Annons:
Etikettjobbiga-känslor
Läst 1887 ggr
Vanjor
2015-01-18 18:53

Vänner ????

Jag vet inte om jag skriver det här inlägget i rätt grupp.

Vänner, hur och när är hon/han en vän.

Men visst handlar det om jobbiga känslor.

Kanske jag inbillar mig att dom är vänner när dom får förtroende för mig,

eller när det känns bra att prata och skratta ihop på ärligt sätt.

Jag är nog ganska blåögd.

Sedan jag blev sjuk, för ca  2-3 år sedan, har mina så kallade vänner försvunnit.

En skolkamrat från högstadiet, vi har haft kontakt hela tiden, från och till. När man bildar familj så blir det annorlunda men kontakt har vi alltid haft. Vi har alltid kunnat byta problem, sorger, glädje, dans, ( i yngre år ) mm. Och nu så förstör jag hennes tid eftersom min sjukdom går mycket ut på att jag har svårt att bestämma tid och dag. Och gör jag det ändå så får jag ofta ge återbud för då orkar jag inte gå ur sängen. 

Tyvärr så gäller detta fler + syskon.

T.o.m. en nyligen träffad "vän ", ca 3 år sedan. Hon har varit med om mycket  svåra saker och hon sa att det var så skönt att hitta en vän, enligt henne så hade hon inre haft en väninna på många år. Hon och jag fann varandra nästan med en gång. Pratade mer i telefon än vad som är hälsosamt .-), vi har samma humor, har även haft samma problem som vi kan diskutera , mm.

Nu har hon fått mer själv förtroende och gått vidare. Och det gör mig jätte glad, för hon är värd det. MEN varför kan inte jag få vara med längre, det är klart att om hon har fler att umgås med nu än förut så hinner hon ju inte. 

MEN duger jag inte längre så fort så kallade vänner, hittar andra. Varför får man inte plats då ? 

Antagligen har jag förändrat mig sedan jag blev sjuk men inte för den sist nämda.

Jag blir både ledsen och arg, försöker analysera mig själv för att komma på om jag har varit taskig eller snorkig, men vad jag vet så har jag inte det.

Och VARFÖR säger dom inte som det är om jag inte ska finnas med längre, utan det jag märker det på är att  vi gör aldrig något tillsammans , samtalen blir bara färre och färre, alltså lite smygande bort i från mig.

Jag hoppas att det finns någon på iFokus som har eller känner till  vem som ska kallas vänner.

😕 🤐/ Vanjor

Annons:
Sjöstjärna
2015-01-18 19:07
#1

Blir man vänner under en sjukdomsperiod eller annan svår period och den ena parten sedan kommer ur det svåra så är det lätt hänt att vänskapen inte hänger med. Det behöver inte alls vara ett medvetet val utan kan handla om att man börjar leva en annan sorts liv. Det kan också vara så att man är så angelägen att lägga den jobbiga tiden bakom sig och gå vidare med sitt liv, så som hade önskat att det sett ut hela tiden, att man inte längre orkar med saker/vänskaper som påminner om den svåra tiden. Försök att inte ta det personligt utan tänkt istället på allt det positiva du fick ut av vänskapen så länge den varade, vad vänskapen lärde dig och hur du kan utvecklas genom det.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[0123]
2015-01-18 19:09
#2

Typ nej….elr en kanske

Upp till toppen
Annons: