Annons:
Etikettensamhet
Läst 927 ggr
Skogslilja
2017-06-23 20:02

Skriva av sig..

Idag har varit en känslo-rollercoaster. Efter midsommarmiddagen så beslöt sig min far för att diskutera en grej med mig. Det blev väldigt brett och väldigt jobbigt. Livet, döden, utseendemässig potential, hans önskan/värdering mot min önskan/värdering. Jag lyssnade på allt han sa och blev tillslut ledsen men han gav sig inte. Han malde på och alkoholpåverkad som han var så kände jag att jag inte orkade med hans närvaro som när han är nykter.

Det blev tillslut en sorts breakdown när han inte tillät mig att hämta snorpapper och då slängde jag iväg mina kuddar på golvet och sätter mig i hörnet av mitt rum och gråter ut och skakar. Det blev svårt att andas för jag blev så hysterisk, men det var för att jag inte kunde hålla det inom mig. Det blev för mycket… Tror detta var bland den jobbigaste stunden för mig på länge. Det var en annan sorts "mående" än t.ex. ett krossat hjärta..

Och nu sitter jag här i mitt rum. Föräldrarna sover och jag är så ensam. Det är så tyst. Mitt huvud är det enda som låter och min dators surrande, det kryper under skinnet på mig. Jag vet inte vad jag ska göra. Spelade nyss med en vän men så fort han behövde gå så blev det tomt igen. :(

För övrigt har dagen varit bra, har varit ute på långpromenad och tränat lite samtidigt.

Ville bara skriva av mig, hoppas det är okej.

Hoppas ni har en trevligt fortsatt kväll! :D

Annons:
[Nekoburger]
2017-06-23 21:10
#1

Usch vad jobbigt. Jag har också föräldrar som alltid gnäller och aldrig är nöjda, hoppas du mår bättre nu.

[Wijnja]
2017-06-23 21:16
#2

Samma här en morsa som alltid tjatar

Lia
2017-06-23 21:55
#3

Så har hela min barndom sett ut, så jag förstår dig. Jag finns ett pm bort om du vill prata!

Rosisa00
2017-06-23 22:45
#4

Jag känner verkligen igen känslan när man alltid känner sig så tom, men när man är med sina bästa vänner så mår man bra. Det enda och de enda som får mig att känna mig glad och levande är att vara med dem… :( Hoppas det löser sig för dig <3

Skogslilja
2017-06-24 09:59
#5

Tack alla för era kommentarer❤️ jag blev bjuden över till en liten fest eller vad man ska kalla det och efter lite om och men så drog jag dit. Trots att mina ögon fortfarande var svullna, men det var väldigt trevligt. Alla var schyssta där. :) 

Idag känner jag mig mest arg över att min far aldrig slutade tjata på mig trots hur dåligt jag uppenbarligen mådde. Sedan är jag arg på min mor för att hon direkt efter pappa slutat gick in i mitt rum och skulle säga "sitt" som basically var samma sak som pappa redan sagt hundratusen gånger. Ingen av dem har bett om ursäkt och tror inte de kommer göra det heller. Känns som att deras närvaro är poison för mig just nu.

Men om ett år kanske jag kan flytta hemifrån, för då har jag förhoppningsvis ett jobb!

Tack igen. ♥ ♥ ♥

[Wijnja]
2017-06-24 10:36
#6

Du bestämmer vad du vill göra

Annons:
Rosisa00
2017-06-24 11:15
#7

Det känns som att föräldrar aldrig säger förlåt? De ska alltid ha rätt och har "inget" att säga förlåt för…

Skogslilja
2017-06-24 11:23
#8

#6 yes :)

#7 ja, en förlåtelse utav dem känns ibland som en raritet. :/ 

Har ont i mitten av min bröstkorg idag (mellan boobsen), det typ ilar eller blir en tryckande/klämmande känsla som kommer en stund och sen försvinner. Vet inte om jag pressade ihop bröstkorgen igår när jag var så ledsen.. Aldrig haft så förut. :o

Tack åter igen, det uppskattas att ha fått en sådan fin respons av er. :)

Rosisa00
2017-06-24 11:32
#9

Aj, det hände en gång efter idrotten, det är väldigt obehagligt men antagligen inget farligt. Jag har för mig att min idrottslärare sa till mig att sträcka mig åt andra hållet så jag hängde i en sådär stege eller vad det heter resten av lektionen xD Det var som att vara publik för jag fick kolla på när de andra fick kämpa och svettas!

Skogslilja
2017-06-24 11:48
#10

#9 haha okej, lite random sådär. xD  Kan prova att stretcha! Tack! :D

Rosisa00
2017-06-26 14:39
#11

:)

Upp till toppen
Annons: