Annons:
Etikettbytes-säljes-och-sökes
Läst 59703 ggr
PiganX
2013-01-30 21:58

SÖKER DU VÄNNER?

Här är det tänkt att man kanske kan berätta lite om sig själv, hur man är som person och vad man har för intressen. På slutet kan du skriva om det är IRL-vänner du söker eller om det är någon att skriva brev/maila med. Glad Hittar man nån man har lust att kontakta så gör man det via PM, andra kommentarer tas bort (om det inte är frågor till mig dvs). Det är för att hålla tråden enkel.

Påminner dock om att det inte är smart att lämna ut nummer eller adress hur som helst, ska ni göra det så ta det helst via PM.

  • Redigerat 2021-04-12 16:57 av Niklas
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[melinih]
2013-02-08 14:07
#5

Hej! Jag är snart 20 år gammal och är en lugn och omtänksam tjej. Älskar djur och musik, det är mina två stora intressen. Skriver egen musik och älskar att sjunga. Det skulle vara kul att hitta någon liksinnad, som inte bara vill festa hela tiden utan kan kolla film, gå på bio, gå och bowla, spela musik tillsammans, och som också älskar djur. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
PiganX
2013-02-15 14:56
#7

Jag påminner om att vi inte kontaktar varandra i själva trådarna, för att underlätta allting. Annars blir det krångligt att läsa vilka som söker vänner. Jag tar bort andra kommentarer, och hänvisar till PM-funktionen istället om ni vill kontakta varandra! 🙂

JenniferFahlander
2013-02-20 17:13
#8

Jag heter Jennifer och har precis fyllt 20 år, mina intressen är hundar men nu har ja just lämnat bort min sibirien husky som jag hade pga att jag snart ska ha barn om ca 3 v, jag älskar också att spela gitarr som jag gjort i ca 5 år sjunger gör jag också och skriver egen musik, på sommaren vill jag gärna vara ute och röra på mej typ spela fotboll, volleyboll eller dra ner till sjön och ta ett dopp,

Jag har svårt för att sitta still jag vill gärna ha något att göra fast ibland kan det vara skönt att ta det lungt framför tvn o på vintern vill jag helst vara inne om jag inte har någon att ta en promenad med osv,

Jag bor i Dalarna o har precis flyttat hit från värmland/Närke men eftersom min släkt bor där så är jag där minst 1 gång i månaden, De vore kul o lära känna någon ny i närheten av dalarna,närke och värmland, men ja har absolut inga problem o lära känna någon annan som inte bor i dom här trakterna som jag skrivit, Vill helst prata via Mail till en början iallafall sen får vi se vad de blir :)

Dustmonkey
2013-03-03 23:00
#9

Hej! Såg nyligen denna grupp och vad glad jag blev!

Hej en chilensk tjej på snart 23 år och skulle vilja hitta nya vänner eftersom dom som jag känner har glidit ifrån mig eller jag har valt att säga upp kontakten pga olika motiv ex visat sig vara falska. 

Jag har svårt att dra ut från hemmet om inte det gäller att festa ,vilket är ganska tragiskt egentligen men det är väl mest pga att jag är mest aktiv på natten/kväll. Jag älskar djur men inte heller ingen fanatiker. Jag håller på med fiskar för tillfället.  Jag är inte så mycket för att dra ut och shoppa , de typiska tjejgrejer. Jag vill testa något nytt. Lämna denna skal jag lever i. Jag bor med min sambo som jag älskar.

Jag gillar att dansa ( latino danser såsom salsa, bachata etc ) men kan tänka mig att testa något nytt. Jag tittar inte så mycket på teve så jag hänger inte riktig med på dagens serier osv. Däremot gillar jag family guy och deras humor.

Jag vet inte vad mer jag kan berätta? Jag är en glad tjej när deppen inte har tagit över. Det dåliga är att jag kan upprepa mig själv vilket folk tycker det är jobbigt. Jag röker då och då ( vanlig cigg ). Bor ute i Rågsved. Jobbar väldig konstiga tider men har tid för att umgås. Jag gillar att utforska och är inte så rädd ( med rätta personer ) att testa nya grejer :D däremot något som jag inte gillar är indisk mat och jag älskar sushi :)

Så vill du ha en konstig kompis, så finns jag här <3

La vida es hermosa cuando tienes motivo para sonrier y sentirte feliz <3

Josse5233
2013-03-05 19:30
#10

Hej! :) Jag heter Josefin och jag är 16 år (blir 17 år till sommaren). 
Jag älskar djur, musik och träning. Älskar att sjunga och är hundägare, sköldpaddsägare och chinchillaägare. :) Tycker om att dansa och springer, åker längdskidor och cyklar då och då. :)

Ha en trevlig dag! 

Lizzie370
2013-03-20 08:59
#11

Hej på Er alla!
Jag är en kvinna på 42 år och jag känner mig väldigt ensam… Jag har i alla år haft ett brett kontaktnät, men det tog slut i och med min flytt :( Jag flyttade för snart 3 år sedan från en mindre stad i södra Norrland till en mindre ort i Västmanland. Det var kärleken som förde mig hit :) Tyvärr är det som så att "alla känner alla" här, sedan barnsben och det är väldigt svårt att komma in i gemenskapen. Trots att jag verkligen försökt! Min son är aktiv inom olika idrotter, men de andra föräldrarna tycks liksom inte se mig :( Jag är just nu arbetslös också, vilket gör att jag inte har några kollegor att prata med under dagarna heller… Så det blir mycket datatid för min del. Skulle väldigt gärna vilja träffa nya vänner! Jag gillar naturen, gå på promenader, gå på bio, ta en fika… Öppen för förslag :) Kram på er!

Denna kommentar har tagits bort.
[Esme11]
2013-03-28 16:15
#13

Hej! Blev superglad när jag såg denna tråd :-) Jag är en tjej på 26år som tyvärr inte har nåra nära vänner. Jag bor ca 3mil utanför växjö tillsammans med min sambo, vår dotter, 1hund, 3 kaniner, 2 marsvin och diverse dammråttor :-) Jag är oftast glad och positiv, men många uppfattar mig nog som konstig och udda :/ Är ganska blyg och pga diverse händelser är det svårt för mig att släppa människor inpå. Har flyttat runt ganska mycket och där vi bor nu är det jättesvårt att skaffa sig nya vänner eftersom alla känner alla.. Vill i första hand ha "skrivvänner", men det vore självklart kul med nån IRL vän också :-) Hör gärna av er :-) Mvh Therese

Annons:
Jess89
2013-04-01 22:23
#14

Hej alla glada! 🙂

Här är en tjej på 23 år som bor i Norrköping. Jag gillar att fota, hålla på med webbdesign, umgås med djur och vänner(de få som jag har). Är lite petig med vilka jag umgås med på grund av olika anledningar. Till en början är jag lite blyg, men släpper när jag har lärt känna människor. Förövrigt är jag snäll, omtänksam(lite för mycket ibland), trevlig och djurgalen.

Är i första hand ute efter mailkontakter.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Denna kommentar har tagits bort.
[typellisch]
2013-04-23 19:07
#16

Jag ger det ett försök :).

Heter Ellen och är snart 23 år, bosatt i Södertälje. Vill gärna hitta någon att spendera dagarna med.. nu när det är vår och snart sommar är jag några timmar i skogen med min hund och hon är väl mitt största intresse idag.
Hundar, naturen, film, böcker, hemmakvällar är väl det jag ''sysslar'' med, hehe. Är ingen fest-tjej, ingen mode-tjej, sminkar mig sällan och bryr mig inte mycket om utsidan så som jag en gång gjorde. Hel och ren är det jag utgår efter nu för tiden.

Har haft problem med vänner. Alltid stött på falska människor som utnyttjar, mobbar, ljuger, är respektlösa och sådana som helt enkelt tar all sin energi ifrån en. Så vill gärna börja lära känna nya, bättre människor med både fötterna på jorden som är sanna, ärliga, respektfulla och snälla!

Hoppas jag hittar någon :). Om du/ni har hund eller inte spelar ingen roll, bara man har förstående över mitt liv som hundägare så att säga.

elle_tusse
2013-04-26 19:41
#17

Hej ja e en tjej som är 16 bor på ekerö, strax utanför sthlm. Har 3 kaniner o 2 marsvin. Jag älskar att vara med djuren, kolla på film o vara borta från hemmet. Har inte så många vänner, e ganska reserverad

Hallonkatten
2013-05-06 08:24
#18

Hej!

Jag är en kvinnlig student i Linköping, men är inte så aktiv i studentlivet. Gillar mer att vara hemma, ta promenader, se på film, lyssna på radio, läsa med mer. Sjunger i kör och lite på egen hand. Vetenskap är jätteroligt! 

Här, en dikt:

Djur är fina
rymden likaså.
Är mina intressen dina
kan det bli vi två.

Trots att jag kommer från en trygg familj och har pojkvän kan jag känna mig så djupt ensam. Inga känslor av att vara värdelös eller liknande, bara en stark ensamhet och längtan. Däremot ser jag mig som lite introvert, så jag har en inre konflikt där.

Jag skulle gärna ha mailkontakt först, då jag kan känna en social press att vara superintressant, le hela tiden och alltid säga "smarta" saker IRL.

Men jag skulle gärna träffas också, kanske några stycken på ett fik, eller vid en picknick. Om vi är fler blir inte pressen lika stor på var och en.

Vänliga hälsningar Hallonkatten

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Junijuli]1
2013-05-25 23:07
#24

Hej! Jag är snart 25 år och bor i Märsta, har pojkvän och djur som jag älskar mycket men inga vänner. Känner mig väldigt ensam och uttråkad ofta då jag hellre gör saker tillsammans med någon! Gärna en tjejkompis då det är de jag saknar mest. Fika, bio, sitta i stan och glo på folk eller bara snacka skit på balkongen är typ sånt jag gillar. Man måste inte bo nära mig :-) Pma gärna! Är inte här jätteofta men ska försöka hålla koll!

jolenelarsson
2013-05-30 21:09
#25

Hej!

Jag är en  tjej som snart fyller 30 år. Jag bor i Finspång med min man och våra två barn, samt två hästar och en tokig kanin🙂

Jag har en vän, som bor långt bort och vi träffas några gånger per år, annars har jag ingen. 

Jag är just nu föräldraledig med minstingen som är 1 år, annars är jag förskollärare.

På "fritiden" (haha, just nu är det bara fritid) så är det stallet som gäller, men jag gillar även bugg. Tycker det mesta är roligt…åtminstone en gång😉 

Söker nya vänner att göra vad som med. Jag är inte särskilt blyg, men är inte den som måste synas och höras hela tiden. Jag är sällan ledsen eller "nere", utan glad och energisk. Har ingen koll på (läs intresse av) tv-kändisar eller idol-vinnare. 

Min nya vän ska vara precis som mig, eller helt tvärsemot, eller någon blandning….👋

Tänkaren
2013-06-06 17:08
#26

Trasig kille söker nya vänner.

Jag är en kille i 40 års åldern och är rätt blyg ibland,

men inte via nätet. Jag har inte haft någon fysisk

kontakt med någon tjej i verkligheten utan bara över

nätet. Jag har autismspektrumstörning, lite fobier, OCD,

och har social fobi. Jag är rätt ensam och undviker jobbiga

situationer. Tyvärr är ju det mesta jobbigt. Jag upplever

livet som rätt jobbigt och är rädd för att leva, hur jag ska

klara mig och hur saker ska gå. Jag förstår inte livet typ.

Jag är förtidspensionerad och har gått på antidepressiv

medicin tidigare. Eftersom jag inte är diagnosticerad med

(trolig) Aspergers får jag inte stöd enligt LSS vilket jag

hade varit hjälpt av. Den enda diagnosen jag har på papper är OCD.

Jag har väldigt dåligt med ork och energi, annars kanske jag

hade försökt bli utredd och få skriftligt på Aspergers t.ex.

Jag hoppas lite på att tröffa någon som liksom jag behöver

någon att snacka med ibland, text eller Skype. Någon som

är intelligent men lite 'knäpp', 'trasig'….ensam….också med ett

behov av att dela lite värme när man känner sig ensam och rädd.

Rädsla och ångest kryper sig på ibland och det kan kännas som

en övermäktig press att bara vara liksom.

Jag gillar att tänka och drömma…och fantisera. Det är så mycket

bättre än verkligheten. Och jag tänker mycket om sex även om jag

inte gjort så mycket. Sex är bra som ångestdämpande tycker jag.

Givetvis är vi bägge fördomsfria med ålder, ras, religion, sexuella

behov, rädslor och annat. Jag räknar inte med att du finns, men

om jag inte försöker så lär du ju inte svara iaf.

Du behöver inte vara jättetrasig, men det underlättar nog om

du är lite. Det jag vill ha sagt är att jag inte blir så lätt chockad iaf!

De viktigaste egenskaperna tycker jag ärlighet och nyfikenhet är.

Du måste vara ärlig och pålitlig.  Och lite ivrig kanske, för vi orkar

nog inte spendera åratal på att lära känna varandra!

Om du känner dig dragen till att svara så är det nog rätt, men om

du känner dig tveksam är det kanske inte. I vilket fall, tack om du

orkade läsa igenom detta.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Tänkaren
2013-06-11 08:02
#29

GoldaGolda, vad 17 var det där? Så där kan du inte göra. Det där var i princip mitt inlägg rakt av. Det framgår inte ens om du är man eller kvinna, och du har väl knappast inte exakt mina problem och tankar va?

[T-Johan]
2013-06-15 10:43
#30

Tänkarn, tat lugnt. Det brukar ordna sig med tiden. Det kan vara allt från ett misstag till ett "busstreck".

Tänkaren
2013-06-15 14:33
#31

Det är väl knappast inte ett misstag när personen har börjat byta ut några ord här och där för att sedan låta all text vara kvar oförändrat efter det?  Jag tycker det är respektlöst och oförskämt att göra så. Jag spenderade en god stund med att skriva ner det där. Jag hoppades åtminstone på en reaktion ifrån personen men icke.  Nu när jag kollar i tråden ser jag inte inlägget längre så jag antar att Felicia också såg det och städade bort det helt enkelt.  Tack Felicia   =)

Och för övrigt T-Johan så tog jag det väl rätt lugnt?

[T-Johan]
2013-06-15 17:40
#32

Ja det är bara att du har "is i magen" och tar ett snack med Felicia. Hon har 100-koll på Ensamhet.

Jess89
2013-06-15 17:46
#33

#31
Inläggen är borttagna och jag tycker inte att det är ett okej beteende från person som kopierade ditt inlägg. Jag hoppas att vi ska slippa mer problem med personen som skrev inlägget. Bra att du tog det på ett bra sätt, så inte situationen blev värre än vad den var.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Tänkaren
2013-06-15 21:28
#34

Tack för hjälpen. Jag hoppas också alla ska slippa sånt.

Annons:
ChristianK
2013-06-19 22:46
#35

Hej!

Jag är en kille på 28 år, bor själv på en mindre ort i Västmanland. Har en barndomsvän som jag umgås med ibland, annars har jag inte många vänliga själar i mitt liv. Jag går till gymmet rätt ofta numera, går långa promenader, för att bli starkare psykiskt och fysiskt. "Become the strongest version of yourself" som en viss man säger..jag försöker följa den filosofin nu. Jag har ersatt den ångestdämpande medicin jag knaprade tills nyligen, med träning istället. Även fast jag vacklar ibland och mår dåligt psykiskt, så är jag fast besluten om att försöka må bättre på naturlig väg.

Och nya trevliga bekantskaper är en stor del i att må bättre, eller hur? :) Jag är väldigt bred i mina intressen..kanske för bred? Haha..jag gillar det mesta som andra brukar gilla.. musik, film, tv-serier, datanörderi. Jag kan sitta rätt ofta och spåna på kreativa saker jag vill göra till hemmet, som en egengjord tavla el nåt annat häftigt. Jag dras till sporter där det går undan, som motorsport t.ex. Älskar att köra snabba bilar/gokart/cross el vad det nu kan vara när tillfälle ges. Inget jag äger själv dock i nuläget.

Jag sitter hemma själv mycket, och känner ett starkt behov av att hitta på saker med andra människor..gå på en konsert, sitta i gräset och smaska på en glass, prata om livet..vadsomhelst.

Så IRL-vänner hade varit kul, snackar gärna på nätet också. 

Ha det fint / Christian

Hurris
2013-07-14 21:45
#36

Hejhopp. Jag är en tjej som nyligen blivit 20 år och som äntligen lyckades ta studenten nu i juni. Har haft ganska svår social fobi och dessutom varit deprimerad under större delar av mina tonår.. Men under det senaste året har jag kommit ur det där allt mer, då har jag ju dock inte så många vänner idag. Är även arbetslös så dagarna blir ännu tommare av att inte ha något att göra eller någon att vara med.

Söker kontakter över hela landet, ålder och kön kvittar. Alltid kul att ha någon att chatta/maila/sms med :) För eventuell träff är det bäst att du bor inom Sthlms län. Skriiiiiv vetja! jag svarar alla.

monstermash
2013-07-15 21:17
#37

Hej, jag heter Louise och är 18 år gammal. Jag är en social person som studerar djurvård, driver två iFokus forum samt fotograferar mycket. Jag älskar djur, framför allt hundar och djur så är man djurintresserad har man redan pluspoäng hos mig! Tycker om att diskutera olika ämnen och har fått höra från många vänner att jag är väldigt enkel att prata med om allting, samt att jag är väldigt frispråklig. Jag säger verkligen vad jag tycker och tänker. :) Är en typisk tomboy, föredrar t-shirt och jeans framför klänningar, tycker bilar & motorsport är intressant, tittar mer än gärna på hockey och liknande. Dock har jag inga problem med tjejiga tjejer, så länge de har förståelse att det inte är min grej.

Jag söker främst sms/kik/chattkompisar att prata med runt om i landet, i alla åldrar. Kan även tänka mig att träffas IRL om allting klickar mellan oss!

Behöver du en kompis du kan nå 24/7 och prata med allting, inte bara det positiva utan även det negativa, så är det bara att höra av sig till mig! Jag har haft depressioner regelbundet i flera år, har panikångest, OCD (tvångstankar) och ångest. Dessutom ska jag ev. utredas för asperger och borderline. Har erfarenhet av många fler diagnoser också.

OccultumLapidem
2013-07-21 15:53
#38

Jag är 24år, bor i Solna och studerar på vuxengymnasium för stunden. 

Är halvt svensk halvt italiensk, och född och uppväxt i Italien, ett land där jag aldrig trivits. Dock hade jag tur att, med morsans och släktingars hjälp, kunna flytta hit och börja om på nytt, för 2 år sen.

Har sedan dess bott i Solna och har haft/har än idag svårt att hitta vänner. De få jag har, har tidsförhinder och annat strul från båda sidorna gjort så vi inte träffas särskilt ofta. 

Jag är egentligen en väldigt utåtriktad och social person, trots ensamheten som jag ständigt, även bland folk ibland, känner. 

Mina intressen är många, och några av de är att skriva, läsa böcker, måla och rita, musik (tycker om många genrer, men synth, EBM, 70-tals-punk och progg är några favoriter), film och bio, psykologi och människan i allmänhet, djur (speciellt katter :D), att vandra i skogen, och mycket annat. Jag är även politiskt engagerad (marxist-leninist) och jobbar då och då som volontär på ett kattstall. 

Älskar att diskutera allt mellan himmel och jord, finner att barnslig/udda humor och att skratta mig till kvävning med en lika galen person är bland det underbaraste som finns, långa promenader i sol eller regn, biobesök, danskvällar ute på klubbar och mysiga filmkvällar, det är mycket man kan göra för att ha kul, och ändå krävs det så lite. 

Om detta kan vara något för någon här, så tveka inte att pm:a.

OccultumLapidem
2013-07-21 16:00
#39

Glömde säga att jag främst söker vänner att ha kontakt med IRL. Men även den som hellre vill mailväxla är välkommen :) Och, just det, en annan sak! Jag har ADHD. Just for påpeking :D

Gulli73
2013-07-25 12:00
#40

Hej jag är en kvinna på snart 40år som har diagnosen borderline och jag söker mail/chattvänner att  diskutera det mesta här i livet med.

Är bosatt i Jämtland så om det finns nån häruppe som önskar kontakt så vore det extra trevlig då man ev kan ses med.

Har stort djurintresse och har både en hund och en katt.Ii övrigt så gillar jag att se på film,lyssna på musik,chatta ,läsa böcker m.m

sindrie
2013-07-28 20:06
#41

Hej! (23-årig tjej från nordöstra Skåne.)
Tänk om man kunde hitta någon att snacka med.. Om vad som helst. Gärna någon som vet vad det innebär, att vara sin egens värsta fiende och att leva med psykisk sjukdom.
Men helst också någon som lika gärna kan snacka om något mer lättsmält emellanåt. Hade velat prata med någon som både kan sänka garden och vågar vara sårbar när det behövs, men som också kan vara enkel och jordnära och skämta om både det alldagliga & allvarliga.

Kön, ålder och såna saker spelar mindre roll. Bara du är ärlig och inte dömer andra. Resten handlar om personkemi antar jag.

 Skicka snälla du ett PM ifall du känner dig träffad? :)

Annons:
Calcifer
2013-08-09 03:14
#42

Yo.

Jag heter Bella och jag är rolig. Jag är 25 år gammal och flyttar till Japan i september. Jag söker alltså inte IRL vänner, meeen råkar ni bo i Tokyo kan vi ju gå och fika på ett kattkafé, eller? ;)

Jag älskar att skriva och läsa. Jag sjunger mycket. Är filmtokig och gråter som en övergiven igelkott på motorvägen när mina favoritkaraktärer dör i både böcker, filmer och serier. Våga sörja fiktiva karaktärer! Eller nåt åt det hållet… Jag har både bra och dålig humor, talar sarkasm som ett "second language" är ofantligt bra på engelska, har bott i Frankrike och England och ogillar offerkoftor. Jag har asperger och har gjort en gastric bypass. Egentligen är jag typ som en blandning mellan Tjorven och Lilla My - for good or bad, typ.

Tycker det är snorkul att lära känna folk via internet, och mina närmaste vänner träffade jag faktiskt så. Det är kul, liksom, speciellt om man någon dag lyckas träffa dem IRL också. Såååattehh, blir ni kompis med mig får ni komma och hälsa på mig i Tokyo och bli runtvisade. ;)

Tjillevippen!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

idaaforsling
2013-08-11 01:41
#43

Jag heter Ida, är 23 år gammal. Jag bor tillsammans med min pojkvän, våra 3 katter och en drös akvariefiskar.

Då jag tidigare har flyttat en del tillsammans med min familj har jag tappat kontakten med mina vänner och är i dagsläget väldigt ensam. Jag är blyg och har därför lite svårt att träffa nya vänner, så detta är ju en bra knuff på vägen :) Jag söker alltså IRL vänner, men självklart kan "internetvänner" också vara skoj!

Mitt största intresse i livet är hästar. Jag har tidigare haft egen häst men rider i dagsläget inte över huvud taget då min livssituation inte riktigt tillåter det för tillfället, vill dock komma igång igen så fort som möjligt. Jag älskar för övrigt alla sorters djur.

Vad tycker jag då om att göra? Jag tycker lika bra om en festkväll som en filmkväll, och en hel del därimellan. :)

Eftersom det är så otroligt svårt att skriva och berätta om sig själv så överlåter jag åt er att komma med frågor om ni undrar något :)

Jag bor i Gävleborg :)

Kickancola
2013-08-18 17:08
#44

Jag är 49 snart, 50 närmar sig med stormsteg.

Har ett lugnt liv på min lilla gård, med en del djur att ta hand om. I dagsläget finns det häst, hund och katt här.

Barnen är utflugna sedan några år tillbaka, jag trivs egentligen väldigt bra med ensamheten.

Men saknar någon/några att prata med, dela erfarenheter, lycka och bekymmer med.

Någon som är lik mig, där livet gett rejäla törnar, men där man försöker leva efter divisen att  man blir starkare genom motgångar 😉

Jag blev änka som ung, har även hunnit med ett förhållande med en alkoholist, och lever nu i något slags särboförhållande, där varken han eller jag vet hur vi vill ha det i framtiden.

Jag älskar att gå i naturen, tälta, grilla, plocka svamp, bada - ja allt.

jag är politiskt intresserad, och tror starkt på att alla har ett lika värde oavsett vad livet format dom till.

Jag är glad,sprallig, men har ändock ett allvar bakom.

Jag hoppas att någon av er som läser det här känner igen sig och tar kontakt med mig, jag vill verkligen lära känna er härinne!

Jag bor förresten i HALLAND :)


Kickan

Maedry
2013-08-20 22:21
#45

Hmm, är en kille, och letar främst efter någon som jag skulle ha riktigt bra personkemi med och lixom komma riktigt bra överens med, och resten spelar inte så stor roll. Enbart intresserad av att prata med tjejer, men spelar inte så stor roll vad det skulle leda till, för vill mest bara prata med nån och se hur det går.

Tycker iaf allra mest om ifall någon är hyperaktiv och med massor med energi, och framförallt spontan och oförutsägbar. Så, om någon till exempel skulle skicka ett svar på det här som var helt slumpmässigt och mest bara handlade om typ flygande enhörningar eller astronomi eller olika känslor etc så skulle jag förmodligen alltså tycka det var jätteroligt. :D För oförutsägbarhet är spännande och stimulerande. Lixom någon som helt enkelt har massor med fantasi och olika tankar och mängder med intressen.

Men skulle säkert kunna gilla någon som inte alls passade in på det också, för jag vill mest bara ha någon som det vore lätt att prata med. Föredrar personer som har olika problem eftersom jag har svårt att relatera till någon som är för "normal".

Och vi skulle prata, och prata om allt möjligt som det gick att prata om. Och sen kanske vi till och med skulle träffas nån vacker dag. :O Och då så skulle vi kanske klättra upp i toppen av ett högt träd, eller kanske sätta oss på ett tåg och åka till spanien där vi skulle bosätta oss på en öde ö och odla grönsaker och bygga ett litet hus utan byggtillstånd. :) Vilket ju kanske vore en aning naivt, men knappast omöjligt. Eller kanske bara stanna hemma och titta på film hela dagen. Vem vet.

Jag gillar att läsa manga också, bland mycket annat. Den senaste jag läste, där får man följa huvudpersonen från att han är ett barn på kanske sådär sju år, och så börjar det en ny tjej i klassen då som han genast blir kär i. Och hon ger honom en puss sen och så säger de att de tycker om varandra. Senare så tänker hon rymma hemifrån på sommarlovet till ett ställe och så lovar han att följa med henne, men det blir inte av på grund av ett par anledningar. Sen så pratar de inte nått med varandra på ett par år, och sen händer det en massa saker, och han är deprimerad och tänker på henne och att han skulle vilja träffa henne en gång till, och letar efter henne. Och tio år senare så träffar han henne igen. Fast då har hon förändrats en massa och blivit en helt annan person, och dessutom låtsas han själv vara en framgångsrik person typ, och det slutar inget bra. Men sen träffar han henne igen, och då erkänner han att han bara hittade på, och då erkänner hon att hon också hittade på och att hon bor hemma hos sin mamma, och att hon letat efter honom i tio år. Och så visar det sej att hennes handikappade mamma misshandlar henne plus tvingar henne att arbeta för att försörja henne. Och så ska de typ starta ett nytt liv ihop, och han följer med henne hem till hennes mamma för att berätta det. Men aaaahh, mamman är en galen psykopat som bara låtsades vara handikappad, och försöker mörda dem med en kniv! Så han räddar livet på henne och stryper mamman, och hon hugger mamman med kniven sen, och sen begraver de henne i skogen. Och då är de plötsligt mördare. Och så bestämmer de sej för att göra den där resan som de aldrig gjorde när de var barn, och har dåligt samvete och så. Och sen efteråt tänker han mörda henne och sen ta livet av sej för det finns ingen framtid för mördare, och hon har vetat det hela tiden, men så slutar det med att de typ kommer över det hela istället och ska försöka börja ett helt nytt lyckligt liv tillsammans istället.

Jag tyckte det var väldigt vackert. Fast jag har inte läst slutet för det finns inte att läsa än, och det där var ju bara en liten bråkdel av allt som det handlade om plus rätt förenklat.

Jag tycker förresten att sättet någon skriver något på är det som tydligast visar ens personlighet, och att själva innehållet är mindre viktigt.

chevy79forewer
2013-08-23 12:33
#46

Tjenare 

Är en glad sprallig 22årig tjej som lever för min hund,foto,musik,sambon, dansa och vårt  eventuella barn..(vill så gärna ha bart.)

Har inte direkt vänner jag umgås med bara över dagen då mina vänner bor lite överallt typ malmö,jönköping och jag är bosatt i en liten stad på gränsen mellan Värmland och Närke. I en liten Byhåla.

Älskar att fota och skriver mycket historier på min fritid. Tycker även om att virka, sticka och sy.

Har inte direkt ett jobb utan söker så det ryker om det. Men är otroligt vårt om man inte vill flytta för ett jobb. (vilket jag har svårt för)

Kul med vänner över internet.=)

spirit of godness spirits of light. protect us from all plight

Missolsson
2013-08-24 14:42
#47

18årig ensam tjej som söker efter nya vänner. Skulle föredra IRL, men mejl eller brev går också bra :) 
Tyvärr är mitt liv inte så lätt.. är väldigt deppig, hatar skolan, känner ingen glädje alls.. De i skolan fryser ut mig, skrattar åt mig, ger mig konstiga blickar och allt det där. 
Min största dröm just nu är att hitta vänner, för jag är väldigt trött på att vara ensam, orkar snart inte med det. Vet inte vad jag ska göra längre. 

Jag ber om ursäkt för detta deppiga inlägg :)
Annat om mig : Trevlig, gillar humor, gillar filmer och tvserier, älskar att skratta, resa, umgås med familjen, dricker inte, röker inte, gillar djur (speciellt katter), föredrar en hemmakväll istället för en kväll ute på stan, gillar att shoppa, är en lugn och tillbakadragen tjej.. 

Ha det bra så hoppas jag att vi hörs,

kram

[sirvan]
2013-10-05 20:34
#48

Hej

jag är en kille som e andlig, som känner mig ensam.

ja söker en andlig tjej och utvecklas med. 

skriv pm så kan jag berätta mer om mig.

Annons:
[Stoffe90]
2013-10-05 22:50
#49

Letar efter killar och tjejer som gillar att snacka strunt om spel, film, rymden, whatever. Skype eller IRL.

 Är en 23-årig kille som bor i Göteborg, på Hisingen. Jag har inga IRL-vänner eftersom jag spenderar dygnet runt framför datorn där jag programmerar, spelar, målar m.m. Detta håller mig ockuperad, men en lördagkväll som denna känns det lite ensamt. 

Gillar naturen, promenader, vatten, kaffe, film, kod, matte, spel, att måla, springa, kicka boll… Vill bara bryta mönstret. 

Det börjar med ett PM. :)

[Panama]
2013-10-12 18:19
#50

tjej, 26, göteborg.

Intressen djur, baka,pyssla, naturen, rida, psykologi.

Vore kul o bara ha nån o tjöta lite med via skype lr liknande

[pain4real]
2013-10-20 18:41
#51

Kille 27 år Göteborg. inga IRL-vänner sen många år tillbaka.

Gillar film, promenader, fika på lugna cafe, musik.

silent_angel
2013-10-22 22:39
#52

Pysslande, gift trebarnsmamma på 28 år är det som sammanfattar mig snabbast. Min bästa vän är min hund, olde english bulldog, sysselsätter mig med handarbete i tid och otid (virkar, stickar och syr). Positiv, har alltid många projekt på gång, bor i hus med egen trädgård. Har ett ordnat kaos runtom mig och har vart med om en hel del i livet. Bor i Västerbottens inland och är intresserad av både mail, sms/telefon och irl kontakt beroende lite på vem som hör av sig :)

fladdermus
2013-10-23 22:06
#53

Hej hej! Jag är en 23-årig tjej som bor i Stockholm. Är mamma till en son på 1 år och nio månader och väntar mitt andra barn i februari. Letar efter någon som bara vill hänga lite tillsammans. Skulle vara så kul att ha någon att snacka massa vardagliga och djupa ting med utan att behöva göra något speciellt. Fika, promenader, baka eller vad som duger för mig. Kan umgås utan barnen ibland men inte jämt så att man är beredd på det ^^ Är djur intresserad men djurlös för tillfället. Led av socialfobi när jag var yngre men mår mycket bättre nu, har dock fulla förståelse i fall att du är en väldigt blyg männsika :) Var inte rädd att skicka iväg ett pm nu :)

akumie
2013-10-27 13:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

SKÅNE MALMÖ, LUND, HÖÖR

En 27 årig svensk/grekisk kille som inte har många vänner och dom man har möter man inte så ofta så blir mycket sitta hemma på datan när man inte jobbar tyvärr men man får väl ge olika sidor som denna en chans och se vad det leder tills då jag inte skulle kalla mig tråkig direkt :P

Kanske inte den mest sociala där ute och med tanke att man har asberger (mild grad men ändå) så kan man ses ibland som omogen och udda  (det avgör ju ni själva, inte sant?) men det är jag i ett nötskal det

Bor i Höörs kommun (mitten av Skåne) i skrivande stund men jobbar på ett cafe i Lund

En dag flyttar man nog till Malmö men skulle faktiskt inte ha något emot att bo i Spanien: Barcelona, Madrid eller en stad inte vid kusten om man nu hade folk man kände hyfsat väl att åka med

Har bott utomlands som barn

Bland annat 9 år i Spanien, 6 månader i Frankrike samt i Grekland  när man var ca 1-3 år

Gillar metal musik, tv/data spel, Spansk fotboll, japansk populär kultur men skulle inte ha något emot att resa runt världen eller till Spanien för den delen då man kan Spanska

Gillar dock inte att sola, bada samt festa som många andra gör när dom reser utomlands då jag föredrar att tex åka till en stor stad, åka till någon liten by, vandra/cykla i berger eller vad som helst men inte att åka till Thailand som många Svenskar gör och bara sitta på en strand hela tiden

Jadu inte så mycket mer att säga egentligen men 3 citat jag tycker beskriver mig rätt bra

”The viking with the exotic mediterranean genes” som jag så fint kallar mig själv ibland pga att jag är 50% Svensk/Greek 

”Your only as young as people at the store think you are” när folk fortfarande frågar efter id 

Beter mig som 20, ser ut som 20 och folk tror jag är 20 när jag tex blir ofta frågad för ID på bland annat systembolaget så vi kan säga jag är 20

Helst skicka svar till tthezapclan@hotmail.com med tanke på man inte är så ofta på denna sida

Ensam tjej 82
2013-10-28 19:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Hej!

Är en trevlig tjej på 31 som bor med mina katter utanför Malmö. För 2 år sedan lämnade jag en 12 år lång jobbig och destruktiv relation och när jag äntligen orkade lämna så försvann mina "vänner" med exet. Jag flyttade till Arlöv i hopp om att starta om ett nytt liv men har bara en nära vän jag pratar med

Jag söker nu med ljus och lykta efter trevliga människor att umgås med, prata skit med över telefon, laga mat ihop, (något jag älskar),fira högtider med

Jag är rak och ärlig och det kan störa vissa människor har jag märkt… 

Hoppas någon vill höra av sig till mig :)

Annons:
Jacqueline-L
2013-11-01 16:11
#56

Hej, jag heter Jacqueline och är en tjej på 19 år (94:a) från London, Storbrittanien! Jag är en glad och trevlig person som älskar att laga mat, baka och fika! Jag bor tillsammans med min pojkvän. Jag söker vänner i Stockholmsområdet, då jag inte har bott i Sverige särskilt länge och har fokuserat på att lära mig svenska först! Vilket också betyder att min svenska inte är helt flytande än, men jag försöker lära mig hela tiden! Tjej eller kille spelar ingen större roll, så hör av dig om du är intresserad av att hitta på något! :)

rebecka94
2013-11-03 18:19
#57

hej alla där ute!

Jag heter Rebecka och är 19 år. Vore så kul med nya vänner både att träffa IRL och på mail så därför skriver jag här(=

Är en lugn tjej som inte tycker om att gå på krogen utan hellre håller på med smink, naglar och alla såna där tjejiga saker..Musik tycker jag också om, mest rock :) hör gärna av dig, spelar ingen roll om du är kille eller tjej(=

Denna kommentar har tagits bort.
Kille33
2013-11-06 21:12
#59

Hej där alla Jag bor i Södra Skåne, är både snäll omtänksam varmhjärtad ödmjuk och trevlig människa, som mer än gärna utökar min bekantskap. Om det är på mail, sms, telefon, i verkliga livet, låt tiden få utvisa, men att skicka ett mail här inne är ju en bra början. Så, vill du lära känna en människa som mig, tveka inte, lovar svara

ThereseH91
2013-11-11 19:50
#60

Hej! Jag är en tjej på 22 år som gärna vill ha en vän irl eftersom jag inte har några nära vänner. Har en underbar pojkvän som jag bor ihop med, men saknar att ha en bästa kompis att umgås med. Jag har alltid varit lite tillbakadragen och blev mobbad på mellanstadiet, efter det gled mina barndomsvänner ifrån mig och sen dess har jag haft väldigt svårt att ta kontakt med andra.

Jag letar efter en tjejkompis i ungefär samma ålder och med samma intressen som mig. Jag är rätt så nördig av mig. Mitt största intresse är anime/manga, film och att teckna/måla.

Är inte en festmänniska, jag föredrar mysiga hemmakvällar framför en bra film eller serie. Kan ibland åka ut på mindre äventyr(ex. shopping, konstutställningar, äta ute, gå på marknader e.t.c.). Gillar även att ta promender lite då och då.

Bor en liten bit utanför Kungsbacka.

[SammieS]
2013-11-19 08:16
#61

Hej vi är två, ett par som är 18 & 19 år.

Vi har båda få nästan inga vänner

och det vill vi försöka ändra på, vi lever i stockholm och har en jack russelterrier valp här hemma vi gillar djur och sitta vid datorn lyssna på musik chatta internet spela spel gå på prommenader cafe bio umgås m.m

Låter detta intresant? Släng gärna iväg ett mejl så kan vi kanske dela mer information!

lizzplace
2013-11-19 23:59
#62

Hej
Lizette heter jag och är 20 år. Jag bor i Norrköping och är väl egentligen en helt normal ungvuxen (?). Jag älskar att fotografera, festa, va i stallet och mysa med mina råttor. 

Har på senare tid dragit på mig lite smått socialfobi och håller mig gärna hemma. Därför söker jag någon att vara social med, fråga om dagen och dela tankar med.

Har under många år bråkat med ångest och depression vilket har bidragit till att jag inte längre vill gå ut. Blir ofta besviken på mig själv, mitt liv och saker som händer. Jag försöker vara glad men det är inte alltid så lätt. 

Ska till våren förhoppningsvis börja plugga vård & omsorg för att sedan bli personlig assistent. vore kul med nya vänner som kanske delar samma intressen som mig och som gärna babblar bort några timmar på skype eller liknande. 

Hör av er, pratar med dom flesta som verkar vettiga och trevliga.

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Annons:
[SnuggleFace]1
2013-11-22 22:55
#63

Tar detta lite kort då jag är värdelös på "presentationer"/beskrivningar av mig själv och alla liknande typer av texter.

Johan, 23, bosatt utanför Gävle.

Arbetslös och ensam. Sitter antagligen inne alldeles för mycket.

Promenader är trevligt, likaså diskussioner. Men kan vara klurigt om man är ensam. 

Är lugn av mig, dricker sällan, omtänksam och alldeles för snäll.

Tog stopp här, inte helt oväntat. Släng iväg ett litet PM om det är något!

Iskall
2013-11-26 15:38
#64

Jag är en tjej född 82 boende i Hälsingland.

Jag är den lugna tjejen som sällan är på krogen, men kan tycka att det är kul ibland. Men dock länge sen jag var dit då jag har två små killar på ett år och tre år.

Jag söker vänner som jag kan maila med till en början, och kanske träffas nån gång ibland. Det är endast vänner jag söker då jag redan har pojkvän.

Skriv så berättar jag mer.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

MissFlisan
2013-11-26 19:48
#65

Jag är 23 år snart 24. Bosatt i Hässleholm (Skåne)

Jag vill träffa nya riktiga vänner. jag är från Göteborg men är nu bosatt i Häsleholm då jag fått DBT här vilket jag inte kunde få hemma.

Jag vill ha någon att träffa IRL och via telefon med. Jag vill ha någon som förstår att livet inte alltid är en dans på rosor, en person som kanske har kommit ut ur psykisk ohälsa eller destruktiva beteenden. En person som jag som håller på att gå vidare. Men det är viktigt att även prata om det svåra och jobbiga. Jag vill ha en riktig vän att vända mig till när det verkligen gäller. En som stannar kvar.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

[Majbot]
2013-12-01 00:33
#66

Maja heter jag, 19 år och bor i Hässleholm i Skåne!

Har under min största tid i skolan(började i tvåan och tog slut då jag slutade nian och började på gymnasie) blivit mobbad, framförallt pga av min dåvarande vikt, fick falska rykten spridda om mig och min familj, bla att min morfar skulle vara pedofil… Blivit förföljd efter skolan, hotad, förlöjligad på alla sätt och vis och även utnyttjad för mina kunskaper och intressen, t.ex. att jag älskar att fotografera, rita, och att jag inte har det så dåligt ställt. 

Detta har gjort att jag är en blyg person, har väldigt svårt för att hålla tal inför folk(förr grät jag men det är bättre idag) osv. Dvs jag har svårt för att ta 'första steget' så att säga, är rädd för att göra något fel. 

I dagsläget har jag en stor passion för träning och fitness, spenderar många timmar i veckan på gymmet då jag har en dröm att ständigt bli en starkare version av mig själv. Både fysiskt och psykiskt. Läser digital design i kstad och upplever det som en spännande utmaning till att i framtiden möjligtvis kunna arbeta som designer :)

Jag har en liten JRT, Teemo, som tar upp en del fritid med promenader och all träning som behövs för en liten valp haha.

Utöver det älskar jag allt som har att göra med att uttrycka sig i form av bild. Ritar mycket för hand, men även på datorn, planerar även att börja trycka egna tröjor hemma och eventuellt sälja i framtiden om det går bra!

Pratar mer än gärna, alltid kul med nytt folk. Skriv om du tycker jag verkar vara en kul prick :)

[madaru84]
2013-12-04 22:38
#67

Hallå! 

jag är en kille från norrlands inland. Jag har det mesta livet kan erbjuda, en två årig son, en hund, ett hus, ett bra jobb, bra vänner osv osv. Jag umgås egentligen inte med någon annan än mitt ex som jag ha barn med. Och problemet med henne är att hon har både borderline och adhd, jag vet inte från dag till dag vad som kan hända när vi umgås. Det tar på mina krafter nåt fruktansvärt, men jag vill ändå vara där och stötta och hjälpa. Även om jag inte vill ha tillbaka henne så skulle jag vilja ha kontakt med någon som har borderline adhd eller kanske bägge, för en sak har jag upptäckt att det kan hjälpa mycke att få prata och resonera med en som verkligen är sjuk, och som man inte "känner" så bra. Alla får självklart skriva eller höra av sig, kanske nån är i min sits också? Har själv varit både deprimerad och haft ångest och kännt mig riktigt ensammen många gånger… tänk positivt.. vi hörs hoppas ja

reptorod
2013-12-05 16:15
#68

Hej, Är en kille på 23, snart 24. Har under mina år i skolan alltid varit utpekad av alla andra i klassen. Vilket gjorde att jag isolerade mig totalt från omvärlden. Jag mådde dåligt rätt ofta, vilket gjorde att jag inte umgicks med folk. Jag har under dem senaste månaderna ändrat mitt liv drastigt, men har fortfarande inte många vänner. Jag är en trevlig och pratglad person som ser mycket i vardagen som något positivt. Lite av mina intressen är teckna, fixa med datorer och ännu mer. Hör gärna av er. Mvh Andreas

Haztparken
2013-12-06 23:41
#69

Hejhej är en tjej på 18 år som söker lite vänner! :)

Heter Elin och bor i Ängelholm, Skåne. Går just nu sista året på gymnasiet där jag läser Naturbruk inriktning Hund, vilket nog kan hinta lite om att jag gillar djur, speciellt hundar ^^
Annars så är jag rätt så intresserad utav att fota och spela på datorn/xbox :)

Är en väldigt trevlig men väldigt blyg tjej vilket nog är anledningen till att jag inte har så många vänner. Jag vill gärna ha någon som jag kan prata med lite sådär 24/7 och kunna prata om allt :) Har idag väldigt få vänner och önskar mig någon mer som man kan ev också umgås med om det skulle vara, bara typ gå på bio eller ta en fika!

Hör gärna ha er här! :)

Annons:
missyy
2013-12-07 00:04
#70

Är en 21 årig tjej som saknar en tjej"bästis" man kan prata om allt med/göra allt med som spakvällar, filmkväll, gå på krogen och dansa, gå på bio, träna, bowla, promenera mm! Jag gillar allt som har med smink, hår och naglar att göra, djur, laga mat osv. Hör gärna av dig här eller skype: missyy2507

Kakanapan
2013-12-08 21:26
#71

Hej Joakim heter jag är 33år och bor i Ulricehamn. Har aldrig haft några riktiga vänner att umgås med egentligen pga blyghet och svårt att träffa nytt folk. Mina intressen är musik, film, tv-serier, datorer, spel(dator), fotografera och hundar. Har en jack russell valp på 7 månader. Vill gärna komma i kontakt med nån som kanske har liknande intressen. Om detta verkar intressant så skicka gärna iväg ett PM. Spelar ingen roll om du är kille eller tjej!

ChristianK
2013-12-08 23:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

( *Host host*…Uppdaterar mitt tidigare inlägg..you never saw a thing 😃 )

Va inte så chicken nu, kom och nosa lite på farbror Christian, han är jättetrevlig, komsi komsi! ;)

Hej du :)

Mitt namn är Christian, snart 29 år och bor i Västmanland, utanför Västerås. Bor själv i min lilla lägenhet.

Innanför den lugna ytan på den här grabben så hittar man rätt mycket "knäpp humor" om man trycker på rätt knappar. Är väl ganska lättsam som person överlag att lära känna. 

Det verkar som en hel del av de människor jag mött i livet, ser mig som en pålitlig kille..har hänt ganska ofta att man vill gärna prata om sina livspussel, problem med mig, fast de inte känner mig så bra alltid, haha..

Är en sucker för all möjlig typ av musik. Är inte någon hardcore stereonörd, men vill att det ska låta bra åtminstonde, så har ett visst stereointresse.

Gillar motorsport, följer F1 t.ex. Vill gärna utveckla racingintresset för egen del i framtiden.

Alla bra tv-serier som går nu måste man ladda ner enligt mig..svensk tv..baaah.. :) Har ett brett register när det gäller serier/film med, det mesta funkar..som är bra ;)

Försöker vara duktig och gå till gymmet några gr. i veckan, jag lyckas väl hyfsat med det..när jag inte har dagar när det känns aptråkigt och hellre äter choklad och pillar naveln.

Kollar inte så mycket på sport, men utövar gärna olika sporter. Fotboll på sommaren, skridskor på vintern t.ex.

Söker vänner att träffa IRL helst. Tjej el kille spelar ingen roll.

Ha det gott // Christian

scirocco
2013-12-23 17:34
#73

Hej är en kille på 34 år, som har haft svårt att hålla kontakten med sina gamla vänner pågrund av många olika saker i livet, och har haft väldigt svårt att hitta nya. Jag har på senare tiden gjort väldigt många positiva förändringar i mitt liv, och är nu redo för ett aktivt socialt liv igen.

Jag gillar musik, film, dator spel, brädspel, att sitta och pilla med datorn är ett stort intresse. Promenader och att träna på gym är en livsnödvändighet oxå :)

Bor själv i en liten lägenhet i Umeå, har ett jobb som jag trivs med oxå. Använder skype, så det skulle var ett bra verktyg att lära känna nya personer med. Men vill träffa folk i det riktiga livet oxå om det funkar bra.

Söker primärt tjejer för att jag alltid trivts bättre att umgås med dem, men om en kille bor i närheten och delar många intressen får ni gärna höra av er oxå :)

maggan77
2013-12-25 08:48
#74

Hej .. En 36 årig snart skild kvinna som söker vänner . Bor i närke .. har 2 fina ungar.och lite katter… Intressen … mysa hemma med film … vara med barnen… Promenera musik… sjunga … skriva … mm mm. Är en blyg kvinna inte värst socialt utåtriktad … hör av dig

love and ligh
2013-12-31 03:55
#75

Jag bor pa Cypern och onskar att komma i kontakt med ny Svenska vanner….

[katten91]
2013-12-31 16:48
#76

hej :) är en 22årig tjej som bor lite norr om göteborg :) har mått dåligt under en längre tid vilket har gjort att jag har isolerat mig och tappat kontakten med vänner … hoppas jag lyckas finna nya här:) gillar djur,film , spel , naturen och musik :)

Annons:
Semper_Solus
2014-01-05 13:40
#77

Hej! Jag är en 16 år gammal kille, och bor i jönköping. :)
Jag har mått dåligt ända sen jag blev mobbad i hela 7:an och sen inlagd på akut behandlingshem i början av 8:an :l
Förlorade nästan alla mina vänner under den tiden så jag behöver verkligen nya, bättre vänner nu :)

Jag älskar musik och film, skriver låtar och spelar trummor och tv-spel :)

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Issit
2014-01-06 01:56
#78

Halloj :) Är en tjej på 23 år som bor i Stockholm med min hund.

Har under större delen av min uppväxt lidit av djupare depressioner som gjort att jag varit väldigt blyg och osocial. Aldrig haft särskilt många vänner… 

Men senaste åren har jag förändrat mig själv något enormt! Har kommit ur min lilla bubbla och börjat upptäcka världen mer :)

Men har fortfarande problem med att knyta an och få nya vänner.

Mina intressen är film/tv-serier, spela, musik/konserter, ut och promenera, natur, stjärnorna/ rymden, diskutera, hjälpa och stötta andra.

Hör av dig vid intresse :)

[BatMolly]
2014-01-08 16:29
#79

Hej.

Jag är en tjej på 17år (96a).
Jag gillar att sitta vid tumblr, kan allt om Batman och gillar månar. 🌛 Jag är dålig på att skriva beskrivningar om mig själv. Jag älskar musik, väldigt många olika sorter och jag gillar att måla. Jag kan vara ganska blyg, men det går ofta över ganska fort.
Jag sitter gärna inne vid min dator.

Letar efter vänner i typ min ålder ca 16-19 år gamla.

Hör gärna av er. 🎈

Denna kommentar har tagits bort.
Elisabeth A
2014-01-27 00:43
#81

Hej! Kliver in och gör ett försök, jag behöver börja umgås med folk innan jag glömmer bort helt hur man gör ;)

Jag är lite av en ensamvarg men ibland kan det bli lite för mycket av det goda. Vore kul att ha någon att fika med någon gång då och då…

Eller varför inte se en film? Jag gillar filmer och en och annan serie, en kall, blåsig och snöig dag (natt) som den här sitter jag gärna inne och kurar. Under den varma sommartiden är jag däremot ute, i skog och mark så ofta jag kan. Bär och svampplockning är bland det bästa jag vet.

Bor för närvarande i lägenhet, men annars är odling och trädgård också något som jag gärna ägnar tid åt, 

Jag är: 30 år, något nördig, totalt ointresserad av smink och mode, vegetarian, öppensinnad och står politiskt lite till vänster.

Du: i valfri ålder, fördomsfri och trevlig. Hör gärna av dig :)

Denna kommentar har tagits bort.
halo18
2014-02-03 16:01
#83

Hej, Jag är 18 år kille (95) som bor i Norrköping. Jag har i ett sort sätt varit blyg i hela mitt liv. Alltid har haft det svårt att skapa nya vänner eller kontakter. så jag har varit med om många jobba situationer. Jag gillar att spela data-spel, vara aktiv som möjligt, åka inlines på sommaren eller klättra klättervägg, spela badminton, ta en promenad, gå på bio och mycket mer. Hör av er om ni vill hitta på något. träffar gärna killar och tjejer:)

Annons:
Johnnyboy
2014-02-09 22:20
#84

Hej!

Jag är 16 år tjej (97) om nån undrar. Jag bor i Trollhättan. Har varit blyg hela mitt liv och har svårt att träffa nya kompisar utanför skolan. Jag ÄLSKAR musik punk, rock. Men jag gillar även film, design, myskväll, vara ute med kompisar, men framförallt bara umgås. Om nån där ute i världen läser detta och tänker det låter som en …. tjej. Tveka inte utan fortsätt inte att läsa utan skicka ett meddelande till mig istället. Ps. Jag kan vara lite random och allmänt konstig när man väl lärt känna mig..men de är alltid trevligt.

Julip
2014-02-12 00:35
#85

Sånthär är jättesvårt att hålla kortfattat då jag gärna ränner iväg med text, haha. Men jag ger det ett försök att hålla det kort:

Jag bor i södra delen av Stockholm, är 21 år och är en ganska komplicerad själ. Är väl inte ute efter att träffa någon jätteofta då jag är ganska upptagen med mig själv/gillar att vara själv, men kanske träffas ibland eller maila/smsa snarare skulle vara väldigt mysigt. Internetvänner är på tok för underskattat. Skrattar

Mina främsta intressen är djur, pyssel, träning, datorn, tv-serier och böcker. Hur jag är som person är upp till er att ta reda på, så det säger jag ingenting om, hehe 😎 Kan ju också vara så att man uppfattas olika av olika människor..

Hoppas någon vill höra av sig till lilla mig.

Kram till er alla ensamma därute 🤗

Leon1973
2014-02-12 22:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

40 årig "kille" här, jobbar och bor i Malmö.

Vet inte direkt vad jag ska skriva, har varit singel i snart 2 år innan dess sambo i nästan 16 år.

Skulle vara trevligt att träffa en tjej som delade mina intressen som i huvudsak är Sportfiske och friluftsliv. Men jag är också en spel- och datornörd ;) som älskar att se på film och serier. Är tatuerad och kan nog beskrivas som en snäll person med riktigt sjuk humor.

Delar en lägenhet i centrala malmö med en katt.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

provalarm
2014-02-16 12:48
#87

Hejsan :-) En vän eller bekant eller skriftkamrat skulle inte varit så tokigt att ha. Jag bor i Borlänge sen 7 år tillbaka. Jag har inga barn men däremot en laglig man som lever sitt eget liv i princip.. eller jobbar rättare sagt. Jag är 37 år men har en tendens att vara övertygad att jag är 25 de flesta tillfällen. Intressen: Jag gillar att prata, pladdra, fika, pilla med tyger och nålar, ska just börja simma .. Musik är ett stort intresse även om jag varken sjunger eller spelar ( thank god for small favors) Jag är nu i konstant förändring.. jag är gbp-opererad på gott och ont. Trodde det skulle förändra allt men det visade sig att det var inbillning :-) Jag är rätt okonventionell och hänger mig inte upp på normer och samhälle. Jag gillar tatueringar, piercingar och annat subkulturellt Jag har rätt dråplig humor och älskar att skratta. Dock så är jag morgonsur men det är det min man som blir drabbad av så låt inte det avskräcka. :-) Ha en bra dag everyone! V

Skitgalen
2014-03-01 17:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Hellu 🙂

Johanna heter jag, snart 22 år gammal och bosatt i Växjö.

Har jättesvårt för att presentera mig, men jag ska göra mitt bästa.
Jag jobbar för tillfället deltid på ett nystartat företag här i Växjö, jag har inga särskilda fritidsintressen utan gör mest det jag känner för vilket oftast blir att sitta vid datorn eller kolla på tv-serier/filmer. För en annan låter detta säkert som ett ganska tråkigt liv och det börjar jag med känna nu, jag vill ha något att göra. Framförallt känner jag mig väldigt ensam för jag har börjat tappa kontakten med mina vänner och känner inte riktigt att jag har någon att prata med, jag saknar någon att umgås med, prata med sent om kvällarna om allt mellan himmel och jord.

Anledningen till att det blivit såhär är för jag "lider" av ADHD och en hint av Autism vilket gjort att jag dragit mig tillbaka mer och mer och avståndet mellan mina vänner har blivit väldigt långt.
Jag kan vara lite "speciell" ibland men jag ser mig själv som en väldigt go och glad tjej med ett extremt stort hjärta och mycket plats för empati och kärlek. Finns det någon där ute som har lust att prata så hör gärna av er, skulle vara jättekul att lära känna nytt folk.
Helst ska ni vara inom min ålderskrets vilket är mellan 20-30, spelar ingen roll om det är kille eller tjej.

Ha det bra! 👋

[SammieS]
2014-03-02 08:59
#89

Hej Alla! Jag är en tjej på 19 år som bor i stockholmsområdet.

Jag söker någon att chatta med som kanske kan leda till vänskap mina intressen är: Djur(har en hund, jack russel terrier) men just denna hund kommer antagligen säljas men tvivlar på att jag kommer gå utan djur! annars så gillar jag god mat och att gå på cafe spela spel promenera göra något chatta ja ganska varierat igentligen, hör av dig så kan vi snacka mer! ;)

[xBex]
2014-03-02 22:01
#90

Hej! 

Jag är en 19-årig tjej från Värmland, går sista året på ett estetiskt program på gymnasiet. Vill inte påstå att jag har någon speciell hobby, men jag gillar musik, att se på film, att fotografera m.m. 

Misstänker att jag har mild social fobi men har aldrig "orkat" söka för det - hursomhelst så har det lett till att jag har isolerat mig väldigt mycket och inte har så många vänner kvar. Har en pojkvän men av vissa anledningar ses vi inte så ofta, så när jag inte är med honom sitter jag mest hemma vid datorn och det känns ganska ensamt. För några år sedan hade jag massa chatt/internetkompisar men har tappat kontakten med nästan alla, så jag skulle gärna vilja ha lite nya! :) 

Vet inte vad jag ska skriva mer om mig själv, men det vore roligt om någon hörde av sig🙂

Annons:
ulwi
2014-03-09 06:28
#91

Hej! Jag är en 40-årig kvinna (lite konstigt för det känns lika dant som när jag var 25) som söker vänner. Främst för mail- och chattkontakt. Jag bor i Skåne med sambo och barn. Har en hel del intressen. Just nu är det mycket klarinettspelande och stickande i fokus. Förhoppningsvis kommer jag snart även ta tag i projektet beach 2020. Jag har tidigare arbetat med människor, men efter långvarig sjukskrivning arbetsprövar jag och hoppas kunna jobba med något åtminstone 50 procent. Har bipolär sjukdom, adhd och en släng social fobi vilket inte varit särskilt gynnsamt i mitt utvecklande av kontakter. Synd, för jag är nog ganska trevlig. ;-)

bazingaa
2014-03-12 02:04
#92

Hej!

Jag är en studerande tjej från Sthlm som är snart 23 år. Jag saknar att ha irl en tjejbästis…eller tom killbästis:'(. Jag har inte svårt att få kompisar, men jag har inte träffat någon som jag verkligen har klickat med, jag vill ha någon som jag kan prata med om allt. 

Jag har inga speciella intressen, dock gillar jag att se på olika dokumentärer (jag är ikkkkee tråkig, jag lovar!). Jag gillar att resa, fastän jag inte har så mycket tid för det, så just nu reser jag mest via google earth, jag gillar att gå ut och dansa, gå på bio, ha myskvällar, jag älskar också the big bang theory eller family guy, det är min typ av humor :D

Som yngre hade jag dåligt självförtroende på grund av mobbning, vilket ledde till att jag isolerade mig från andra. Det dåliga självförtroendet har jag blivit av med för ett bra tag sedan, och idag är jag utåtriktad, men dom "bra" vänner som jag hittills har haft, har tyvärr inte alls varit bra att ha i mitt liv. Hmm…vad mer…jag är en bra lyssnare, osjälvisk, spontan och jag älskar att ha roligt och skratta…dock inte när jag är hungrig :D

[Mikaelann]
2014-03-16 23:14
#93

Tjena tjej här på 19 år!

Bor i stockholm

Mina intressen: Djur, mat röra mig OCH mycket MER! 

Jag har lite svårt med det sociala ibland kan bli osäker :)

[Plz]
2014-03-19 23:18
#94

Tycker såna här initiativ är jättebra och innan jag själv skriver om mig så undrar jag om det är någon som träffats/fått kontakt och blivit vänner genom denna tråden? Vill höra lite positiv feedback helt enkelt :).

Lonewolf
2014-03-22 19:44
#95

Hej alla ensamma;-) Mitt namn är Per och blir 44 år i år hmmmm känner mig ju inte täldre än 30 men men 44 år sedan föddes jag iaf. Är nykterist och tobaksfri sedan många år och det av egen fri vilja. Är barnlös men. lever med 1 hund och 3 katter utanför Falun men längtar efter att kunna bo på min fäbod där man kan ladda batterierna ordentligt. Intressen då? Ja jag älskar naturen plocka svamp och bara vara ute och lyssna på stillheten i skogen tycker även att det är intressant med andevärlden gillar även att jobba med händerna. Har gått en smideskurs för ett par år sedan tyvärr är det alldeles för sällan som jag kommer iväg och smider ihop en jusstake eller två. Vad letar jag efter då? Jo min andra halva den som jag kan leva med resten av livet så irl är ju att föredra då och du får gärna bo norröver i landet. Mvh Per

[Solo1965]
2014-03-24 19:52
#96

Hej, jag är en 49-årig man som känner sig både ensam och lite avig socialt. Bor i ett sydeuropeiskt land sedan många år men känner att jag aldrig kommer att passa in, och vill återvända till Sverige. Har stannat kvar i ett havererat äktenskap mycket p g a min dotter, men hon är 18 år och nästan vuxen nu. 

Jag är kreativ och har sysslat med olika sorters konsthantverk, mest keramik. Tycker också om djur & natur, och att odla till husbehov. Psykiskt mår jag väl hyfsat, men jag saknar verkligen att kunna kommunicera med människor med kulturintressen, på ett avslappnat vis och utan för många förväntningar. Jag var ett “nyckelbarn” och blev mobbad under hela min uppväxt. Har nu en del problem med ångest men det kan bero på min nuvarande livssituation. 

Främst skulle jag vilja utbyta tankar med andra lite trasiga här på Ensam, och ev maila också. Och om vi sedan blir vänner skulle det vara toppen!

Mindxxx
2014-03-25 04:13
#97

Nyinnflyttad til Malmö. kille 30 år. Söker nye vänner for träning, fika, film etc.

Annons:
dododdordoden
2014-03-26 19:49
#98

A: Elaka utnyttjare. B: Övriga. A och B spelar båda spel. A:s spel går ut på att dominera, vilseleda, förstöra, etc. B:s spel går ut på att undslippa A, hålla sig väl med A, undvika A, etc. Jag passar varken in på A eller B, utan finner dem båda orimliga. A är orimlig eftersom hen ser sårbarhet för andras skadande som det klandervärda(!!), istället för att se skadandet som det klandervärda. B är orimlig eftersom hen försöker hålla sig väl med A(!!) istället för att få kontroll på A genom att sätta A på instituition. A beter sig rovdjursaktigt, och det gör förvisso inte B. Men B är orimlig med sin anpassning till A. I sin katt och råtta lek med A (B är den ständigt undanflyende råttan) kan B inte samtidigt vara rättfärdig, för det skulle kräva att B ständigt gör upp med A istället för anpassa sig till A. Eftersom jag varken passar ihop med A eller B, och de människor jag hittills mött antingen är A eller B, är jag ensam. Jag behöver kontakt med människor som är som jag, som hör till en grupp C, så att vi kan prata om A och B, ha varandra och bli oberoende av ha dessa för oss så bedrövliga och förvirrande "sociala kontakter" med B.

dododdordoden
2014-04-03 16:36
#99

Jag filade på #98 innan jag postade det, men det blev trots det formulerat så att det kan missuppfattas. Nu ska jag försöka rätta till det.

Jag menar förstås inte att B på individplanet ska ta kontroll på A, därför att det går inte. A kan bara fås kontroll över genom att sättas på institution, och det kan B bara göra förenade i form av samhället.

Det är här min kritik mot B kommer in. B utgör största delen av samhället, men sammarbetar inte kring att identifiera A och sätta A på institution. Istället ägnar sig B åt en slags katt och råttalek med A, där gruppen B själva är råttorna!

Följande situation är typisk:

Sitter ner med en skara människor. Kommer i diskussion med en person i skaran (en A-person), och alltmer frustrerad märker att personen i fråga är ohederlig och använder fula grepp i "diskussionen". Tittar på dom övriga närvarande (B-personer), som tysta följer vad som pågår. Flera av dom har ett litet flin någonstans i sina ansikten. De tittar uppmärksamt på mig. Det där lilla leendet i deras ansikten har dom för att dom känner sig så rätt. Dom känner att dom vet hur livet funkar och hur spelet spelas. Min hopplösa kamp mot A-personen blir en skön bekräftelse för dom att deras egna strategier är dom enda möjliga.

[isabellascheja]
2014-04-03 22:49
#100

Hej! Mitt namn är Isabella och är 20 år gammal och bor utanför Göteborg. Har under längre tid saknat att ha en bästa vän, jag har några vänner (dock inga barndomsvänner) men ibland känns det inte som att "the conection" finns där riktigt och jag känner mig rätt så utanför. För mig spelar en vän en stor roll i mitt liv, förlorar vänskapen med någon så blir jag nästan lika förkrossad som om en närstående omkommer i en bilolycka. Jag har även blivit sårad så många gånger, Jag försöker vara snäll och hjälpsam men ingen verkar märka något, det har hänt allt för ofta att folk vänder mig ryggen för att sedan komma krypandes och gång på gång be om ursäkt. Mina intressen är; Måla, träna, shoppa, kolla film (är också ett fan av disney filmer), house music, promenader, övernaturliga, barn, design och heminredning. Mitt humör kan variera, jag kan vara glad ena dagen och slutkörd den andre dagen. Jag har en väldigt utåtriktad humor, en liten gnutta av Jim Carrey kan man säga. Kan känna mig ibland för störd för att ens ha vänner över huvudtaget. Kan också erkänna att jag inte är helt perfekt, så här är mina nackdelar: * Jag blir grinig så fort jag blir utanför, om något förstör min dag så kan jag vara arg i ett par dagar. * Jag säger alltid vad jag tycker och tänker och står för det. Vilket kan göra att folk tar illa upp, men jag vill inte ljuga. *Jag går aldrig ut på krogen, dricker gärna hemma istället med vänner och är även rökare. * Jag har ångest/socialfobi och kan känna mig obekväm i vissa sociala sammanhang men jag jobbar på det. Mvh Isabella

Cornelian
2014-04-08 16:26
#101

Hej hallå!

Jag är en 29-årig tjej som bor i södra dalarna. Jag är TRÖTT på att vara ensam! För det kan inte vara meningen!
Jag har över tid förlorat kontakten med mina vänner till följd av min sociala fobi och att vi helt enkelt utvecklats åt olika håll.

Jag har en pojkvän sedan 5 år tillbaka och tillsammans har vi två små hundar.. Dom får all min tid och själ, idag är dom mitt allt :)

Mina intressen är personlig utveckling, psykologi, religion (är själv inte religiös men andlig), meditation, natur, foto, djur.. Jag tycker om att hålla mig fysiskt aktiv med långa promenader och gym. Försöker lära mig balansera på inlines och njuter av att golfa en härlig sommardag!

Jag söker efter en djup, ärlig och långvarig relation att bygga vidare på genom resten av livet! Ingen ytlig kontakt för lite festande här och där.. Den perioden ligger bakom mig. Jag önskar en riktig vän, någon att visa sig sårbar tillsammans med! Jag tycker om att lyssna på och att hjälpa andra.. Människor med fördomar och fördömanden går bort! Människors lika värde är mycket viktigt för mig.

Skicka gärna ett meddelande!
Ingen blir gladare än jag :)

kompanjon
2014-04-11 12:25
#102

Hej! Är en tjej född -84 och bor i mellansverige.

Jag är en lugn person men även rätt blyg så jag söker i första hand vänner att skriva tillsammans med här på sajten för att senare kanske prata på skype och sen ses IRL. Jag är tyvärr alldeles för feg för att träffas med en gång!

Mina intressen är väl rätt tråkiga hehe, jag gillar att kolla på film, tv-serier, laga mat och baka, sitta vid datorn… hm ja ungefär det. Men det beror även delvis på min ekonomiska situation eftersom jag är arbetssökande i dagsläget och därmed inte har mycket pengar över till fritidsintressen. Annars skulle jag nog vilja resa mer och kanske börja nån kurs typ keramikkurs 🙂 Jag brukar också vara barnvakt åt mina syskonbarn, men jag har inga barn själv.

Gillar djur och att pyssla och måla. Jag är omtänksam och snäll, vill att alla ska må bra och vara glada. Skriv ett PM om du vill :) Ha det bra

Leon1973
2014-04-11 13:01
#103

Någon som har hittat någon vän genom denna tråden?

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Sofie1983
2014-05-03 10:59
#104

Hej! Jag är 31 år och bor i Sundsvall. För tillfället är jag sjukskriven och har sjukt tråkigt på dagarna. Skulle gärna vilja ha någon att hitta på nått roligt med. Det behöver inte vara något speciellt kanske glo i affärer på sta'n, fika, se en film, promenera, diskutera bästa plattången ;) mm. Har du lika tråkigt som jag? Hör gärna av dig.

Annons:
Arthedain85
2014-05-06 16:45
#105

#103 Japp! :)

syron1988
2014-05-07 14:58
#106

Hej!

Jag är 26 år gammal och bor i Karslstad. Jobbar som heltids-utvecklare. Som person skulle jag anse mig vara lugn - är inte den som ska festa hela tiden, gillar hemmakvällar för tillfället väldig mycket pga en intensiv jobbvardag. Mitt jobb har tyvärr orsakat att jag har tappat mina vänner eller bättre sagt att jag har växt ifrån dom. Är inte heller världens utåtriktade kille, vilket kan göra det svårt att hitta nya personer.

Söker i första hand någon att skriva med men i längden naturligtvis någon att kunna ta en fika med, gå på bio, etc.

Det är bara att höra av sig till mig om ni vill veta mera.

Delfinen02
2014-05-08 18:57
#107

Hej! Jag heter Ida och är snart 12 men trivs nästan inte med någon i min ålder. Har lättare att bli vän med äldre. Jag har flyttat och har inga vänner här så jag har tråkigt och vill göra något med andra än bara familjen. Jag gillar att kolla i affärer, sminka, kolla på film, simma, spela Sims och minecraft, rita, gå i skogen, läsa, vara med kompisar och djur. :)

[Konstig]
2014-05-11 17:47
#108

Tja!

Jag är en flicka/kvinna/tjej på 19 år.

Bor med min sambo och min hyperaktiva vovve på 1 år.

Jag har ett stort intresse för djur promenader mat och att sitta vid min älskade dator/internet.

Mejla! jag svarar nästan alltid.

Bor i stockholms län!

komkoma
2014-05-12 00:05
#109

Halloj, bor i jönköping och söker en kompis åt mig och min hund. Vi går gärna långa promenader och det skulle vara trevligt med lite sällskap någon gång.

eliinsten
2014-05-13 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#110

Hej, jag heter Elin och bor i Hallstahammar. Jag är 17 år och förlovad samt sambo. Jag har inte så mycket vänner, nästan ingen att lita på och prata med. Det tar verkligen på ens psyke när man aldrig får prata ut om saker och ting.. ingen att ha roligt med oså.. Ni tycker säkert jag skulle kunna ha det med min pojkvän men det är komplicerat så vänner är bättre. Nog om det, nu skall jag berätta om mig själv som person! Jag är en glad men lite tillbaka dragen person, älskar djur över hela mitt hjärta och har en egen hund (shetland sheepdog) 1 år gammal är han och jag skall snart kanske börja på ett gymnasium för hundsport osv. Jag spelar mycket dataspel, för det mesta counter strike global offensive. Jag har ett sort intresse för gaming och söker även folk man kan spela med online :) vet inte riktigt vad mer jag kan skriva… så fråga om det är något mer du vill veta. Kram

Cici93
2014-05-17 16:43
#111

Hoppas man inte är sent ute nu bara haha :P

Nä, men jag är en 21-årig tjej från Stockholm som söker lojala tjejkompisar som man kan umgås med och bilda starka band med. Är trött på falskhet och skitsnack tjejer emellan.

Söker dig som gillar att gå ut på krogen, sitta hemma och glo på film, gillar att träna,resa och ta en fika ja allt möjligt!

PMa mig om ni är intresserade! :D

Annons:
devour
2014-05-19 08:38
#112

Kan inte tråden rensas lite? Inlägg från 2013 och från inaktiva medlemmar gör väl ingen nytta?

Jag hittar gärna på roligheter med någon energisk själ kring huvudstaden.
Sofia, 27 år, bor söder om city. Bagare, crazycatlady.  Alltid glad och pratar alldeles för mycket.

Norrkille
2014-05-22 16:20
#113

Skulle gärna vilja ha någon mail vän eller liknande. Jag bor långt upp i norrbottniska skogarna så de är väl lite svårare att träffas sådär spontant. :)

fannylinda
2014-05-22 23:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

Nya vänner i MÄRSTA?

Hej

Jag heter Linda, 33 år. Jag söker nya vänner i Märsta.

Jag är kompislös och söker därför vänner som man kan träffa å bara prata med, åka på utflykter, ha filmkvällar med…ja allt möjligt roligt.

Jag har hund, så du får inte vara allergisk eller ha nåt emot att jag tar med mig henne (nästan) överallt.

Jag är sjukskriven sedan 2008 pga nackskada (whiplash), jag har även ledgångsreumatism (är så gått som smärtfri med medicin), ADD, IBS, dyskalkyli (jag kan inte räkna) och lättare social fobi…..å nej jag är inte hypokondriker.

Du får gärna ha: ett funktionhinder, barn och familj (jag gillar barn å barn gillar mig), hund

Jag är en väldigt lugn person, snäll, generös, djur/barnkär, kreativ/pysslig, omtänksam, blyg/tyst i större folksamlingar…..

Jag hoppas jag får kontakt med någon trevlig Märstabo för jag orkar inte vara kompislös längre.

[VGN]
2014-05-29 23:44
#115

Är det någon mer som lyckats skaffa någon vän på det här sättet? 🙂Ni som har lyckats får gärna höra av er till mig och berätta hur ni gick tillväga och vem vet, vi kanske också blir vänner tids nog. Även andra får gärna höra av sig.

Kärlek till alla ❤️

[Konstig]
2014-05-29 23:54
#116

#115 roligare om du beskriver dig själv lite :)

Jag har funnit en person som jag fick bra kontakt med iallafall en början till en vänskap, men sen är jag lite dålig på den sociala biten

Arthedain85
2014-05-30 00:02
#117

#116 Samma här ☺️

[T-Johan]
2014-05-30 07:10
#118

Om ni fått en bra kontakt och är ömsesidigt nöjda med den, var då glad, fördjupa den och må bra. Stirra inte Er blinda på den sociala biten, om ni inte orkar med den. Då blir ju den nya kontakten en "börda", och det är inte meningen. Ska ni träffas, gör det på ett sätt som bygger upp Er båda. Och inte bryter ner Er. Kanske bara en fika på stan är OK, kör på de då.

Annons:
[VGN]
2014-06-04 21:57
#119

Hejhej! 🙂

Jag är 22år gammal och söker först och främst efter människor som eventuellt är intresserade av att umgås IRL i framtiden. Det går jättebra om vi har kontakt via mail, telefon m.m till en början för att med tiden utveckla kontakten. Även om jag helst vill ha IRL-kontakter är du fortfarande välkommen att höra av dig. Det viktiga är att vi har intressanta diskussioner och något gemensamt att prata om.

Jag är en person som gillar att utmana olika normer och system och mina främsta intressen är veganism, feminism och psykologi. Jag ser mig som en väldigt djup person som är social och som gillar att prata om det mesta. Jag varken röker eller dricker och uppskattar väldigt mycket när andra också låter bli. På min fritid läser jag böcker, skriver mycket, tränar Tai Chi, ägnar mig åt teater och är aktiv i olika föreningar.

Om du vill prata med mig eller träffas IRL har varken ålder eller kön stor roll. Ärlighet, lätt för skratt och öppenhet är sådant jag värdetsätter väldigt mycket. 

När allt kommer omkring spelar det ingen roll vad jag skriver här för den bästa bilden får du genom att prata och umgås med mig. Jag hoppas att jag har väckt intresse hos dig. Var inte rädd för att höra av dig.

Kärlek till alla ❤️

Simelion
2014-06-05 01:37
#120

Hej! Söker vänner i Norrbotten, i närheten av Luleå eller Kalix.

Jag är en kille som bor på landet i med mina fyra katter och hund. Jag trivs här ute och tycker om att vara ensam, men som nån skrev tidigare i den här tråden kan det bli för mycket av det goda. Så jag skulle gärna vilja hitta nya vänner och gärna en partner att leva med.

Jag gillar att pyssla på med diverse sysslor här på gården, annars sitter jag gärna vid datorn, ser på film, lyssnar på musik eller snackar med nån likasinnad om allt möjligt.  Jag är djurintresserad, öppensinnad, nattuggla, jag har ADD och en lätt form av asperger och står politiskt på den röd-gröna sidan. 

Hoppas ni fått en liten uppfattning om vad jag är för en :P

Skriv! :)

fredrikatak
2014-06-07 16:53
#121

Jag söker vänner i Göteborg :( Känner mig extremt ensam nu.

Simelion
2014-06-08 08:20
#122

Vill komplettera mitt inlägg #120 med att jag även gärna lär känna nya vänner i hela landet, skrev Norrbotten Luleå/Kalix för att det är där i krokarna jag befinner mej :P

twoodblue
2014-06-09 18:17
#123

Hej, Söker en ev, framtida tjejkompis att umgås med. Är en kille (25 år) som skapar egen musik, tränar lite lätt, gillar att rita och fota. Skulle gärna vilja ha någon att se film, prata med, upptäcka spännande ställen mm.

Beautiful Dreams…

lilleman68
2014-06-10 20:44
#124

Hej, en liten 45-årig kille här som söker vänner i alla åldrar att umgås med och ha kul tillsammans med i Göteborgstrakten. Jag har idag inga vänner att umgås med och känner en stor ensamhet. Det senaste året har mitt liv förändrats totalt. I 30 år levde jag ensam som heteosexuell, och drog mig undan i sociala sammanhang. Förra året började jag styrketräna och gick ner 18 kg på nio månader. Min nya smala kropp innebar ett boostat självförtroende som fick mig att komma ut som homosexuell. Jag har åter samma klädstorlek som när jag var 15 år. Nu äntligen vågar jag vara mig själv, äntligen kan jag slappna av. Nu börjar mitt nya liv. Jag känner mig yngre än någonsin förut i mitt vuxna liv. Och nu längtar jag efter att få vara social och att umgås. Mina stora intressen är styrketräning (4 ggr/vecka), hälsa, teater, sång, musik, film, konst, dans, promenader i skog och mark, historia och släktforskning. Jag har också ett sug efter att resa, festa, gå på krogen, besöka festivaler och sevärdheter, fika, gå på bio eller teater… Jag söker vänner som är lika sugna på att umgås och hitta på roliga saker som jag. Ålder, kön eller sexuell läggning är oväsentligt.

FredTillSonen
2014-06-16 10:11
#125

Hej ! Jag är en tjej vars största intresse är Musik. Gillar dock också litteratur, foto och målar/ritar ganska mycket. Till hösten så börjar jag på ett musik estetiskt gymnasium. Jag ser mig själv som en ganska pratig person när jag väl får "lov" att prata då de jag "umgås" med inte för fem öre har samma intressen Men ska jag sammanfatta mig med fyra ord så blir det lojal,positiv(oftast iallafall),ensamvarg, ärlig Jag bor i jämtland och är 16 år Kön och ålder tycker jag inte spelar någon större roll, och jag söker nog främst mejl (eller liknande) "kontakter" då jag tror att jag är för feg för IRL Skicka gärna pm om jag låter "intressant" (Dock så är jag inte precis mästare på att skriva presentationer,så det bästa är väll att själv skaffa sig en bild om vem jag är)

Annons:
Pawo
2014-06-18 20:57
#126

Hej

Jag är en kille som söker vänner. Jag är inte så duktig på det här med sociala koder men jag kämpar så gott det går.

Jag är intresserad av politik, bilar, miljö, datorer och teknik och psykologi. Jag är även intresserad av styrketräning.

Vill träffa någon där jag kan få vara mig själv, utan att behöva spela en roll för att få bra referenser eller behöva bli omtyckt.

Pawo
2014-06-18 20:58
#127

Tillägg till #126 Jag bor i skåne om någon skulle mot förmodan vilja träffa mig.

FredTillSonen
2014-06-18 21:01
#128

#127 "mot förmodan" var inte så negativ mot dig själv :)

Moalinn
2014-06-18 21:39
#129

Försöka går ju alltid, right?

Tja.

Jag är en glad men ensam tjej i de äldre tonåren, ungefär 18 år. Lugn som en filbunke och gör inte speciellt mycket väsen av mig, varken med folk jag känner mig bekväm med eller med främlingar. Men när jag väl är bekväm med någon så snackar jag en del, ganska mycket faktiskt, om allt och inget. Jag och en klasskompis hade ett samtal om elvispar, fråga inte varför …

Annars tycker jag väl om att gå på konserter, har redan betat av fem stycken i år, har fem till som är planerade i år - kommer säkert fler. Musik är alltså en rätt stor del av mitt lilla liv. Metalcore, post-hardcore, poppunk and stuff like that. Tycker också om att fotografera, djur och natur! En hemlighet är väl att jag tycker badminton är fruktansvärt roligt men det är inget jag sysslar med.

Jag söker vänner, kön eller ålder spelar ingen roll så länge vi har något att snacka om. 😃

Ja just det, jag håller till några mil norr om Göteborg.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Horse24]
2014-06-19 11:27
#130

Så jag är en ganska ny medlem här och är så glad att jag hittade den här tråden! 😃 Om man behöver nya vänner så behöver man!

Jag är en tjej på 14 år. Älskar djur (speciellt hästar och katter) men har bara fiskar då min mamma är allergisk mot pälsdjur. Tycker om att gå promenader och vara ute i naturen.

Galen i pinnhästar, modellhästar, och Littlest Pet Shop. Mina intressen är att rita, fotografera, lyssna på musik, kolla på film och prata om allt mellan himmel och jord.

Skulle vilja börja med en mejlvän men IRL skulle också vara himla kul när man väl lärt känna någon bra! 🙂

doran
2014-06-20 23:48
#131

Är en rätt ensam kille på 21 år från Göteborgstrakten. Söker en IRL-kontakt som jag kan ha utbyte av. Spelar ingen roll om du är kille eller tjej, ålder är heller inte särskilt väsentligt, så länge som du också bor i göteborgstrakten.

Är intresserad av teckning, litteratur och många olika samhällsfrågor. Ofta ute och går långa promenader, inte helt otippat gör jag det i de flesta fall ensam.

Jag söker en vänskapsrelation där man kan prata med varandra om allt möjligt och har högt i tak. Är ingen överdriven festarmänniska men säger inte till nej till folk som vill gå på krogen.

Så om du bor i närheten av Göteborg, passa på att skicka ett PM så kan vi höras ;)

[MikaelaR]
2014-06-21 23:37
#132

Jag har stora problem med det sociala jag vill ha en vän inte några få bekanta utan en riktig vän en sån där vän man kan prata ut med en vän som inte bedömer mig för mina brister (och det är många) en vän som orkar lyssna.

Jag kanske ska försöka leta efter en vän över internet? vem är jag, jo jag är en 19 årig tjej med ett inte helt normalt liv jag har två hundar (Ja djurintresset är stort)

Jag har INGA krav på dig känn dig inte rädd för att skriva till mig om vi inte passar ihop så är det bara så vi måste inte heller bli bra vänner man kan iallafall försöka få kontakt

Jag bor i stockholm, skriv mer än gärna!

Annons:
[Elry]
2014-06-24 01:19
#133

Är en rätt så ensam kille, och skulle vilja bli vän med någon glad och positiv person runt Uppsala/Gävle området helst, men det är inte så viktigt. Runt 20-30 år sådär, men inte heller så viktigt, enda som är viktigt är ju hur bra man kommer överens. Gärna någon som är mer äventyrlig också och som typ inte trivs med att bara följa samma gamla rutiner varje dag, men hursomhelst det enklaste är ju att bara börja prata om något och se hur det går. :)

Djentle75
2014-06-24 12:29
#134

Hej hej. Här en man på snart 39 år, bosatt i södra Småland. Har känt mig ensam på flera olika vis och vill gärna bryta mönstret. Intressen: spela gitarr, spel, film, umgås med vänner (tyvärr väldigt tunnsått på den fronten).

Tanjis
2014-06-25 23:38
#135

Hej. Jag år en 28 årig tjej som bor i örebro trakten! Jag älskar mina hundar och dom är det bästa som finns, även om min unghund kan vara så besvärlig så hon kan få mig så frustrerad så jag kan börja grina floder och tillfälligt vela ge upp totalt. Jag bor med min sambo och honom älskar jag naturligtvis med. Jag har hög social kompitens och är rolig och klok men har glidit ifrån alla mina vänner för att vi helt enkelt växte isär, ingen hade ex det hundintresse som jag har. Jag älskar även att rida. jag vill komma i kontakt med någon med ett stort intresse för hundar men som dock inte är allt för duktig :) om man bor i närheten av varandra skulle det ju vara kanon kul att lite ledigt träna hund med varandra eller bara låta vovvarna umgås och leka, ta promenader med varran.

Mimmi20
2014-07-01 01:38
#136

Är en lättsam och trevlig tjej bosatt i södra dalarna. Söker någon att hitta på roliga saker och en trygg vänskap, helst en tjejkompis, vart du bor spelar inte någon större roll då man ofta är ganska flexibel i detta avlånga land. :) Har tidigare handskats med social fobi under flera år och det har tyvärr lett till att jag tidigare avstått från att träffa mina egna vänner och att relationer då runnit ut i sanden . Så nu när jag är kvitt min sociala fobi och bara vill ta igen en massa roligt jag missat och socialisera med människor så finns det inte många kvar alls att göra det med. Annars då? Är löjligt förtjust i gamla amerikanare (bilar såklart. ;) och rockabilly, åker mer än gärna på sådana evenemang och bilträffar , inget intresse vi behöver dela, är spontan av mig och provar gärna på nya saker också :) Är ganska pigg på att gå ut men att ta det lugnt funkar också fint. Hör gärna av dig!:) är ny på sidan så det kanske tar ett tag att knåpa fram meddelandet, om der kommer något vill såga.

Gurky
2014-07-01 18:20
#137

Hej jag är en 28-årig student som bor i Stockholm. Har inga som helst krav på hur du är och dina värderingar, är vi olika så är det lika bra som om vi är lika då det kan uppstå minst lika intressanta diskussioner om man har skilda åsikter :) Har de senaste året börjat träffa mina vänner allt mer sällan då vissa har isolerat sig helt från omvärlden, medans andra flyttat utomlands eller är alldeles för upptagna med plugg eller jobb. Som person skulle jag säga att jag är väldigt liberal när det gäller det mesta, försöker gärna tänka i annorlunda banor och är överväldigande stabil, glad och positiv! Saker jag älskar att göra är: laga spännande och gärna intrikata måltider, testa nya bakrecept, se på dokumentärer om djur/natur/forskning, ta ett varmt bad, lösa klurigheter, upptäcka världen, spela alla möjliga typer av spel, måla, lösa klurigheter, myskvällar. Det är iaf en kort version av listan, sen tillkommer alla intressen som är en ännu längre lista så dom kan vi ta i PM om detta verkar intressant :) Kontakt online eller IRL, kille eller tjej spelar ingen som helst roll! Däremot ser jag gärna att man är 20+, men som jag nämnde tidigare är det givetvis inget krav! Kanske blir vi bästisar, bra vänner eller i värsta fall går vi skilda vägar :) Ha det bäst! //Gurky

[nettan_36@hotmail.com]
2014-07-03 19:47
#138

Hej,jag är en 46 årig tjej från skåne..jag söker vänner och är det nån som känner  förr att lära känna mig så skicka en vänförfrågan på fb till anette fredriksson bjuv

[Nappiz]
2014-07-03 22:41
#139

Tjena! Har egentligen inte så många vänner, och det är banne mig på tiden att ändra lite på det, så why not skriva här? Jag är en glad och social människa som alltid tänker positivt i alla lägen! Jag har ganska många olika intressen bland annat djur(läser djursjukvård), träning, manga/anime, andligt, böcker, naturen och dokumentärer. Vare sig din ålder, om du är kille eller tjej eller kanske något där i mellan, om du letar irl eller internet vän eller kanske bara någon att snacka lite skit med så är du alltid välkommen att höra av dig! ;)

Annons:
[rememberme]
2014-07-08 12:09
#140

Hallå! (ska ordna bild…idag..nu..hehe)

Jag är en positiv och musikgalen tjej på 19 år, planerar min andra resa till Island nästa sommar.. är med andra ord lite resgalen också. Jobbar, sparar och reser tillsammans med min pojkvän som delar samma intresse. Förutom det tycker jag om att gå på festivaler, segla, bowla, bio, typ allt sånt där. Jag skulle vilja träffa en tjejkompis eller killkompis, det beror på för jag är absolut inte intresserad av en relation då jag redan har ett fantastiskt förhållande! Hm nu skrev jag av mig, ehm. Jag skulle vilja träffa DIG som försöker vara positiv i de flesta lägen, som är lätt och prata med, sprallig å som gärna provar på nya saker. Internet eller IRL, vi får se vart det leder till! :D Hör av dig!

Vänlös
2014-07-11 14:57
#141

Hej! Jag blev väldigt glad när jag hittade den här sidan men de flesta här tycks ha betydligt bättre möjligheter än jag och de är ändå ensamma, så nu känner jag mig ännu mer hopplös. Men jag skriver väl något här i alla fall även om jag omöjligen kan beskriva mig i lika positiva ordalag som ovanstående.
Jag är en mycket ensam östgöte. Ålder och kön är väl helt ointressant. Jag har inga särskilda intressen och har varit nedstämd eller mycket nedstämd många år och till största del på grund av min ensamhet.

Även om det jag helst vill ha är en nära vän så har jag förstått att det är omöjligt och jag skulle nu isället gärna vilja träffa någon människa bara för att träffas. Jag har inte mycket att prata om, inte någon särskilt karismatisk personlighet och är inte särskilt mycket att se på men… du kanske är lika hopplös som jag, eller bara en vänlig själ?
Om du anser dig må bra, vara positiv eller ha ordning på ditt liv så bör du nog inte göra dig besväret att höra av dig till mig för jag har inget att erbjuda.
Jag hoppas att någon hör av sig!

Kalli
2014-07-12 21:37
#142

31-årig Norrländska boende i Göteborg. Pratar gärna om allt möjligt men ska det bli givande samtal går kanske mode och liknande bort. Största intresset är nog husdjuren, trivs bäst i naturen. Gillar musik och lyssnar mycket på böcker. Pysslar en del i lägenheten och köper gärna begagnat. Vill någon ses så absolut men har lika gärna kontakt över PM. :)

[Daniela1983]
2014-07-14 21:14
#143

Nu märker jag att jag mår skitdåligt igen av min ensamhet.

31 år gammal, söker umgänge i närliggande ålder. Bor i norra Sthlm. Känns som psyket snart pajar då jag inte orkar med den vardag jag har. Och då främst att mitt sociala umgänge sträcker sig till kontakt med en vän långt bort och olika forum, (som jag tyvärr blivit beroende av, vilket inte är bra). Har även djur, bla hund så har ett hundintresse.

Tulen90
2014-07-15 13:58
#144

Hej, jag vet egentligen inte vad jag ska skriva. Jag har aldrig skrivit med människor på internet förut men känner att det är något jag nu vill. Jag är en tjej på 23, snart 24 år och bor i en liten stad i Västmanland. Jag har tidigare haft djupa depressioner och olika fobier, har blivit mycket bättre men mår forfarande dåligt i mellan åt. Jag ogillar mitt liv och den stad jag bor i och drömmer mig ofta bort. Just för tillfället studerar jag men känner mig väldigt omotiverad. Jag dricker inte men röker vanliga cigaretter ibland. Mina intressen är att umgås, kolla på film, lyssna på musik, djur och natur och lära mig mer om historia. Jag är en lugn och snäll tjej som älskar att skratta!=) Jag söker nya vänner (ålder eller kön spelar ingen roll!) att skriva med på internet eller sms, inte bara allvarliga saker utan även roliga.=) Jag är ganska blyg därför är inte IRL något jag söker just nu men kanske efter ett tag =) Jag hoppas att min text inte blev allt för lång och att det finns någon som vill höra av sig!=) Får ångest av att publicera detta men måste ju i alla fall försöka ^^,

[Lejonbalsam]
2014-07-18 00:05
#145

Hej!

Ensamheten är en allt för stor del av mitt liv och det har den alltid varit. Skulle väldigt gärna bryta ner den och ha ett mer normalt liv. Ångest och depression har följt i spåret av ensamheten men tror inte att dom skulle fortsätta ha makt över mig om jag levde ett socialare liv. Tycker om konst, djur, träning och en hel del annat.

Söker endast kontakt med tjejer/kvinnor eftersom jag aldrig har klarat av att vara nära vän med killar av någon anledning.

Är märkligt nog 37 år gammal men din ålder är oväsentlig.

Finns i Västerås eller kanske Stockholm :)

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
fountain
2014-07-19 14:13
#147

Hej allesammans, Jag söker nya vänner som är intresserade utav personlig utveckling. Mina pågående projekt är att bli bättre på socialisering med folk jag inte känner. Att gå bara prata med folk. Jag satsar på att lära mig dansa och kampsport till hösten. Finns mycket jag vill lära mig. Lite kort om mig: är en 26 årig kille som är mycket intresserad utav träning och nu av dans också. Har bott i ett flertal länder och talar därför flera språk. Skulle vara trevligt med spansktalande personer. Ha det gott!

Tropi
2014-08-11 16:25
#148

Hej!

Detta tycks vara sista platsen på internet som jag ännu inte givit ett försök, bäst man får det överstökat.

Jag är en kille kring 24-28 boendes i Västernorrland som länge kämpat med att skaffa nya bekantskaper, helst "IRL", men det har i bästa fall slutat med någon halvlång online-vänskap som sedan dör ut.

Då jag aldrig varit mycket för de intressen man "ska ha" under uppväxten, i stil med att dra ut på krogen var och varannan helg, så har kompisarna sedan skoltiden försvunnit sedan länge.

Jag är en lugn person med, som det är nu, få intressen (musik, film, litteratur, datorspel - ungefär som alla andra). Skulle vilja prova på lite ditt och datt, men det är ju inte alltid så kul att göra saker ensam, för att inte tala om betydligt svårare att faktiskt göra något alls i mitt fall. Min pessimistiska natur sätter även den en del stopp.

Tänker och funderar mycket över saker och ting, skulle vilja fördjupa mig inom filosofi, astronomi och psykologi.

Det vore kanske värt att påpeka att jag haft och fortfarande har lite lätt social fobi, bekantar mig gärna över nätet till en början och om allt känns bra kan jag mycket väl tänka mig att träffas. Slåss på senare tid en hel del med depression, lika bra jag nämner det med kanske!

Sååå jag slänger härmed ut en boll i etern utifall någon skulle  vilja fånga och kolla på den lite närmare!

Mvh

Annvenndarrnamne
2014-08-13 12:36
#149

Hej Stockholmare!  

Jag är en glad tjej, 29 år, som gillar att gå ut och prata över några drinkar och har lätt för att uppskatta de små och enkla sakerna i livet. Jag skulle vilja ha en vän att gå med på konsert, bio, museum, promenad, shoppa, träna på 24 fitness eller paddla kanot. Testa nya saker, gå på en dansklass, klättra på inomhusväggar, dreja lera. Jag gör helst saker som inte kostar alltför mycket då jag är en fattig student.

Jag gillar en massa saker men det betyder inte att vi behöver göra allt eller ens något utav det. Kom med förslag! Jag vill bara komma ut och om vi blir goda vänner som kan skratta åt allt och ringa varandra när vi är ledsna så skulle jag bli extra lycklig. Kramas Om inte så är det ett stort bonus att bara ha någon att göra saker med. 

Jag ÄLSKAR mat! Det är så kul att hitta nya restauranger, bästa sushin, bästa burgaren, bästa glassen! Men det är ju lite svårt att upptäcka och faktiskt ta sig dit när man är ensam. Buuuuu!

Jag älskar Bayern München, kanske någon som vill gå på sportbar för att kolla på matcher med mig? Jag är ingen fotbollsfantast utan råkade bara bli kär i Bayern. Dokumentärer finner jag otroligt intressanta. 

Kille, tjej, man, kvinna spelar ingen roll, men jag hoppas att du är 20+. 

Så vad säger du? Är du min framtida klättervän, promenadkompis, museumkompanjon eller kommer vi att sitta och filosofera om allt mellan himmel och jord? ☝️

kalyptuss
2014-08-25 14:15
#150

Hejhej! Är en 18årig tjej, bosatt i småland med djur och natur varmt om hjärtat. Som person är jag väldigt utåtriktad, ärlig och omtänksam. Har egen lägenhet och en underbar pojkvän. Jag har pågrund av dåliga erfarenheter av människor tyvärr inte så många vänner, och skulle gärna ha en vän till vadsom. Prata, hitta på saker, är väldigt händig. Gillar att tälta och vara på naturreservat också. Är dålig på presentationer och främst att ta steget att skriva först till folk. Hör gärna av er! Mvh

skullcandy
2014-09-04 01:14
#151

Hej! Jag är en tjej på 23 år som bor i Södermanlands län, studerar till förskolelärare och har en underbar pojkvän sedan 5 år tillbaka. Är väldigt empatisk av mig och bra på att lyssna på andra. Jag älskar humor och att skratta, har en social sida samtidigt som jag trivs med att vara ensam ibland. Jag gillar att uttrycka min kreativitet på olika sätt, främst genom att teckna men även när jag står i köket. :) Är intresserad av andlig utveckling och meditation, jag gillar djupa diskussioner om allt mellan himmel och jord! Vore kul att ha någon att skriva till i första hand men även att prata med om det går för sig. ;) Skicka gärna ett PM om detta låter intressant! (Ålder eller kön spelar ingen större betydelse)

Mvh Sofia🌺

Semper_Solus
2014-09-07 22:06
#152

Tjo!

Är en kille, 17 år.
Jag bor i Jönköpings län och staden Jönköping i det länet (är inte säker på hur man skriver det..)

För 3-4 år sen så var jag väldigt mobbad i skolan och efter 1,5 år av det så fick jag nog, gjorde lite saker, blev inlagd på behandlingshem, blev utskriven och bytte skola, blev inlagd igen och det gjorde så att jag förlorade alla vänner utom en kille som "stannade kvar" och det gav mig rätt mycket svårigheter socialt. Men tyvärr så är han ingen som man kan prata känslor med eller nånting som är personligt och inte har med tvspel att göra, och eftersom att jag är en rätt "känslig" kille så har jag ingen att prata med och då nästan ingen att vara med på dagarna..

Jag älskar musik (rock, pop, lite allt möjligt), skriver lite egna låtar och är helt okej på trummor. Gillar också att fota och massa andra saker 👍
Är också rätt duktig på datorer, gillar att spela tvspel och kollar typ alltid på film eller serier (skräck, humor, thriller, action, drama).

Är alltid schyst mot de som är schysta mot mig, respekterar alltid andra och är omtänksam.. har rätt dåligt självförtroende så har ingen aning vad jag kan skriva mer om mig..
Anyways, jag saknar verkligen att ha någon att vara med på dagarna, min enda vän som jag träffar ska snart flytta till Japan så kommer bli rätt mycket mer ensam då än vad jag redan är.. :/

Skicka gärna ett PM, jag är nästan alltid inloggad här :)

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

Lajnean
2014-09-08 01:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#153

Hej!

Jag är en tjej på 21 år som bor i Linköping.

Mina stora intressen i livet är djur, musik (framförallt sång) och att måla.

Jag har många ytliga  vänner (de flesta har flyttat ut från Linköping) och en pojkvän som jag umgås ganska mycket med men behöver en riktig vän att kunna ventilera och umgås med då jag har ett stort socialt behov. Jag känner mig lätt ensam.

Jag söker en lojal vän som jag kan hitta på saker med som tex ha filmkvällar, ta en fika, gå på bio, ha spakväll eller bara umgås och prata om allt mellan himmel och jord.

Släng mer än gärna iväg ett meddelande!

.

Annons:
[fleppo75]
2014-09-09 21:52
#154

Man 38 år! bor i småland helt utan vänner och söker vänner i alla åldrar gärna i småland men övriga sverige går bra med! ja gillar kolla på film mina djur och träna och sitta vid datorn! 

Hoppas någon vill skriva med mig. Ses gärna irl för en fika eller något!

healthybysiri
2014-09-11 20:20
#155

Hej, Siri heter jag, 19 år och bosatt i Falun. Älskar att träna och har ett stort hälsointresse. Tycker väl om att göra det mesta om man skulle få en eller flera kompisar..men är ingen partymänniska. Är lugn och pålitlig som person. Vill gärna träffa nya irl-vänner i min ålder (några år hit o dit spelar ingen roll). Skriv gärna! :)

www.sirinilsson.se

[starmachine2000]
2014-09-13 17:39
#156

hallå där! jag heter johanna, är en 21 åring från umeå som numera är bosatt i en av västerbottens alla skogar. pluggar för närvarande på komvux och försöker börja träna så kroppen blir glad igen c:

kan inte leva utan musik, lyssnar på allt från indiepop till metal. gillar japansk kultur och mode (är dock inte ett dugg intresserad av vad som är "inne" och inte).  är intresserad av kemi och biologi och vill utbilda mig inom de ämnena någon dag. tycker även om att diskutera politik ibland.

som person är jag snäll, lojal, lugn och rätt blyg och introvert. har en släng av social ångest också. men kan vara ganska knäpp när jag väl kommit ut ur skalet c: 

 jag söker endast vänner, föredrar internetkontakt till att börja med c: hoppas vi hörs!

Emscifer
2014-09-14 15:56
#157

Hej. =} Jag heter Emelie och är 33. Jag blev nyligen singel efter 10 år och märkte att de flesta av våra vänner blev hans. Jag har mycket trevliga arbetskamrater och fika-bekanta, men märker att de där nära vännerna försvunnit till giftemål och barn. Jag är ganska trevlig, oftast glad och spelar gärna dataspel/läser/ser på film. Jag bor i södra skåne med 2 hundar och hade uppskattat nya kontakter, både internet vänner och folk man kan träffa IRL kanske., när man pratat lite. Jag är mycket "easy going" och hade blivit glad för bara ett "hej hur är läget". Ha en bra helg!

kiwifågel
2014-09-21 16:46
#158

Hej!

Jag är helt ny på denna sidan men tycker den verkar bra :)  Jag är en tjej på 27 år som bor tillsammans med min sambo i en liten stad i skåne sedan 2 år tillbaka. 

Jag har känt mig lite ensam sedan vi flyttade hit, även om jag egentligen aldrig haft så mycket vänner, men just nu har jag inga vänner alls här på orten. Dessutom har jag nyligen börjat på nytt jobb där jag inte trivs särskilt bra så den här ensamhetskänslan påverkar mig extra starkt mycket just nu, när jag inte längre har ett jobb där jag trivs och känner mig uppskattad. Jag hoppas på att hitta någon att prata med och förhoppningsvis umgås med :)

Mitt liv har gått lite på "sparlåga" eftersom jag alltid varit blyg och självkritisk redan som barn och därmed undvikit att skapa och upprätthålla kontakter med människor och att ta mig för att göra roliga saker, utan istället isolerat mig ända tills för ett par år sedan då jag började jobba med mig själv och att våga mer. Så jag har inte denna stora bekantskapskrets som jag kanske skulle haft om jag inte isolerat mig så från de som ville bli mina vänner, utan jag har bara ett fåtal vänner som dessutom bor långt härifrån.  

Jag tycker mycket om att syssla med kreativa saker som att måla även om det har blivit lite av det senaste åren, tycker om djur (har katter) och att vara ute i naturen. Promenader, film, fika och osv tycker jag också är trevligt, är intresserad av allt möjligt :)  Att gå på krogen och andra ställen där det är mycket folk och ljud (idrottshallar tex) brukar tyvärr göra mig yr och trött, utan jag föredrar mindre mysigare platser och aktiviteter där jag känner mig trygg. Annars försöker jag att dra igång mig själv på olika aktiviteter som att börja träna, börja danskurs, resa osv, men det blir oftast inte av :P  

Annars är jag väl som folk är mest tror jag, bara det att jag har svårt att ta mig för saker och att jag kan känna mig osäker när jag umgås med folk. Är egentligen inte ute efter att prata en massa om problem, iaf ska detta inte vara i fokus (för det blir lätt nedtyngande om det är allt man pratar om), även om det blev mycket så i denna text ;)  Utan vill bara ha någon att prata med, om allt möjligt, och förhoppningsvis kunna hitta på roliga saker med efter hand, kanske tom hitta en nära vän :)   

Du får gärna vara i min ålder, alltså ca 20-35 år, och gärna bo i närheten. Men ibland kan man känna att man har mkt gemensamt med någon även om åldern skiljer, eller om man bor på olika orter, och då kan även mailkontakt ge väldigt mycket.

molam
2014-09-29 20:35
#159

Smiter in här till och från och kikar, kollar lite till och från om nå intressanta personer finns här med, men så feg som jag är vågar jag inte riktigt kasta iväg ett PM, så denna gång testar jag att kasta in ett inlägg kanske får blir en fullträff, vem vet.

Hej på er
Jag är en tjej, fyllde 20 i Juni. Kommer från bor i Västernorrland kommer från Norge, Älskar nästan alla Djur, harar tycker jag är läbbiga, fjärilar och spindlar lika så, men alla andra djur funkar, HAr hemma 4 hundar en är min egna som jag har fostrat sen hon var ung, hon är även min bästa vän och den ända vän jag kan lita på, jag har stora tillits problem pga saker som skett tidigare i livet, men jag tror nog att om jag verkligen jobbar på det kan jag nog lita på dig en vacker dag, man får ha lite tålamod ^^
Uhm jag bor hemma, med mamma, pappa och 8 syskon.
Jag gillar det mesta och söker därför nu vänner som man kanske en dag kan träffa irl så att säga, Kanske.
Största intressen, läsa böcker, Lyssna på musik och sjunga, spelar även Trummor och jobbar på att lära mig bas.
Jag har stora problem att snacka med folk pga mina tillits problem, men det är någe jag jobbar stenhårt på! Skriva är jag dock duktig på, för då behöver jag ikke använda min röst x3
Jaa vad mer kan man skriva.. jo jag söker som sagt vänner killar som tjejer spelar ingen roll, men måste bara säga till om det är en tjej där ute som tar kontakt, har inget intresse av Varken smink eller hår frisyrer, eller mode eller nått sånt, jag är uppväxt med killar (Fick min första syster när jag var 13) och är därför inte mycket som en tjej, jag är ganska killig av mig, dvs älskar bilar (sportbilar och jänkare *-*) Vi har i familjen en camaro som jag så ofta som möjligt försöker övertala papp att övningsköra i :p Jag föredrar spel framför "oh den killen är så snygg" eller " såg du vad hon hade på sig idag så jäkla förra året asså" Avskyr skvaller.

Nåja får se om nån nappar då ^^ Ni får ställa frågor om ni vill veta mer ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

tigre
2014-10-05 16:11
#160

Hejj, tänkte ge detta ett försök eftersom jag börjar tröttna på att bara hänga med sambon ;) 

Har flyttat norr ut (Umeå) för att plugga och har inte lyckats klicka med så många tyvärr. Jag är hundtokig (men hundlös), kreativ, feministx483, gillar naturen, yoga, meditation, naturvetenskap osvosvosv. Hade varit kul att klicka med någon som gillar liknande saker och också söker efter något mer än ekorrhjulet av konsumtionshets/jobbstress/pengahets. Som kanske vill vandra, åka på yoga retreats, luskamma loppisar, ha syjunta, träna hund, prata framtidsångest och hus-på-landet-längtan, vad vet jag, jag är öppen för det mesta (även internetkontakter såklart!)

Jag har svårt för att släppa människor nära, men de få som känner mig väl brukar säga att jag både är rolig och rätt knäpp :) Och ja just det, jag är 24 år men det är väl inte så viktigt egentligen. Hör av er så blir jag glad!

Annons:
2014
2014-10-13 12:58
#161

Halloj! Jag är en tjej på 18 år som bor i en förort till Stockholm. Har en hund som jag älskar sjukt mycket! Mitt lilla allt! Skulle vilja ha en till hehe.

Jag är en väldigt tystlåten tjej och tillbaka dragen. Har sjukt svårt för att släppa in människor i mitt liv. Även om det är något jag verkligen vill. Men när man väl känner mig och jag dig så kan jag vara ganska rolig, omtänksam, galen, snäll mm ^^

Saker jag gillar att göra är å spela tv-spel. Kör för det mesta COD och fifa :) Gillar även att träna, promenera med min hund, köra cross/allt som går snabbt, köra bil, är galen i fotboll och friidrott och väldigt många andra sporter med :D en sport nörd helt enkelt. Tycker att det övernaturliga är intressant med! Kolla serier, resa och massa andra saker.

Söker nog mest en tjejkompis som man kan hitta på en massa med, kanske åka och träna eller bara ta det lugnt framför en serie eller resa osv :)

Åldern är väl ej så viktig men mellan 17-28 år kanske :)

[rolnor]
2014-10-20 23:23
#162

Jag är 48, har flyttat runt mycket och tappat kontakten med mina tidigare bekanta. Jag är intresserad av naturvetenskap, har påbörjat doktorandstudier i kemi. Har en egen keramikverkstad och drejar. Har två katter som jag skämmer bort efter noter, ler alltid när jag tänker på dom. Jag är öppen och gillar att diskutera det mesta, dom senaste åren har jag börjat kolla fotboll, bettar en del. Jag är intresserad av vem som helst egentligen, man kan ju börja med datorkontakt och sen får man se om det blir IRL tänker jag.

Ha en fin dag!

Falling72
2014-11-15 13:34
#163

Hej! Jag är en 42-årig tjej, bosatt i Karlstad. Är ganska ny här på iFokus och detta är mitt allra första inlägg. Är så glad över att hitta denna tråd, då jag bara längtar efter nya kontakter och vänner. Är gift, men min man jobbar borta sedan flera månader och jag är så ensam. Har inga vänner här.

 Jag älskar att skriva. Framförallt poesi. Att fotografera. Och att resa!!! Att få komma bort från den trista vardagen. Till värmen. Till något nytt. Där ingen känner mej. Det känns så skönt. 

Är egentligen en social person, från början, men det har liksom bara försvunnit. Jag gillar att ta en fika, att promenera. Att prata med varandra. Att lyssna och ge och ta, det är livet. 

Vill gärna ha någon att utbyta mejl med, till en början, någon att prata med i telefon kanske. Det vore helt underbart!!!

Känner mej utanför på alla sätt och vis. När jag är bland folk i allmänhet, så känns det som att jag inget har att säga. De pratar om sånt som jag inte bryr mej om. Jag har väl andra värderingar, antar jag, andra saker som jag uppskattar här i livet. Tycker inte så mycket om det ytliga, materialism har ingen som helst betydelse för mej. Är kanske lite väl djup ibland och längtar efter att prata om annat också, med en vän. 

Nej, du! Säger jag till mej själv. 

Detta blev lite väl långt…… Men om du känner dej träffad, om du skulle vilja prata lite med mej. Hör av dej! 

Varm kram till Dej.

 Jag hoppas att vi hörs. Sköt om er alla.

Zyperior
2014-11-15 17:30
#164

Hej. Andreas heter jag. 29 år, bor och jobbar i Kungsbacka utanför Gbg. Jag har en liten dotter på halvtid. Känner väldigt få personer här och behöver fler vänner i Gbg-trakten. Skicka gärna ett pm om du vill. Tjejer som killar mellan 20-35 år. 

Ha de fint!

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

saradormin
2014-11-23 21:58
#165

hej. jag är andlig kille på 39 år som söker en likasinnad tjej och utvecklas med, starka drivkrafter mot andliga så fysiska livet är inte så prioriterat

sajtvärd  drömmar ifokus

Swedishdolphin
2014-11-27 22:44
#166

Hej!

Är en kille på 22 år, bor i Karlstad. Känner mig väldigt ensam, har väldigt få vänner, men några stycken har jag. Men de få jag har är ofta väldigt upptagna av sig. Intressen jag har är film, skrivande, geografi, lyssna på musik, historia, andra kulturer, allvetande och kunskap i allmänhet. Skulle även gärna lära mig lite mer om konst och konsthistoria. Är rätt lugn, ganska blyg, kan ta lite tid att lära känna, men om du håller ut ett tag så öppnar jag upp mig, och blir rätt varm, snäll och lite galen, haha. :)

[Torpedtass]
2014-11-28 22:43
#167

Lägger väll upp något här med.

Tjej, 28 år gammal, mamma till två döttrar och gift.
Älskar att lära känna nya människor, har lättare för killar än tjejer då jag är vad många kallar en "pojkflicka" men kvittar vilket kön du har då jag alltid tycker det är kul med nya personer.

Jag sysslar med draghundsporten sen 8 år tillbaka så jag är slädhundsnörd, hundprat är ett favoritområde. Är även intresserad av fotografering och här hemma har vi en Canon eos 7D, en Canon eos 100D och en Canon powershot SX280 HS - så Canon älskare. ;)

För övrigt älskar jag naturen, skrivande, TV spel där favoriten är Zelda (just nu hyrule warriors), musik, astronomi, träna mm.

Jag är reumatiker med tre reumatiska sjukdomar vilket sätter stop för bla långa promenader mm. Detta gör att jag vissa dagar också är trött och min hjärna funkar därefter så en förvarning, jag kan vara trögstartad ibland. ;)

Som person har jag beskrivits godhjärtad, lyssnare, pålitlig, glad, pajas och jordnära. Jag är en person som inte kan hata, jag pratar aldrig skit om andra och går heller aldrig bakom ryggen på någon, accepterar alla som de är och dömer inte. Inget jag säger bara för att utan det är den person jag verkligen är.

Jag är också ärlig, säger lätt ifrån om det är något jag inte uppskattar. Så man måste kunna hantera att jag har gränser precis som vilken annan människa som helst, säger detta då jag stött på folk som inte kunnat hantera när jag sagt ifrån när de tex sårat mig.

Kvittar vart du bor i Sverige men stort plus om du bor i Västerbotten, jag brukar vara bra på att hålla någon form av kontakt. Har dock telefonskräck så ringa är jag usel på.

Spenderar mer tid på facebook än här inne men hiva iväg ett PM om du känner för det. ;)

Annons:
dave76jkpg
2014-11-29 00:55
#168

Halloj! David heter jag..kille som är boende i Jönköping!är 38 år gammal.. Jobbar som snickare men är för tillfället sjukskriven…Dyselexi är en av mina diagnoser så därför tok dålig på att försöka skriva en presentation av mig själv och vem jag är:( Är som sagt 38 år och bor i Jönköping,snäll och väldigt lojal som vän och person,har alltid haft ett stort kontaktnät av vänner men sedan jag blev sjukskriven och mått jävligt dåligt har det blivit ganska ensamt oc dom jag fotfarande umgås med har familj å fullt upp! Som tur är har jag en underbar vän som heter axa!en rottwailer tik som alltid är en trogen vän!mina intressen är jakt,fiske,mc och träning då jag har ork! Så vad letar jag då:)jo eftersom jag sover bra var tredje natt så hade det varit kul att ha någon att skriva lite med,någon att dela lite tokiga idéer och tankar med.. Någon som kanske oxå har hund som behöver leka av sig lite med likasinnad ras:)söker helt enkelt roliga och vänliga själar Som sagt är Tok dålig på att skriva något,men skulle jag ha lyckats med att fånga något intresse så hör gärna av er Hls David

survival
2014-12-07 22:51
#169

Kör på en kommentar så får man se om någon svarar sen någon gång😃

är en 17 årig tjej som bestämde sig för att ploppa ut i december så fyller 18 i år. För tillfället går jag inriktning naturvetenskap med inriktning hund. Skedde lite sådär spontant som andra ''livsavgörande'' beslut jag verkar göra nu för tiden, tyckte naturvetenskap lät intressant och tyckte 'why not?' Upptäckte att jag tycker matematik och kemi är rätt roliga, konstigt nog, eftersom jag inte har gillat det förut.

Är väl rätt spontan sådär, kanske inte direkt hoppar nerför berg (då måste man nog kasta ner mig) men tycker jag någonting känns rätt så agerar jag därefter. Oftast visar det sig vara bra beslut 🙂

Intressen är för många. Hundar brinner jag för, dom olika utfodringssätten är något jag tycker är riktigt intressant. Även miljön tycker jag är viktig, och hundens beteenden etc. Egentligen gillar jag att prata om det mesta någon annan är intresserad av, gillar väl det också antar jag. Religion, feminism, politik, veganism, psykologi, jakt, avel, matindustrin.. Ja, listan kan nog fortsätta haha. Data och tv spel är rätt kul också, har velat resa till japan också sen ett par år tillbaka.

Fördomsfri av mig, och rätt social egentligen. Har vänner, och lätt att prata med främlingar oftast men när jag blir ensam så börjar ensamheten komma rätt snabbt. Har mina dåliga dagar och dåliga sidor precis som alla andra, och har eftersmak av utmattningssyndrom kvar i kropp och själ ibland. Söker nog först och främst en 'skrivarvän' sen får man se om man ses IRL. Bosatt mestadels i Småland nu, men Stockholm under lov :)

Linus.
2014-12-09 22:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

Hejsan mitt namn är linus och jag bor i ystad (skåne). 30år just nu. Känns som om jag vaknade till i huvudet för ett år sedan. Märkte då att jag är mer ensam än vad jag är ok med. Så det är någonting jag försöker ändra på. Jag är väldigt trevlig och stundtals till och med rolig. Är ute efter nya vänner på skype, telefon eller att träffas. Jag är en bra kille som letar efter bra folk. Intressen är hundar (har en egen som är en olycka på en annan olycka). Träna som jag är ganska ny på och på senaste tid att laga mat. Lär mig gitarr, vilket jag måste vara sämst på. Tycker även om att gå i skogen eller vid havet. Tack

awesomo
2015-01-01 23:45
#171

Hej hej!

Jag är en tjej på 21 år från Norrbotten som väldigt gärna vill lära känna nya likasinnade människor! Helst någon att umgås med IRL, men även att prata med. 

Är en social person egentligen, men är samtidigt rädd för att lära känna nya människor så därför skriver jag här. 

Jag tycker om inredning, resor, musik, film,  djur, politik (F!), dans, fest, spela, psykologi, mat(lagning) mm. :) 

Mvh Anna

jela96
2015-01-03 19:27
#172

Hej!

Jag heter Jennie och är en tjej på 18 år som är helt nyinflyttad i Örebro! 
Mina intressen är djur, photoshop, inredning och tv-spel! Är oftast glad och positiv men har problem med ångest. Är även social men har svårt för att ta det där första steget!

Söker någon att prata online med till en början men sedan träffas! :)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Jenveka
2015-01-04 09:36
#173

Snart 39-årig tjej med man och tre barn i Trollhättan. Jag tycker om att läsa, skriva och studera. Jag saknar en väninna som bor nära. Någon jag kan gå promenader ned, kanske jogga med, ta en fika, utbyta tankar och funderingar med. Gör du det med? Skicka då ett PM till mig!

Zekk30
2015-01-06 20:45
#174

Hej. Först vill jag bara säga att jag är glad att jag hittade denna sidan på nätet och vilket bra intiativ av trådstartaren att skapa denna tråd där vi kan söka efter nya vänner.

Jag heter Dennis och jag är en 30-årig kille som bor i Göteborg.

Mitt största intresse är nog dataspel och spel i allmänhet, men allt blir ju roligare om man gör det tillsammans eller hur? Jag gillar att laga mat också och utöva diverse lagsport eller racket sporter. Även löpning som jag brukar utöva på sommarhalvåret. Jag har inte så många vänner och skulle önska mig fler. Mejl kontakt eller IRL kontakt.

Som person kan jag uppfattas lite timid till in början men jag är oftast en glad lugn person men som gillar att skoja till det med rätt människor.

Jag söker också efter en resekamrat nu i sommar som skulle vilja resa tågluffa med mig i 3 veckor igenom Europa. Hör av er vet ja! :)

Annons:
Vaargen
2015-01-07 03:31
#175

Om någon vill skriva till mig så är det fritt fram, jag är en 20 årig tjej från stockholm.

Mina största intressen är; Djur och åter igen djur ;) men att fota är också kul och internet/spela datorspel.

Jag är nykterist, lakto-ovo-vegetarian dessutom gift & äger en jack russell terrier tik!  ;D

Jag är inte särskilt normal iallafall inte om man jämför med "hur man ska vara" så det får du acceptera om du skriver till mig! :) Mer information får du om du mejlar!
/"Vaargen"

[ThatsDeepBro]
2015-01-12 04:58
#176

Halloj!

Mitt namn är Oskar och är en kille på 23 år som är bosatt i Skåne.

Anser mig själv vara en väldigt trevlig och rolig kille som älskar att ge folk ett leende på läpparna, livnär mig på att få andra att skratta och må bra, sätter oftast andras behov före mina egna vilket är på både gott och ont. Älskar friluftslivet, sportfiske, gaming, film samt djur, listan kan göras lång. Dessvärre lider jag av depression, ångest attacker och social fobi, dock något jag försöker/vill ändra på. Kan väl säga att allt flöt på bra under tonåren, mycket festande, många vänner, flickvänner med mera, men ack så fort allt kan ändras till det sämre och bara fortsätta dala nedåt vilket hände efter gymnasiet. Kan även tillägga att jag är väldigt lugn som person samt väldigt blyg, tar en hemma kväll före en ute kväll alla dagar i veckan, inte alltid varit så dock. Har även väldigt lätt för att prata men även väldigt lätt för att lyssna, kommunikation är nyckeln till det mesta.

Letar efter någon likasinnad som man först och främst kan börja snacka med över nätet/sms för att sedan se vart det leder vidare till, Ganska nygjord profil därav ingen bild eller information om mig, bild kan dock skickas om så önskas.

Puss och kram!

[ThatsDeepBro]
2015-01-12 22:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#177

Aja, slänger in en bild på mig, inte bästa men får väl säga att jag inte är en person som håller på med såkallade "selfies" etc! :)

Nannie70
2015-01-14 14:40
#178

43 årig tös från Småland som är lite vilse i Skåne! Efter jobb på världens bästa arbetsplats så kommer man hem till ensamheten! Lite trött på att sitta ensam, hade vart trevligt finna en väninna att fika med då jag varannan vevka är i princip barnfri.Har dock min särbo en bit bort o vi ses inte så ofta:/ Idag en dag jag vabbar med min 7 åriga dotter! Hör gärna av er!

Jenny
2015-02-05 14:11
#179

Åh, vilket roligt initiativ av TS!

Mitt namn är Emma. Jag är 18 år och bor i närheten av Göteborg.
Jag känner inte så många här då jag flyttade hit för cirka 2,5 år sedan och inte riktigt haft chansen att lära känna så många fler än mina klasskompisar (som jag dessutom inte riktigt kommer överens med…). Jag har en pojkvän jag tycker väldigt mycket om och några få lite närmare vänner, så jag söker vänner irl och på internet!
Jag är en ganska lugn person som gärna sitter hemma och spelar spel, lagar mat, ritar eller sjunger, men har ingenting emot krogbesök eller fester lite då och då.
Jag är inte väldigt pratsam, så folk kan uppleva att jag inte vill prata eller att jag inte är intresserad, vilket absolut inte är fallet! Jag älskar att prata med nya människor och knyta kontakter. Jag är nog bara typen som helst lyssnar. Jag älskar långa diskussioner om allt och ingenting, och tröttnar snabbt på det alldagliga ''Hej, hur är det, vad gör du?''. Det slipper jag gärna om man inte har någonting mer att säga, ärligt talat.
Jag är väldigt intresserad av språk och dess uppbyggnad och studerar på den humanistiska linjen med språkinriktning på gymnasiet, fast snart tar jag studenten! Wehoo! Då planerar jag att ta ett sabbatsår innan jag söker mig vidare till GMU, för att kunna vidareutbilda mig till militärtolk.
Det finns mer om mig på min profilsida, så läs gärna och skriv någonting! :D
Ha det!

// Jenny Blomma
Sajtvärd på Nintendo iFokus

[JohnGiVarberg]
2015-02-15 05:01
#180

Hejsan hallå :-)

Jag heter John och bor i Varberg, är 44 år och singel.
Vilket gör mitt liv ganska ensamt eftersom alla mina vänner har förhållanden, barn, hus, kombi och hela det paketet.

Vi träffas fortfarande och jag tycker väldigt mycket om dem.
Men nu för tiden måste allt umgänge planeras.
Gärna en, två veckor i förväg.

Och det gör att jag saknar spontaniteten i livet.
Ni vet, att sms:a någon på eftermiddagen och så blir det bio på kvällen.
Eller en öl. Eller vad man nu hittar på?

Därför hoppas jag det finns någon annan i trakten av Varberg som också vill träffa en kompis att vara spontan med? Gärna någon som är singel också.
För ärligt talat, och nu vill jag inte låta kräsen, men eftersom jag då har massvis med kompisar som är par, umgås jag helt enkelt tillräckligt mycket med par redan.
Och det blir jobbigt att hela tiden känna sig lite utanför, som det femte hjulet eller så. Alltså, singelkompisar sökes i Varberg för spontana upptåg :-)

Tack för mig och tack TS, mycket bra initiativ.

Gulli73
2015-02-16 22:02
#181

Kvinna på snart 42 som är bosatt i Blekinge som söker vänner både på nätet och irl.
Gillar att vara ute i skog och mark,se film,läsa bra böcker,gå på utställningar av olika slag m.m

Annons:
[ensambarn]
2015-02-18 17:36
#182

Tjej på 21 år som är ny här på sajten så har inte hittat in i värmen än men tycker det verkar som en bra sida och bra sätt att hitta andra att skriva med. Jag älskar djur och natur. Har en stor blandras tik som är mitt allt! Har en pojkvän men väldigt få vänner. Har ibland lättare för att prata med killar men det är olika. Har blivit sviken många gånger så är rädd för nya människor så vill i första han bara ha folk att skriva med. När jag inte jobbar eller håller på med hunden så läser jag massor eller lyssnar på musik (lyssnar på det mesta men oftast rock) Det är mitt sätt att fly undan ensamheten. Tyckte förr mycket om fotografering men har tappat intresset pgs. psykiskt trötthet. Är ingen tjej som dricker och går på krogen utan är hellre hemma och ser på film och bara pratar! Pratar ofta för mycket eller så är jag tyst och blyg. Är olika beroende på vem jag är med. Skriv gärna ett meddelande, jag bits inte! :D

kalltkaffe
2015-02-19 15:21
#183

Någon kanske kan göra en ny tråd om det här? :) Det börjar bli lite fullt här med kommentarer sen 2013..

agoutiuppfödare
2015-02-22 00:47
#184

Hej jag är en tjej på 23 år bor i Skåne , är utbildad lackerare, undersköterska. Jag är en väldigt ärlig person , positiv, snäll, rolig, har sjuk humor, intresse : djur , dans, bilar, film, musik, natur, teckna, fota. Söker efter vänner :-) vill ni veta mer eller så , skicka ett PM till mig så får ni min mejl eller mitt nummer :-D

kram på er!

felle-j
2015-02-22 09:50
#185

Ny tråd här.

per60
2015-04-06 18:56
#186

Hej trevlig sida det här med en massa människor i varierande åldrar. Själv är jag en singelman på snart 60 år som är relativt nyinflyttad i Örebro. Söker nya vänner av alla slag och gärna de som bor här i stan men även andra vänner i vårt avlånga land som man senare kanske kan träffa om det faller sig. 

Är mycket ensam på fritiden och funderar ofta på hur man bäst kan bryta ensamheten. Skriv gärna och berätta mer om dig!

miamaria1970
2015-04-27 23:29
#187

Att det ska vara så svårt att presentera sig! Hur ska jag få till det utan att det låter alltför deprimerande. Jag är en gift tvåbarnsmamma som har stött på många baksidor av livet. Pga av all otur har det varit svårt att möta någon som förstår/respekterar hur det är/varit och varför det är svårt att vara som "alla andra". Kanske kan vi förgylla vardagen för varandra på något sätt oavsett vilken relation vi har. Är: rök, drogfri, lugn, ärlig, snäll, försiktig, m.m. Tycker om: ärlighet, respekt, djur, hantverk, handarbete, natur m.m. Tycker inte om: elakheter, ytlighet, orättvisor, stökigt uteliv m.m. 

Min E-mail: mia2@home.se

Min bloggadress: miamiamia.bloggplatsen.se

/Mia.

[Mia-67]
2015-12-28 12:50
#188

Att i min ålder (48 år) presentera sig och få respons är inte så vanligt men… gör det för att jag trots allt söker vänner. 

(Efter en rad händelser i mitt liv, som resulterade i bl a social fobi så fanns inga vänner kvar när jag landade på fötter igen. Nu består mitt liv av bekanta, såna man hejar på när man råkar stöta på varandra, man byter några hastiga artighetsfraser innan man rusar vidare. Sen går det ett halvår eller mer innan man råkar på varandra nånstans igen… De brukade vara mina vänner men har gått vidare i sina liv och jag har inte plats. Tungt men jag kan inte klandra dom för att de inte orkat vänta på att jag ska hitta mitt leende igen.)

Söker nya vänner runtom landet (onlinevänskap som kanske kan leda till IRL-vänskap så småningomGlad.)
Jag är intresserad av geocaching, svampturer, natur, fotografering (särskilt mikrovärlden), photoshop, scrapping m.m.
Jag röker inte (f.d. rökare), har inga djur (pälsdjursallergi), jobbar halvtid och har två hemmavarande vuxna barn (snart lämnar boet).
Söker öppna och ärliga människor med hjärtat på rätt plats (liksom jag). Att kunna prata med om stort såväl som smått, allvar så väl som lättsamma saker. (Kanske kan det leda vidare till en kopp kaffe ihop nån gång eller gå på bio, ta en promenerad i parken, geocacha eller kanske gå nån kurs ihop?)

Hör av dig så kan vi kontakta varandra via t ex Facebook.
(Har även skrivit i den här tråden #100.)

Annons:
[Tuulikki]
2015-12-28 17:58
#189

Låser tråden då det finns en ny, som ni hittar HÄR.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: