Annons:
Etikettpositivt-negativt
Läst 1355 ggr
Hellgrim
2012-12-19 01:07

Ensamhet

Är de normalt att man isolerar sig när man känner sig ensam? Jag vet inte om de har med de jag varit med om som gjort så att jag isolerar mig och går in i någon slags dvala med depressiv underton och allmänt hat till de som är runt mig  har försökt hitta svar på de men vet inte riktigt var jag ska börja. ensamheten tär på mig och att träffa allt för mycket folk tär på mig med så jag vet inte vad jag ska göra

Annons:
[T-Johan]
2012-12-19 09:52
#1

Hej Nu är jag ingen "expert". Du frågar; "är det normalt….". Från "skolpsykologin" vet jag att vi människor inte ser det som "normalt". Ordet "normalt" används inte över huvud tagt inte. Vi använde ordet "avvikande". Och då måste man ha i tanken, "avvikande från vad". I botten är vi "sociala" och vill ha kontakt med andra människor. Men de sociala behovet varierar en hel del mellan olika indevider. Dom definistioner som vi har satt upp säger att; när man inte "fungerar" i samhället är man sjuk och behöver vård av samhället. Då ser Du "ramarna". Var Du befinner Dig vet jag inte. Om Du känner att Du vill ändra Din situation, då ska Du vara glad över de. Det visar att Du är mer social och vill vara mer social. Få se om någon annan med praktisk erfarenhet kan tipsa Dig om hur Du ska gå vidare.

Upp till toppen
Annons: