Annons:
Etikettdikter-poesi
Läst 3423 ggr
[haku]
6/10/13, 8:10 PM

Kan inte sluta gråta...

Jag försöker nå ut men det blir bara värre

Varje gång jag pratar om ensamhet möts jag av hårdhet

Hela svenska samhället verkar bli allt kallare

Eller kanske har det alltid varit det?

Vet inte vart jag ska ta vägen

Och hälsan är så dålig

När den är bättre så försöker jag skapa vänskap

Sen blir jag värre igen och alla försvinner

Ingen orkar med en som är sjuk

Alla har fullt upp med sitt

Men ja, det är säkert mitt fel trots allt

Jag orkar inte längre

Jag vet inte vad jag ska göra

Det spelar nog ändå ingen roll…

Annons:
bamse6311
6/11/13, 3:57 AM
#1

@haku

Har skrivit dig i en annan tråd innan jag såg den här tråden.

Med tanke på din rubrik i den här tråden haku så kan jag säga att du inte är ensam om att gråta och att det absolut INTE är något fel i att gråta.

Även om det är fem år sedan "hon" dog så gråter jag också ganska ofta även om det blir allt längre medan gångerna.

Ibland så måste jag bara sitta och lyssna på "vår låt" och skall jag vara ärlig så gråter jag som ett djur medan tårarna rinner i stora strider längs mina kinder medan jag spelar den här låten om och om och om igen.

Att hon gick bort har jag för länge sedan bearbetat på det sätt att jag accepterat det och att det inte finns något annat att välja på.

Ibland så undrar jag i mitt stilla sinne varför jag plågar mig själv med att då och då spela hennes och min låt om och om igen medan jag sitter där och gråter.

Jo, det är helt enkelt att det är som så att det är en "ventil" och när jag suttit där och gråtit ett par timmar så kan jag gå till den lokala puben & pizzerian och ta en öl.

Naturligvis är det inte varje gång som jag går till puben/pizzerian men då har liksom ventilen släppt och jag kan sitta där och filosofera medan jag tittar på andra människor.

Det är INTE ditt fel haku det som du känner och det är klar att du orkar! Allt spelar en roll haku och visst skall du klara det här!

Här på Ensamhet är vi många att dela sina känslor och innersta tankar med.

Hör gärna av dig hur mycket du är vill haku och det går bra med pm.

Avslutar med en video till låten som jag brukar sitta och gråta till.

Inte bara Bästa utan även Finaste hälsningar,
Bertil

[haku]
6/11/13, 11:47 AM
#2

Tack Bertil <3 det värmer att du säger så…

Jag tror man gärna vill minnas de man älskar även om det gör ont…

tack för låten med… den var fin, hade aldrig hört den :)

ha det gott

Upp till toppen
Annons: