Annons:
Etiketttips-råd
Läst 3087 ggr
johanna halberg
1/12/14, 2:29 PM

har svårt att skaffa kompisar i skolan!!!!!

Hej 🙂

jag har börjat en ny skola i sommars. Utanför skolan har jag inte svårt att skaffa kompisar. Jag känner mig mig utanför och lite ensam. Jag vågar att komma fram och att prata. Det är en grupp jag brukar vara med, det är inte alltid jag brukar vara med dom, ibland känns det som att de tycker det är jobbigt att jag är med dom. Jag är inte mig själv där. När jag känner mig utanför är när andra fnissar hänger på varandra. Jag vågar inte vara det, får så mycket hinder och ångest då. Det är ingen som väntar på, det är alltid jag som väntar på dom andra. Det är ingen som brys sig om mig. På rasterna så är det många som springer runt, jag tycker det är jobbigt att följa efter😕 När de finnisar och sånt, då brukar jag bara kolla på eller kolla på mobilen eller gå omkring. Jag vill vara med….men jag vågar inte, vad ska jag göra?!! 

Det känns som att jag vill prata med min lärare att han ska prata med tjejerna i min klass att jag inte trivs så bra där. Vad tycker ni?

Många säger att det tar tid, jag orkar inte vänta. Jag har en fråga tycker du att jag ska till fritidsgården?

 Jag har inte så många kompisar i skolan. Så jag känner mig osäker om jag ska ditt, jag vet inte om det kommer att hända dåliga saker där. Kan inte du ge tips på hur skolan kan bygga upp min självförtroende och minska utanförheten.

Annons:
Dorisvovven
1/13/14, 1:10 AM
#1

Åh, jag vet själv hur svårt sånt här är och jag önskar att jag kunde hjälpa dig mer än vad jag kan.

Hur upplever du själv att det ligger till med ditt självförtroende? Tycker du att du har bra självförtroende och tycker om dig själv?

Vilken klass går du i? Hur många är ni i den klassen? Finns det andra som du tycker verkar ensamma i din klass?

Har ni någon skolkurator eller skolsköterska på skolan som du skulle kunna prata med? Jag tycker att du ska prata med din lärare men även med skolkurator om sådan finns, annars skolsköterskan.

Du ska självklart inte behöva känna att du inte kan vara dig själv, man ska alltid kunna vara den man är, även om man kanske inte vet helt vem den personen är.

Men jag vill som sagt gärna veta hur du uppfattar ditt självförtroende och hur du ser på dig själv.

Många kramar! Blomma

[T-Johan]
1/13/14, 8:23 AM
#2

Kolla detta!

Klicka på trädet, so startar videon.

http://www.jw.org/sv/bibelns-praktiska-v%C3%A4rde/familjen/ton%C3%A5ringar/tips-p%C3%A5-tavlan/vad-%C3%A4r-en-riktig-v%C3%A4n/

Det bästa av allt som är bra.

johanna halberg
1/13/14, 5:14 PM
#3

Jag har bättre självförtroende när jag är utanför skolan, när jag är i skolan är det svårt att vara mig själv. Ibland kan det hända att jag vågar busa lite eller skoja lite. Jag har inte svårt att skaffa kompisar utanför skolan, men i skolan har jag det:( jag vet inte om jag gillar mig….

Jag går i 7an. Jag tror att är 26 ungefär i min klass. Det finns inte så många som verkar ensamma. Ja, jag har en skolkurator och skolsköterska. jag pratat med dom. när jag är mig själv så är jag busig, omtänksam, skojar mycket, snäll och gillar att överdriva ibland :)

 tycker du att jag säga till min lärare att han ska prata med tjejerna i min klass att jag inte trivs så bra där?tror du att det kommer att gå bra då?

johanna halberg
1/13/14, 7:41 PM
Upp till toppen
Annons: