag är en tjej på 22 år som är bosatt i en mindre stad en bit ovanför Göteborg. Har tappat en del bra vänner på vägen och mina närmsta vänner bor en bit bort så vi ses inte jätteofta. I staden jag bor nu har jag ett par ytliga vänner som jag lärt känna genom min sambo. Men saknar "egna" vänner. Känner mig dålig som inte lyckas skaffa nya vänner och känner mig ofta väldigt ensam. Har tidigare haft låg självkänsla och depressioner vilket jag tror har påverkat mina möjligheter att få kontakt med nya människor. Har inte supermånga intressen förrutom typ musik och serier (Scrubs är min favoritserie) men tycker alltid det är najs med promenader och även tv-spel i perioder. För övrigt pluggar jag och är färdig med min utbildning till sommaren. Så, om någon skulle tycka det vore kul att snacka lite, skicka gärna PM :)

Neihna
2016-04-23 22:41
#128

Hej! Skulle varit kul att lära känna någon ny och kanske finna en vän. :) Jag är 27år och kommer till sommaren att flytta från Skåne upp till Uppsala, tillsammans med min pojkvän som är därifrån. Att lämna familj och de få vänner man har, känns lite jobbigt speciellt när man kommer till en stad där man inte riktigt känner någon. Därför hade det varit kul att lära känna någon härifrån eller kring Stockholmsområdet, fast egentligen får vem som helst skriva. Jag är utbildad lärare, men har efter en tids sjukskrivning valt att utöka min behörighet i bild och hoppas på att kunna återgå till att börja arbeta som bildlärare. Jag tycker att det är roligt att ägna mig åt kreativa saker, allt ifrån att måla, bygga figurer i lera, pyssla, fotografera och filma. Men gillar även loppisar, att vara ute i skogen, promenera, träna, spela datorspel osv. Är även intresserad av psykologi, yoga, andlighet, meditiation med mera. Tycker att det är spännande att gräva ner mig i olika ämnen och lära mig nya saker. Är vegetarian och älskar katter! :D Är som person högkänslig och rätt introvert. Drar mig lätt undan i sociala sammanhang och har alltid svårt att komma in i olika grupper. Det har gjort att jag blivit väldigt ensam och fått svårigheter att lära känna nya människor. Jag har under de senaste åren kantats med återkommande depressioner och tidigare haft svåra ätstörningar, vilket lett till att jag varit sjukskriven en del. Blir snabbt trött och känner ofta att jag behöver "återhämta" mig när jag träffar folk och stundtals tappar jag tron på mig själv. Men jag kämpar med att försöka hitta någon form av balans i livet. :) Så, skriv mer än gärna oavsett var du kommer ifrån eller vilken bakgrund du har. Det är alltid trevligt att få chans att lära känna någon. :)

[Della92]
2016-04-24 15:19
#129

Hej!

Jag är en 24-årig tjej som söker vänner i Göteborg.

Jag har diagnoserna GAD och utmattningssyndrom. Har även problem med det sociala. Så jag söker vänner med förståelse för detta.

Mina intressen är hundar, film, promenader, fika, inredning mm

frikativ
2016-04-24 16:23
#130

Hej! Söker vänner jag med. Är 28, bor och pluggar i Uppsala. Dock sjukskriven just nu fram till hösten på grund av att jag har återkommande depressioner och social fobi. Är ändå rätt social och trevlig bara jag hamnar i rätt sällskap. Gillar allt inom humaniora, läsa och laga mat. Är samhällsintresserad och diskuterar gärna politik. Hade gärna velat lära känna någon kring Uppsala eller Stockholm för att gå på museum eller bara hänga med. Hör av dig om det låter som att vi skulle kunna ha något intresse gemensamt :)

pannkaksrullar
2016-04-26 16:20
#131

Hejsan! Jag är en tjej på 16 år som önskar hitta nya vänner. Själv bor jag i Dalsland, men om du bor långt bort eller ej spelar ingen roll för mig. Dessutom brukar alla bo långt bort från just Dalsland, så det är onödigt att hoppas. ^^ 

Jag är en ganska ensam person för tillfället, då jag haft svårt att hålla kontakten med vänner det senaste av olika anledningar. Jag är även väldigt dålig på det sociala en bra bit in i relationen, så någon med förståelse för detta skulle vara trevligt. 

Mitt största intresse är kaniner, och utöver det musik och snowboard. Bjuder mycket på mig själv när jag väl lärt känna någon och jag tror att rätt person kan ha riktigt roligt tillsammans med mig! :) 

Hoppas höra från någon trevlig prick snart!

mewal
2016-05-21 10:46
#132

Hej!

Är en kille på 28 år. Boende i Göteborg sedan 10 år tillbaka. Kan bli lite ensamt ibland då jag har vänner som är upptagna med familjeliv och har lite tid för att umgås. Mina intressen är resor, fotboll, gym, film, musik, segling och fiskning. Är spontan på det sättet att jag hakar på det mesta som föreslås. Tror mig kunna säga att jag är en person man kan ha roligt med. Hör gärna av dig om du är intresserad av att lära känna mig 🙂

Annons:
[Daniela1983]
2016-05-21 12:39
#133

Gör ett nytt försök. Tjej på strax över 30, bor i Stockholms län. Har social fobi som gör det lite jobbigt för en. Har intressen som musik, film, djur, hund, badminton o dyl. Befinner mig i en ganska mörk plats just nu och det skulle underlätta vardagen lite att ha någon kompis i närheten.

[Daniela1983]
2016-05-21 12:40
#134

Gör ett nytt försök. Tjej på strax över 30, bor i Stockholms län. Har social fobi och depression. Har intressen som musik, film, djur, hund, badminton, spela kort o dyl. Befinner mig i en ganska mörk plats just nu och det skulle underlätta vardagen lite att ha någon kompis i närheten.  Komma ut och hitta på något.

Blueberry95
2016-05-23 13:47
#135

Har redan skrivit för ett tag sedan, men provar igen. Är 21 år och bor i Uppsala län, och tjej kanske ska tilläggas. Känner för tillfället att jag skulle vilja ha någon/några att bara umgås eller prata med. Har förlorat de flesta vänner när jag slutade skolan, och det skulle känns skönt att kunna hitta på saker igen med någon :) Tycker mycket om att vara ute i naturen, men också i stan. Är inte så mycket för att festa. Tycker också om att laga mat och resa, även fast jag typ aldrig reser… Skulle vara jättetrevligt om någon ville höra av sig :D

Margaretha1990
2016-05-25 23:01
#136

Hej! Jag är en tjej på 27 år som bor i Småland. Bor tillsammans med min sambo och vårat "zoo" , (djur är mitt största intresse). Arbetslös, nattuggla och lider av ångest och väldigt dåligt självförtroende. Då jag har varit arbetslös i stort sett hela livet så har jag mest bara gått runt här hemma och mitt hem har blivit mitt skydd för världen kan man säga. Har svårt att vistas bland folkmassor och föredrar periodvis att hellre vara hemma i mitt skydd. Det jag känner starkast av allt är ensamhet, saknaden efter att få ha nån som man kan prata allt med och som man kan va sig själv med är enorm. Har några vänner, men ingen som man kan kalla äkta vän. Har som sagt djur som jag lägger min tid på och när jag inte gör det så spelar jag mest the Sims. Skulle va jättekul om någon skrev till mig. Ålder och kön spelar ingen roll :) Skriv så kan jag berätta mer om mig själv :)

Margaretha1990
2016-05-25 23:01
#137

Hej! Jag är en tjej på 27 år som bor i Småland. Bor tillsammans med min sambo och vårat "zoo" , (djur är mitt största intresse). Arbetslös, nattuggla och lider av ångest och väldigt dåligt självförtroende. Då jag har varit arbetslös i stort sett hela livet så har jag mest bara gått runt här hemma och mitt hem har blivit mitt skydd för världen kan man säga. Har svårt att vistas bland folkmassor och föredrar periodvis att hellre vara hemma i mitt skydd. Det jag känner starkast av allt är ensamhet, saknaden efter att få ha nån som man kan prata allt med och som man kan va sig själv med är enorm. Har några vänner, men ingen som man kan kalla äkta vän. Har som sagt djur som jag lägger min tid på och när jag inte gör det så spelar jag mest the Sims. Skulle va jättekul om någon skrev till mig. Ålder och kön spelar ingen roll :) Skriv så kan jag berätta mer om mig själv :)

Daniel80
2016-06-18 11:12
#138

Hallå! Rätt ny här på iFokus efter min sambo rekommenderade detta för mig. Jag är en 35år gammal tysk, bor I Lund och jag flyttade till skåne knappt 5 år innan. Be om ursäkt därför om min grammatik eller uttal inte är 100% korrekt hela tiden. Vid flyttning till Sverige lämnade jag mina kompisar I Tyskland och eftersom jag är lite socially  akward så har jag inte hunnit skaffa egna vänner. Känns rätt ensam…  Jag är för mest sätt en glad och positiv person vilken kan var rätt … "random" så undra inte om jag bara börja prata nonsense. :) 

Min sambos vännerskres är alla minst 10 år yngre en jag, vilket är inget problem eftersom jag är rätt barnslig I huvuden. Tycker om bord och datorspel, titta TV men också läser en bra bok eller lysna till musik.  Annars hänger jag gärna I verkstaden och fixa min gammal Golf2 som jag underhåller med mycket kärlek.

Gå bio, spela något, titta en film .. med detta trivs jag mest. Alkohol, gå party … detta är inte min värld. Prata rätt bra svensk men också engelska, tyska och italienska så om du vill lära känna mig… im here.

Daniel80
2016-06-18 11:13
#139

Hallå! Rätt ny här på iFokus efter min sambo rekommenderade detta för mig. Jag är en 35år gammal tysk, bor I Lund och jag flyttade till skåne knappt 5 år innan. Be om ursäkt därför om min grammatik eller uttal inte är 100% korrekt hela tiden. Vid flyttning till Sverige lämnade jag mina kompisar I Tyskland och eftersom jag är lite socially  akward så har jag inte hunnit skaffa egna vänner. Känns rätt ensam…  Jag är för mest sätt en glad och positiv person vilken kan var rätt … "random" så undra inte om jag bara börja prata nonsense. :) 

Min sambos vännerskres är alla minst 10 år yngre en jag, vilket är inget problem eftersom jag är rätt barnslig I huvuden. Tycker om bord och datorspel, titta TV men också läser en bra bok eller lysna till musik.  Annars hänger jag gärna I verkstaden och fixa min gammal Golf2 som jag underhåller med mycket kärlek.

Gå bio, spela något, titta en film .. med detta trivs jag mest. Alkohol, gå party … detta är inte min värld. Prata rätt bra svensk men också engelska, tyska och italienska så om du vill lära känna mig… im here.

Annons:
Goagubben94
2016-06-20 07:51
#140

Hejsan, Jag är ny medlem här på iFokus, är en 21 årig kille som bor i Göteborg, flyttade nyligen från min familj (splittrade) I april till en egen hyreslägenhet, men jag söker vänner som jag kan träffa, har det svårt att hitta på saker och när jag är hemma är jag det, så vore väldigt kul att hitta vänner här :-) PS. Jag har autism och en intellektuell funktionsvariation :-) Kramisar

Goagubben94
2016-06-20 07:51
#141

Hejsan, Jag är ny medlem här på iFokus, är en 21 årig kille som bor i Göteborg, flyttade nyligen från min familj (splittrade) I april till en egen hyreslägenhet, men jag söker vänner som jag kan träffa, har det svårt att hitta på saker och när jag är hemma är jag det, så vore väldigt kul att hitta vänner här :-) PS. Jag har autism och en intellektuell funktionsvariation :-) Kramisar

[Vindeldis]
2016-06-20 22:01
#142

Hej är en kille som är rätt så ensam, tyst, och otroligt snäll och positiv och omtänksam och som alltid enbart vill alla väl. :) Och vill ha nån att maila med, och träffas lite senare.

Spelar inte så stor roll vilka intressen någon har, för det jag tycker är intressantast är att lyssna och kommentera medan någon annan pratar om sina egna intressen och saker den gjort och sånt den tänker på och känner. Så bättre ju mer aktiv någon är och ju mer spännande saker och äventyr den upplever och ser och gör för då blir det ju mer att prata om. Och så länge någon bara tycker det är roligt att prata, och pratar med en massa känsla och engagemang om saker den är intresserad av och så vidare, så tycker jag det är roligt att lyssna.

Fast menar ju inte att någon måste prata och berätta saker hela tiden, utan tycker det är helt ok om någon är helt tyst med och inte säger ett endaste ord, och trivs lika bra med det, men då är jag själv också lika tyst så då bör ju den andra personen också trivas med det. Även om det ju bara gäller när man träffar någon. Jag är förresten även extremt okomplicerad och enkel att umgås med, så det är lätt att läsa mina tankar och att alltid vara sej själv. Gillar att skriva, och rätt så långa mail och ganska regelbundet. Tycker om andra mycket baserat på hur lätt det är att prata med dem, dvs hur lätt det är att vara öppen och ärlig och så vidare, och hur lite ansträngning det krävs för att komma på något att skriva. Med de flesta så brukar det vara rätt så svårt.

Avstånd och ålder spelar ingen roll alls, men runt 20 brukar fungera bäst, och då helst någon som flyttat hemifrån och bor ensam, men inget krav.

[Mia-67]
2016-06-21 01:27
#143

Nytt försök (till största del kopia av tidigare inlägget från förra året).

Jag är en medelålders kvinna från Dalarna  (född 1967). Jag drabbades av social fobi runt 1900-talets slut, varefter vännerna försvann en och en. 2011 gick också förhållandet i graven. Jag har gått på kognitiv beteende terapi (KBT). Är idag i stort sett mitt gamla jag men… frånsett mina barn (snart utflyttade) så är jag ensam. Om jag inte hade mitt jobb så hade jag  nog varit helt avskuren från kontakt med omvärlden (frånsett barnen). Fördriver största delen av min fritid i och från mitt hem. Är inte så bra i min sociala fobi att jag skulle kunna gå en kurs eller gå med i nån frivillig-, hjälporganisation, inte ensam, så därför försöker jag med skrivkontakter här, som kanske kan leda vidare? 

Har ansetts vara utåtriktad, rolig och kreativ i sociala sammanhang men det är länge sen. Jag skulle tro att jag kan blivit tafatt, blyg och reserverad nuförtiden… 

…Men… saknar verkligen någon att prata med. Det spelar ingen roll var du bor, vad du har för intressen eller vad vi pratar om, bara vi är i ungefär samma ålderspann, att du liksom jag längtar efter någon att prata med om vardagligt och personligt. Kanske blir det en vänskapsrelation som kan bli livslång?

Anmä

Elsie91
2016-06-27 21:06
#144

Är en tjej på 24 år som varit med om ganska traumatiska saker, bland annat barndomen som gjort att jag har haft social fobi sen barnsben som sen eskalera i tonåren med dom som va mina vänner.. Så nu efter 10års isolering har jag tagit steget o blivit användare här o söker någon o prata med.. Om vardagen liksom, bilar, hojar, det militära eller nått! Spelar ingen roll hur gamal du e eller om du e kille eller tjej bara vi har nått o prata om! :) /Elsie

jenmjao
2016-06-29 22:18
#145

Hoppas någon läser det här då..

Hejsan, Jag är Jen, jag är 23år och kvinna, Jag är väldigt speciell på mitt egna vis, Jag har "socialfobi" och psykiska problem, Jag är upp och ner helt enkelt. Jag äger två hundar, dom betyder allt för mig, dom är mitt liv och jag älskar dom bara mer och mer för varje dag. En Schäfer/labrador blandras på 5½år, och en Malinois (belgiskvallhund) på 5månader. Jag bor i Västerås och har en pojkvän. 
Jag skulle vilja träffa någon med samma hundintresse att kunna umgås med, att kunna bara prata med, Jag har få vänner som är hundintresserade och det är lite jobbigt när jag är hundnörd. Vet inte vad jag mer kan skriva, hoppas någon hör av sig!

demmi
2016-07-04 22:52
#146

Söker vän. Är 36 år. Har några vänner men vill gärna ha fler. Kvinna gjort en gastric by pass. Har ni gjort en sådan eller liknande operation. Kontakta gärna mig. Även om ni inte gjort sådan och är i samma ålder får ni gärna kontakta mig oxå.

Annons:
[Ecthelion]
2016-07-10 15:55
#147

Hej jag är en trevlig, glad, social och omtänksam kille från mellersta Sverige som gillar att skratta och ha kul, hitta på olika aktiviteter och lära mej nya saker.

Jag är ensammare än vad jag trivs med så det jag är ute efter är en snäll tjej jag kan bli vän med och spontanträffa nån gång i månaden. Är inte intresserad av kärlek utan vill bara ha en vän, men samtidigt så finns det ju inga gränser för vad man man kan göra tillsammans med sina vänner. Jag har däremot inget intresse alls av att ligga runt med nya eller flera samtidigt utan en person i taget gäller för mej på det sättet.

Viktiga saker för mig är musik, miljöfrågor, tvserier, filmer, resor, träning, matlagning och mycket annat. Även friluftsliv. Jag tycker om långa promenader då det rensar tankarna och ger gott om ny energi, och det är härligt att vara ute och tälta i naturen!

Ser helst att vi träffas relativt snart då det är svårt att avgöra hur bra man funkar ihop i enbart genom text, men tycker ändå det är viktigt att lära känna varandra innan.

Vore spännande och roligt om nån hörde av sej och ville snacka mer!

körsbäret
2016-07-12 01:34
#148

hej, jag heter amanda, jag är 27 år, men jag fyller snart 28 år, jag bor i luleå ensam i egen lägenhet på ett gruppboende centralt inne i stan, är singel sen ett par år bakåt, har mild autism, jag har i princip inga vänner.. nästan inga. sen jag växte upp har jag alltid velat få vänner, men jag har aldrig lyckats få några nästan, jag hade en bästa vän som lämnade mig.. ialla fall. om mig, jag är en tjej som alltid älskat att teckna, jag kan läsa hur mkt böcker som helst, alltid vart en storläsare. älskar anime, gillar yaoi och yuri, broderar väldigt mkt, i princip hela tiden :P, spelar sims från och till, kollar mkt på serier, är inte direkt så mkt för att glo på tv, gillar serien förhäxad, house, navy ncis, scrubs, vet inte vad jag ska skriva så mkt mer.. jag har inte mkt att göra om dagarna.. arbetslös, är mest hemma om dagarna om man inte har nåt ärende att springa, och har ingen att träffa som sagt, önskar att jag hade haft de, känner mig så ensam.. jag gick ett år på sunderby folkhögskola och höll på med konst, jag fann verkligen mig själv där, och mina klasskamrater var mina vänner och fann några där, fast var inga jag träffade privat. jag sökte till andra året, men jag gick inte vidare, så vart jävligt pist off för de, insåg inte att skolkning tog på så pass allvar, well men de är mitt misstag och jag kan inte spola tillbaka tiden och ändra på de. men ska söka in nästa år igen så får se hur de går. jag vet att jag är en jävligt tragisk person, men hoppas nån känner för att svara ialla fall, att jag inte är helt ensam om att leva som jag gör, känns som att jag är den enda. kan mailas på min hotmail: chokladsmula@hotmail.com

Goagubben94
2016-07-15 03:01
#149

Amanda: Hejsan, vore väldigt trevligt och kunna träffa dig, och ha dig som vän Det är riktigt synd att du inte har några vänner, du verkar riktigt trevligt, men här är min mail simon.nordlund94@gmail.com så kan vi maila tillsammans, förstår dig att det är riktigt ensamt att bo själv i ett gruppboende :(

Carmen1234
2016-07-16 23:06
#150

Hej! 

Jag söker nya vänner i åldrarna 20-27. Jag själv är 23 år och är född 93. 

Just nu bor jag i ett mindre samhälle i Skaraborg. Jag har inte så många vänner och känner mig ofta ensam. Jag är diagnostiserad med bipolär sjukdom typ 2 och autistiska drag. Jag är ofta hemma eftersom jag inte har något jobb eller annan sysselsättning just nu. 

Mina intressen är måla, rita, pyssla, yoga, promenader, film, musik, shopping, fika, baka kakor m.m

Jag är en ganska lugn tillbakadragen tjej.När du  väl lär känna mig så upptäcker du hur rolig, snäll, omtänksam jag kan vara.

Skriv gärna om du tycker jag verkar intressant!

Aeria
2016-07-22 18:05
#151

Hoj!

Jag har på senare kommit på att jag nog skulle behöva utvidga mitt umgänge en aning, då jag ofta hoppar över att göra saker för att jag inte känner någon som vill följa med. Idag hade jag exempelvis gärna gått och kollat på Mustasch som spelar i kungsan, men ingen jag känner gillar den typen av musik så jag får förblir hemma ikväll :´(

Men att lära känna nya människor är ju verkligen lättare sagt än gjort, men jag testar att slänga in ett litet inlägg här så får vi väl se! :)

Jag är 29, bor i Stockholm med sambo + svansbarn och är en pysslig och kreativ människa. Målar och ritar mycket, syr, tillverkar smycken och skulpterar. Är även lite av en nörd och gillar att koda hemsidor och pyssla med grafisk design. Hänger gärna i skogen och grillar eller ses över en långfika. Älskar också att åka på festivaler och glo på livespelningar, och då är det främst rock/goth/synth som gäller :)

Känner du igen dig? Skicka ett PM! :)

[nattlasse]
2016-07-23 23:14
#152

Hej

Småländsk kille i trettioårsåldern. Vore trevligt att prata med och/eller kanske träffa en tjej i min ålder, som vän eller något mer i framtiden.

Genomgår en utredning för eventuell autism/asperger. Är väl lite annorlunda kanske. Men inte dum(tror jag). Men låt inte det avskräcka.  Har jobb, hus, körkort osv.

Skicka gärna ett pm

LSPS
2016-07-24 02:00
#153

Tja alla, Är en kille i 21 åldern, har körkort, jobb. Reser mycket och upptäcker mycket, dock ensam :(. Är extremt ensam person som bara har vänner under arbetstid eller online via spel. Jag är målmedveten, har bra jobb och position, har drömmar och förverkligar en del. Men jag söker vänner och 1 flickvän. Söker snälla, trevliga, roliga och äventyrlig personer. Är du i samma sits? Bryt den med mig. Bor förövrigt i Stockholms området. Så skicka gärna pm :) Ensam är vi svaga tillsammans är vi starka.

Annons:
LSPS
2016-07-24 02:00
#154
Flowerz
2016-07-24 11:41
#155

Halå :) är en tjej på 19 som vill träffa lite nytt folk! Jag är en snäll o glad person som bor i Sthlm så pma gärna mig så kan vi snacka osv :)

Onkel_Panter
2016-08-04 21:41
#156

Hej på er. Jag är en kille på 24 år i Skövde. Har varit sjukskriven på grund av depression i ganska många år nu och på grund av det har jag väldigt svårt att ta mig ut, vet inte vart jag ska ta vägen riktigt och känner mig ofta fruktansvärt ensam och isolerad. 
Jag är väldigt social av mig, de flesta som spenderar tid med mig brukar säga att jag är lätt att prata med och att jag har skön humor och självdistans. 
Jag tycker om att diskutera och filosofera och jag tänker väldigt mycket, på gott och ont. Mina huvudsakliga intressen i livet är musik, TV-spel och humor och att fundera över livet och universum. 
Nu gör jag ett försök här (varför inte?), jag vill gärna hitta folk i och runtom Skövde att prata med och hitta på saker tillsammans. Jag vill fylla så många dagar som möjligt med liv.
Hoppas vi hörs!

[lixomv]
2016-08-05 23:37
#157

Hallå!

Kille, 24, söker tjej som kompis eller flickvän i Linköping med omnejd.  Intresserad? Skicka ett meddelande :)

Blueberry95
2016-08-16 12:21
#158

Har skrivit här förr men skriver igen. Man slutar alltid skriva av någon anledning, känner därför nu att det är bättre att träffas på riktigt. Jag är en tjej på 21 år som gärna vill ha lite nya kontakter :) Jag tycker om det mesta. Älskar att vara ute i naturen och resa. Men tycker lika mycket om att vara i stan eller sitta hemma och se på serier eller filmer. Laga mat och träna är också något som jag tycker är roligt. Min personlighet växlar lite men är nästan alltid glad :) Vill gärna träffa någon som vill hitta på roliga saker och som kan prata om allt möjligt konstigt, för det är något som jag saknar på jobbet och skolan. Hör av dig om du vill!

Manveru
2016-08-18 19:02
#159

Meep meep. 27 år gammal kille, sitter fast ensam i Åtvidaberg (Östergötland) och skulle nog behöva någon att prata/umgås med. Brukar generellt ha lättare att prata med tjejer, men öppen för vad som.

Försöker för tillfället mitt bästa att fördriva tiden om dagarna med diverse Blizzard-spel, saker som finns kvar att se på netflix och random stuffs around the internet. Djur/natur, baka, Tolkien-stuffs och fantasy generellt är annars sånt jag också uppskattar. Dunno what else, give me a poke if you feel like it.

[Daniela1983]
2016-08-19 19:48
#160

Är det verkligen någon som fått kompisar via de här annonserna? En ärlig undran.

Annons:
[Daniela1983]
2016-08-19 19:48
#161

.

kotarou
2016-08-20 22:05
#162

#161 Hej Daniela 1983, jag fick svar här och har nu en väldigt god vän som jag skriver varje dag till. Så svaret är ja.
Och för mig räcker det men vänner just för tillfället. Men kände ändå att jag ville ge svar. Tror inte jag är ensam om den saken att få svar via här, men ni som inte träffat någon än, ge det lite tid. Det kommer någon så småningom ska ni se, sen gå igenom listan från topp till botten och se om det finns någon som verkar intressant att prata med =)
Ha det gott!

retep20
2016-08-22 23:22
#163

Hej! Är en kille på 21 år och bor i värmland. Tappade kontakten mina vänner när jag tog studenten. Gillar spela spela dator spel och kolla på anime. Är en ganska blyg som person och mer av en person som stannar hemma. Vill helst träffa en person som vill prata eller spela datorspel. Hör av dig!

[Hyades]
2016-08-24 02:36
#164

Hej är en kille och letar efter nån att lära känna och träffa.

Gillar fantasy, typ författare som J.R.R. Tolkien, Tad Williams, Neil Gaiman, Katharine Kerr, Raymond E. Feist. Gillar även att läsa en massa annat och att läsa rent generellt.

I övrigt så gillar alla typer av lekparker etc där man kan gunga och klättra och sånt (helst folktomma då). Åka pulka och annat när det är vinter om man är på nått lämpligt ställe (ramlar bara om jag åker skidor i nerförsbacke), och utforska gamla mossiga ruiner av olika byggnader man kan hitta, eller bara besöka och gå omkring på ödsliga platser där sommarstugorna står tomma. Resa och upptäcka nya ställen är också kul. Vara ute och gå i regnet. Bada. Vara ute och ro på nån sjö med nån båt. Vandra i fjällen och i naturen, klättra i träd. Åka karuseller! :D Gå och balansera på räcket till nån bro. Plocka bär. Fotografera. Cykla. Allting är roligare tillsammans med någon annan och det mesta av tiden känner jag mej mest ensam, men sånt där vore saker som jag skulle tycka vore roligt att göra med någon annan.

Vore härligt kul bara att ha någon som sitter bredvid när man tittar på film med, till exempel, eller att laga mat eller spela nått typ av spel eller bara prata. Kanske träffas spontant och hitta på nått och kanske resa nånstans. Sitta och grilla (vegetarisk) korv nånstans långt ute i skogen och/eller vid nån liten sjö när det är mörkt, och sitta under stjärnorna med elden som enda ljuskälla, och kanske ha med tält eller nått dessutom och sova där. :) Finns ju mycket som går att göra om man har lust men behöver inte vara så speciellt heller, enda som spelar nån roll är ju att man trivs ihop.

Tycker för övrigt att det viktigaste är att man kan skriva på ett avslappnat sätt och lita på varandra för då blir allting intressant oavsett vad man pratar om.

kalltkaffe
2016-08-25 15:01
#165

Skrivit här förr men jag skriver igen, man tappar ju lätt kontakten med dom man skriver till. Man får fullt upp med annat och glömmer att svara och då tröttnar den andra.. 

meeen.. ja jag är 22 årig tjej med socialfobi som letar efter nya vänner. Jag kan vara svår att lära känna till en början men när man väl lär känna mig så tror jag i alla fall att jag är en person som är lätt att prata med. Kanske pratar jag lite väl mycket ibland men jag försöker att vara en bra lyssnare också!

På fritiden så tar jobbet och skolan största delen av min tid och på andra plats kommer vovven och pojkvännen. Några direkt "hobbys" har jag inte. Jag läser mycket böcker och promenerar. Tycker om att baka och laga mat om jag är rätt humör. Vill börja rida islandshäst igen (bara ridit typ en termin så är fortfarande en grönis…) eller träna men behöver nog en spark i baken för annars händer ingenting..

Vill först och främst ha någon att mejla/chatta med men klickar vi och kanske inte bor allt för långt ifrån varandra kanske vi kan ses IRL också.

Ha det så bra, puss!

lilleman68
2016-08-30 18:43
#166

Ensam, ledsen och rastlös sitter jag här nu och längtar efter vänner att ha kul med här i Göteborg. Jag är en 47-årig kille, som gjort stora personliga förändringar i mitt liv. Jag har aldrig haft några nära vänner varken som barn, tonåring eller vuxen. Som barn och tonåring blev jag grovt mobbad och utfryst för att jag var liten, klen, mullig, blyg, stillsam och lite "lillgammal". När jag var 15 år insåg jag att jag gillade killar och skämdes över mig själv och min kropp. Jag kände mig så ful och äcklig som jämnåriga sa att jag var. Med noll självkänsla gav jag mig själv ett socialt isolerat liv utan nära vänner eller förhållanden i 30 år. Jag tröståt mig till övervikt i ensamhet. För att rädda min hälsa började jag träna och lägga om kosten. Fann för tre år sedan mitt nya stora intresse i styrketräningen. Inom ett år hade jag gått från överviktig till smal och nu tre år senare alltmer vältränad. Min självkänsla boostades och jag kom ut som gay. Jag har satt ett seriöst högt mål om att se hur långt jag kan gå i min strävan att vid min ålder styrketräna mig till en fit, vältränad muskulös kropp. Jag mår kroppsligen bättre än nånsin och har aldrig varit i så här fysiskt god form. Jag tycker äntligen om mig själv och har blommat ut. Har plötsligt blivit ung, rastlös, nyfiken på livet, äventyrslysten och törstig på socialt liv. Jag känner mig som en 47-årig tonåring på väg in i vuxenlivet. MEN… jag har efter tre år inte lyckats ta mig ur min sociala ensamhet. Jag vet inte var jag hör hemma. Jag känner mig väldigt udda som 47-årig valpig social nybörjare. Jämnåriga till mig har redan upplevt det jag nu har framför mig. Jag har hamnat i samma livsfas som 25-30 år yngre killar och tjejer. Jag söker med ljus och lykta efter seriöst satsande gympolare att umgås och ge allt och bygga muskler på gymmet med, nära vänner att aktivera mig med: gå på bio, teater, evenemang, festivaler, gå ut och festa, sporta (bowling, biljard, badminton), promenader, löpträna, ta promenader, bara spontanhänga en kväll, kanske resa ihop (jag har aldrig gjort några egna resor förut, vill resa runt i Europa med tåg). Jag har äntligen blivit ung och har energi som aldrig förr men får inte utlopp för den, istället kämpar jag på i ensamhet på gymmet och efter det blir jag sittandes ensam här hemma rastlös och ledsen. // Micke

neiti77
2016-09-03 22:15
#167

Det finns så mycket jag skulle kunna skriva om här men jag försöker begränsa mig till de saker som är riktigt viktiga för mig. 

Ärlighet, öppenhet, äkthet. Jag har haft ett tungt liv och en kämpig barndom med alldeles för många opålitliga människor. Jag har själv varit oärlig, sluten/hemlighetsfull och ganska opålitlig men jag har jobbat mycket med mig själv. För kanske åtta år sedan hade jag en klasskamrat som var väldigt öppen med sina tankar, känslor, åsikter osv. Först störde jag mig på det av någon anledning men efter ett tag insåg jag att jag kände mig oerhört trygg tillsammans med henne - eftersom jag alltid  visste var jag hade henne! Ibland var det jobbigt att höra de saker hon hade att säga, t.ex. att hon tyckte att jag var orättvis eller onödigt hård mot en lärare. Trots detta visste jag att jag ville bli mer som hon och det jobbar jag fortfarande på.

Om du tycker att jag blir för personlig eller formell eller långtråkig eller självcentrerad eller om du helt enkelt inte vill höra mer om alla husdjur jag har haft i mitt liv =) eller om mina aggressioner mot det lokala bussbolaget (fy f-- vad de ställde till det för oss på landsbygden ett tag!) så hoppas jag att du säger det.

Engagemang. Det här är kanske onödigt att skriva om men det är såpass viktigt för mig att jag tar upp det ändå. Kort och gott: Om du lessnar på att skriva, prata eller umgås med mig så var inte "snäll" mot mig. Jag vill vara engagerad i det jag gör och jag vill att de som finns runt mig är engagerade de också, annars får det vara. Känner du att du inte riktigt orkar intressera dig för vad jag skriver/pratar om så kan vi väl ta en paus?

 Lev och låt leva. Jag tror att det är rätt uttryck. Det jag menar är iallafall att jag vill att du ska vara den du är och att du ska låta mig vara den jag är. Vi behöver inte gilla allt hos varandra.

 Jag har svårt att läsa det jag skriver med andras ögon. Låter jag snustorr och präktig? =) Jag är väldigt öppensinnad och dömer inte. Jag är intresserad av nästan allt (sy kläder, språk, matematik, tevespel, löpning, miljö, andra människors inre, musik, förändra samhället, hypnos m.m. m.m.) men utövar nästan inga intressen eftersom jag har dåligt fokus och uppskjutar-sjukan… Jag är 39 år, självstående med katter, bor i Dalarna just nu, pluggar och är sjukskriven. Dålig kontakt med familjen så jag drömmer såklart om att kunna hitta en annan, alternativ familj men tyvärr är jag lite aspergerig (sagt med all respekt för dem som har Asperger) när det gäller andra människor. Föredrar att gå på djupet och orkar inte riktigt med småprat om ditt och datt men jag har väl mina mer ytliga stunder jag också.

Åh jisses, vad det är knepigt att sammanfatta sig själv med 3000 tecken eller vad det nu kan vara. Och vad läskigt att börja ta kontakt med folk och kanske bli avvisad eller bortglömd. =/  Skulle inte ha något emot att skriva riktiga brev igen men PM/mejl funkar det också.

Vi hörs? Kram / A.

Annons:
[Daniela1983]
2016-09-05 19:05
#168

# 164 Var bor du och hur gammal?

[Daniela1983]
2016-09-05 19:05
#169

# 164 Var bor du och hur gammal?

[1Miriam]
2016-09-08 12:33
#170

Söker vänner gärna med småbarn! Är en kvinna på 39år och har två utflygna tonåringar från ett tidigare förhållande och en liten dotter på 7månader med ny man. Har flyttat till ett nytt ställe Tjörn för ett år sedan och känner ingen och har inga vänner. Saknar att prata med någon vän och kanske hitta på något roligt med barnen. Gillar att fika, simma, läsa böcker, bio, promenera, umgås med vår dotter, baka mm Gillar inte dricka öl, bubar, discotek, pokemon jagande, pride, politik, mode Jag är en empatisk person och en god lyssnare. Gillar att hjälpa människor som har det svårt på olika sätt. Trogen vän som man kan lita på. Om intresse finns att lära känna mig mera så skicka mejl till Mir177@gmail.com H. Miriam

Funk4
2016-09-09 03:41
#171

Jag vill ut och resa, i höst eller senare i vinter (helst över jul o nyår) och nån eller flera kanske går i samma tankar? Är inte petig, men i en drömvärld hade det fått bli någon "Tema-resa" (tex konst, fotboll, yoga, paddling, flodfärd, golf..?) nånstans. Eller ta en färja till Finland? En liten kryssning? Tågluffa ett tag? Tja ni fattar, målet är inte huvudsaken direkt, det är bara att komma ut på något! Kan resa själv, ja, men det är lite tråkigt att inte ha nån att prata med om det man upplever. Och det blir alltid extrakostnader för de som åker själva, har varit så iallafall? Vi behöver inte ens lämna Norden, eller ens Sverige, bara jag slipper sitta isolerad flera månader nu när kylan o mörkret kommer, för det gör mig så deppig! Ingenting ute att göra och alla människor stannar inne så möter knappt folk den perioden. Skriv gärna om det är låter som något du känner igen eller känner att du också gått och funderat lite på att göra. Du kanske redan har nån briljant idé själv men vill ha en resekompis - jag är intresserad:-)) Let's go!

[Skogsvindar]
2016-09-11 04:41
#172

Hejsan är en kille som undrar om det är nån som har lust att prata. :) Avståndet spelar ingen större roll det tar vi senare, men gärna runt 20-30 år för det brukar fungera bäst.

Gillar framförallt att diskutera politik och miljö och allt runt det. Även hälsa för tycker sånt är viktigt och jag är även vegetarian. Tycker om att träna och hålla kroppen i bra kondition med även om det inte behöver vara överdrivet. Men älskar så klart att diskutera de flesta typer av ämnen och brukar vara rätt varierad med vad jag gillar att prata om.

Även väldigt intresserad av andlighet så som yoga och meditation, även om jag är långt från nån expert på det, och är inte ett dugg religiös på så sätt att jag följer nån religion, trots att jag läst diverse religiösa texter, utan ser andlighet och religion som två helt olika saker, och att det handlar mest om att vara i harmoni med världen och universum och sej själv.

Tror inte på ren godhet egentligen, tror att alla har ljus och mörker inom sej, men jag tror på att ta allt det mörka och omvandla det till ljus. Och att ljus blir allra vackrast just när det är omgivet av mörker och sprider ljus i mörkret, till exempel som solen.

Tror på att ge kärlek och vänlighet till allt levande, och att man ska öppna sitt hjärta så mycket som möjligt och inte vara rädd för något eller försöka skydda det bakom murar. För det allra finaste och viktigaste i världen är att bara kunna vara nära någon man tycker om, och verkligen trivas och må bra och kunna slappna av i andra personers sällskap. Jag brukar älska alla och aldrig sluta älska någon för det finns egentligen ingen anledning att känna annat än kärlek till sina medmänniskor, och för att kunna förändra världen måste man först förändra sej själv. Tycker även att samhället är alldeles för stressigt och man bara borde slappna av mer och sluta jaga olika saker, som status och pengar, och att alla är lika mycket värda och har samma rätt att existera, fattig som rik.

Tror på att vara tolerant och tålmodig, och förstående och att lyssna, och att aldrig döma någon, och att alltid vara helt ärlig och öppen i alla lägen med allt jag tänker på och i allt jag gör. Försöka att aldrig tänka negativa tankar om någon eller dölja något, och alltid bemöta andra med intresse.

Är förutom vänner även intresserad av att hitta en speciell person att träffa regelbundet typ några dagar i månaden eller nått, om jag hittar rätt person. Behöver inte vara så märkvärdigt. Bara någon att mysa och göra saker med, umgås. Någon som ser likadant på världen och som man bara kan trivas ihop med och dela allt. Träffas ganska snart isåfall om man connectar bra. Tycker det allra viktigaste är att bara vara lycklig tillsammans med någon, och att folk ofta fokuserar för mycket på sex och sätter för stort värde på det och att det är överskattat.

Har inget intresse av uteliv så som att gå på krogen, och dricker inte alkohol. Mer intresserad av att umgås på andra mer meningsfulla och konstruktiva sätt, antingen en och en eller i grupp. Intresserad av att utvecklas och att ständigt bli bättre. Gillar att resa, och vara i naturen. Känna hur skogen välkomnar mej.

Tycker om att läsa allt möjligt. Gillar till exempel böckerna om mumintrollen för de har en rätt speciell och harmonisk känsla över sej. Skriver även själv. Men jag läser verkligen allt möjligt, allt som går att tänka sej. Har ett IQ på ~150 och behöver hålla hjärnan ständigt sysselsatt med varierade saker. Även att titta på dokumentärer eller intressanta filmer, eller lyssna på musik. Har ett stort musikintresse.

Ja det var ju lite om mej. Hör av dej om du finns där. :)

Riesen
2016-09-26 19:34
#173

Tjenare!

Är en kille på 25 år och är just nu ute efter vänner. Jag har någon form av social fobi och är just nu bosatt i Göteborg. Har det väldigt svårt med det sociala men det är något jag gärna vill bli bättre på.

Jag har intressen inom musik, matkultur, film/tv-serier, spel och böcker. 

När det gäller musik så lyssnar jag på nästan allt möjligt men föredrar klassiskt rock, rock, metal och pop. Sedan försöker jag också  lära mig att spela gitarr.

När det gäller filmer och tv-serier så kollar jag helst på Drama, fantasy och komedi. När det kommer till böcker så håller jag mig just nu till Fantasy.

Letar först och främst vänner med liknande problem jag har just nu med möjligheten att träffas om allt går bra.

Det är bara att skriva om du har några frågor!

[Nickname]
2016-10-05 20:05
#174

Norrbotten?  

Är en alldeles för snäll person, gillar att filosofera, röra på mig, ta det lugnt. Läsa och djupdyka i något ämne. Fundera över allt möjligt. 

Har Partner jag är trogen mot, såklart att man är, vet inte bara vad det finns för typer här. 

Skriv om du vill snacka <3

Annons:
Ensam i livet
2016-10-07 07:49
#175

Jag är en trevlig, mullig, blyg kille på 36år. Bor i Södermanland ( Nyköping ) Har otroligt dåligt med tjejkompisar och killkompisar. Skulle vilja ha riktiga vänner som man kan träffa och hitta på saker med. Är singel oxå tyvärr men saknar och längtar efter att få träffa en underbar kvinna Mina intressen: Bowla, Laga mat, Mysiga hemmakvällar, Fiska m.m Sänd ett meddelande till mig eller maila freddan31@hotmail.se

Evermore
2016-10-23 19:33
#176

Hej! Upptäckte precis denhär sidan och tänkte därför lägga in en annons :) Är en kille på lite drygt 30 som letar lite nytt folk att umgås med. Ålder mellan 20-40 tänker jag mig någonstans (vissa dagar känner jag mig tio år yngre än jag är och andra dagar känner jag mig tio år äldre så tänker att det blir nog bra :) och helst att du bor i Skåne så det är lättare att träffas!

Jag har ganska många olika intressen, just nu blir det mycket pluggande men utöver det även träning, musik eller ta promenader, gå på konserter eller slöa framför datorn. Är öppen för förslag så bara att höra av dig!

[thompson]
2016-10-25 17:57
#177

Hej! Jag är en snäll kille på 34 år från Småland. Lider av socialfobi och bdd. Är väldigt ensam pga det. Jag söker efter någon (helst tjej) att prata med som är i en liknande sits. Skicka gärna ett pm :)

skadligt
2016-11-07 23:29
#178

#171 av: Funk4

Hallå! Eftersom du inte har skrivit din ålder så är det svårt att avgöra om vi är i samma krets ens. Jag är iaf en 18-årig tjej och jag skulle vilja lära känna fler, har alltid velat tågluffa nånstans men har inte direkt någon att göra det med. Jag undrar om du kan berätta lite om dig själv, antingen här eller så skicka ett meddelande :) Jag gillar dina förslag också (yoga, konst m.m) och att du inte vill vara bara deppa under vintern, jag känner samma, det är trist när det är mörkt och kallt!

Fransu
2016-11-10 15:58
#179

Tog bort.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Dankoso
2016-11-17 18:02
#180

Är en kille på 21 år. Vad jag heter och bor är i nuläge ej relevant. Som person är jag väldigt inåtvänd, generellt så ogillar jag starkt att handskas med andra människor vilket har lett till att jag väldigt sällan går ut om jag verkligen inte måste. Mitt hat mot mänskligheten har även lett till att jag fått väldigt svårt att hitta vänner, i nuläge har jag bara internetvänner och inte ens de är många.

När det kommer till intressen så avgudar jag film, tv-serier och tv-spel som då är mina främsta och näst intill ända intressen. Gillar även att läsa böcker/comics och har ett stort intresse för anime och manga.

Om ni gillar något av de ovanstående så är det ett stort +

Räknar för övrigt inte med att detta inlägg ska locka till sig någon men skulle det mot all förmodan göra det så är det bara att skicka iväg ett meddelande och ifall jag tycker att ni verkar intressanta så tvekar jag inte att lämna ut kik, skype och/eller facebook till de som är intressanta.

Niklas88
2016-11-24 12:40
#181

Hej

Skriver här och hoppas på någon form av kontakt med omvärlden. Jag är introvert, ångestfylld, nervös, och blyg. Har socialångest och fobi och väldigt svårt att skapa kontakter. 

Jag är 28 år gammal, bosatt i Blekinge. 

Lever i ensamhet och har inga vänner och inte mycket familj kvar. Har ett stort intresse av Film, Tv-spel, Filosofi och Historia. Jag är ett barn i hjärta och själ samt uppvuxen i skogen och älskar naturen, även om jag har svårt att finna mig i den.

Jag söker ingen särskild form av kontakt, någon att prata med hade varit roligt även fast det skrämmer mig lite. 

ja, detta är en kort & simpel beskrivning av mig. 

Om någon har lust att bara prata, skriva, träffas etc. Hör gärna av dig!

Annons:
litengul
2016-12-08 19:33
#182

#172 av: Skogsvindar

Har skickat ett pm :)

[Meddwín]
2016-12-22 03:42
#183

Hej. :) Kan börja med att säga att jag är en kille. Och det jag har mest erfarenhet och äger mest av är kunskap och drömmar och berättelser.

Så när det gäller sånt så har jag till exempel vandrat genom en svävande stad och stått vid ett räcke och sett ut över molnen nedanför. Flugit med luftskepp och flygplan och även alla andra typer av fordon. Upplevt känslan av att färdas i 3000 km i timmen. Jag har utforskat labyrinter på månen, färdats genom ett flertal olika städer och forskningsanläggningar på havets botten, upplevt radioaktiva och postapokalyptiska världar, levt i virtuell verklighet, utforskat underjordiska grottsystem på andra planeter. Promenerat genom tät växtlighet i diverse djungler. Vandrat genom otaliga mörka och hemsökta slott och hundratals öknar, seglat över havet och längs floder genom både sol och stormar och besökt mängder av olika öar. Styrt en ensam roddbåt genom Antarktis vatten utan karta eller kompass efter att ha skiljts åt från alla andra av ett drivande isberg. Varit instängd i inrasade tunnlar och gruvor, seglat ombord på diverse piratskepp, levt som bonde på olika bondgårdar och tagit hand om djur och planterat och skördat frukt och grönsaker. Designat byggnader och landskap fritt från grunden. Rest genom tiden och till andra dimensioner, passerat genom djupa grottor fulla med lava. Sett allt liv på jorden och ibland även själva planeten utplånas otaliga gånger (oftast av människorna själva). Ridit på en noshörning. Stått på en scen inför tiotusentals människor. Skött om ett zoo. Deltagit i guldrusher på 1800:talet. Varit förslavad ett tiotal gånger. Varit en clown. Varit inlåst i fängelser och rymt från ett flertal. Varit hemlös och sovit på gatan. Klättrat upp till toppen av ett berg och sett på soluppgången över havet.

Gått genom en skog med tusen kilometer höga träd, åkt skidor utför en nästan lodrät och snötäckt bergsvägg, dykt genom enorma undervattensruiner, åkt på en expedition till nordpolen, blivit förföljd av människoätande björnar. Flugit genom ett träsk på en jättehumla, tittat ut över en horisont med 40 mil höga berg och byggnader och lika djupa och jättelika dalar. Deltagit i arkeologiska utgrävningar. Klättrat i jättelika spindelnät genom svävande ruiner. Och tusentals andra saker.

Upplevt livet från alla tänkbara perspektiv och tidsåldrar, kulturer och platser. Sett alla sorters känslor mellan tusentals olika personer och på lika många olika sätt.

Den som läser lever 1000 liv, medan den som inte läser bara lever 1 liv, och jag har levt 10.000 liv och utvecklats genom det. Den person man är utgörs av vad man har upplevt, och allt sånt där utgör större delen av mina minnen.

Det jag däremot är intresserad av… Andra brukar ha svårt för att förstå mej, och jag vill inte spendera hela livet ensam, utan vill hitta någon som vore intresserad av att maila och träffas senare, och kanske bara träffa vänner och göra nått roligt tillsammans, besöka nationalparker, vandra genom vackra gamla städer och slott och ruiner, gå på bio, tälta långt ute i skogen, resa till andra länder, ligga i gräset eller snön under stjärnhimmelen och se på stjärnorna, gå barfota över varma sandstränder. Och allt möjligt, inte nödvändigtvis så komplicerat heller. Men att inte bara prata om att göra saker, utan verkligen försöka göra allt också.

Just de där sakerna har jag däremot ingen eller nästan ingen erfarenhet alls av. All min erfarenhet består som sagt mest av drömmar och berättelser.

[Malin28]-4
2016-12-27 14:10
#184

Hej jag heter annsofie gustafsson och jag är 27 år gammal jag bor i karlstad och söker vänner att umgås med. Jag gillar att se på film, gå och fika, baka, pyssla, och umgås.

Lonewolf
2016-12-29 17:25
#185

Hej jag är en ensam kille på 46år eller i alla fall står det så i alla papper som storebror har på mig i sina system 🙂 känner mig nog mera som 30 år i både kropp och själ. har lagt krogen på hyllan så jag åker hellre ut i skogen med min hund (alaskahusky) som har haft en massa trassel under sina första 3 år här på jorden. Jag bor i dalarna idag men hoppas på att få köpa ett väldigt enkelt torp i västerbotten (jag har ett torp på g)  och går det som jag vill så blir det till sommaren som jag sticker uppåt med flyttlasset.

Jag älskar vintern då sommaren bjuder på så många negativa saker för mig bland annat pollen sol och värme erbjuder mig bara en massa migrän men både vår (utan pollen) och höst gillar jag tycker det kan vara skoj att odla lite grann gillar även smide även om jag är nybörjare snickra är också skoj.

Vem eller vad söker jag då? jo en vän som man kan prata om det mesta med och skulle vi upptäcka att vi vill lite mera än att bara vara vänner så blir ingen gladare än jag men då finns ett litet krav och det är att du är kvinna 😉 och då får du ju gärna bo i västerbotten

2016
2016-12-31 12:05
#186

Tjej,  24 år, från stockholmsområdet. Jag har inga vänner vilket är grundat på självosäkerhet, fd social fobi och en del andra tråksaker. Jag lever med min man och en bebis. Om det finns andra par eller föräldrar eller ensamma individer  som liksom jag  skulle vilja få ett mindre ensamt liv så får ni gärna höra av er. Anledningen till att jag skriver ett inlägg här är för att jag ofta känner en stor saknad av vänner i mitt liv, ensamheten är inte självvald även om det är mig själv den i stort beror på. Helst vill jag få kontakt med människor irl även om det känns läskigt när man är ovan. Kön, familjestatus och såna saker spelar ingen roll.

[LittelInferno]
2016-12-31 14:00
#187

Skriver här för att jag är desperat.. Okej inte riktigt men jag har inga vänner. 

Är en 14årig sak som bor typ 30-50min utanför stockholm älskar djur speciellt hästar, gnagare, kaniner och katter, Hundar fins också där inne men inte lika nära då jag aldrig riktigt tagit hand om en eller så. 

Dataspel gillar jag verkligen också samt att redigera eller måla bilder på datorn. 

Skulle säga att jag trivs bättre med dom som är äldre än mig än dom som är yngre eller jämnåriga då dom flesta i min ålder har börjad koma in i om man ser bra ut eller inte och smink osv men de är inte nått som intresserar mig då jag inte orkar med att bry mig om hur jag ser ut.

Blueberry95
2017-01-08 12:08
#188

Hej! Jag är en tjej på 22 år som söker vänner. Har svårt att hålla kvar vänner eller hitta nya. På fritiden gör jag allt möjligt. Tränar, lagar mat, läser, kollar film, ute i naturen, festar/ är ute ibland, fikar, reser mm. Tycker om det mesta och är väldigt öppensinnig. Vill ha någon att prata med som jag sen kan träffa. Dejta är också kul. Bor i Uppsala län. pratat gärna på snapchat

Annons:
[something_good]1
2017-01-10 12:12
#189

Hej, tjej på 22 år.

Bor i sthlms området

har delvis asperger och depression osv men jag är inte mina diagnoser dem kan beskriva problem jag har dock.

Jag älskar djur, skriva, läsa, promenera, äta/fika, spela datorspel/internet, titta på dokumentärer/filmer och göra andra spännande och underhållande saker. Lever ett ganska stillsamt liv och dricker inte alkohol eller så även om det inte är helt uteslutet, skulle kunna tänka mig resa någon gång när mina ångestnivåer är lägre.

Hör av er :)

Wellcraft
2017-01-13 11:22
#190

Då min sambo lämnat mig så sitter jag ofta bara ensam nu. Jag har inga vänner.
Så nu tänkte jag söka.
Är nitton år, strax tjugo. En tjej från Norrköping. Bor i en stor etta.
Är bipolär, har asperger och adhd och lider av PTSD.
Med dessa diagnoser tillkommer några nackdelar som jag vill ha sagda först,
Jag är en åsiktmaskin kan ibland köra över folk, alldeles för ärlig, pratar för fort, dålig impulskontroll, är ibland dålig på att föra samtal framåt men det är mest om jag är uttråkad, är oberäknelig pga mitt dåliga mående (med oberäknelig menar jag då att jag plötsligt inte svarar i perioder och "försvinner" jag är inte dum).

Annars. Jag är nästan alltid glad, positiv. Jag är bra på att komma med goda råd och finnas där för folk. Jag pratar mycket, är inte blyg.  Är inte särskilt konstig alls.
Gillar oftast sällskap. Pratar hellre irl än att skriva, men kan göra både och. 
Är djurvårdare, utbildad inom hund. Om tanken är att träffas så hänger mina hundar med, så är det bara. 
Har tre stora hundar, jättetrevliga. Har även tre stycke kaniner.
Mitt liv är stillsamt, sitter mest själv, ritar, skriver i min diktbok eller tar hand om hundarna. Jag är en social individ och trivs inte med att sitta ensam dag in och dag ut.
edit, en till fördel är att jag är snygg, om du nu skulle vara ytlig som vissa är. Jag dömer ingen.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Tinja
2017-01-15 23:18
#191

Hej! Är en tjej på 18 år, som bor lite utanför Göteborg. På min fritid så är jag med min hund, lyssnar på musik, kollar på serier o film. Jag har Asperger, ADHD och är bipolär + lite annat. Jag söker nu efter en vän, tjej eller kille spelar ingen roll (men går oftast bättre ihop med killar). Du ska helst vara runt 17-25 års åldern. Hade varit kul att lära känna någon med en/flera diagnoser. Skicka ett pm och berätta lite om dig själv. Skriver helst på kik. Hoppas vi hörs!

Mvh Tinja

KentHjärta
2017-01-16 17:59
#192

18 år.
Bor i Motala, pluggar i Linköping. Bor med mina två päron och två katter. Idk mitt liv är rätt tråkigt just nu så skulle vara kul att lära känna nya människor. Intressen är spela spel, djur och musik. Jag kan ta mig i princip vart som i Östergötland. Det är la mest tid och ork som inte alltid finns. Dels för psykiskt mående. Annars är jag rätt så social av mig. Gillar både att hitta på saker som att festa, gå promenader, picknick, event  men även att ligga i en soffa och diskutera i timmar. Är både up to att träffas eller bara att chatta online. Skicka PM så kan jag ge ut sociala medier osv

Oh, och jag är hbtq+ person samt byter hårfärg stup i kvarten lol.

[Jbgs]
2017-01-20 22:44
#193

Hej ! Man på 37 söker vänner. Är från jönköping. Skulle vilja ha en tjej kompis/då ja har lättare att prata på riktigt med en tjej (om nu kemin stämmer)Skulle va kul å ha nån å träna med el hitta på nått med. Hör gärna av dig

mizz
2017-02-09 21:29
#194

Hej :) Jag är en tjej på 25 år som är lite ensammare än vad jag skulle vilja, och letar efter vänner där ute som känner likadant att kunna prata och skriva med. Är en person som mår bra av rätt mycket egentid för att kunna ladda batterierna och återhämta mig efter vardagen, och har nog isolerat mig lite på grund av det. Gillar att göra blandade saker på fritiden - allt från att bara läsa en bra bok en dag till att gå och se en hockeymatch. Bor för övrigt i Östergötland.

sjukkatt
2017-02-11 15:13
#195

Hejhej!!

Jag är en tjej i 30-årsåldern som bor i en liten ort i Småland..Jönköpings län..

Vore kul med fler och nya vänner. Avstånd spelar ingen roll..bara du är allmänt trevlig. Mina största intressen är min hundvalp Lisa, min familj som bor ute på landet, vänner..jag älskar att gå på bio, kompiskvällar, fika :-P, långa skogspromenader, resa, utforska nya platser. Alltså jag gillar det mesta!! haha

Inte rädd för att prova på nya saker utan kör gärna bara på..något impulsiv ibland och älskar spontanitet.

Så skicka gärna ett litet mejl!

:-)

Annons:
[Erinsong]
2017-02-14 04:09
#196

Hejsan, jag är en ganska introvert kille och letar efter någon att lära känna och träffa. :) Är inte alls blyg eller osocial men har svårt för att prata med massor av olika personer samtidigt, eller umgås med folk jag inte känner, så fungerar bättre för mig med bara ett litet fåtal nära vänner. Komplicerade, långa och djupa samtal med någon jag känner riktigt bra har jag inga problem med, men ytligare samtal med personer jag inte känner så bra har jag däremot ingen större talang för, för blir mest stelt då. Kvalitet över kvantitet dvs. Det är däremot rätt svårt att hitta kvalitet, så jag har bara en enda nära vän och henne har jag inte träffat på fem år.

Den där övergången med att ta sej från ny bekant till nära vän är ju nämligen rätt svår, eftersom jag ofta även har ovanan att vara rätt avvaktande mot personer jag inte känner så bra, medan jag försöker förstå hur de fungerar. Försöker ju att vara mer öppen däremot, men fungerar bäst med personer som själva är mer öppna för då får jag också lättare att vara mer öppen och så vidare. Gillar personer som säger vad de tänker och är ärliga, och som är bra på att lyssna.

Gillar dataspel och att läsa serier, och även att träna och vara i naturen. Tycker om att titta på dokumentärer om allt möjligt, ett par tvserier, bra filmer, lyssna på musik, och diskutera allt möjligt. Det är typ sånt jag brukar göra hela dagarna. Jag har generellt aldrig brist på något att göra eller prata om, och brukar vara rätt varierande eftersom jag lätt blir uttråkad om jag är för passiv (typ tittar på film) eller gör samma sak för länge.

Avståndet spelar ingen roll eftersom jag ändå föredrar att träffa någon ett par dagar i sträck istället för att träffas oftare och kortare stunder. För tycker att om man träffar någon ett par dagar så borde det särskilt i början vara lättare att kunna slappna av och lära känna personen. Träffa någon bara nån timme första gången har nämligen inte fungerat särskilt bra för mej, oavsett om vi pratat i en vecka eller flera månader innan, för det blir typ som att börja om från början när man träffas, och det är svårt att få rätt uppfattning om någon på så kort tid. Men är ju bra att prata en hel del innan så att man verkligen vet vem det är man kommer att träffa och kan känna sej säker.

Så till exempel, vad har du för frågor efter att ha läst allt det här, och hur fungerar och tänker du själv när det gäller sånt här och annat? Hur var din uppväxt som barn, vad är den finaste plats du någon sett, vad är den bästa upplevelse du någonsin haft, och även den värsta upplevelsen? Eller om du vill nämna mer än bara en sak. Berätta på om allt möjligt bara, det är ju så man lär känna någon. :)

Bryr mej inte alls om hur gammal någon annan är men själv är jag runt 30. Hoppas nån hör av sej!

Riesen
2017-05-22 01:03
#197

Tjenare!

Är en kille på 25 år och söker vänner att skriva med. Jag är introvert och har social fobi så jag har det svårt med det sociala, men det är något jag jobbar på. Så förvänta dig inte någon super social men jag försöker mitt bästa. 

Jag har intressen inom spel, böcker, tv-serier, filmer och musik. Kan gå in i detaljer om de specifika intressena, men det är nog bättre om ni frågar :)

[nancymaddo]
2017-05-23 13:15
#198

Haj jag bor i Skurup hos mina föräldrar då det tog slut med min sambo, men jag letar lägenhet. Jag gillar allting kreativt, sjunga, dansa, skriva texter, fotografera och liknande. Jag ska snart börja på komvux i Skurup och ta gitarrlektioner så att jag kan spela på restauranger, sjunga är hela min värld och drömmen är att komma längre med det. Jag skriver egna låtar så gott jag kan och så älskar jag djur då vi har tusentals fiskar, fyra katter och en kanin. Hör av er om det låter intressant 0738397249 Ni kan läsa min blogg strongbodybigheart.blogg.se Eller följa mig på Instagram Nancymaddo :-)

Toffs
2017-05-23 18:19
#199

Tjej, 17 år från Norrköping. Har ett stort djurintresse och har även flera husdjur själv. Tycker också mycket om att lyssna på musik, framförallt house. Jag har också ett mindre bilintresse. Jag söker nya vänner att umgås med då jag inte har så många vänner pga bla social ångest vilket gör att jag oftast är ensam på fritiden vilket jag inte trivs med. Så jag provar att söka här. Skicka gärna PM så berättar jag mer, men kravet är att du ska vara i min ålder samt gärna bo i närheten av Norrköping.

[Van97]
2017-06-22 23:15
#200

Jag är en tjej som snart fyller 20 år och bor i Norrköping.  Jag har precis tagit studenten men påbörjar högskolestudier till hösten.

På fritiden så lyssnar jag mest på musik och kollar serier vilket jag tycker om att göra men känner mig också ganska så ensam.

Jag har inte så många vänner och söker därför nya vänner här.  Skicka gärna ett PM så kan vi ta det vidare därifrån.

[Van97]
2017-06-22 23:16
#201

Jag är en tjej som snart fyller 20 år och bor i Norrköping.  Jag har precis tagit studenten men påbörjar högskolestudier till hösten.

På fritiden så lyssnar jag mest på musik och kollar serier vilket jag tycker om att göra men känner mig också ganska så ensam.

Jag har inte så många vänner och söker därför nya vänner här.  Skicka gärna ett PM så kan vi ta det vidare därifrån.

[MikaelaS1994]
2017-07-15 13:54
#202

Ganska Ensam tjej på 22 år

Intressen i korta drag: Djur, Poesi, Internet, Pc spel, Promenera, Mat och Äventyr.

Gillar ett lugnt liv med inslag av något mer.

Kämpar en del med depression och ångest vilket många gör men det är ingen hemlighet :) Skriv gärna. Var du bor spelar ingen roll är ganska rörlig, och annars funkar internetvänner bor i sthlmsområdet.

Annons:
Atnic
2017-07-29 07:57
#203

Hey! Kille född 1982 med ett ungt hjärta ;) Bor i Norrland, och pratar tydligen med norrländsk dialekt enligt dom jag lirar med ifrån södra delen av landet. Tänkte först kolla in någon dejting sida fast det känns inte som att jag passar in där och om jag ska klicka med en trevlig tjej så kanske det är bättre att börja som vänner? Och utvecklas det till något mer så är det ju toppen eller så har man träffat en ny vän. Känner väl sig ensam ibland fast är nog lite av en blandning av social ensamvarg. Gillar nog det mesta som många andra gör: Laga mat, filmer, serier, online pc-spel, baka kanel bullar, fiska, naturen sommar å vinter. Har nyligen tagit jägarexamen så hade vart kul att träffa någon som kan lära mig lite om jakt. Trivs lika bra hemma eller i ett tält i skogen. Är ingen krog/party människa trivs bättre på andra ställen. Är blyg innerst inne fast ingen tror det när man berättat det. Eller så är jag inte det :) Har nog ganska tokig humor och gillar att skratta och le. Har varit depression/ångest sjuk tidigare men idag har jag lämnat det och är sjukligt frisk om man nu inte räknar med min knasighet som kan komma och gå. Är nog ganska lätt person att umgås med, åldrar har jag aldrig brytt mig om trivs man så trivs man. Är förresten pappa till en 7årig pöjk. Så jag har en del måsten i livet. Sen finns ju katten Homer på 17år Har alltid velat ha en schäfer så vore ju kul om du har en 😜 "Om du tycker du är för ung/gammal, så är du nog troligen det"

Ensamkille
2017-08-08 13:41
#204

Jag är en mycket ensam kille på 37år. Bor i Södermanland ( Nyköping ) jag skulle vilja ha tjejkompisar i alla åldrar att träffa irl. Ser gärna att du / ni oxå har dåligt med vänner. Stort + om du e singel. Maila freddan31@hotmail.se

frans.nordstedt
2017-09-12 20:20
#205

Hej, 19 årig kille här (fyller 20 i november), bor i Stockholm på Lidingö. Inte haft några äkta vänner de senaste 7 åren, väldigt introvert med dåliga sociala kunskaper, och dessutom har jag helt isolerat mig i ett år nu (vilket var delvist orsakad av en tragisk händelse för ett år sedan) och har tappad all kontakt med mina ”vänner”. Har nu börjat studera på KTH men det känns inte som jag har motivationen. Bor ensam i en lägenhet, har inte bra relationer med familjen som bor utomlands. Talar Ryska och lite tyska. Har en gullig katt hemma. Spenderar typ all fritid framför datorn och lite på gymmet.

Mail: frans.nordstedt@gmail.com

Robban99
2017-11-02 21:49
#206

Tjena! Är en 18 årig kille som söker nya vänner och kanske en tjej :P Bor i en liten stad i närheten av Stockholm. Har måt dåligt i ett par år och är ganska inåt riktad men jävligt trevlig :) Är såklart nördig för vilken 18 årig svensk kille är inte de xD Älskar dator spel så de kan vara en bra plats att börja på men gillar också serier, film och böcker. Lämna gärna ett medlande :P

KentHjärta
2017-11-06 21:29
#207

Har skrivit här förr tror jag men skriver igen.

19 år, bor i Motala men hänger i Linköping med mina vrickade vänner när jag inte jobbar. Gillar att snacka med/träffa nya människor. Är fetaste nörden  som hänger på konvent, spenderar stor del av fritiden framför min burk och spelar spel, tittar på filmer osv. Är rätt spontan och fantasifull, kan lätt hitta på samtalsämnen, spontant komma med  förslag på saker att hitta på osv. Men jag kan även vara rätt tråkig och seg på att svara. Jobbar väldigt mycket. Ah well. Hit me up or something. Skicka meddelande, lägg till på snap eller fråga om andra sociala medier osv osv.
Snap: Mustascha

KentHjärta
2017-11-06 21:29
#208

dubbel inlägg

Anne.K
2017-12-01 14:50
#209

Helluuu!

30 årig tjej i västra götaland. Känner mig ofta ganska ensam. Har knappt inga vänner i dagsläget som är mina riktiga så att säga (förutom 1 som jag känt nästan hela mitt liv). Alltså inga som man står nära och kan prata om allt mellan himmel och jord, bara en drös bekanta som man kallpratar med på fester och dylikt som aldrig utvecklas till någon riktig vänskap. Har dock min sambo och vår gemensamma dotter som är mitt allt <3 . Men vill även ha någon utomstående, en vän. 

Mina intressen är djur, rita/måla, spel (PC/konsoll/brädspel etc), titta på film och serier, lyssna på musik, fotografera, vara ute i naturen, gå på koncerter, fest och att filosofera om allt mellan himmel och jord. 

Jag har problem med social ångest, men jag vill inte identifiera mig med min ångest, men det kan ge en förklaring för varför jag har svårt att skapa nya kontakter med folk etc. 

Pratar gärna i första hand via text medans man lär känna varandra, så får man se sedan hur saker utvecklar sig. Spelar ingen roll vart i landet du bor, det är bara kul att ha någon att prata med även om man inte har möjlighet att ses.

Så vill du lära känna en glad tjej med emellanåt väldigt konstig och sjuk humor som älskar att prata om allt och även duktig på att agera stöttepelare och lyssna, så är det bara slänga iväg ett PM till mig. Så tar vi det därifrån. :) Kanske finner både du och jag en ny vän i varandra.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
[letgoprincess]
2017-12-08 17:10
#210

Hej, jag söker folk att ha kontakt med. Vet detta kanske inte är det mest normala sättet, men varför inte?

Jag är en kvinna på 23 år med en långvarig depression, alltså inte den lättaste personen att ha att göra med.. bor i stockholmsområdet jag har ju också så många positiva sidor som hålls skymda av depressionen, önskar jag kunde få kontakt med fler folk oavsett avstånd. Skriv privat meddelande för mer information att bara få nya bekantskaper vore trevligt. :)

[ania.astra]
2017-12-09 22:00
#211

Hej. Prövar att skriva här, har inga vänner. 27 år, kvinna, Sjuhärad (Västra Götaland). Mina intressen: 1700-talet (gustavianskt, rokoko, klassicistisk musik), teckna och måla, dansa magdans, vinthundar. Tanken är väl att hitta vänner som delar något av mina intressen.

[Aytana23]
2017-12-11 13:57
#212

Tjo är en 18 årig tjej som bor i Stockholms trakter är fjantig och klumpig , kanske flumig oftast men prattar antingen skit mycket eller inget. Ja jag här för att jag känner mig så ofattast ensam, eller inte så så men är uttråkad. Behöver fler vänner som är väl närmare, har två dock dom bästa jag kan ha men efter det finns det några i mitt gamla gymnasium men dom är inte så nära och det är svårt att få tag på dom.. Och i mitt nya gymnasium så har jag inga vänner alls. I för sig är jag rätt så blyg i allmänhet men med vänner så är jag väl motsatsen, jag är snäll och lyssnar på oftast allt du säger, är väl en sån som gillar att hänga och kunna prata om allt. Mina intressen är väl att rita och spela, men spelar också en handpiano ( lol börja nyss) men aa kan sörja med dig eller garva med dig. Också att jag tycker djupa ämnen är intressant älskar sånt och samhället. Jag är inte värsta sportiga personen säger bara , men är en ån kan ta promenad med och kolla på en film eller spela tillsammans, eller dra till stan och gå in till nån butik. Gillar platser som grönan, min favorit är jetline och insane, fritfall är också najs, men skipar ikaros. Är en obsessed med skräck filmer och helhet är en chill människa och är optimist. Som sagt är öppen och söker efter vänner som jag kan ba hänga med och kanske göra saker med sen, tjej eller kille gör inget messa ba. Lovar att vara en loyal vän. Min snap är Aittanalel

[Alvsand]
2017-12-12 02:23
#213

Hejsan, jag är först och främst en kille kan man väl börja med att säga. Och vill ha någon att prata med, och senare förhoppningsvis även kunna träffas efter ett tag, om det går. Gillar att diskutera och prata om allt tänkbart, och om jag träffar nån så gillar jag saker som att spela dataspel, titta på film, eller vara i naturen.

Är väldigt ensam för har svårt att fungera tillsammans med andra. Till exempel, jag kan inte prata med nån på typ datingsidor för det tar flera månader innan jag blir intresserad av nån på det sättet, för jag måste lära känna någon ordentligt först innan jag får några känslor, och det är ingen på såna sidor som har tålamod att prata med nån i 3-4 månader innan det leder nånstans. Samtidigt som jag även på samma sätt blir kär i alla vänner efter några månader, de fåtal gånger jag hittar nån som det faktiskt fungerar fint att prata med, men så känner inte de likadant då och så har jag inte längre nån vän kvar sen. (Jag brukar ha svårt för att prata med andra killar så har aldrig haft annat än tjejer som vänner). Så jag är rätt disfunktionell, och har inte direkt nån social talang heller för den delen utan är rätt klumpig, och hela mitt liv känns generellt mest bara som ett stort misslyckande. ;p

Men vore kul ifall nån ville prata och så vidare, jag är jättesnäll och omtänksam åtminstone. :)

Funk4
2018-02-02 07:21
#214

Jag tycker du Hyades verkar ha en skön attityd iaf enligt din lista:-) Hör av dig? Annars så söker jag kontakt med vettvillingen ANANSE fast skulle aldrig drömma om att hitta dig i en sån här tråd av det jag läst, haha. Jag testar ändå, nån kanske känner till dig o kan ledsaga dig hit då. Vore roligt, om än överraskande att få ett pm ifrån dig! Nu först såg jag dessutom att nån nappade på min reslängtan som jag skrev för evigheter sen! Men jag vill resa ännu så säg bara till (Linda var det tror jag?) Nu jäklar har jag metspön ute kors o tvärs här!? Om så bara en nappar är det inte illa.

Funk4
2018-02-02 07:21
#215

Jag tycker du Hyades verkar ha en skön attityd iaf enligt din lista:-) Hör av dig? Annars så söker jag kontakt med vettvillingen ANANSE fast skulle aldrig drömma om att hitta dig i en sån här tråd av det jag läst, haha. Jag testar ändå, nån kanske känner till dig o kan ledsaga dig hit då. Vore roligt, om än överraskande att få ett pm ifrån dig! Nu först såg jag dessutom att nån nappade på min reslängtan som jag skrev för evigheter sen! Men jag vill resa ännu så säg bara till (Linda var det tror jag?) Nu jäklar har jag metspön ute kors o tvärs här!? Om så bara en nappar är det inte illa.

Funk4
2018-02-02 07:24
#216

Bra jag publicerade det två gånger också. ;)

Annons:
Icool Idiz
2018-02-02 20:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#217

Är en snäll, rolig, glad och omtänksam tjej på 19 snart 20 år. Jag bor i Enköping. Söker nya vänner mellan 18 och 30 år som är villiga att chatta och ses. Jag gillar att sjunga, simma, rida, vara med vänner och faktiskt att plugga. Skicka gärna meddelande.

Tomheten
2018-02-06 04:50
#218

Kille i 30 års åldern söker någon att ta promenader med i naturen eller egentligen varsomhelst. Bor i Stockholmsområdet och lider av social ångest så har du liknande problem så är det ett plus. Vill egentligen bara ha någon att komma ut lite med.  Är nog en rätt lättsam person men i sociala situationer kan jag bli lite stel. Att fota i naturen är mitt största intresse just nu men mina intressen brukar variera över tiden.

Carol18
2018-02-09 07:44
#219

Hej! Är en introvert och lite blyg tjej på 27 år som söker nya vänner att först mejla/chatta med ett tag och sen eventuellt träffa om allt känns bra. Det spelar ingen roll var i landet du bor och om du är tjej eller kille. Själv bor jag i Stockholmsområdet. Jag känner mig ofta ganska ensam och har svårt att hitta min plats i en värld där man förväntas vara väldigt utåtriktad och framåt. Är inte så bekväm med att vistas i större grupper utan föredrar hellre att umgås på tumanhand eller i mindre sällskap. Dessutom har jag svårt att sovra bland en massa intryck och blir lätt överväldigad i stimmiga och högljudda miljöer. Detta har gjort det svårt för mig att skapa nya kontakter då jag lätt hamnar i skymundan av mer extroverta personer och därför inte får chansen att visa vem jag är. Men när man väl har förstått den här sidan hos mig så är jag en varm, lojal och omtänksam person som gärna delar med mig av mina tankar och känslor. Mina intressen är hälsa, kost, natur, vandringar, resor, böcker, kultur, djupa och insiktsfulla samtal. Det vore kul om du delar något av ovanstående intressen men absolut inget måste. Hör gärna av er!

Manda88
2018-03-04 00:19
#220

Hej allihopa. Jag är en 29-årig tjej/kvinna från Stockholm som söker nya vänner att utbyta tankar och livserfarenheter med. Skulle vi klicka så träffas jag gärna.  Jag har lidit av psykisk ohälsa dom senaste åren (depression, tvång) och har därför förlorat kontakten med alla mina tidigare vänner. Jag mår äntligen bättre men ensamheten tär på mig, jag vill inget hellre än att börja leva igen.

På fritiden så promenerar jag gärna i naturen eller tränar på gym. Jag mediterar dagligen och är noggrann med vad jag äter. Jag älskar djur och är stolt ägare till en katt som heter Sixten. Psykologi och kultur är andra intressen jag gärna ägnar mig åt. Jag älskar att vara kreativ och att få uttrycka mig genom min konst.

Känner du att vi har något gemensamt så hör gärna av dig! Jag skriver gärna med både killar och tjejer.

[Vianca]
2018-03-17 21:25
#221

Hejsan alla. Jag är en 50-årig kille från norrland som söker vänner att utbyta tankar med. Jag är en livsfilosof som är framförallt intresserad av det esoteriken. "Gnostiken ligger varm om hjärtat. Men är även allätare av historik, hur människor har levt och verkat.Trivs med att vara ute i naturen, som är en lisa för själen att hämta kraft ur.

Är trähantverkare och konstnär. söker kvinnliga vänner.
Vi hörs.

serenas
2018-04-02 16:59
#222

Jag gör ett försök. Jag heter sessi och är 42_år och bor i norra västmanland. Jag gillar djur och natur, men även stads livet. Jag är hårdrockare . det var lite om mig.

Såjävlaensam
2018-04-04 20:13
#223

Hej. Homosexuell tjej 29 år bosatt i Borås. Har inte haft en riktig vän på många år. Har alltid blivit lämnad och övergiven och längtan efter en egen vän är stor. Precis blivit lämnad av den stora kärleken, hon valde en annan framför mig och jag har ingenting kvar. Livet har rasat totalt. Gillar bio, fika, promenader. Ja vad som egentligen som bara gör att jag kommer ut från lägenheten. Lider av depression. Är lite desperat men i övrigt vill jag säga att jag är normal (så normal man kan bli när man ständigt lever i sorg)

Annons:
[Jbgs]
2018-06-04 23:18
#224

Sorgliga berättelser man kan läsa om här. Ensamhet är väldigt vanligt verkar det som. Varför är det så ? Om det finns så många som är ensamma och inte vill vara det, så borde det finnas många att bli vän med… ja svårt det här. Ja är med ensam. Å har inte en aning om vad jag ska göra åt det. Är väl bara att hålla i

bilalex
2018-06-14 03:54
#225

#224, håller med, själv har man försökt i 2 år och hade viss framgång ibörjan, men det skumma är ju att väldigt många är oseriösa och typ slutar svara och dylikt, känns ju som en enkel lösning kan man tycka, själv e man typ endå seriösa känns de som, nu börjar ju ensamheten tära på en, och det är ju inge bra. själv e man ju endå social via jobbet och är pigg på o träffa folk, men ingen har j uvarit pigg på o träffas direkt, e ju trist :(  man får hoppas att man stöter på nån som är seriös och faktiskt vill bli vän på riktigt.

Fahdonus
2018-06-19 22:56
#226

Hej! Är en förstående, schyst kille, har varit med om väldigt mycket psykiskt under åren vilket har gjort så jag bryr mig sjukt mycket om andra, finns alltid för mina vänner och ställer alltid upp för allt. Mina intressen är tv-spel, läsa böcker, filmer, tvserier, musik, skriva noveller och massa annat, är intresserad och fascinerad av allt möjligt. Känner nu att jag verkligen behöver fler vänner då jag tbh knappt har några då jag har varit väldigt isolerad det senaste pga psykiska problem, så skriv gärna ^^

Fahdonus
2018-06-19 22:56
#227

Glömde skriva men jag bor i Jönköping!

graleh
2018-06-27 12:31
#228

Tjej, 35, bosatt i Lund. Har pojkvän som bor i Malmö. Arbetar i Helsingborg inom IT. Jobbar dock mycket hemifrån. Är ganska lugn, sansad, empatisk, mjuk och snäll. Gillar att vara ute och promenera och sitta och prata. Även telefonsamtal  är trevligt. Gillar att sy, lyssna på musik, DJa emellanåt, spela spel (dator&brädspel), läsa, hälsa, gå på museer och resa i den mån jag orkar. 

Har inte så mkt tjejkompisar, så söker sådana :)

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Mariah.i
2018-07-01 12:39
#229

Jag är en tjej på 37 år som bor i en liten by en bit utanför Örebro. Söker nya vänner att hitta på något med, ta en fika med eller gå på bio eller ta en promenad eller vad som helst.

Mina intressen är naturen, fotografera, träna, lyssna på ljudböcker eller poddar, teckna, djur, hälsa, design, sims och WoW.

Söker både kill och tjejkompisar.

[nancymaddo]
2018-07-08 14:29
#230

Jag vet inte om jag har skrivit i det här inlägget innan men skriver igen. Jag heter Madeleine Johansson men kallas för Madde och jag är 24 år. Jag är homosexuell och vegetarian (onödigt vetande 😂 ) Jag bor i mina föräldrars gästrum tills jag hittat ett jobb så att jag kan flytta igen. Jag försöker att bli personlig assistent och på fritiden brukar jag skriva musik och pyssla. Jag gillar även att dansa, skriva, läsa, fotografera, vara ute och mycket mer. Jag bor i Skurup så att en vän mellan Lund och Ystad hade varit lagom. Skriv gärna i chatten om det låter intressant. Vill ni se hur jag ser ut kan ni kolla på nancymaddoj på Instagram :-)

Annons:
Kreativitet
2018-07-25 18:50
#231

Hej

Är en 25 år gammal tjej från Halland. Är intresserad av allt möjligt samtidigt som jag kan kritisera allt haha. Gillar fantasy filmer, men kollar inte gärna ofta på film. Älskar gestaltande av spännande livsöden. Gillar allt från konst, vetenskap, allt om världen till djur och natur. Drömmer sista tiden om att få resa och besöka fantastiska sevärdheter. Är vegetarian och gillar hårdrock och även annan musik.

Är lite blyg och introvert, men det börjar bli lite mer hanterbart nu som äldre. Söker endast chatt vänner till att börja med. Vill gärna kliva ur mitt skal och att vara mer social. Folk kommer och går i ens liv, vänner och bekanta har flyttat. Det blir lite ensamt att vara för sig själv med alla tankar i huvudet. Vill diskutera om spännande saker med någon! Eller att bara chatta då och då och ha kul. Vilket som går bra för min del.

Har haft en utmanande skolgång, så vill du diskutera svårigheter som mobbning och dylikt så är det också av intresse. Problemlösande ämnen överhuvudtaget är också intressant att prata om.

Släng iväg ett meddelande så tar vi det därifrån.

Vänligen  Tjejen som vill snacka! :D

[Anna19944]
2018-11-06 05:13
#232

Tjej på 24 från stockholm länge kämpat med psykisk ohälsa men försöker ta mig någonstans.. vidare! jag älskar djur och har intresse för poesi och läsa.. när ångesten inte är för stor gillar jag att resa och äventyr men mitt liv är mestadels "lugnt" / kanske tråkigt?? 

Bara att skriva till mig!

[0123]
2018-11-11 15:51
#233

#224 #225 Ibland skriver de att de vill ha vänner men sen när någon svarar så vill dom inte vara med längre… :S en tanke jag fick precis nu…

Blueberry95
2018-11-20 16:19
#234

Hej! Jag är en 23 årig tjej som bor i Uppsala. Jag söker vänner av alla åldrar och kön. Flyttade hit för ett tag sen och har inte så många vänner här. Mina intressen är träning, natur, djur, andlighet och sen andra saker som att kolla film och festa.

[nattlasse]
2018-11-26 13:47
#235

36 år. Bor i skogen i småland. Hade en dröm om att bli självförsörjande och kunna leva ett avslappnat liv tillsammans med någon en gång i tiden. Jag har inga vänner eller familj att tala om. Har ingen energi, ingen livserfarenhet, ingen självkänsla eller livslust. Det jag däremot har, är stress och ångest. Längtar efter någon form av samhörighet med någon som förstår hur det är att vara som mig. Hade velat betyda något för någon. Känna närhet osv. Jag är pålitlig iaf

Om jag känns som ett kap så hör av dig

Carole90
2018-12-12 14:37
#236

Hej, jag är en tjej på 28 år som bor i Stockholmsområdet. Jag söker nya vänner då jag ofta känner mig ensam på kvällar och helger. Jag skulle beskriva mig själv som en högkänslig och introvert själ som har svårt att passa in i en värld där man förväntas vara väldigt utåtriktad och prestationsdriven. Jag har lätt för att lägga märke till små detaljer i min omgivning och gillar därför att blicka upp mot en stjärnklar himmel och förundras över rymdens oändliga vidsträckthet, studera änder som rofyllt glider fram ovanpå en spegelblank vattenyta, samt betrakta ett träds nakna grenar mot fonden av en sorbetfärgad himmel. Jag gillar även att vistas nära vatten samt att gå barfota och känna tyngden av mina fötter mot marken. Om jag fick välja vilket djur jag skulle vilja återfödas som i mitt nästa liv så skulle det vara en and. Jag känner en slags nära samhörighet med dem. De lever och existerar som om de vore i fullständig symbios med allt som Är. Själv känner jag mig så otroligt fragmenterad. Liksom uppsplittrad i små olika delar. Jag känner ofta att jag inte passar in i den här världen och att det egentligen var meningen att jag skulle ha fötts i en annan epok. Jag hade säkert passat bättre in på 1700-1800 talet där häst och vagn var i princip det enda transportmedlet och handskrivna brev var det enda sättet att kommunicera på för att överbrygga det fysiska avståndet. På den tiden vägde man orden noggrant och skrev med stor passion och innerlighet - inget menlöst dravel. Då levde man i små byar på landet där man försåg varandra med olika redskap samt hjälptes åt med diverse sysslor. Jag tror att det var lättare att känna samhörighet och att man var en del av ett större sammanhang. Man värdesatte relationer på ett annat sätt, tror jag. Mitt största intresse är hälsa och kost. Jag är utbildad kostrådgivare och försöker äta så mycket växtbaserad och ekologisk mat som möjligt. I övrigt gillar jag natur, personlig utveckling, god mat, film, kultur och resor. Hoppas vi hörs

ImBatman
2019-01-05 02:56
#237

hej, en tjugo årig grottmäniska i stockholm som söker vänner. Noll socialt liv o spenderar dagarna framför datorn. Tvekar nån kommer skriva men ger de en chans ändå,  mail: ggpkmm8@gmail.com 

….är kille btw

Annons:
Skogsväsen
2019-01-06 01:48
#238

#236 vill bara säga att jag tycker att du har skrivit en fin text och att jag också gillar att titta på saker. Framförallt stjärnorna eller vattnet/sjöar. Tror dessvärre att jag inte har något öga för detalj utan det är mer att jag är faschinerad av stjärnorna och att de känns så mäktiga, samtidigt som att blicka ut över vattnet är väldigt rogivande… Jag gillar att gå barfota också..- på sommaren. Jag provade gå barfota i snön för någon dag sedan för första gången och

wow

vad mjuk den var. Nästan len under fötterna.  Men aj vad ont det gjorde när jag kom in. (tog bara några steg i snön). Min fotsula blev genast gulvit, men jag fick en energikick och blev glad av denna upplevelse. Jag har aldrig spekulerat över att jag skulle ha passat i en annan tidsepok, men tanken är lite lockande nu när du beskrivit den. Jag tror det du säger stämmer och det är något jag saknar personligen. (samhörigheten).

Jag gillar också hälsa, men intresset har inte kommit längre än att läsa om vad som kan vara bra för hälsan eller vad som kan vara dåligt… Men jag vill äta mer vegetariskt och hälsosamt. (Vilket inte sker nu).

#237 om du spenderar dagarna framför datorn, betyder det då att du är en gamer? Eller vad sysslar du med ibland? :)

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Carole90
2019-01-12 13:23
#239

#238 Tack för att du uppmärksammade min text

ImBatman
2019-01-13 17:04
#240

#238 mhm största spelnörden

Carmen1234
2019-03-26 03:44
#241

#227 Hej! Hur gammal är du?

[Urfokus94]
2019-05-11 19:26
#242

Söker nya människor att prata med! Använder mest KIK som kontaktsätt Skriv privat meddelande så ger jag min kik, jag är en tjej i 20 Års åldern med en liten bebis bor själv bor i Stockholmsområdet, intresserad av att prata om psykisk ohälsa datorspel/ skriva(speciellt poesi), resa, m.m

[Urfokus94]
2019-05-11 19:26
#243

Söker nya människor att prata med! Använder mest KIK som kontaktsätt Skriv privat meddelande så ger jag min kik, jag är en tjej i 20 Års åldern med en liten bebis bor själv bor i Stockholmsområdet, intresserad av att prata om psykisk ohälsa datorspel/ skriva(speciellt poesi), resa, m.m

[Urfokus94]
2019-05-11 19:26
#244

Skulle bara vara ett inlägg

Annons:
[Urfokus94]
2019-05-11 19:27
#245

Skulle bara vara ett inlägg

MollyHamster
2019-06-06 23:04
#246

Urfokus94 Hur kontaktar man dig?

91Marran
2019-07-11 18:59
#247

#246 Tryck på namnet

Mvh
Mig

Caelus
2019-08-06 16:01
#248

Hej! Jag är en 25 årig kille från Skåne. Är ganska så introvert och blyg, och det har gjort att jag mest har dragit mig undan från andra. Så jag har inte direkt några vänner längre. Jag skulle vilja hitta nya att chatta med, till en början iaf. Jag är rätt så intresserad av historia och litteratur. Även film och serier. Var nästan beroende av tv serier för några år sedan, så jag har sett en del. Numera är jag mer fokuserad på att utöka mitt privata bibliotek. Den enda nackdelen är ju att böcker är dyra och tar upp en del plats haha. Värt att nämna också kanske att jag har aspergers. Så om du kan relatera till det är det ett klart plus! Det skrämde säkert bort flera stycken, men det är bäst att vara öppen och ärlig. Skriv gärna om jag verkar intressant. Ha det fint!

Allahuakbar
2019-08-12 19:54
#249

Tja är en social kille som vill ha många vänner och umgås men har hänt mkt i mitt liv som gjort mig ensam. Skiter i var du bor och hur gammal du är eller villket kön jag är den som snackar med alla om vadsomhelst. Jag gillar att festa ( hemma eller ute i naturen) vill inte hoppa runt på ett dansgolv hela natten även om det är kul nån gång. Jag gillar att göra typ allt bara jag har roligt sällskap så det är bara att skriva:).

[Jbgs]
2019-09-19 23:45
#250

Nån ensam med kik ?

[Jbgs]
2019-09-19 23:45
#251

Nån ensam med kik ?

Annons:
Hitionuke
2019-11-28 13:40
#252

Är en kille på 24år som söker lite nya kompisar, kön och ålder är helt oväsentligt.

Har ingen lust att ge ut mitt namn eller adress öppet på grund av tidigare stalker problem.

När det kommer till intressen så gillar jag anime/manga, cartoons, att kolla på film/tv serier, läsa böcker och serietidningar lite då och då. Utöver det så är mitt intresseområde rätt så djupt och älskar djupa och filosofiska samtal. Älskar spiritualitet, religion, mytologi (främst då grekisk och även lite nordisk) dokumentärer, occultism, filosofi. Sen är jag även fascinerad av den mörka och lite farligare delen av världen, är en sucker för seriemördare, true crime stories, true horror stories, conspiracy theories, det paranormala, shadow people, the hat man, myter och urban legender i överlag, the deep web. Utöver det så gillar jag historia och är väldigt intresserad utav vikingatiden och vikingar i överlag, skräck, creepypasta osv osv. 

Om det är någon som är intresserad så tveka inte att skicka iväg ett meddelande, discord och skype finns.

[Wynn]
2019-12-05 03:03
#253

Hejsan, jag är en kille och söker någon runt typ 27-32 år att prata med. Gillar dataspel och serier/manga och filmer och att lyssna på musik och kolla på youtube och dokumentärer och så vidare, typ sånt. Och även att skriva och att promenera i naturen. Tecknar även lite ibland.

Är väldigt ensam så vore kul med nån att prata med och lära känna. Förhoppningsvis att man kan träffas i framtiden med. Gillar personer som är lite annorlunda och udda och gillar djupa samtal. Viktigt att personkemin stämmer också men det märker man utifrån hur mycket man har att prata om.

Jordgubblime
2020-03-09 23:57
#254

Hejsan! Jag är nyinflyttad i Sundsvall och skulle gärna vilja skaffa några vänner. Är en tjej som är 19 år och skulle gärna komma i kontakt med andra tjejer som bor i närheten, ålder är mindre viktigt 😀 Jag älskar hästar och djur i allmänhet. Har ett par katter. Jag tycker väldigt mycket om matlagning och bjuder gärna på middagar. Annars gillar jag att ha tjejkvällar, gå på stan, ta en fika, gå promenader, kanske gå på badhuset eller börja på någon gemensam aktivitet. Är öppen för det mesta. Skulle beskriva mig själv som en snäll, lugn person. Tveka inte att skicka iväg ett meddelande 😊

19sextio7
2020-04-07 23:30
#255

Kvinna i övre medelåldern. På grund av omständigheter (ruttet förhållande) saknar jag princip helt ett socialt liv, dito kontakter och (behöver nog inte skriva men gör det ändå) även vänner.  Mitt sociala liv är begränsat till det familjära (och t.o.m. det sker bara några gånger om året). Skulle så gärna vilja ha någon att prata med, mejla, chatta och kanske ha facetime med nån gång? Skicka meddelande om du vill lära känna mig!

Dragontwin
2020-06-05 10:43
#256

Hej

Är en rätt ensam tjej i norra skåne som söker vänner. Jag har gjort detta många år men just nu känner jag att jag vill göra det anonymt och har inget problem med att du är anonym heller. Tror det kan leda till att man vågar öppna upp sig på ett annat sätt och kanske släppa in någon. Jag kan allafall testa. 

Jag är runt 30 år. Jag har svårt att säga vad jag har för intressen. Känns som mina dagar går till att leva, städa, handla, glo på youtube, arbetsträna och kanske se någon serie på netflix. Är väldigt pysslig, men det blir mest bara kattpiss av allt ihop. Om helgerna unnar jag mig någon öl och glor på buskis eller någon rolig fars som jag säkert sett massor av gånger. Sen går jag omkring, fram och tillbaka i min lägenhet och skrattar åt mig själv. 

Jag söker väl inget specifikt. Detta med anonymitet ska ju vara ett sätt att släppa in folk man annars inte vågat släppa in i livet. Vill helst veta så lite om dig i början. Utan jag tänker att när våra själar väl diggar varandra så öppnar vi upp för det ytliga. 

ps. Jag är faktiskt väldigt snäll.

Nemorion
2020-06-12 00:48
#257

Jag är en kille och har inga vänner eller bekanta överhuvudtaget. Men det enda man kan göra när man är på botten rent existentiellt, förutom att helt ge upp, är ju att försöka ändå.

Om nån svarar så är ändå problemet att om man bara har en enda person att prata med så blir den väldigt viktig (efter ett tag), och man vill prata och vara med och umgås och träffa den hela tiden, och har man bra personkemi så fungerar det utmärkt, men om inte, så fungerar det inte alls. Så det skulle enbart kunna leda till att vi blev rätt nära vänner, eller inte leda till någonting.

Jag fungerar åtminstone så, för jag är väldigt social och gillar att prata, och mår dåligt av att inte vara social, men känner samtidigt att jag har svårt att passa ihop med andra, och brukar enbart göra sociala saker när jag umgås med någon annan. Typ. Delvis för att jag får ångest av att göra saker ensam, men mest för att jag helt enkelt inte uppskattar saker när jag är ensam.

Jag har inga problem att sysselsätta mej själv, men spenderar nästan all tid vid datorn från morgon till kväll, eftersom jag som sagt inte har någon att umgås med. Och då tänker kanske vissa att, gå ut och träffa folk, men det har jag försökt fler gånger än jag kan minnas, och jag blir extremt introvert och stressad och får svårt att både prata och tänka när jag är ensam bland folk jag inte alls känner, så sånt har aldrig lett någonstans överhuvudtaget. När jag träffar och umgås med någon som jag lärt känna lite i förväg så fungerar jag däremot helt normalt.

Brukar tycka det känns betydligt lättare att prata med tjejer än med andra killar, men samtidigt så har jag väldigt hög sexdrift, vilket ytterligare gör det svårare att enbart vara vän med någon, om jag bara har en vän, särskilt som jag dessutom har lätt att fästa mej vid en enda person om jag gillar någon. Men det är ändå vänner jag vill ha i första hand. Dvs vänner som inte försvinner oavsett.

Och bryr mej inte om vart någon bor, typ vill lära känna personer jag kan träffa regelbundet men skulle bli glad bara av att hitta någon jag gillade att prata med.

Jag har väldigt låga tankar om mej själv, typ svårt att känna att andra kan gilla mej, men kan försöka skriva åtminstone något positivt med.

Hmm, jag är bra på att fokusera. Typ jag kan fokusera på att vara kreativ med något tio timmar i sträck per dag i en månad. Jag kan även fokusera på att göra oerhört repetitiva och tråkiga saker (som ändå kräver fullt fokus) i tio timmar i sträck per dag i en månad. Enda som krävs är rätt motivation.

Är även typ en av de 1% bästa på dataspel rent generellt i hela världen, för det är åtminstone något som imponerat på vissa ibland. Men beror mer på hög intelligens än något annat.

Dessutom så har jag väldigt bra humor, men det är ju bara vad jag själv tycker, och bra fantasi. Är väldigt omtänksam med och blir glad av att göra andra glada. Och väldigt ärlig och förstående.

Så har jag inte redan lyckats skrämma bort dej så hör av dej. Har iaf redan berättat det mesta negativa om mej själv.

Carol18
2020-06-15 17:57
#258

Hej! Är en introvert och lite blyg tjej på 29 år som söker nya vänner att först mejla/chatta med ett tag och sen eventuellt träffa om allt känns bra. Det spelar ingen roll var i landet du bor och om du är tjej eller kille. Själv bor jag i Stockholmsområdet.  Jag känner mig ofta ganska ensam och har svårt att hitta min plats i en värld där man förväntas vara väldigt utåtriktad och framåt. Är inte så bekväm med att vistas i större grupper utan föredrar hellre att umgås på tumanhand eller i mindre sällskap. Dessutom har jag svårt att sovra bland en massa intryck och blir lätt överväldigad i stimmiga och högljudda miljöer. Detta har gjort det svårt för mig att skapa nya kontakter då jag lätt hamnar i skymundan av mer extroverta personer. När man väl har lärt känna mig så är jag en varm, lojal och omtänksam person. Mina intressen är natur, promenader/vandringar, jogging/löpning, hälsa, kost, film och Youtube klipp, äta och dricka gott, resor. Hoppas vi hörs

Annons:
bappelsin
2020-07-01 13:59
#259

Hej, är en tjej på snart 21 höstar som söker lite nya vänner att skriva/umgås med.
Flyttade till värmland för ca 2 år sen till min nuvarande sambo och varit väldigt ensam sen dess då jag har 3st diagnoser vilket gör att jag har svårt att skaffa nya vänner, mina enda vänner för tillfället är sambon och våra två katter.
Älskar djur, musik (allt från 1920-dagens, men mest punk, metal, hårdrock och rockabilly), älskar även piercingar, tatueringar och att vara ute.
Är väldigt introvert till en början men när man väl lär känna mig håller jag aldrig tyst och är väldigt utåtgående för övrigt.
Är en sån person som kan prata om allt mellan himmel och jord och även ibland vara lite för mycket tmi, men då är det bara säga till så taggar jag ner.
Spelar ingen roll om du är kille eller tjej, vill bara ha någon att lära känna :)

Skriv gärna :D

Grodan
2020-07-01 14:24
#260

Hundträningskompisar sökes i Södermanland.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

nafurie1
2020-07-22 19:56
#261

Hej! Jag är en 29årig tjej som bor i Timrå och jag söker vän/vänner! Jag är impulsiv och kan gå med på de mesta typer av äventyr men samtidigt så uppskattar jag en film/spelkväll :D Som vän är jag ärlig, omhändertagande, oanat rolig, energisk, ordentlig men samtidigt ful i munnen (när jag är trött har ja typ inget filter), lat och ja..kanske töntig (på de bra sättet) haha. Äsch! Jag är den jag är, de är väl bäst att skaffa en egen uppfattning :D Jag söker en vän att umgås med, promenera med, äventyra med, spela med etc. För mig spelar de ingen roll vilket kön/läggning etc. du har men helst någon som är ungefär lika gammal och bor åtminstonde nästan i närheten :) Skriv en kommentar om du tror vi skulle passa :D

elelica
2020-08-01 18:01
#262

Tjej på snart 28 år som letar efter vänner. Något introvert av mig och känner mig ofta annorlunda mot många där ute. Lite som att man är den där personen som inte riktigt passar in nästan var man än är. Letar väl främst efter likasinnade, lugnare personer att hitta på saker och kanske utmana sig tillsammans med. Gärna någon som bor i närheten av Östergötland, men vore annars också roligt att bara lära känna någon och kunna prata och bolla om olika saker. Gillar film, spel, pyssla, skapa, bara vara, skratta åt det mesta och att försöka vara aktiv. 

Hoppas någon skriver! :)

elio0k
2020-08-09 12:21
#263

Hej!

Jag är en kille på 30 år som söker främst vänner!

Jag bor i Alingsås men är uppvuxen i Stockholm, har bott sammanlagt 8 år i Alingsås! Detta har medfört att jag har tappat kontakten med alla vänner man hade en gång i tiden och idag känner jag mig rätt så ensam. Jag har ett socialt krävande jobb men trivs bättre i lugnare miljöer då jag anser mig själv vara något av en introvert själ. 

Utöver jobb så har jag som intresse att försöka motionera och äta sunt, hantverk, konst och kunskap är något som ligger varmt om mitt hjärta, jag har idag inget förhållande och söker främst vänner i närheten av Västra götaland. Jag vill bryta ensamheten och om du känner likadant så skriv gärna en rad eller två så ser vi hur vi landar ihop.

"Människor är till för varandras skull" - Marcus Aurelius Antonius

Grodan
2020-08-12 14:27
#264

Tips. Skriv till någon i tråden som verkar intressant (och som kanske inte skrev för så länge sedan här i tråden). Ta första kontakten, våga, det kostar inget, vi är anonyma i stort sett. För det har visat sig att om inte DU tar första steget så blir det inget. Folk är lata eller vågar inte eller.. jag vet inte… Gör det bara!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Robban99
2020-08-18 09:38
#265

21 årig deprimerad kille som är tröt som fan på att vara ensam. Gillar gaming och katter.

Annons:
[Robert96]
2020-08-22 17:05
#266

Hej! Är en 23 årig kille som bor i Skellefteå är och känner sig mycket ensam och har inga vänner, är tillbakadragen, blyg, känner mig typ konstig/annorlunda. Men kan var pratglad och soical, dock kan ta ett tag tills jag öppnar mig. Håller på att gå tokig att vara typ ofrivilligt ensam. Det var dom deprimerande sakerna… Hursomhelst mina intressen är film, tv-serier, spela data/tv-spel umgås med nära och kära (familjen) och ta det lungt. Tjej eller kille spelar igen roll, runt 20-30 år, helst i Skellefteå, men över hela Sverige går bra. Vi kan börja chatta sen tar vi där ifrån. Min mejl: robertwikstrom90@gmail.com

[Adamant]
2020-09-04 21:27
#267

Hej! 🙂 

Jag är en blyg kille i 30- årsåldern som letar efter nån att prata med som befinner sig i en liknande sits som mig. Jag lider av en form av bdd, socialfobi/ångest och låg självkänsla sedan flera år tillbaka. Är väldigt ensam pga det. Har alltid känt mig utanför, lite annorlunda och haft svårt att riktigt passa in någonstans. Om det kanske finns någon som känner igen sig på något sätt och känner för att skriva lite så skicka gärna ett pm.

[Robert96]
2020-09-06 14:14
#268

#266: ingorera mejlen eller vad fan det blev nu efter uppdateringen… skicka bara ett pm.

T
2020-10-03 19:52
#269

#256: #256: hej! Jag är en 31-årig tjej som också bor i norra Skåne :) saknar helt kompisar i staden jag bor nu, känns så j*kla ensamt och tråkigt… vill ha någon o prata med om allt egentligen, som kan förstå och ta mig för den jag är även om man såklart inte behöver vara som jag. Humor är skitviktigt (iallafall att man inte dissar mig för min :D)

E
2020-10-15 00:03
#270

Hej! Är tyvärr medveten om att alla här verkar vara mycket äldre än mig men jag försöker ändå. Jag är en 16-årig, nästan 17-årig tjej från dalarna som söker någon att kunna skriva och prata med om inprincip vad som helst. Bryr mig varken om kön eller ålder (sålänge du inte är väldigt mycket äldre) så länge du vill prata. Jag känner mig väldigt ensam, tillbakadragen och ledsen trots att jag kan vara social och vääääldigt pratglad när jag väl känner mig bekväm.
jag gillar att läsa och skriva mycket, kolla på serier och filmer samt träna min sport.
Om någon är villig att ge mig en chans hade jag iallafall blivit jätteglad:)

[Tirnariu]
2020-10-22 11:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#271

Hej, jag är av manligt kön och tänkte testa och se om nån hör av sej och vill prata. Mår ofta inte särskilt bra. Har inga direkta vänner och har aldrig haft någon som jag kunnat träffa oftare än en gång varannan månad rent generellt. Har social ångest så jag behöver helst lära känna nån online innan jag träffar den, typ som brevvän eller så, allra minst några veckor men det tar oftast uppmot ett år innan jag litar på och kan slappna av fullständigt med någon och vara helt öppen och avslappnad, även när det är en person jag fungerar bra med. Eftersom det alltid lätt känns som att allting jag säger är dumt, och att personen vilket ögonblick som helst och utan förvarning kommer att bestämma sej för att överge mej. Det är vad jag hela tiden förväntar mej med nya personer. Men försöker ju att inte tänka på sånt och försöker att lita på andra.

Känns som att hela livet bara går ut på att vänta på något som aldrig kommer. Jag vill ha familj och barn och vänner och kunna vara social och umgås och göra och uppleva meningsfulla saker, och istället så är jag helt ensam och gör aldrig någonting.

De enda intressen jag egentligen har är dataspel och att läsa manga/serier, för visst finns det mängder av annat jag också tycker är intressant när det gäller att prata om och diskutera, men inget som jag är tillräckligt intresserad av för att det skulle spela så stor roll om någon annan delade intresset eller inte.

Allt jag vill ha är någon att dela dagarna och tiden med. Någon att prata med nästan varje dag, göra allt möjligt med, bli glad av, bli gammal tillsammans med, för jag har alltid känt att om jag gillar någon så vill jag spendera resten av livet tillsammans med den, på något sätt. Någon som jag inte nödvändigtvis måste men skulle "kunna" och "vilja" chatta med i flera timmar om dagen. Men det är helt omöjligt att kunna hitta någon. Inga vänner och ingen partner.

Aldrig kunnat hitta någon i hela landet som är intresserad av eller vill ha mej. De allra flesta tappar helt intresset inom ett par dagar, och jag har även lika svårt att hitta personer som jag själv tycker är intressanta och känner gemenskap med. Jag är förstående, allmänbildad, intelligent, pratsam, lojal, ställer alltid upp för andra och en massa annat sånt, men jag har inget självförtroende överhuvudtaget utan det är helt kört i botten efter åratal av ändlösa misslyckanden och besvikelser.

Även kämpat mot undervikt större delen av livet och väger normalt numera, men många dagar känner jag ingen lust att äta någonting alls och har hänt många gånger att jag inte ätit på flera dagar, fast bara runt en vecka som allra längst när jag känt mej extra låg.

Känns oftast som att livet bara går ut på att vänta på att bli äldre och sen dö, utan någon mening eller innehåll, och att det bara går ut på att försöka fördriva tiden så gott som möjligt tills dess.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: