Annons:
Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 3852 ggr
Jess89
2013-09-14 05:58

God morgon

God morgon alla! Fredagsnatten bjöd inte på mycket sömn och nu börjar jag ge upp med att sova mer. Istället passar jag på och slänga in ett inlägg här innan hundarna ska rastas. Vad har du för planer för dagen?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Mrs Me
2013-09-14 07:47
#1

God morgon.

Uppe med tuppen här också men har halkat runt länge på olika sidor på nätet innan jag kom hit. Lite orolig sömn här med (som så ofta). I går kväll kom katten in med en liten mus som slank iväg in under diskmaskinen. Så onödigt. Riggade fälla och har väl undermedvetet hoppats på att höra den smälla igen under natten men nej, ingen fångst än.

I dag blir det en tur på loppis. Kul, så spännande man vet aldrig vad som dyker upp. Dimmigt som bara den nu men ganska höstmysigt faktiskt. funderar just nu på vad det skall bli för mat i dag, läge att ta något ur frysen kanske.

Ha så gott hälsar Mrs Me

Jess89
2013-09-14 07:52
#2

#1 låter härligt! Något speciellt du är ute efter på loppisen? Av någon anledning har jag problem med att sova borta och lyckades bara få 2-3 timmars sömn. Väljer att inte sova för att förhoppningsvis Kunna sova natten till söndag.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Raija Danielsson
2013-09-14 08:26
#3

God morgon

Jag väntar på kärt besök. Dom kommer tidig förmiddag och stannar sen till sent på söndag. Så glad jag är för dessa vänner, synd bara att det är någon timmes resa mellan oss.Vi ses ju inte så ofta som jag skulle vilja. Dom är ju två och har väl inte samma behov som jag har. Så jag passar på att ha trevligt när vi väl träffas.

Det är inte bara jag som blir glad när dom kommer. Mina hundar kommer att bli överlyckliga när dom dyker upp.

Raija

[T-Johan]
2013-09-14 09:24
#4

Godmorgon på Er! Själv somnade jag kl 8 igår. Och slog upp dom blå vid 7 tiden. Nä… Inte av egen kraft utan med hjälp av piller. Idag ska jag laga "urbenade" revbens- spjäll. Jag har lagt den i marinad över natten. Det är så praktisk att laga mycket mat, för då finns det alltid något att ta fram. I min ungdom drack jag alltid en drink till helgmiddagen, gin och tonic. Så jag köpet en flaska gin för någon vecka sedan. En fyra är lagom, dessutom ska kininet förebygga malaria, och det är ju inte heller fel. Så står läsning på schemat och titta på veckans dokumentärer på SVT Play. Det får gärna vräka ner regn för jag sätter inte min fot utanför dörren idag.

Pelle Långlös
2013-09-14 10:59
#5

Godmorgon alles.

Jag har varit och plockat stenar och kom just hem. Blev en hel del. Dessa stenar skall jag måla på sen. Med mina barn förstås. 😃 Hoppas kunna få fina julklappar som barnen kan ge bort.

Ikväll blir det kräftskiva och årsmöte.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
2013-09-14 14:57
#6

Det låter kul Ylva. Hoppas årsmötets formella del blir kort så ni kan ta Er an kräftorna. Akta dig för nubben bara. Den brukar inte lira bra ihop med mediciner. Kör hårt Ylva!

Annons:
bamse6311
2013-09-14 18:07
#7

Var som vanligt uppe vid 05:30 tiden.

Tyvärr så är det ju inte riktiga "morgon-nyhets-program" var sig på Svt1 eller Tv4 när det är lördag och söndag.

På vardagar startar ju alltid dessa klockan 06 och jag zappar mellan dessa två och ser de inslag som jag tycker verkar bra.

Inslagen handlar ju ofta om dagsaktuella ämnen och jag vill gärna hänga med vad som händer runt om i världen och höra hur det kommenteras.

Nåväl och hur som helst.

Här har egentligen inte hänt ett dyft idag.

Äldsta sonen ringde vid lunchtiden och meddelade att han inte kunde komma på fika under eftermiddagen som vi bestämt utan att det fick bli imorgon.

Jag gick och lade mig istället och sov fyra timmar.

Sitter just nu vid datorn och ytterdörren till loftgången öppen så att jag dels får in syre och dels hör människor ute.

Skall strax ta en sväng till Willys och se om dom har kvar färsk hel kyckling, blev sugen på det som kvällsmåltid.

Hade jag bara haft ekonomi till det så skulle jag även gått in på lokala puben/pizzerian för en eller två öl när jag ända är på Willys som ligger rakt över men plånboken tillåter inte det.

Ikväll blir det således ugnsstekt kyckling med potatis, sås och grönsaker som sällskap vid tv:n.

Trevlig kväll önskar jag er alla.

Bästa hälsningar,
Bertil

Pelle Långlös
2013-09-14 21:52
#8

T-Johan: Mötet blev nästan 2 timmar långt. Pust! Sen blev det kräftor och annat gott. Fick avvika kl 22 så jag hann med bussen hem. Sista bussen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jess89
2013-09-14 23:44
#9

Låter som att de flesta har haft en bra dag. Själv hoppas jag på en natt med lite mer sömn. Iof somnade jag i soffan och sov ytligare 3 timmar, något som verkligen behövdes. Ser fram emot hemförden i morgon :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[T-Johan]
2013-09-15 07:32
#10

Ylva@ Kul Ylva att du kan få lite guldkant på tillvaron. Vi behöver det för att orka med livets påfrestningar. Jess@ En tupplur på soffan är 'dom ensammas privilegium'. Sen har jag hört att man blir både vacker och intelligent av en tupplur, just på soffan och mitt på dan.

Upp till toppen
Annons: