Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1294 ggr
haschtag singel
2017-02-02 18:56

Ofrivillig singel och saknar vänner

Hej!

Jag heter Maria och bor i Stockholm, en liten bit utanför. Jag är född på sextiotalet och har två stycken vuxna barn, varav en fortfarande bor kvar hemma, men flyger nog ur boet till hösten. När barnen är hemma känner jag mig inte ensam, men  de dagar de inte är hemma (oftast på helgerna), kan det ibland vara lite tomt.

Jag är singel sedan ett par år och har tidigare levt i två längre förhållanden. Jag gillar tvåsamheten, men har inget behov att vara hopklistrad med en annan person. Anledningen att jag kan känna mig ensam, den är att jag har dåligt med vänner, alltså vänner som jag kan träffa och göra saker tillsammans med. Jag vet inte varför, men jag har ibland lättare att tala med män än kvinnor.

Jag har profiler på olika dejtingsidor och får en del svar från män som vill ha kontakt med mig. Tyvärr tycker jag inte att det är så lätt eftersom de personer som jag får svar ifrån oftast inte är personer som jag känner mig intresserad och attraherad av. 

Det är många olika detaljer som ska stämma. Oftast är det också så att de som tar kontakt med mig är ett antal år äldre än jag är. Större delen av mitt liv har jag fått höra att jag ser yngre ut än min ålder och därför har det också blivit att jag känner mig mest hemma med personer som är några år yngre.

Det som gör att jag kan tycka att ensamheten kan vara lite jobbig, det är att jag på mitt jobb också ofta är ensam och jag har bara en kollega som är min chef. Vissa dagar kommer det personer som har möten i våra lokaler, men de kommer man ju inte in på livet direkt.

Vad ska man ta sig till?

Gissar att någon kanske säger att jag ska gå med i olika grupper, men jag kan tyvärr känna mig ännu mer ensam när jag är ute och "minglar" bland människor. Tycker att det är väldigt svårt att ta kontakt med andra ute i det "riktiga livet".

Mina bilder på Instagram: https://www.instagram.com/mestmia/


Annons:
vendelay
2017-02-02 19:17
#1

Jag har fått flera vänner från iFokus, en som jag ska åka och hälsa på nu i sommar till och med. Det lättaste är ju att börja med att hitta ett intresse (exempelvis mat, något djur, modellbyggen, fotografering) och bara börja chatta med folk. 

En annan grej du kan göra som visserligen är "i verkliga livet" men som inte behöver vara så konstlat kan vara exempelvis att stå på loppis / gå på loppis (folk på loppis brukar vara jättetrevliga och ha mycket intressant att säga är min erfarenhet!), du kan volontärarbeta med något du tycker är kul (jag volontärarbetar med katter och jag började bara för katternas skull men jag har fått flera vänner därifrån också bara för att vi delar samma intressen). Du behöver ju inte göra grejer som går ut enbart på att prata med andra människor, gör saker du gillar och om någon börjar prata med dig kan du svara. Om du ser någon intressant kan du ställa en fråga om det ni håller på med.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[AprilFlickan]
2017-04-01 01:30
#2

Känner igen mig rätt mycket i sin text. Synd vi bor långt ifrån varandra. Kunde iaf sett om vänskap uppstod. Lite svårt att ses live med långt avstånd.

Upp till toppen
Annons: