Annons:
Etikettbytes-säljes-och-sökes
Läst 5150 ggr
Barbapapa
2013-01-28 15:14

Vill prata med någon :(

Hejhej. Är en 19årig tjej som känner mig fruktansvärt ensam. I dagsläget har jag "vänner" att umgås med i skolan, samt en syster här hemma jag är med ganska mycket. Utöver det är jag rätt ensam.

Känner framförallt en otrolig själslig ensamhet. Ingen ser mig på riktigt, ingen vill prata med mig på riktigt, ingen vill lyssna. Ingen bryr sig helt enkelt. I alla konversationer pratas det bara om ytligt skit som jag inte har så mycket att säga något om. Vill kunna prata om ALLLLT möjligt, allt från vardagliga småsaker till djupare frågor om livet typ.

Well… Om någon har lust att skriva lite skulle jag bli väldigt glad. Spelar ingen roll hur gammal du är, hur du ser ut, vilket kön du har, sådant är oväsentligt.. Svarar vem som helst i princip Rynkar på näsan

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Sebasahl
2013-01-28 16:06
#2

Säger som förgående :) vi ställer upp om och när du behöver oss :)

[T-Johan]
2013-01-28 18:12
#3

Eller så berättare du om något som berör dig här på Ensamhet. Vi representerar en bredd av erfarenhet beroende på våra olika livsöden. Somliga friska, somliga sjuka. Somliga välutbildade, och andra inte. Vi har de gemensamt att vi är/känner oss ensamma, och vill ha en kontakt vi orkar med. Känn dig välkommen Du också.

VilmaKristina
2013-01-28 19:02
#4

Texten påminner ganska mycket om min situation!

  • Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.


Denna kommentar har tagits bort.
[T-Johan]
2013-01-28 20:09
#6

#5 Det är väl därför Ensahet 'rullar på'. Det är bra för själen att få skriva av sig, skriva om något som påverkar ens tänkande. Man blir berörd av något. Ibland är det positiv och inland negativ händelser. Men likväl lika viktigt att få tala om.

Annons:
Barbapapa
2013-01-29 10:27
#7

Tack för era svar, trodde inte att någon skulle orka läsa ens.. Det känns både bra och dåligt att så många är ensamma, bra att jag slipper vara den enda men dåligt för att… Ja om vi nu är många ensamma, varför gör vi inget åt det? Men det är ju svårt :<

[T-Johan]
2013-01-29 11:08
#8

 ………,varför gör vi inget åt det?

Man måste se det i ett stort perspektiv.

Många är så belastade av diverse "krämpor", att man

inte orkar med en social kontakt i vanlig mening.

Man kanske klarar en kortare kontakt, och det i sin

tur resulterar i "ensamhet".

Men grejjen är att vi fortfarande har kvar behovet av

att "ha kontakt", kunna få berätta om………osv. 

För att återgå till ursprungsfrågan  "…,varför gör vi inget åt det?"

Så får vi nog tillstå att vi alla gör något åt de när vi är

här på Ensamhet och utbyter tankar.

Forumet "Ensamhet" är bra. Det är bara skriva berätta!

Denna kommentar har tagits bort.
PiganX
2013-01-30 22:02
#10

Mig får du också gärna skriva till ifall du vill! Jag är inte heller sån som har så stort intresse av att bara "kallprata", så mig får du gärna skriva till om du vill prata lite, berätta om dig själv eller hur du ser på saker.. Du får skriva om vad du vill helt enkelt!

Kram.

Dasy
2013-05-09 21:15
#11

Jag heter ? och är 42 år gammal. Jag gillar att spela kort. Sjunga, hitta på en massa olika saker (spelar ingen större roll) och gillar dessutom att spela olika spel, djur och natur, hundar,katter m.m.

Jag saknar vänner rent generellt. Har några men vi är inte ofta. De är så kallade "vänner" mer i den stilen. Jag känner att jag behöver fler vänner som man kan umgås med och verkligen känna att de finns där för en. Jag är trött på att dagarna bara ska rulla förbi. Det känns som om man bara slösar bort en massa tid på ingenting. Jag vill inte att mitt liv ska vara helt tomt Vill ha en historia :)

Jag tycker att jag är en bra mamma/fru/vän. Förstår inte varför jag inte skulle kunna få fler kompisar. Jag mår inte bra utan vänner Det fungerar inte. Hoppas att det finns någon där ute som kan tänka sig att bli min vän :). Det spelar ingen roll vilket kön du har eller what so ever. Jag är en väldigt respektfull, ärlig, lojal och omtänksam person.

Söker MSN-vänner också. Här får ni min E-mail: sweden2@home.se

Jag bor som sagt i närheten av Ljungby. Mer detaljer får du om du hör av dig :)

Jess89
2013-05-09 21:21
#12

Du får gärna skriva till mig också om du känner för det. 🙂

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Dasy
2013-05-09 21:22
#13

Du har min E-mail.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[AprilFlickan]
2017-04-02 14:17
#15

Skicka PM Jag är en klok kvinna på snart 48 fniss Känner igen en hel del Från min ungdom Oxå Kram 🍀

Xeati
2017-05-05 12:09
#16

Satt här och tänkte själv skriva något om att jag känner mig ensam fast jag har folk jag kan vara med i skolan…Hittade din tråd och du hade skrivit EXAKT som jag känner…Konstigt men lite skoj på samma gång, att man kanske inte är så ensam som man tror. Heter Xeati på kik och snap!

Riesen
2017-05-05 23:23
#17

Inte för att förstöra något, men det första inlägget gjordes 2013, chansen finns nog att personen inte är aktiv längre.

Upp till toppen
Annons: