Annons:
Etikettensamhet
Läst 2486 ggr
bilalex
2017-03-26 19:14

Totalt omöjligt att hitta seriösat folk

Hej, är en 26 årig kille som Har de riktigt bra på de allra mesta - förutom en sak som sänker en rejält, och det är att det typ är totalt omöjligt att hitta nya vänner som verkligen är något att ha. har varit inne på rätt så många andra sajter och träffat folk därifrån, folk som säger sig vara "Ensamma" man får bra kontakt och träffas och har en trevlig stund o man har kontakt efter det med, men efter ett tag så slutar ALLA att svara typ. nu senast hade ma nträffat en riktigt trevlig tjej som me sade sig vara helt ensam o fick jätte bra kontakt, och ville ses helgen efter igen och hade lite kontakt under veckan, och sen när de blir helg så slutar man svara, det ironiska i dte hela va att vi rpatade ovanligt personligt (för att va första gången man träffades) o pratade bland annat just om det här, och se nblir man själv likadan, precis som man själv haft "Problem" med. allt är hopplöst så alla man haft kontakt med de senaste åren har varit så här, helt otänkbart för 7-8år sne att alla skulle va så här, alla man kände och hade jättegod kontakt med blir likadana, nån pest eller liknande som verkligen drabbar alla utan några %, till o me familjen har blivit så här till stora delar. några av de få man haft kvar har vittnat om samma sak. skulle gärna diskutera detta, och även passa på o knyta kontakt ifall de råkar finnas nån som har lite vett kvar :)

kort om mig då:

kör lastbil för posten i stockholm, har stort bilintresse, TV spel (främst äldre) Vetenskap och annat smått och gott, är från västerås så jag e där en hel del också, Saknar vänner och fart i livet, utanför jobbet då.

taveljocke@hotmail.com

Annons:
2Sirius
2017-03-30 14:01
#1

Kan känna igen det här du beskriver, och finns som med de mesta annat, mycket att säga om… Själv bor jag i Skåne, 37 år. För min egen del, tror jag att obalansen i min psykiska hällsa spelar stor roll. Då mental ork och styrka för ATT GÖRA, få livet att fungera, få saker gjorda som begränsar och låser en, vara spontan och hitta på saker elr bara vara i ett välbefinnande, av psykiatrin kallat VILJELÖSHET, ständigt aktualiseras då det, just står ivägen…! Så tröttnar många som kanske hade umgåts med en, och kanske till och med inte vet hur de ska förhålla sig heller.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kim1980
2017-04-01 15:17
#2

Hej jag gör av tryck . I bland är det svårt se ljuset i folk ha orken tålamodet med det speciella. Själv har jag en inre box följa när gäller folk utan för tekniken. . Som tjej måste man vara vaksam. Men faktiskt vart med om exakt liknade promatik som jag hade mer för. Men genom har min osynliga väg . Så blir det tryggare lugnare. Om det nån gång går full borda in sidan när gäller andra. Har ram som jag läger ut först. Beroende på värderingar tänket är då till svar. Som är viktiga för mig. Så anser mig själv seriös. Men kräsen . Då jag väljer med om sorg med praktiken. Dels har jag skeptiker allergi då blir det problem direkt !

bilalex
2017-07-25 20:53
#3

tycker att det e riktigt trist att det är samma sak även på denna sajt :( känns ju så otorligt logiskt att folk blir "ensamma" när man håller på så här :( man har varit med här ett bra tag men folk är precis som på alla andra ställen.

skulle va intressant o få svar från personer som beter sig på detta vios, och sist och inte minst, varför ens slösa tid om man endå aldrig svarar eller skrivier till nån och de första man gör är att inte svara, vilket ju me också e väldigt poppis, va de nu ska vara bra för

bilalex
2017-07-25 20:55
#4

* menar att folk skriver till en och det första man gör är att sluta svara.

konstigt att ma nskriver till en "ointressant" person då, man har säkert haft kontatkt me massor av folk på de senaste året, ALLA beter sig likadant, oavsett om de här är, liknande sajter, ute i verkliga världen, organisationer eller annat

SoulPain
2017-07-25 23:47
#5

Det är lättare att få kontakt med människor som har gemensamma intressen som en själv. Jag har skrivit till en del på denna sidan och en hel del andra på andra sidor, de gånger samtalen dör är då ingen part finner något intressant att prata vidare om, syssla med ihop, osv.

Även om folk är ensamma, söker folk att få kontakt med, så innebär det inte automatiskt att de som tar kontakt i sin tur passar med en. Lättast att hitta folk på nätet är just forum som handlar om sånt man är intresserad av. Där skriver man i trådar, skriver till varandra, ses om man inte bor på andra sidan landet.

Men världen har ändrats en del sedan internet slog igenom, folk är mycket mindre sociala i allmänhet idag, de är så illa så de har informationssidor om hur vi lär oss att bli mera sociala igen. Så det kan ju också vara en bromsfaktor i att folk svalnar fort med att umgås, ha regelbunden kontakt, eller ens bygga upp en kontakt.

Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime - Lao Tzu

bilalex
2017-07-26 01:26
#6

Känner igen en hel del av de du säger, ofta att de dör ut, men när man e i fullfärd o börjar få upp en bra kontakt så slutas de o svara, o de händer konstans, riktigt trist endå, ovanligt att de ens blir nån seriösare kontakt iöht.

man har redan för länge sen försökt o få kontakt med folk med samma/liknande intressen men folk har inte varit så seriösa där heller, samt att man e lite nichad men endå har breddat sig lite

själv saknar man när man va liten på 90 talet innan alla mobil telefoner o allt de där, folk va ju mycke mer sociala o.s.v, ja e hyfsat gammaldages av mig, o e väl de som gör att man e en av få som verkligen vill ha ett socialt liv i verkligheten.

Annons:
Jess89
2017-07-27 19:30
#7

Har du provat att ta kontakt med människor i verkligheten? Genom exempelvis dina intressen? Vet att det kan vara svårt men man måste våga chansa här i livet. Att träffa nya människor kan vara svårt. De vännerna du har är ni aldrig ute och gör saker? Tänkte om du kunde träffa nya människor genom dem.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Redclover
2017-07-28 21:59
#8

Spinner vidare på #7. Jag kan rekommendera att gå på bilträffar! Har inte gjort det själv men hört mycket gott om det. Eftersom att du har bilintresse. Du kanske kan kolla efter evenemang på facebook?

bilalex
2017-07-29 00:32
#9

#7 Jag har försökt, men de har inte gett så mycke, har en men han tror hela tiden att han e bäst på allt och klarar inte ens av o göra nåt bra av sin egen peronlighet även om han e e duktig på att göra bra ytliga intryck så crashar de då han vägrar inse sina problem o han blir väldigt jobbig, och folk drara sig från honom o jag orkar inte så mycke heller. vägrar inse att han har nån form av asberger o gör allt för att verka normal, men de gör honom bara dryg, men går o träffas då o då. så man har verkligen försökt även med andra vänner på sin tid men de har då inte haft så många heller.

#8va faktiskt på en speciell biltäff som faktiskt som va inriktad just på min nisch. hittade trevligt folk o  prata med så man hade de trevligt för en kväll, Dock så va dom ja prata me långväga så de blev inte så mycke mer me de då. finns många olika typer av träffar, o har varit på en del men då man gillar en väldigt speciell typ av bilar så finns de inte så många träffar som man e intresserade av / platsar in.

SnowFalling
2017-07-29 22:33
#10

Ja här ligger man och kollar på Hobbit på tv4 ensam. Har totalt gett upp att hitta vänner pga att jag varit med om liknande det du skriver.

2Sirius
2017-07-30 22:57
#11

Själv bor jag mitt ute i skogen, dryga milen till Märsta mindre samhälle. Det är få i min ålder, i alla fall här omkring, som bor på landet och inte är upptagen med egen familj, och de vänner jag har, är ganska upptagna med sina liv, ifall jag åker till dem. Så om någon söker IRL-Vänner, runt, V Blekinge NÖ Skåne trakten, så Skicka ett Pms vettja…. 😊 Finns nog många seriösa, men många råkar bo lite längre ifrån, och är man då inte driven nog så blir det lätt inget av det…

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annielle
2017-08-02 20:47
#12

Du har verkligen haft otur, men ge inte upp för det! Har du testat något som den här sajten där man träffar folk och gör aktiviteter i hop? https://www.aktivitetssidan.se

Var dig själv, det finns redan så många andra.

bilalex
2017-08-03 19:50
#13

jo jag har testat den och inte en enda människa är seriös där heller tuvär

Annons:
[0123]
2017-09-17 14:32
#14

Jag kanske har varit en sådan "oseriös" person…men för min del så är det väl Autismen som gjorde mig osäker på hur man gör, det är väl det som är problemet med många…

Osäkerheten.

Annielle
2017-09-17 15:33
#15

Bilalex 

Hur är du som person då? Du är inte väldigt intensiv och på? I så fall kan det ju göra folk skrämda och stressade…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

bilalex
2017-09-22 23:36
#16

Nej jag är inte så farligt intensiv och på, e väl snarare lite försiktig av mig om ma nsäger så. har fått in fin känslan på senare tid med. har bara varit vänlig och fört en vänlig dialog utan att vara för på
, har själv stött på folk som varit väldigt på dock.

Annielle
2017-09-23 10:10
#17

Om du blir för försiktigt kan det ju få motsatt effekt också, den andra personen kan ju få känslan av att det är den som måste styra allt och hålla i gång pratet då i värsta fall. Sådant har jag själv varit med om på den tiden jag brukade träffa folk från Internet, tur för mig att jag kunde träffa en person typ 8 timmar första gången vi sågs för hade jag inte gjort det hade jag nog inte träffat flera av dem igen just på grund av att de var så tillbakadragna. En som var så i början umgicks jag med i flera år, men eftersom han ville ha mer än vänskap dog det ut.

Ja, folk som är väldigt på har jag också stött på, blir ju väldigt jobbigt det med.

Hmm ja, man ska ju självklart vara sig själv så gott man kan så att den andra personen får rätt bild av en och därifrån kan bedöma om det stämmer med den personen, men det kan ju vara lite klurigt i början när man inte känner varandra…

Om jag själv hade skrivit en brutalt ärlig "kontaktannons" av något slag har jag  svårt att tro att jag skulle få några svar, eller så skulle jag det för att det jag skulle skriva vore så brutalt ärligt att någon uppskattade det 😃 Vet en bekant som skrev någon typ av "kontaktannons" på nätet en gång och bland annat skrev saker som : Jag tränar inte alls, ser inte särskilt bra ut  och har knappt några intressen , men visst fick hon svar, en kille hon träffa envisades med att hålla handen första gången de sågs 😃

Nå väl, jag håller tummarna för dig, någon gång måste det bli rätt för dig, finns ju så många olika människor att det måste finnas flera som passar i hop med en.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

bilalex
2017-09-28 03:37
#18

Jag e väl inte för försktig av mig heller, tror att jag e ganska lagom av mig faktiskt :) man känner ju av de där ganska fort

Annielle
2017-09-28 07:42
#19

#18 

Det låter bra det! Är ju inte alla som är bra på att känna in heller liksom.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Tomheten
2018-02-26 04:50
#20

Hur har det gått för dig? Har du lyckats hitta en riktig vän än då?

Annons:
bilalex
2018-03-04 22:46
#21

ine än faktiskt, varit nära ett par ggr, men sen fegar de ur typ

Upp till toppen
Annons: