Annons:
Etikettensamhet
Läst 731 ggr
[AprilFlickan]
4/2/17, 9:56 AM

Det tysta, det tomma och det kalla

Vaknar Varje morgon Till tystnaden av en annan människas frånvaro Den tomma känslan i hemmet Ingen som drar mig intill sig Saknaden av att bli skedad Frågan: Har du sovit gott? Vaknar oxå varje morgon till Lugnet Långsamheten Två ljuvliga små liv vid min sida Yngre katten sovandes med huvudet i min hand Äldre katten spinnandes på täcket vid mina ben Till eftertanken Och till pepp som "upp och hoppa med dig" Sätt på kaffet, doftar lycka På med SVT i bakgrunden Skönt utan reklam och med lugna program Tappa upp ett skumbad att njuta av efter frukost Livets kontraster De olika livens kontraster jag just beskrev Mina tankars kontraster Jag kan byta ut en minus tanke till en plus tanke Det ändrar ej på faktum att jag ej vill leva ensam Men det lär mig att göra det Och jag tror det blir en bättre grund in i ett ev framtida förhållande Är ju oxå medveten om att all tvåsamhet som finns Ej är bra, sund eller kärleksfull Lika medveten som jag är om att man även som singel bör finna en balans, trygghet och harmoni God morgon ☕️

Annons:
kim1980
4/2/17, 6:40 PM
#1

Du ser ju ljust på kärlek. Jag hade väl nöjt mig med nån mer vän . Äta i hopp el så. Är otrolig usel på laga mat själv. Har tappat den gnistan synlighet när är i mot våren. . Blir det djupare . Så tar jag man väl det då. Är tveksam till det mera en många andra. Djuren fyller upp tillvaron mening med livet även det andliga biten. Upp ner gångar för alla . Utan djuren blir det tomt ensamt.

Upp till toppen
Annons: