Annons:
Etikettpositivt-negativt
Läst 1296 ggr
LinaLj
2013-01-03 18:29

Jag har blivit dagmatte

Oj vad jag har saknat att ha hund. Jag älskar min katt över allt annat , men en katt är ju ingen hund. Men en studentekonomi tillåter inte två djur.

Men så hittade jag en lapp i affären från ett par som sökte dagmatte til lsin lilla dvärg schanuzer tik. Så jag ringde (bara det är ovanligt när det gäller mig) och vi klickade verkligen (ägaren och jag). Så under julledigheten så har Trixie varit hos mig ett par dagar här och där för att prova hur vi trivdes ihop och hur Teddy (min katt) reagerade. Hon är en urskön liten dam som är lugn som en ko men med energi så att det räcker och blir över.

Teddy och hon ignorerar varandra och eftersom båda är kräsna så äter de inte av varandras mat. Däremot tyckte Trixie det var urkul med alla Teddys leksaker som ligger här. Eftersom Teddy inte leker med dem så är de nu Trixies.

Så från och med på måndag så ska detta lilla underverk vara hos mig fyra dagar i veckan 8-17. Det ska bli så underbart att ha en hund i huset igen. Det känns även skönt att jag och matte och husse kommer bra överens och har samma syn på hundsköttsel.

Som grädde på moset kommer jag tjäna en liten extraslant som jag kan spara på "djurkontot" så att det kanske kan bli en egen hund en dag.

Så nu kommer jag att bli lite mindre ensam och det är till och med så jag tyckte det har varit trevligt att stanna och prata lite med andra som varit ute på hundpromenad. att prata djur är ett favoritämne för mig så då känner jag mig inte så vilsen i samtalet.

Annons:
[madelaine]
2013-01-03 18:55
#1

Vad roligt, grattis :)

[T-Johan]
2013-01-03 19:26
#2

Vist är det roligt att känna sig behövd. Att få ägna sig åt något man tycker är roligt är inte alla förunnat. Kul kul kul.

Pelle Långlös
2013-01-03 19:53
#3

Vad roligt. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

LinaLj
2013-01-03 20:01
#4

#1: Tack =)

#2: Ja verkligen. Jag är faktiskt utbildad djurvårdare i grunden och saknar att arbeta med djur. Nu ser jag fram emot att få träna agility med Trixie.

Upp till toppen
Annons: