Annons:
Etikettensamhet
Läst 1505 ggr
Lonewolf
2016-12-28 23:46

Jag är trött på att vara ensam

Ja detta känns lite komiskt igentligen eftersom jag är rättså introvert och blir helt färdig av att umgås med andra människor men lika fullt så gillar jag inte att vara ensam längre 😕

Vad är jag då för filur som gömmer mig bakom tangentbordet? Jag är en farbror på 46 år som inte alls känner mig som 46 utan snarare 25-30 men det är klart vissa dagar känner jag mig som 120 år också, jag har en hund (alaskahusky) som jag sliter med efter att han har fått en jobbig första tid här i livet bland annat en missbrukande hundvakt och sedan så har han blivit biten vid ett flertal tillfällen😡 så han gillar inte andra hundar. Jag har en liten dröm om att få bo i ett litet torp i västerbotten vilket är på väg att gå i uppfyllelse framåt sommaren just nu bor jag i dalarna. Jag gillar att odla  både det ena å det andra jag är nykterist och använder ingen tobak heller för den delen.

Vem söker jag då ja det vet jag inte riktigt det hade ju så klart varit trevligt med en kvinna vid min sida och i så fall så får du vara någonstans mellan 25 och 50 år gammal/ung och i så fall så vill jag att du inte använder tobak och är väldigt måttlig med alkohol eller helst låter bli alkoholen och tobaken helt och hållet. är du däremot "bara" ute efter en vän så spelar det väl ingen större roll vem du är men jag är inte intresserad av att springa på krogen eller vara i stora folksamlingar kan ju vara roligt att vara ute i skogen och sitta på en stubbe och äta en smörgås tycker jag.

Ta och skicka iväg ett pm eller skriv här om du känner för det 🙂

Annons:
VildaVittra
2016-12-28 23:56
#1

Det här var lite roligt. Jag är inte ute efter något, men noterade väldigt många likheter mellan oss.😎

Jag är något yngre än dig, bor på det där torpet jag alltid drömt om (uppvuxen i Sthlm), odlar mina grödor, blir trött av att umgås för länge eller för mycket folk men är ändå väldigt trött på att vara ensam. Mitt torp delar jag med mina två huskys och en pussmördarhund varav den sista kom till mig från en missbrukare. 

Tröttnat på krogen, gillar skogen, men så till de två skillnaderna. Jag är inte nykterist och så snusar jag. 

Var du lite yngre hade du kunnat vara min förlorade tvillingbror (som jag inte visste att jag hade). Skrattar

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lonewolf
2016-12-29 16:52
#2

Hmm verkar inte bra att vara singel med polarhundar 😃

Glömde att jag har 3 katter också som gör sitt bästa för att jag skall slippa sova ordentligt under nätterna😕 det skall springas ut runt 03:45 sedan får jag sova några timmar innan jag skall kliva upp. Hade du varit 1,5-2 år äldre än mig så hade du kunnat vara min syster som hamnade i himlen innan jag föddes jaja det är ju ingen som jag har träffat så det är ingen person som jag saknar på det viset.

VildaVittra
2016-12-29 16:57
#3

Bara tre? Själv har jag fyra, 😊Och ja, det är få som accepterar vår livsstil. 

Beklagar din förlust och mitt skämt om liknande, men jag misstänker att du inte tog illa upp.

🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tjeja
2016-12-31 22:52
#4

Det låter ju verkligen som att ni har läge för en givande kamratskap måste jag säga!👍

Tror samtidigt att det är fler än man vanligtvis tror som gillar att leva ett lungt liv i ett litet torp i eller nära skogen! Det är bara det att skogsälskarna kanske vanligtvis inte gör så mycket väsen av sig i sociala medier vanligtvis kanske?

I varje fall, jag ville bara flika in att man inte skall förakta en god kamratskap. En kompis att ta en promenad med och en fika ute i skogen är bland det bästa man kan ha tycker jag! Kärlek på det ät ju förstås bonus. Men även utan förälskelse eller parattraktion är en vän på vägen något fantastiskt att uppskatta! 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: