Annons:
Etikettprathörnan
Läst 2151 ggr
[T-Johan]
6/10/15, 3:47 PM

Oj vad lugnt och stilla det är på Ensamhet nu mera

ja har var det lugnt i stilla Kanske bra, eller är det bra? Eller är det fel någonstans?

Annons:
VildaVittra
6/10/15, 4:14 PM
#1

Det är sommar, iFokus brukar vara lugnare då, folk är hellre ute i det fina vädret.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

felle-j
6/10/15, 6:20 PM
#2

Idag är ju typ första dagen som det är fint väder så jag tror inte riktigt att det är på grund av vädret som det har varit så låg aktivitet här den senaste tiden. Skämtar Men lite högre har den blivit jämfört med för några månader sedan.

VildaVittra
6/10/15, 6:40 PM
#3

Det beror ju på vart i Sverige man bor, här har det varit fint väder länge.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

felle-j
6/10/15, 6:57 PM
#4

#3 Nja, om du bor i Uppsala precis som jag så håller jag inte med dig haha. 😃

mbuffy
6/10/15, 10:19 PM
#5

Ja det är tyst här håller med

[Tuulikki]
6/10/15, 10:35 PM
#6

Ibland är det ju så att ingen skriver för att det blir tyst och det blir tyst för att ingen skriver. Knepigt det där.

Annons:
[T-Johan]
6/11/15, 8:41 AM
#7

Ja men det är ju positivt att några klämmer ner några bokstäver i alla fall. Då har man ju visat att man läst tråden. Men det är klart, man kan inte vara på överallt. Nä nu måste jag ut och ta hand om disken. Den vill inte heller vara ensam. 🍻

indra-bus
6/11/15, 12:39 PM
#8

Ja de var längesedan jag var här. Hur e de med er? Vi får dra igång här igen.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[strutter]
6/11/15, 5:12 PM
#9

Jag har hastigt och lustigt blivit arbetsbefriad,  några år före pensionen. Så nu är jag hemma om dagarna, och ensamheten känns mycket värre nu när jag inte ens har mina arbetskamrater längre. 

Det är svårt att komma igång med något vettigt, tycker jag. Men jag kanske lär mig så småningom. Jag har massor att göra, egentligen, men det blir inte av. Jag känner mig bara seg.

cirrun
6/11/15, 5:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

När jag såg T-Johans inlägg här så ville jag också hälsa på Ensamheten🙂

För mig har detta gått på sparlåga nu sen en tid tillbaks, har fått andra intressen också;  men dock läst här  emellanåt utan att logga in.

Saknar vissa medlemmar som skrev mycket intressant och var aktiva då ; kanske var det ett par år sedan.

Tiderna ändras även för oss ifokus'muffar', - nu är det sommar och  värme iallafall på västkusten☀️

indra-bus
6/11/15, 6:06 PM
#11

De är sommar här i Värmland oxå.  Fin bild.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[T-Johan]
6/11/15, 8:47 PM
#12

indra- bus, strutter och cirrum, hej på Er alla. Ja det var länge sen jag skrev. Men grejen är att jag inte kunnat skriva när den 'nya' programvaran installerades. Nu har jag en annan mobil tills vidare så jag ska hålla lite koll på Ensamhet igen. Kul att Ni är med fortfarande! Emo figurer har lärt mig att klämma in också.  PS Hej på Vildvittra och Sofisen och Falle med. Ni har jag inte glömt. DS

Jess89
6/21/15, 8:47 PM
#13

Kul och se lite aktivitet här inne igen. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
[T-Johan]
6/21/15, 8:56 PM
#14

Ja lite action vill man nog se! Fast det är lite svårare att skriva från iPhonen nu, mot vad det var förr. Nu blir jag utkastad stup i kvarten och hundra millioner felstavningar.

cirrun
7/27/17, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hej alla på denna gamla tråden och hoppas T-Johan har fått ordning på sina apparater👍.

 Jag tycker inte om alls att hålla på med dom små iPhone/androider, för allting är så smått och mina fingrar är inte flika eller små 😟, - lapptopp är min grej🤓

Efter hemkomsten från jobbet var jag så trött och  ville jag bara slökolla på olika trader som jag har deltagit här på Ensamheten.

Vet inte om denna sommar är lika lugnt här som för två år sedan, men hösten och mörkret närmar sig sakta men säkert, jag tycker om den tiden också när man drar sig inom skalen, tänder ljusen, byter gardinerna m,m.

Ensamheten kan kännas svårare på sommaren för en som hör hur andra har haft häftiga resor med sina familjer / vänner, eller att dom har solbadat på någon allmän strand. 

Jag frågas  på jobbet när skall jag ha semester och vart skall jag åka, jag säger bara att jag har ingen semester just denna året men ta ledigt lite då och då.

Önskar för oss Ensamma en  Skön sensommar och färgrik Höst😎

[strutter]
8/5/17, 9:19 AM
#16

Jag ser att jag gjorde ett inlägg i tråden för drygt två år sedan och att jag då kände mig väldigt ensam efter att ha förlorat mitt jobb som jag trivdes så bra med.

Mitt läge är tack och lov ett helt annat nu. Jag har tagit upp kontakten med gamla vänner som jag träffar ganska ofta, jag pysslar här hemma och jag har fått ett nytt litet jobb som startar om en tid. 

Jag trivs bra med tillvaron igen!

Upp till toppen
Annons: