Annons:
Etikettensamhet
Läst 804 ggr
[krasnajaluna]
2017-03-04 15:41

isolerad

Suck. Vad gör man när man är 18 år, inte har några vänner och bara sitter hemma varje dag? De enda jag är med är min familj, vilket ofta är trevligt, men man känner sig så isolerad. Speciellt när ens föräldrar inte orkar göra allt som man själv vill göra, som jag ju egentligen borde göra med kompisar. 

Samtidigt är ett problem att jag faktiskt till stor del är en ensamvarg, introvert med udda intressen som ingen i min ålder är intresserad av. Men för det vill man ju inte vara helt ensam hela tiden. Alla runtomkring mig verkar bara vara intresserade av att festa och gå på krogen, eller så är det de som, om möjligt, är knepigare än vad jag är och de går inte heller att prata med. Kan typ inte prata normalt med någon. Dessutom känner jag att denna ensamhet och isolering har gett mig en annorlunda och konstig syn på omvärlden vilket hindrar mig ytterligare.

Annons:
Babydino
2017-03-05 02:40
#1

Detta är jag

sjukkatt
2017-03-08 21:13
#2

#0 Vad har du för intressen? Bli medlem på andra forum? :-)

Babydino
2017-03-10 23:58
#3

Jag skaffade en katt. (igen) 
Katter är de enda som förstår en. De är bättre än människor. 
Vi har långa och djupa diskussioner med varandra.
Mest säger vi Mjaou-Majou-Mjaou.
Men vi kommer på fruktansvärt bra saker.
Roligast är att dra skämt.

(umgås knappt med människor. jag har dömt ut alla.)

🤪

NiklasTyreso
2017-03-23 23:16
#4

Gå med i någon intresseförening irl elller idrottsklubb?

Basta i simhallen, där kan man ibland snacka bort en stund med trivligt folk (funkar i alla fall ofta för killar men tjejer snackar väll oxå i bastu).

Forum och grupper för de som är intresserad av samma som du? 

Lista alla bekanta (och ev vänner) du haft och hör av dig till dem och hör hur de har det. Har du tur kan du återuppta kontakten med någon som kanske vill ses eller höras igen.

[SofiaRouge]
2017-03-25 01:58
#5

Skriv gärna pm om du vill ha någon att tjöta med, det är en ganska bra kompromiss när jag inte pallar träffa människor men samtidigt vill vara hemma i tryggheten

Bästakompis
2017-03-25 23:32
#6

Man kan känna så, att alla andra är intresserade av att festa och gå på krogen, men så är det ju inte. Det är bara lite svårare att hitta likasinnade med samma intressen när de är lite ovanligare. Men visst finns de. Det finns kanske inte många i din ålder som har samma intressen som du, men vem har sagt att vänner måste vara i samma ålder? Du är den du är och du är ju vuxen nu. Bara att gå din egen väg och köra på! Kolla upp föreningar, fatta mod och gå dit (nu vet jag ju inte vad det är för intressen du har, men det finns ju föreningar inom allt). Din familj kanske kan hjälpa dig att leta och stötta dig i det här om du berättar om problemet? Att känna sig konstig är något som händer när man är mer isolerad än  man vill och mår bra av, men det betyder inte att man ÄR konstig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: