Annons:
Etikettpositivt-negativt
Läst 7384 ggr
Skorpion76
11/2/14, 6:49 AM

Negativa tråden

Här kan vi skriva av oss om vi är ledsna eller mår dåligt. Stort eller litet. Så kan vi övriga medlemmar stötta eller ge råd. Jag ber er att inte göra tråden för mörk, då det finns mycket yngre användare på iFokus. Naturligtvis får man prata om allvarligare saker, men t:ex självskadande och dylikt kan vara väldigt svårt för vissa människor att läsa om, så tänk efter en gång till innan ni postar om ert inlägg kanske rör i lite för mörka vrår.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Skorpion76
11/15/14, 6:05 PM
#1

Idag blev jag riktigt ledsen när jag upptäckte att sajten Neurologiska sjukdomar hade tagits bort helt och hållet. Om den startas om skulle jag önska att den fick namnet Neurologiska funktionsnedsättningar eftersom alla neurologiska handikapp inte är sjukdomar.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

n00bArtWork
11/25/14, 8:38 PM
#2

Inser att alla som man brukade snacka med på Skype försvunnit eller inte orkar snacka ens.. drygt som fan ^^

Skorpion76
11/26/14, 6:54 AM
#3

Två tjejer på mitt jobb mobbar en tredje tjej och det är faktiskt inte alls roligt. Jag fick veta det igår.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

n00bArtWork
11/28/14, 12:02 AM
#4

#3 vuxen mobbing, idioti!

Skorpion76
11/28/14, 7:10 AM
#5

Mhm! Man vill inte tro att sådant existerar, men det gör det faktiskt. Till en början var Anna-Karin bästa kompis med Emilia. Nu har Anna-Karin istället blivit bästis med Lydia. Hon och Lydia mobbar både Emilia och en annan tjej som vi kan kalla för Lisa.
Personerna som nämns heter egentligen någonting helt annat.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

jela96
11/28/14, 6:30 PM
#6

Vill bara försvinna…

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
Skorpion76
11/28/14, 7:20 PM
#7

#6 Varför det?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[0123]
11/28/14, 11:53 PM
#8

#6 Tråkigheter?

Skorpion76
11/29/14, 6:37 AM
#9

Igår var inte Anna-Karin på jobbet och då verkade det som om Lydia och Emilia var riktigt bra kompisar.  När jag såg det blev jag väldigt ställd och visste inte vilken fot jag skulle stå på.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Garntroll]
10/14/15, 9:52 PM
#10

Då är det jättemörkt igen

[Tuulikki]
10/17/15, 3:26 PM
#11

Är sååå jäkla irriterad och negativ idag. Blö!

[Garntroll]
10/17/15, 3:29 PM
#12

Gillar inte hösten. Och ännu mindre gillar jag vintern. Och vintern verkar ha bråttom i år. Bläää. Mörker halka och kyla.

Skorpion76
10/18/15, 8:43 AM
#13

Jag är så jäkla trött på en tjej på mitt jobb!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Thotis90
10/18/15, 7:15 PM
#14

Jag har endometrios och är på väg in i ett skov (period av smärta) då min mens är på väg. Jag är säker på att blödningen startar imorgon och då innebär det att jag måste vara hemma från jobbet. Så här är det varje gång jag blöder! (är utan behandling då jag försöker bli gravid, annars har jag en behandling som gör mig blödningsfri).

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[0123]
10/18/15, 9:30 PM
#15

Vänster öra känns ömt och låter tjockt (jag har blåst)…hoppas jag slipper en inflamation :(

Skorpion76
10/20/15, 7:31 AM
#16

Igår blev jag inkallad till kontoret på samtal eftersom en gruppsamordnare  hade fått veta att jag hade skrivit det formella brevet till dig. Det tycker jag var mycket fult gjort eftersom hon först hade tyckt att det var bra skrivet och att jag skulle kontakta Q istället för X. Z sa att om det är någonting som jag undrar över när det gäller jobbet ska jag ta de frågorna med henne först och främst eftersom hon är samordnare på Daglig Verksamhet. Det i och för sig kanske är sant, men anledningen till att jag började mejla med Q är ju för att jag först skrev det formella brevet som faktiskt var en skoluppgift från början. Nog för att jag har autistiska drag och på grund av det inte klarar av att tolka dubbla budskap på rätt sätt, men hur skulle du reagera om din chef eller gruppledare först sa att en uppgift som du hade gjort var bra och sedan nästa gång säger han eller hon att du måste komma in på samtal där du får höra att du har pratat eller haft kontakt med helt fel person. Jag blev väldigt ställd och tycker inte att man kan bete sig så. Någonstans har jag läst att dubbla budskap är en styggelse och någonting som absolut inte bör förekomma över huvud taget oavsett om personen som drabbas av det har någon form av autism eller inte. Just nu känner jag mig väldigt deprimerad och ledsen.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RödPanda
10/23/15, 7:08 PM
#17

Ikväll känner jag mig extra ensam… en kram skulle behövas… Ikväll räcker det liksom inte med kontakt på sms… det lindrar men det räcker inte.

[Tuulikki]
10/23/15, 7:56 PM
#18

#17 *kram*🤗

SnowFalling
10/23/15, 8:10 PM
#19

äntligen höst, och snart är det jul! 😃

RödPanda
10/23/15, 8:24 PM
#20

#18 Tack 🤗

#19 Gillar jul! 🙂

Annons:
felle-j
10/23/15, 11:54 PM
#21

#17 Du är inte ensam om att känna så. Har alltid folk jag kan snacka med på internet eller via sms men det räcker inte alltid till. Ibland behöver man prata med en person som står framför en och få fysisk kontakt.

ks172
10/24/15, 12:35 AM
#22

Känner mig stressad på att


ks172
10/24/15, 12:36 AM
#23

 jag inte får nå fast jobb bara vikarie


RödPanda
11/3/15, 12:42 PM
#24

😕

-Aida-
11/3/15, 10:25 PM
#25

#23 Vilken tur du har att du får vikarie jobb iallafall, jag får ingenting. 😛

Ikväll känns det extra jobbigt, har fått känslan oftare nu att jag verkligen inte vill sova fast jag älskar att sova, kanske för att jag inte vill att det ska bli en ny dag bara för det känns jobbigt att ta sig igenom dagarna.

[Tuulikki]
11/4/15, 12:05 AM
#26

Jag har haft en väldigt bra men stressig dag. Just nu tycker jag bara det är lite trist att jag åt för mycket så jag är helt illamående :P Ska försöka sova strax, men jag somnade innan i eftermiddags så jag vet inte om jag kommer lyckas somna så fort nu :/ Det är tråkigt.

[Garntroll]
11/4/15, 8:51 PM
#27

Känslan av ensamhet kommer som skov över mig. Mår python. Skulle behöva ha någon hos mig nu.  😕

Annons:
Skorpion76
11/8/15, 6:05 AM
#28

Jag mår verkligen skitdåligt och det känns riktigt jobbigt.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Blanksteg
11/11/15, 7:18 PM
#29

Killen jag träffade dumpade mig idag. Men vi hade försökt 3-4 ggr under loppet av ca 2 månader, så det var väl ett tecken på att det inte skulle hålla i längden. Var inte ens kär i honom (vet inte varför jag försökte ens då), men det kändes ledsamt ändå. 

Jag tycker inte om mig själv heller så mycket, framförallt inte när jag umgås med andra. Tycker jag blir så barnslig när jag umgås med personer som jag är bekväm med.

Inget känns rätt i mitt liv just nu.

Skorpion76
11/11/15, 8:15 PM
#30

Farväl V! Hoppas att du har det bra på den nya platsen dit du har kommit nu!  V är död och blev bara 49 år gammal. Hon hann inte ens fylla 50! Hjärtat gav upp och det fick jag veta i förrgår! Det känns sorgligt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Chica89
11/11/15, 8:37 PM
#31

Jag är så velig när det gäller precis ALLT! Orkar inte med alla borde och måsten, låt mig vara och låt mig bara förstöra mitt liv allt mer…

[Garntroll]
11/12/15, 10:39 PM
#32

Denna förbannade smärtan. Spelar ingen roll hur mycket man gråter. Sorgen gör lika ont ändå. 😭

RödPanda
11/29/15, 4:19 PM
#33

Trots att jag haft en bra dag så känns det i kroppen att det kommer bli en tung kväll med omöjligt att somna och bråkiga tankar…

Skorpion76
11/30/15, 2:16 PM
#34

Stormen slog ut min radio inatt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Flöffo
12/9/15, 11:01 PM
#35

Min enda bästa vän irl är deprimerad, jag försöker vara där för henne, men hennes humör smittas lätt så det känns som att jag inte kan vara med henne lika mycket som förut. Hon vill gärna vara med mig, hon säger att hon mår bättre när hon är med mig, men jag kan inte vara med henne för mycket utan att börja må dåligt själv… får så dåligt samvete över det. Vill vara där för henne och hjälpa henne och göra henne glad, men det är omöjligt om jag själv mår dåligt, då slutar det bara med att jag blir irriterad… och det mår hon antagligen ännu sämre av :(

//Flöffo

Skorpion76
12/10/15, 7:02 AM
#36

#35 Titta i inboxen nu!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Flöffo
12/10/15, 4:32 PM
#37

#36 Vad gullig du är, tack så mycket! 🌺

//Flöffo

RödPanda
12/11/15, 8:46 PM
#38

Jag är stressad och utan ork.

Skorpion76
12/12/15, 7:42 AM
#39

#37 Hehe, det var så lite!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Darlingzorro
12/17/15, 9:38 PM
#40

jag sover för mycket

~~ Molly, Albert och  Zorro

RödPanda
12/22/15, 6:33 PM
#41

Grannarna bråkar med varandra. Högljutt. Igen…

Annons:
Skorpion76
12/23/15, 7:37 AM
#42

#41 Inte roligt! Jag hoppas att min lilla gova kan pigga upp lite!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

ks172
12/24/15, 9:38 PM
#43

Jag har ont i magen p.g.a. stress 😕


Skorpion76
12/25/15, 5:42 PM
#44

#43 Det är du inte ensam om! Jag lider inte av det själv, men det är väldig vanligt den här tiden på året!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RödPanda
12/26/15, 12:17 AM
#45

Jag kan inte sova… Min hjärna drar iväg med mina tankar hela tiden :(

[Tuulikki]
12/26/15, 3:45 AM
#46

Jag somnade kl 06.30 och vaknade kl 23 igårkväll… Kan ju drömma (haha) om att få sova något inatt. Blir till att dygna och hålla mig vaken hela dagen imorgon.

[Mia-67]
12/27/15, 12:11 PM
#47

Saknar mitt äldsta barn… 😢

felle-j
12/30/15, 9:59 PM
#48

Dagar som denna både avskyr och älskar jag på samma gång. Har varit hemma helt själv hela dagen och haft det riktigt lugnt och skönt och kunnat göra vad jag vill, men samtidigt blir det så ensamt. Speciellt nu på kvällen. Ser på olika sociala medier hur kompisar som bor långt bort och annat folk umgås och verkar ha det hur kul som helst medan jag sitter här i min ensamhet. I stunder som dessa önskar jag att jag hade någon kompis inom ett avstånd av några minuters bilfärd.

Annons:
ks172
12/30/15, 11:40 PM
#49

#44 Inte lätt å jobba på en livsmedelsaffär på en december månad, det finns flera som e sura inte mitt fel att tekniken krånglar


Blanksteg
12/31/15, 11:57 PM
#50

Så fort jag hör eller läser något som påminner mig om Harry Potter så vill jag bara se filmerna igen, som jag nu sett mer än säkert minst 25 gånger i år (2015). Jag gillar förvisso Harry Potter, men har insett att Hogwarts-världen blivit min verklighetsflykt och skyddsrum. Känns som att jag ständigt söker trygghet, och försöker undslippa verkligheten.

Skorpion76
1/1/16, 8:27 AM
#51

Om du lyder och gör som du blir tillsagd heter det att du är duktig, men märkligt nog anses inte den lika duktig som faktiskt säger ifrån. Om man säger ifrån innebär det att man faktiskt har tänkt ett steg längre än de som bara spelar med och frågan är varför inte det uppskattas lika högt som att bara lyda, spela med och göra som alla andra säger.
Dessutom är det ju faktiskt så att den som har någon form av autism inte klarar av att sortera bort alla störande intryck och det i sin tur innebär också att han eller hon hela tiden måste tänka på mycket av det där som de flesta andra människor tar för giv-et.Man måste verkligen tänka på att koncentrera sig stenhårt trots att man verkligen har svårt för det. Det gör att man spänner sig enormt mycket. Man kan inte slappna av och vara sig själv eftersom det är då som handikappet kommer ifatt en. Det är extremt jobbigt och man blir väldigt fort trött efters-om man måste anstränga sig så fruktansvärt hårt, men det värsta är att trots att man verkligen käm-par och tar i så att man blir blå är det ändå ingen garanti för att man blir accepterad för den som man är.

Därför kan det kännas så fullständigt meningslöst att verkligen anstränga sig till det yttersta när det ändå inte ger något vettigt resultat. Jag har gett upp och vill inte lyda därför att jag inte orkar mer. Den som inte accepterar mig för den jag är kan faktiskt helt och hållet strunta i att lära känna mig. Jag har ett oerhört stort behov av att berätta saker och om jag skriver kan jag hålla berättndet någorlunda i schack, men det är ändå svårt och det är heller inte alltid eller överallt som jag kan gå undan för att sätta mig med mitt skrivande.

I sådana situationer blir det riktigt jobbigt eftersom jag inte vet vart jag ska ta vägen. Följer jag impulsen och berättar det jag vill säga heter det att jag tjafsar och det vill jag ju inte. Det slutar med att jag blir ensam med skammen, skulden och det dåliga samvet-et.

Aldrig känner jag mig så ensam som jag gör just då. Det är en hemsk känsla och inte blir det bättre av att jag tvunget måste lova att lyda. Löftet om lydnad är mycket viktigare än att ta reda på hur jag égentligen känner samt erbjuda alternativ till hur jag ska göra istället. Dessutom tror jag inte heller att den som kräver att jag ska lyda riktigt har förstått hur svårt det är och hur hårt jag måste ansträn-ga mig för att klara av det. Dessutom är det så att även om jag tar i så att jag blir blå garanterar inte det att jag blir accepterad. Det är en väldigt jobbig känsla som jag verkligen inte önskar någon ann-an.

Självklart håller jag med om att det ser riktigt snyggt och prydligt ut när människor uppför sig som de ska, men vad ska de göra som på grund av en funktionsnedsättning inte klarar av det? Dessutom är det faktiskt så att de gamla människor som blir dementa tappar också de funktionerna.

Det är likadant om du får en stroke eller liknande. Alla skador på hjärnan kan faktiskt medföra att beteen-det påverkas negativt och därför förstår jag inte vitsen med att kräva ett korrekt uppförande av någ-on som så uppenbart inte klarar av att leva upp till det. Den som kräver ett korrekt uppförande av någon saknar förmågan att se offret för vem han eller hon egentligen är och vilka kvalitéer som per-sonen ifråga faktiskt har. Det måste jag säga att jag tycker är enormt synd eftersom man förlorar så mycket som faktiskt skulle kunna vara en tillgång om vederbörande fick lära sig att använda det rä-tt.Egentligen är vi alla lite till mans väldigt imponerade av vad dessa personer kan göra och vad de har för extra talanger som vi saknar. Säg den person som inte blir otroligt åde faschinerad och imponer-ad av förmågan att kunna räkna ut kvadratroten ur ett gigantiskt stort tal. Oftast är det den enda förmågan som dessa personer har, men i övrigt går det inte att föra en normal konversation med dem och det är också just precis det som gör att de helt och hållet faller utanför det sociala nätverk-et.

Jag passar inte heller in där och därför känner jag att det inte är någonting som jag har nytta av. Vad ska jag med det till? De som trivs med det får gärna ha det för sig själva. Det gör mig absolut ingen-ting, men att tvinga in personer som inte passar in där borde inte förekomma eftersom det bara slut-ar med ilska och irritation och den som lider värst av det är den som inte kan försvara sig. Det är den stackaren som man gång på gång blir arg på för att han eller hon inte kan uppföra sig på det sät-tet som han eller hon borde kunna göra. Du har gissat alldeles rätt. Jag har helt enkelt gett upp och orkar inte bry mig eftersom jag tycker att det finns andra saker som är mycket viktigare att bry sig om.

Förr eller senare kommer det ändå alltid fram att de som kräver ett korrekt uppförande inte själva kan leva upp till det och det gör att allting känns så fruktansvärt meningslöst. Jag orkar inte mer och det skäms jag inte heller för att säga. Dessuom verkar det vara fullständigt tillåtet att tysta ner den som tjafsar alldeles för mycket eftersom ingen orkar lyssna på det. Det kan jag på sätt och vis också förstå eftersom det är jobbigt att lyssna på någon som bara pratar och som aldrig är tyst, men samti-digt betyder det att de som har någon form av autism inte får samma chans att visa vilken kunskap de faktiskt har och det innebär att alla andra kan fortsätta att tro att de är komplett dumma i huvud-et.

Det som oftast avfärdas som tjafs är egentligen detaljerade beskrivningar av olika slag. Det är myc-ket viktigt att känna till att ett av de autistiska dragen är just att lägga märke till detaljer snarare än att se helheten. Nog för att det är ett autistiskt drag, men det är också viktigt att känna till att jag har en rejält nedsatt syn och en starkt begränsad rörelseförmåga som i sin tur har lett till att jag istället har utvecklat förmågan att lägga märke till och komma ihåg detaljer. Saker och ting som jag har sett många gånger på grund av att jag har besökt vissa platser har förstås fastnat i minnet och stannat kv-ar.Det leder förstås till att jag har mycket att berätta om och ibland är det så mycket att jag knappast vet var jag ska börja. Om jag har turen att berätta det jag vill för rätt person kan det förstås leda till att vi trasslar in oss i mycket intressanta diskussioner och det är roligt, men samtidigt är det heller inte så lätt att veta vem den rätta personen är. Det är så viktigt att ha koll på vilken situation som man befinner sig i och det kan vara nog så svårt om man på grund att man har av någon form av autism eller eventuella autistiska drag och därigenom har speciellt svårt för att läsa av sociala kod-er.

Därför är det en stor lättnad för mig att kunna skriva ner var jag tycker, tänker och känner. Här kan jag verkligen få berätta precis hur jag tycker och tänker utan att riskera att bli avbruten. När jag skriver är det heller ingen som kan komma och ta över samtalet i tron att jag inte har förmågan att uttrycka mig så att den jag pratar med förstår. Det enda klagomålet eller den enda synpunkten jag möjligen har fått är art jag skriver spaltmil och att det inte passar sig i en blogg ute på internet eftersom ingen orkar sitta och läsa igenom mina rejält långa inlägg på flera sidor från början till sl-ut.

Jag skriver spaltmil av text och naturligtvis är jag inte sen att medge att det blir mycket text, men så blir det om jag verkligen ska få med allt. Jag vill helt enkelt berätta allt oavsett om den jag berättar för verkligen vill veta allt. Mamma har sagt till mig att man inte kan berätta precis allt för en enda person och det kan man söääkert inte heller, men då återstår frågan om vart allt det som jag känner att jag bara måste berätta ska ta vägen! När man ska umgås är det inte meningen att någon ska gå undan och skriva eller liknande och det får jag ofta höra, men den som säger så har inte riktigt för-stått hur jobbigt det blir för mig som inte har någonstans att ta vägen med allting som jag vill berät-ta.

Jag kan helt enkelt inte lägga band på mitt berättande om jag inte först har sett till att jag har någ-nstans att ta vägen med allting som jag vill berätta. Jag förstår att det för en utomstående kan låta mycket konstigt, men så fungerar det för mig. Jag tror inte att en person som är populär i en viss grupp av människor riktigt kan förstå hur det verkligen känns för den som ständigt hamnar utanför. Det heter alltid att alla är lika mycket värda och att alla behövs i en grupp eftersom alla kan bidra med något, men trots det finns det alltid dem som hamnar utanför trots att de ingenting ont har gjort.

Alltid finns det någon som retar sig på att en viss individ finns med i den eller den gruppen. Det kan personen ifråga bara inte tåla! A kanske tycker att B tjafsar alldeles för mycket trots att det egentlig-en handlar om att B är väldigt allmänbildad och av den anledningen har mycket att berätta. Jag har själv varit med om att bli avvisad och fått höra att jag inte ska tjafsa med den personen som jag vill få kontakt med och det har känts riktgt jobbigt. Det har känts väldigt förnedrande och jag har blivit hemskt ledsen och känt att jag blir alldeles ensam med skammen, skulden och det dåliga samvetet då.

Trots att det egentligen inte är jag som bör känna skuld är det näst intill omöjligt att känna någont-ing annat när personen som tycker att jag tjafsar alldeles för mycket tvingar mig att lyssna på vad han eller hon har att säga och att jag verkligen måste lova att lämna den andra personen ifred därför att han eller hon inte gillar mig. Det som händer är att jag luras att tro att det som hände verkligen var mitt fel och det är just den känslan som är så fruktansvärt jobbig. Även om jag innerst inne vet att inget av det som har hänt är mitt fel är det enormt jobbigt att bli alldeles ensam med alla känsl-or.

Om man får ta emot samma typ av negativa respons gång på gång orkar man inte med det till slut. På mitt jobb finns det även andra personer som har fått ta emot mycket negativ respon när de inte har kunnat behärska sig och självklart ska man säga ifrån eftersom deras hndikapp inte på något sätt legaliserar deras beteende, men jag drar mig verkligrn för att säga ifrån. Det beror dels på att jag själv vet hur ont det gör att plötsligt bli brutalt medveten om att man begår ett fel som man inte kan rå för och i samband med det också blir utestängd från gemenskapen eller det man älskar allra mest och som också samtidigt bidrar till förlusten av förmågan att behärska sina starka känslor tas ifrån en.

En annan mycket stark anledning till att jag inte säger ifrån även fast jag borde göra det är att jag har blivit varnad från att göra det. Egentligen tyccker i alla fall jag att det borde vara en självklarhet att säga ifrån, men risken är att man själv hamnar i en ordentligt besvärlig situation som gör att man år jobba stenhårt för att rädda sitt eget skinn.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annielle
1/2/16, 9:28 PM
#52

Förstår att det känns jobbigt, känner igen mig i en del fast jag inte har någon autismdiagnos.

Där emot ADD m.m. 

Kan heller inte sortera intrycken, kan aldrig slappna av , pratar för mycket och blir tillsagd för det fast jag inte kan rå för att jag pratar så mycket.

Det är ju skitbra att du kan skriva av dig i allafall! 🙂

Finns ju många andra bra sätt man kan uttrycka sig på förutom skrift och tal.

Måla, skulptera, fotografera, sjunga, spela och skriva egen musik, motion m.m.

Men det blir ju lite svårt att göra det samtidigt som man är bland andra människor och kanske måste ägna sig åt annat.

Även om det här var en lång text och du kanske inte vill/kan korta ner den så att den blir som du vill tycker jag att den var väldigt bra formulerad och något som skulle kunna vara något du skulle kunna ge till någon som du tycker bör läsa den för att den ska förstå din situation bättre.

P.s Jag har svårt för att orka koncentrera mig och hänga med så mycket text som du skrev vanligtvis, men det här var så pass intressant att det gick D.s

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[sofia95]1
1/5/16, 3:05 PM
#53

Jag vill träna. Har haft ont i ryggen sen i somras då jag sträckte mig, och det vill inte alls gå över, trots sjukgymnastik, massage och gud vet allt. Är så sjukt trött och bitter på att inte kunna göra det jag vill.

RödPanda
1/7/16, 9:18 AM
#54

Jag vill inte att det ska vara så här :(

Skorpion76
1/7/16, 3:04 PM
#55

Uselt väder!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
powerofthebass
1/11/16, 6:58 PM
#56

Mår dåligt utav att bli vänligt behandlad . Mår dåligt utav att bli illa behandlad. Skulle nog må bäst i enn tomt inte där bara jag är . det enda som betyder något är min hund. Lite possitivt i allt negativt.

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Skorpion76
1/12/16, 4:35 PM
#57

Lika uselt väder idag.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RödPanda
1/17/16, 10:28 PM
#58

En del saker är så mycket jobbigare när jag ska sova…

ks172
1/17/16, 10:35 PM
#59

Bara en massa räkningar men inte lika mycket pengar och det stressar mig väldigt mycket, deppar pga det 😕


[T-Johan]
1/17/16, 11:04 PM
#60

Vi skulle vara negativa. skit väder skit Putin skit sex Skit ångest skit pengar som inte vill räcka till Skit fluga som inte blir så snygg knut på

felle-j
1/18/16, 12:00 AM
#61

Vad folk klagar på vädret. Jag tycker det är underbart. Fast nu ska vi inte vara positiva här.

För lite snö. Ett par decimeter räcker inte.

Börjar också snart bli dags att söka sommarjobb. Avskyr verkligen det. Har aldrig fått ett sommarjobb och känner verkligen inte för att försöka i år igen.

Skorpion76
1/18/16, 7:27 AM
#62

Det är kallt som f…!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
[Tuulikki]
1/18/16, 8:37 AM
#63

- Vill ligga i sängen hela dagen för jag känner mig verkligen inte bra
- Finns ingen frukost hemma
- Vi har inget varmvatten
- Pappa som brukar fixa sånt är utomlands
- Det är jättekallt i hela lägenheten
- Det är så kallt ute att hunden får kramp i tassarna

[T-Johan]
1/18/16, 4:26 PM
#64

Har läst större delen av dagen.. (y) Strukit skjortor. Fy! Nu ska jag trigga upp mig med lite mat. Det är ganska roligt att vara negativ Tänk så mycket Skit man ko.mmer på

[Tuulikki]
1/18/16, 4:29 PM
#65

- Är fruktansvärt uttråkad
- Är fruktansvärt arg

- Dessa 2 punkter är ingen bra kombination…

[T-Johan]
1/18/16, 4:34 PM
#66

Vad tråkar ur Dig? Arg på vad? Dig själv? Jag är ingen psykolog utan bara nyfiken

[Tuulikki]
1/18/16, 4:55 PM
#67

Jag känner mig som en fånge i mitt eget hem. Jag har inget körkort så jag kan inte ta mig ut själv och jag är alldeles för rädd för att åka kollektivt.

Jag är förbannad på min sambo för han vill aldrig hitta på något. Jag förstår honom, för jag har själv varit i perioder där det enda man vill är att sova, men jag blir ändå skitarg för jag känner mig så oförstådd. Ingen verkar förstå att jag inte har ett liv utanför husets väggar. De är iväg på jobb, skola, vänner, sporter och liknande. Jag är sjukskriven och hemma hela dagarna. Dagens händelse kan vara att åka och handla. Knappas spännande, men då kommer jag ut ur huset i alla fall…

RödPanda
1/19/16, 8:04 AM
#68

Orkar inte… Har precis gått till jobbet i mjukisbyxor och med frukosten i handen. Utmattad.

[T-Johan]
1/19/16, 3:15 PM
#69

Ni verkar ha det ski………..ligt. Nä roligare ka ju livet vara. Det värsta är att andra inte är tillräckligt mycke medmänniska. Och vill räcka ut en hand.

Annons:
[Tuulikki]
1/19/16, 3:40 PM
#70

Jag har aldrig skrikit så här illa och högt åt en annan människa. Skäms på mig.

[T-Johan]
1/20/16, 4:23 PM
#71

Ja men Tuulikli, en del (knäppgökar) har ju under en längre re period samlat poäng. Har man då lyckats med bedrifen att fyll Din tålamods kvot……..så!

Skorpion76
1/21/16, 7:18 AM
#72

Jag har ännu inte fått någon ny kontaktperson och det är jobbigt.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Garntroll]
1/22/16, 12:18 PM
#73

Jag hatar vintern och kylan. Vill ha vår.

Skorpion76
1/22/16, 2:01 PM
#74

#73 Håller helt klart med dig!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RödPanda
1/26/16, 8:17 PM
#75

Jättedum förkylning. Sådär feber och allt på en gång. Gör allt för att bli frisk så fort som möjligt… Har planer i helgen som jag verkligen längtat efter…

[Tuulikki]
1/26/16, 9:51 PM
#76

Nä fyfan för idag. Enda positiva är väl att jag gråtit så mycket att jag är helt slut och förhoppningsvis däckar snart.

Annons:
Skorpion76
1/27/16, 7:03 AM
#77

#76 Vad har hänt?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Tuulikki]
1/27/16, 7:13 AM
#78

#77 En person skrek på mig och när folk skriker blir jag livrädd och helt paralyserad pga saker som hänt mig förr. När jag "kommer tillbaka" blir jag förtvivlad och gråter i ren panik.

Jag har fortfarande inte somnat… Kanske dags att äta frukost, ta ut hunden och sen försöka sova igen.

Skorpion76
1/27/16, 7:26 AM
#79

#78 Jag vet! Det är riktigt jobbigt! Jag växte upp med en pappa som röt åt mig för att jag inte uppförde mig väl!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Tuulikki]
1/27/16, 8:20 AM
#80

#79 Denna person har känt mig ett tag och vet att jag reagerar så, och vad det beror på. Synd att hen "glömmer bort" det i stundens hetta och skriker ändå :(

Det hjälper inte att skrika! Jag har växt upp i ett hus utan skrik och svordomar som tur är. Jag tycker att man kommunicerar mycket bättre om man tar det lugnt och sansat. Jag kan inte lyssna på någon som skriker så de får inte fram poängen ändå. Ingen tjänar på det.

[Garntroll]
1/27/16, 11:00 AM
#81

Hatar vintern

[T-Johan]
1/27/16, 11:37 AM
#82

Tuulik man måste vara selectiv när man väljer vilka människor som ska vara i ens närhet. (Om det alls är möjligt) Alldeles för många förstör, och bygger inte upp. Men det är bra att dom visar lika dom är.

[Tuulikki]
1/28/16, 1:47 AM
#83

Mycket har löst sig nu. Personen som skrek har bett om ursäkt och jag har rett ut ett tjafs med sambon. 

Det enda jag har att klaga på för tillfället är den förbaskade sömnen… den vill inte som jag vill. Som tur är vet jag att det ordnar upp sig snart och blir OK några dagar igen. Man får vara glad för det lilla.

Annons:
[T-Johan]
1/28/16, 9:07 PM
#84

Skit ångest! Har skrivit det förr. Men det tål att upprepas.

RödPanda
1/29/16, 5:30 PM
#85

Huvudvärk!

Skorpion76
1/29/16, 7:47 PM
#86

Skit också! Jag har ingen kontaktperson!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Tuulikki]
1/29/16, 11:48 PM
#87

Har gått och blivit sjuk😭

Denna kommentar har tagits bort.
RödPanda
2/3/16, 8:17 AM
#89

Ont i magen av jobbet… Det är inte bra.

Skorpion76
2/4/16, 7:14 AM
#90

Gillar inte den förbaskade kylan!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
ks172
2/4/16, 10:23 PM
#91

Huvudvärk och trött 🤪


Skorpion76
2/5/16, 6:35 AM
#92

Varför ska det vara så svårt att få igång en iPhone?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[T-Johan]
2/5/16, 5:04 PM
#93

Tycket illa om all reklam som tynger ner tekniken. Svårt att logga in, svårt att skriva något, mm.

[Mia-67]
2/5/16, 6:46 PM
#94

Glömde att jag kokande ägg… Efter 1 timme kokade det torrt o äggen sprack. Nu luktar det ägg överallt… *bläh… Har vädrat närmare en timme, det har ju inte hjälpt hittills (börjat huttra däremot).

RödPanda
2/6/16, 2:53 PM
#95

Min dator och jag är hemskt osams! Och jag är så dålig på datorer att jag vill köpa en ny så fort det krånglar.

Lollomoo
2/7/16, 11:41 AM
#96

Min syrra fick diabetes på min födelsedag, min bror flyttade till USA och min andra bror har haft ont i ryggen och magen i flera år men när vi ringer till läkaren så lägger dem bara på 😕

Mina råttor är mina bäbisar! HjärtaGapskrattar

Skorpion76
2/7/16, 6:46 PM
#97

Mix Megapol påstår att de har mer musik och bättre blandning, men här kommer en låt som jag verkligen saknar i blandningen. En låt som finns med på samma skiva som Sista Morgonen och som faktiskt är minst lika bra!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Skorpion76
2/7/16, 6:55 PM
#98

Dessutom blir jag så himla besviken för att trots att Jenny Berggren gjorde en riktigt bra tolkning av Niklas låt Om, spelas den aldrig. Degt är föär fasen falsk marknadsföring!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RödPanda
2/10/16, 11:09 PM
#99

Borde sovit en timme redan men kan inte somna. Huvudvärk. Grannar som växlar mellan bråk och högljutt fnitter. För varm eller för kall, lagom går inte. Plötsliga stunder med gråt. Mardrömshjärna. Tror det är fjärde natten i rad nu. Såna här kvällar vill jag bara kunna krypa nära någon och få lite trygghet. Men så har jag det inte…

Skorpion76
2/11/16, 2:18 PM
#100

Idag när jag var i stallet la min iPod av! *morr*


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Tuulikki]
2/11/16, 2:44 PM
#101

Sambon ligger på sjukhus…

felle-j
2/11/16, 8:17 PM
#102

#101 Hoppas det inte är något allvarligt. 😕

[Tuulikki]
2/11/16, 8:50 PM
#103

#102 Läget är under kontroll men han får vara kvar ett tag🌺

Jess89
2/16/16, 1:44 PM
#104

#103 Oj låter inte bra hoppas han snart mår bättre.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Jess89
2/16/16, 1:45 PM
#105

Som alltid har jag en massa att göra, som är lättare sagt än gjort.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Skorpion76
2/17/16, 5:14 PM
#106

Jag har fått en ny kontaktperson, men hon säger att hon inte kan träffa mig för att den som har hand om kontaktpersoner måste lämna ett papper till henne som hon ska skriva på, men något sådant har inte kommit och nu har jag väntat i en och en halv vecka!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RödPanda
2/26/16, 11:21 AM
#107

Huvudvärk och mycket att göra men orkar inget verkligen…

Jess89
3/3/16, 10:56 PM
#108

Ont i magen och väntar på resultat efter ett besök på vårdcentralen.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Skorpion76
3/4/16, 6:50 AM
#109

Det blev inget av det kontaktmannaskapet. Hon flyttade ner till Malmö och dkulle jobba där!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Tuulikki]
3/4/16, 1:36 PM
#110

Sjuk. Igen…😢

RödPanda
3/4/16, 7:22 PM
#111

Den här stressen :(

Annons:
torpetskaniner
3/7/16, 9:25 PM
#112

Ensamt idag. :(


Skorpion76
3/9/16, 6:51 AM
#113

Det finns en person på mitt jobb som jag inte kan med!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RödPanda
3/11/16, 6:45 PM
#114

Jag vill gå och lägga mig… Klockan är bara sju… Men jag vill sova. Det är inte likt mig…

Skorpion76
3/11/16, 7:37 PM
#115

Idag skulle jag ha haft möte om kontaktperson, men det blev uppskjutet… igen! 😡😡😡


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RödPanda
3/14/16, 7:34 AM
#116

Hade inget jobb inbokat den här veckan och kände att det var välbehövligt. Så här chefen av sig klockan sju om att det är sjukdom och jag behövs. Och jag sa okej.

Jag som ville ha en vecka att komma ikapp… Att lyssna på mig själv och stressa ner. Men… Tydligen kan jag inte säga nej…

Lame
3/17/16, 8:31 PM
#117

Jag har alltid försökt att passa in i någon vänkrets men det slutar alltid med att jag skrattar så falskt åt deras skämt att det syns.. Ugghh.

if it's meant to be
it will be


Skorpion76
3/18/16, 6:36 AM
#118

Suck, om jag bara kunde slippa allt gnäll om otillåtna avatarer! Det börjar bli jobbigt!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
catcult
3/18/16, 7:20 AM
#119

#118 Vissa människor är bajsnödiga, tyvärr. 😉

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Skorpion76
3/18/16, 8:15 AM
#120

#119 Ja, det verkar mer som att de är ute efter att ha någonting att gnälla på än att det de skrev verkligen skulle ha betydelse.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Jaded
3/18/16, 11:41 AM
#121

Beskriver precis hur jag känner mig

[Tuulikki]
3/18/16, 2:37 PM
#122

#118 Det finns en anledning till allt tjat och det tycker jag du bör ta åt dig av.

RödPanda
3/18/16, 2:51 PM
#123

Jag kommer få feber ikväll :(

torpetskaniner
3/18/16, 8:46 PM
#124

Riktig skitdag. Avslutade den med att ramla (nästan framför tåget..) och skrapa upp diverse kroppsdelar och knäcka till ryggen. :(


Skorpion76
3/19/16, 6:10 AM
#125

#124 Aj!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Jess89
3/21/16, 1:03 PM
#126

Frustrerad över skoluppgift.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

RödPanda
3/22/16, 11:56 AM
#127

Ibland känns det som jag alltid har ont i huvudet…

[Tuulikki]
3/22/16, 12:01 PM
#128

Vaknade lite väl sent… Halv 11.

Thotis90
3/26/16, 2:40 PM
#129

Jag blev lämnad av min fästman för en vecka sedan efter 4 år tillsammans och måste nu flytta hem till mina föräldrar (26 år gammal…)

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Tuulikki]
3/26/16, 4:08 PM
#130

#129 Skickar världens största styrkekram🌺❤️

Skorpion76
3/26/16, 4:40 PM
#131

#129 Titta i inboxen nu!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Thotis90
3/26/16, 4:47 PM
#132

#131 Tack så mycket för nallen 🌺

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
RödPanda
3/31/16, 7:48 AM
#133

Det känns som jag tjatar sönder min vän med sms… Ska verkligen försöka låta honom vara ifred några dagar.

Skorpion76
3/31/16, 12:31 PM
#134

#133 Jag tror att jag förstår hur det känns!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RödPanda
4/6/16, 11:24 AM
#135

Jag är för liten för det här…

Skorpion76
4/6/16, 11:28 AM
#136

#135 Titta i inboxen nu!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RödPanda
4/9/16, 1:43 PM
#137

Det står en liten hund och skäller hos någon av grannarna. Jag har knappt ätit alls det senaste dygnet och det är väldigt dåligt. Jobbet ger mig massor av ångest och planen att fixa det är påbörjad men långsam. Måste tömma köket för det kommer hantverkare på måndag. Och ingen att krama.

Skorpion76
4/9/16, 3:57 PM
#138

jag börjar bli riktigt jäkla lack på att jag blir lovad möten om ny kontaktperson, men sedan händer ingenting!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

abk1991
4/10/16, 9:26 PM
#139

Min kompis mår dåligt då hennes kompis begått självmord, jag vet att det inte finns någonting jag kan säga som får henne att må bra igen..känner mig patetisk. Känslan när man vill men inte kan hjälpa, usch inge roligt :(

Annons:
Tourette_Mannen
4/12/16, 10:35 PM
#140

Mattias Forsberg 1978-2000

Vila i frid

Skorpion76
4/13/16, 6:30 AM
#141

Jag har fortfarande ingen kontaktperson.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RödPanda
4/20/16, 7:40 AM
#142

Det ska inte kännas såhär… Varför är världen uppbyggd kring pengar? Varför klarar jag inte av att säga nej och vara rädd om mig själv?

Thotis90
4/20/16, 10:55 AM
#143

Jag kan inte sluta tänka på antagningsbeskedet som kommer i juli. Jag kan verkligen inte tänka på någonting annat och känner att t.ex. studierna blir lidande (även om jag ligger många veckor före).

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

RödPanda
4/22/16, 7:46 AM
#144

Bråttom men kan inte skynda mig…. Det går inte! Dålig början på dagen… Dags att byta till positivt tänkande?

Skorpion76
4/22/16, 2:07 PM
#145

Efter en händelse i som inträffade måndags har jag mått skit hela veckan!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Blanksteg
4/29/16, 4:13 PM
#146

Väntar otåligt på att få besked om ett jobb jag sökt. 1-1,5 veckas orolig väntan är det som gäller nu… Måste försöka fokusera på annat…

Annons:
RödPanda
5/2/16, 8:23 PM
#147

Ont… Trött… Så väldigt trött… Saknar… Vill inte… Nya tag imorgon.

Blanksteg
5/2/16, 8:38 PM
#148

Träffade en kille i helgen. Han var turist och åkte hem igår. Saknar honom, och undrar om han saknar mig också. Outhärdligt att inte veta. Lär inte träffa honom igen, pga distansen…

RödPanda
5/5/16, 9:29 PM
#149

Jag har varit en dålig vän idag… Tjatig och gnällig och intensiv. Förlåt. Jag har varit elak och jobbig mot mig själv också.

Skorpion76
5/6/16, 6:28 AM
#150

En av mina lärare på skolan vägrar tro på mig när jag säger att det finns anonyma intervjuer. jag berättade för honom att jag vill prova på att intervjuas anonymt, men då hävdar han att det inte finns några anonyma intervjuer. Jaha, i så fall vill jag väldigt gärna veta vad han kallar det när en person som intervjuas inte framträder öppet.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Blanksteg
5/7/16, 11:43 AM
#151

Känner mig för första gången i mitt liv kär i någon på riktigt. Men jag har som vanligt otur. Denna gång är mina känslor inte obesvarade, men det är praktiskt "omöjligt" för mig och denne någon att vara tillsammans på grund av att vi bor i olika länder och han har haft distansförhållande förut som inte funkat och som gjort att han inte vill försöka med det igen.

Så nu måste jag försöka komma över honom. Hade varit mycket lättare om han inte hade känslor för mig också. För det finns ju ändå ett litet hopp nu, och jag kan inte sluta tänka på att jag vill träffa honom igen, och jag oroar mig för att hans känslor ska svalna och att han ska träffa någon annan. Det enda jag kan göra är väl att gå vidare med mitt liv och nöja mig med att vi kanske inte ses igen på länge men kanske åtminstone i framtiden när jag har råd att resa eller när han vill besöka Sverige igen.

Det är så svårt. Det känns som att det är ett stort hål inom mig. Som att mitt liv har förlorat en del av sin mening. Vi umgicks bara under en helg, men ändå fick vi känslor så snabbt och ville inte skiljas åt. Har inte haft så pass starka känslor för någon förut.

lövsångare
5/9/16, 9:29 PM
#152

Har inte varit så här nedstämd på flera månader.

Måne If it wasn't for this music, I don't know how I would've fought this. Måne

RödPanda
5/18/16, 9:12 PM
#153

Ikväll är ensamheten jobbig i mig… Den där vardagsensamheten. Ingen kram. Tystnaden.

Annons:
Skorpion76
5/19/16, 6:42 AM
#154

Jag har blivit spärrad ifrån två sajter på kort tid!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RödPanda
5/20/16, 8:58 PM
#155

Jag saknar honom. Mycket. Så att det gör ont. Att jag vet att vi kommer träffas igen spelar ingen roll ikväll, saknaden river för starkt.

Blanksteg
5/25/16, 10:53 PM
#156

Nu har jag enorm prestationsångest, framförallt på jobbet. Känner att allt jag gör är värdelöst. Försöker skriva noveller, men går verkligen inte. Blir nervös på jobbet. Förstår inte hur jag ska lyckas bli kvitt detta. Vill bara lägga mig ner och gråta. Blir frustrerad över att aldrig bli nöjd, över att det jag gör aldrig kan vara perfekt. Mitt huvud blir helt tomt och känns väldigt spänt. Vill uträtta så himla många saker i livet, men det går så långsamt. Ibland vill jag bara ge upp och stänga in mig i lägenheten och bara vänta på slutet.

RödPanda
5/30/16, 7:08 AM
#157

Jag har så få vänner, och jag vill inte förlora någon av dom genom att vara intensiv och påträngande. Men nu känns det som det finns en risk för det. Har liksom glömt att han har ett stort behov av tid för sig själv. Extra stort nu när han mår dåligt. Men jag blir vilsen och hjälplös när jag vet att han har det tungt. Jag vill hjälpa men blir för på. Jag behöver backa, det är inte förstört än.

RödPanda
5/30/16, 6:56 PM
#158

Nej nej nej nej nej nej nej nej….

ks172
6/7/16, 6:01 PM
#159

Det är så mycket som går igenom mitt huvud, inombords är jag så rädd men spelar tuff, jag är vann å vara tuff men allting rasar inombords jag är så trött på min depression som pågått i hur många år som helst å det händer att jag tänker '' det är otroligt att jag ens lever för att mina mörka tankar trycker ner mig väldigt mkt''.
När jag mår dåligt å säger det till min familj så säger de sluta vara deppig och tänk positivt det e jag less å höra på, sen börjar de prata om annat men jag vill att de ska höra mig, lyssna på hur jag mår men icke. Det känns lite skönt å skriva av det här faktiskt.


RödPanda
6/7/16, 8:09 PM
#160

#159 Usch, det låter jobbigt… Vill inte låta som att det är en enkel lösning eller ens rätt för dig, vill bara säga att för mig blev det en jättestor skillnad när jag väl vågade mig iväg till en psykolog. Och för en gångs skull blir lyssnad på, på riktigt. Men jag hade tur och klickade med psykologen direkt, den andra på samma vårdcentral ger mig obehagsrysningar bara jag ser henne… Bara en tanke, du måste inte lyssna på mig :)

Mitt negativa idag: Jobbet. Stressen. Cykeln. Osäkerheten med en vän. Mammas ostöd på mina framtidsplaner. Värmen. Knäna. Mardömshjärnan.

Annons:
ks172
6/7/16, 8:25 PM
#161

#160 Jag har gått till psykologer men har aldrig klickat med någon =/ jag har provat flera olika mediciner i minst ett år men det gjorde bara värre. Det som jag bara saknar är stöd från min familj att det är typ okej å må dåligt och få berätta hur man mår men de förstår inte ändå, jag har juh sagt till de vad jag vill att de ska få lyssna på mig men det vill de inte. Min enda psykolog just nu e min pojkvän och han förstår mig och respekterar mig, han är mer positiv än vad jag är och ger idéer men det är svårt när depressionen slår en helt oväntat, jag e inte så bra på å förklara men allting löser sig till slut =)


RödPanda
6/7/16, 8:37 PM
#162

#161 Okej, jag förstår… Och "slår en helt oväntat" känner jag verkligen igen! Sluta aldrig försöka, alla är värda att må bättre :)

RödPanda
6/7/16, 8:46 PM
#163

Varför är mina grannar kvällspigga och högljudda när jag är trött och har huvudvärk? Grr…

[Mia-67]
6/15/16, 9:09 PM
#164

Lyckades med konstycket att sätta ett fiskben precis på fel ställe i halsen i fredags, den verkar inte släppt däremot har jag börjat få väldigt ont i halsen, svårt att svälja o rösten bär inte längre :(. Summa kardemumma: heldag på sjukan, kamera i halen, nålstick (som  jag hatar) kontraströntgen o… operationsbordet i morgon…

Skorpion76
6/16/16, 6:55 AM
#165

Titta i inboxen nu!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Mia-67]
6/16/16, 8:06 PM
#166

Åh, tack! Det värmer verkligen! Blomma

RödPanda
6/19/16, 10:28 PM
#167

Det är svårt att ha en vän som mår dåligt. Jag backar och väntar och finns. Långt här borta, men jag finns. Mitt hjärta går sönder av att se honom såhär… (men känner mig glad att jag inte får allt-bra-fasaden)

Annons:
Goagubben94
6/20/16, 4:46 PM
#168

Jag är så ledsen över att ha tappat kontakten mef en jag träffade på HappyPancake, hon började med att skriva konstiga saker till mig efter att jag var på ett Beachparty i Special Olympics Games 2016, hon skrev att det är så extremt jobbigt att jag är så seg på och svara, men man kan inte svara direkt, sen så började hon med en massa saker och skyller ifrån sig på ett och annat sätt :'( :'( Jag har träffat henne i verkligheten och hon var väldigt trevlig

Skorpion76
6/21/16, 2:58 PM
#169

#168 Oj jösses!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

RödPanda
6/22/16, 12:31 PM
#170

Är ungefär tio gånger mer ljudkänslig än vad jag brukar vara idag… Det är inte bra, det är ett tecken på att något är fel. Men vad?

Skorpion76
6/23/16, 6:56 AM
#171

Titta i inboxen nu!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Blanksteg
6/24/16, 12:09 PM
#172

Stör mig på att jag stör mig så mycket på andra människor. Människor som pratar för mycket, som upprepar sig ofta, som argumenterar helt ologiskt och dåligt, som står i vägen, som pratar för högt, som skrattar så högt att man får ont i öronen, som bara pratar om ytliga och meningslösa saker, och så vidare.

Aeria
7/22/16, 8:20 PM
#173

Känner mig så himla ensam, arg och ledsen just idag. Fundera på hur livet blev såhär. Jag som alltid haft vänner och bästisar har idag bara en människa att ringa till om jag vill ut och umgås. Värst av allt är att jag inte vet hur jag ska ta mig ur den här situationen heller. Tänk om det kommer vara såhär nu resten av livet. Ett liv spenderat i uttråkan utan nära vänner. Fyfan!

Blanksteg
7/24/16, 12:08 AM
#174

Nu har jag lyckats träffa ännu en kille som vägrar kondom, trots att vi bara är kk:s. Orkar inte ta denna diskussion igen. Blir så less!

Annons:
skytten02
8/3/16, 10:10 PM
#175

Jag har bråkat väldigt mycket  med mina bästavänner och nu är vi sams men det finns en tjej vi kan kalla henne Smör, Smör sa till mig att jag var så vrickad och äcklig patetisk och att ingen ville va vän med mig sen kom min syster hem och hon är alltid så elak till mig så hon bara lade salt i såret om vi kan säga så men asså nu ligger jag i min säng och lyssnar på en "deep" spellista på spotify och bara vill försvinna för jag vill ju inte vara ledsen men jag kan inte göra något. Jag är ett kontrollfreak utan någon kontroll. Sen så har jag sånt extremt dåligt självförtroende i allt så jag bara vet inte, och jag är verkligen inte den som ber om hjälp och vill inte göra det, eller inte till någon jag känner för jag litar knappt på dem i min omgivning så snälla hjälp.

Chica89
9/13/16, 6:14 PM
#176

Arbetslös, fattig, fet, ensam, ful och deprimerad.  Jag är less på livet.

SnowFalling
9/18/16, 12:07 PM
#177

seså, upp med hakan :)

Skorpion76
9/18/16, 12:21 PM
#178

Jag känner mig  väldigt ensam just nu. Jag skulle vilja starta ett diskussionsforum me programvaran phpBB, men ingen förstår vad jag menar och är beredd att hjälpa mig. Jag saknar verkligen den sortens forum av hela mitt hjärta, men  det enda svaret jag får är att det inte är lönt att starta ett sådant forum. Det är ingen som bryr sig om dem längre. 
http://phpbb.se/forum/


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Linn Is The New
10/6/16, 3:57 PM
#179

Jag får inte gå på extra engelska, so eller svenska lektioner för skolan tycker jag är för smart. Förlåt, ska bete mig som en IQ befriad människa då.  Ska även tvingas ut på IQ test snart, jag orkar inte. Kan jag inte få ta dom där lektionerna iaf då? Tydligen inte.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: